Spring naar bijdragen

Waterschapsverkiezingen


Aanbevolen berichten

Regge en Dinkel

dichts bij : Water Natuurlijk, op de voet gevolgd door Christen Unie

verst verwijderd : Volkspartij voor Vrijheid en Democratie

Ik ga stemmen op de CU omdat die nog 'groener' zijn dan die WN partij. Nu maar hopen dat hetgeen de mooie kies wijzer beweerd ook waar is, want mezelf erin verdiepen dat heb ik niet gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op basis van uw antwoorden staat u het dichtst bij Water Natuurlijk en bent u het verst verwijderd van Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.

Ik zit daarna het dichtst bij de CU.

WN:

U bent 4% minder voor een breed takenpakket

U bent 10% meer voor ecologie

U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 70%

VVD:

U bent 20% meer voor een breed takenpakket

U bent 45% meer voor ecologie

U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 58%

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehm... 'Het zal mijn tijd wel duren', 'de bom valt toch', 'ik lus geen water', 'de luchtbomen stonden open en de spoorbrug was dicht', 'ik zag Elvis en vergat alles om me heen', 'ik had een marsmannetjesplaag thuis', 'ik ben verdwaald tijdens m'n rondje om de Kerk', 'ik gaf Hester een schop onder d'r... maar deed dat zó hard dat ik m'n schoen moest bevrijden', 'ik heb koudwatervrees', 'ik was bij de intocht van sint Juttemis', 'mijn Mariabeeldjes waren zó emotioneel, dat ik nieuwe tissues moest kopen', 'ik wilde emigreren om het 2e kabinet Den Uyl te ontvluchten', 'Cornelis van Wijck hief hier een aria aan, dus ik zit met glasschade', 'mijn zak is gestolen dus ik was zowel m'n kat als m'n stembiljet kwijt', 'ik ben allergisch voor potloden', 'God speelde op de kat z'n viool', 'de hond heeft m'n grote smoesjesboek opgegeten'.

Nou dat dus he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

'ik was bij de intocht van sint Juttemis',

'mijn Mariabeeldjes waren zó emotioneel, dat ik nieuwe tissues moest kopen',

'Cornelis van Wijck hief hier een aria aan, dus ik zit met glasschade'

'God speelde op de kat z'n viool'

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif

Maar nog steeds rotsmoesjes om je stemrecht niet uit te oefenen! copper2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sta het verst af van de vdd 'wij letten op uw centen'.

Ik sta het dichtst bij de pvda, CU en een lokale partij.

Een aantal andere partijen deden trouwens niet mee, wat me verbaasde omdat bij hun milieu best belangrijk is.

Anyway, ik ga waarschijnlijk pvda stemmen. CU heeft lijstverbinding met SGP, daar heb ik niet zo'n zin in dus. (Waarom trouwens? zijn ze tegen de abortus van de blauwalg? voor de zondagsrust van de muskus rat? Want qua punten van de waterschap liggen ze ver uit elkaar, als ik naar het grafiekje kijk... CU dicht bij pvda, SGP dichter bij vvd.) En voor de rest zie ik niet zulke bijzondere verschillen op punten die me boeien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook zoiets, eerste keer stemmen, mag je niet eens knopjes indrukken
noparty.gif

En dat zal ook niet zo gauw meer gebeuren, aangezien overal de stemcomputers worden afgeschaft vanwege problemen in het verleden. Dus gewoon weer met rood potlood. En dát vind ík dan weer leuk, want al die 14 jaar dat ik stemrecht heb (ja, ik ben een ouwe knar ...) heb ik nog nóóit met zo'n potloodje mogen kleuren! puh2.gif

Enfin, dat geldt natuurlijk allemaal niet voor 't waterschap, da's gewoon met blauwe pen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt volkomen gelijk. Vooruit, ik zal met behulp van m'n natte vinger, of desnoods Anastasia's wichelroede, eens een grappig partijtje aanvinken.
big-smile.gif

rofl.gif Ik wil wel een tarotje voor je leggen, obstakel kaartjes, engelenkaartjes, wijsheidspreuken kaartjes en andere orakeltjes loslaten, maar een wichelroede heb ik niet, heb je wat aan een pendel? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook zoiets, eerste keer stemmen, mag je niet eens knopjes indrukken
noparty.gif

Amén!

We hoeven ook niet eens naar een stembureau maar 't gaat gewoon over de post. Wat ontzettend saai, moet je daar nou 18 voor zijn? knipoog_dicht.gif

Had ik me helemaal verheugd op m'n eerste keer stemmen "want dat voelt zo groot"... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid