Spring naar bijdragen

Wereldgodsdiensten en christendom


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op zaterdag 27 december 2008 23:57:12 schreef Sacerdos het volgende:

Quote:
Barbiebarb, weet dat Piet Strootman een gnosticus is, ik waarschuw je!

Het woord epi-gnosis waarvan het woord gnosticus is afgeleid betekent:

Hogere, diepere ofwel goddelijke kennis.

Daar wil ik mijzelf absoluut niet op beroemen, maar het is wel een erenaam, want Paulus schreef in Efeze 4.13a:

Totdat wij de volle kennis (epi-gnosis is hogere, diepere, ofwel goddelijke kennis)van de Zoon Gods bereikt hebben.

Quote:
Hij probeert Christenen los te maken van de Here Jezus Christus, dus je bent gewaarschuwd. Je mag uiteraard naar hem luisteren en op hem reageren, daar ben je geheel vrij in.

U bent niet op de hoogte van de betekenis van deze drievoudige naam, want ik probeer juist het tegenovergestelde. Met deze drievoudige naam wordt immers juist de Geest bedoeld, namelijk:

De Here (Gods Geest) die mens (Jezus) werd en weer Christus. En daar wijs ik steeds op! Maar mijn opponenten willen juist een vleselijke Christus, namelijk Jezus!

Maar in Handelingen 2.32 zei Petrus tot het volk Israel:

Dus moet het ganse huis Israels weten, dat God Hem en tot Here en tot Christus gemaakt heeft,deze Jezus die gij gekruisigd hebt.

En in 1 Korinthe 15.45b, schreef Paulus, dat de laatste Adam tot een levendmakende Geest is geworden. En....regelt u wie er naar mij mag luisteren of reageren?

Quote:
Ik ken Piet Strootman echter al vele jaren en daarom waarschuw ik je ook, hij komt op diverse Christelijke fora met zijn zelfde verhaal, maar kan dat niet beargumenteren en hij valt in stilzwijgen bij alles wat zijn vehaal weerlegt.

Uit uw posts kan ik heel gemakkelijk opmaken, dat u volstrekt niet kunt argumenteren en dus ook niet in staat bent om dit te beoordelen! Dat blijkt ook weer uit die drievoudige naam, die u helemaal onterecht gebruikte!

!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De praktijk heeft al eeuwenlang geleerd dat onontwikkelde volkeren zich over het algemeen gemakkelijk overgeven aan een geloofsreligie, zoals het christendom.

Graag een definitie van onontwikkelde volkeren. (graag bronvermelding of is het een eigen gemaakte definitie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Graag een definitie van onontwikkelde volkeren. (graag bronvermelding of is het een eigen gemaakte definitie)

Missie en Zending zal altijd al gericht geweest op onontwikkelde volkeren. In de 14 boeken van de anthropoloog/godsdienstonderzoeker Dr A. Vloemans kunt u hiervan volop voorbeelden vinden. Lees ook eens het boek De toekomst van het ongeloof van de Poolse schrijver Gerhard Szczesny en dan vooral het hoofdstuk Waarom heidenen zich lieten bekeren,al zou ik deze titel nooi gekozen hebben, want ook de zendingdrijvers waren, bijbels gezien, zelf ook heidenen.

Ik denk overigens dat u best weet, wat met onontwikkelde volkeren bedoeld wordt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Missie en Zending zal altijd al gericht geweest op onontwikkelde volkeren. In de 14 boeken van de anthropoloog/godsdienstonderzoeker Dr A. Vloemans kunt u hiervan volop voorbeelden vinden. Lees ook eens het boek
De toekomst van het ongeloof
van de Poolse schrijver Gerhard Szczesny en dan vooral het hoofdstuk
Waarom heidenen zich lieten bekeren,
al zou ik deze titel nooi gekozen hebben, want ook de zendingdrijvers waren, bijbels gezien, zelf ook heidenen.

Ik denk overigens dat u best weet, wat met onontwikkelde volkeren bedoeld wordt!

Geef is behoorlijk antwoordt strootman aan ds Dre,wees is respectvol tegen over mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Binnen de wetenschap (Habermas) speekt men wel eens over het 'post secular era'.

Waar dit op slaat: Vroeger was er een hippe gedachte dat religie op z'n retour was. Dat zag je al van vanaf het einde van de middeleeuwen, dat de wereld seculariseerde en dit was een trend die zich doorzette tot aan nu.

Helaas voor de aanhang, maar vorige eeuw kwam men er achter dat dit nergens op sloeg. Religie is helemaal hip op aarde. Zelfs dus die oude religies als, bijvoorbeeld het christendom en de Islam doen het juist heel goed. Of dat nou Azië of het westen (de VS) is. Wat blijkt nou, West Europa is nou juist de rare afwijking in de wereld, als het gaat om secularisatie. En binnen W-Europa staat Nederland toch wel aan de secularisatie top. Wij zijn de afwijking. En zelfs bij ons zie je dat religie weer terrein aan het winnen is, al is dat helaas niet altijd in de vorm die ik graag zie (iets-isme achtige new age toestanden).

Dat bedoelde ik dan ook! Het dogma-geloof neemt sterk af en hiermee ook het georganiseerde geloof.Vandaag hebben we daar nog voorbeelden van gezien op de televisie in het programma Post Seculair Society, waarin filosofen en godsdienstonderzoekers signaleerden, dat ondanks de ontkerkelijking en secularisatie er sprake is van een religieuze opleving. Maar ik denk dat de vorm van de religie waarnaar u uitziet, zich niet gemakkelijk zal herstellen. M.i. heeft dit loslaten van traditionele geloofsvoorstellingen van de georganiseerde religie, alles te maken met het bewustwordingsproces van de mens.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Geef is behoorlijk antwoordt strootman aan ds Dre,wees is respectvol tegen over mensen.

U bent te haastig en spreekt dus voor uw beurt. Ik had hem al geschreven voordat u poste! Bovendien beschuldigt u mij bij voorbaat al van gebrek aan respect.

Zulke posts moet u maar voor uzelf houden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Missie en Zending zal altijd al gericht geweest op onontwikkelde volkeren. In de 14 boeken van de anthropoloog/godsdienstonderzoeker Dr A. Vloemans kunt u hiervan volop voorbeelden vinden. Lees ook eens het boek
De toekomst van het ongeloof
van de Poolse schrijver Gerhard Szczesny en dan vooral het hoofdstuk
Waarom heidenen zich lieten bekeren,
al zou ik deze titel nooi gekozen hebben, want ook de zendingdrijvers waren, bijbels gezien, zelf ook heidenen.

Ik denk overigens dat u best weet, wat met onontwikkelde volkeren bedoeld wordt!

Nee, ik heb ff gegoogled maar kwam niet op een eenduidige definitie.

Daarom maar concreet: Afrikanen (zuiden van sahara) ja/nee omdat.

Tibetanen ja/nee omdat

Chinezen ja/nee omdat

Koreanen ja/nee omdat

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, ik heb ff gegoogled maar kwam niet op een eenduidige definitie.

Daarom maar concreet: Afrikanen (zuiden van sahara) ja/nee omdat.

Tibetanen ja/nee omdat

Chinezen ja/nee omdat

Koreanen ja/nee omdat

Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was geweest.Ook vandaag de dag zijn er nog bewijzen, dat het hun zeer gemakkelijk werd en nog wordt gemaakt om christen te worden. U dacht toch niet dat ik een algemeen verschijnsel bij missie en zending, dat optrad bij en na het verkondigen van de christelijke boodschap, ga analyseren of ontleden? Er is hierover volop lectuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was geweest.Ook vandaag de dag zijn er nog bewijzen, dat het hun zeer gemakkelijk werd en nog wordt gemaakt om christen te worden. U dacht toch niet dat ik een algemeen verschijnsel bij missie en zending, dat optrad bij en na het verkondigen van de christelijke boodschap, ga analyseren of ontleden? Er is hierover volop lectuur.

Afrika (beneden sahara) wel of niet onontwikkeld.

Tibet wel of niet

China wel of niet

Korea wel of niet.

Deze vraag is aan Strootman persoonlijk. Graag eigen mening en onderbouwing geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Afrika (beneden sahara) wel of niet onontwikkeld.

Tibet wel of niet

China wel of niet

Korea wel of niet.

Deze vraag is aan Strootman persoonlijk. Graag eigen mening en onderbouwing geven.

Daar begin ik echt niet aan! U weet goed wat er wie er met onontwikkelde volkeren bedoeld worden. In ieder geval niet de volgelingen van een Lao-tse of Confusius, die toen al alle empirische waarheden als dwaasheden verwierpen. Of de Indische volkeren met hun Upanischaden. In de loopt der eeuwen bijvoorbeeld ontwikkelde het Confucianisme zich tot een godsdienstvorm, die richting en inhoud gaven aan honderden milloenen hooggecultiveerde Oosterlingen.

Die bedoelde ik -uiteraard - niet!!

En ook niet de Griekse Wijsgeren!

Waar zoekt u naar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In ieder geval niet de volgelingen van een Lao-tse of Confusius, die toen al alle empirische waarheden als dwaasheden verwierpen. Of de Indische volkeren met hun Upanischaden. In de loopt der eeuwen bijvoorbeeld ontwikkelde het Confucianisme zich tot een godsdienstvorm, die richting en inhoud gaven aan honderden milloenen hooggecultiveerde Oosterlingen.

Die bedoelde ik -uiteraard - niet!!

En ook niet de Griekse Wijsgeren!

Waar zoekt u naar?

Ik zocht naar de confucianen, zowel china als zuid-korea waar de afgelopen jaren het christendom enorm is gegroeid, itt de theorie dat groei alleen plaats vind bij "onontwikkelde" volken.

Ik zocht ook naar Tibethanen die volgens de Han-Chinezen onontwikkeld zijn omdat ze in de dalai-lama god zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wens allen een heel voorspoedig 2009. Laten we ons oog gericht houden op wat Paulus in 1 Timotheus 2.5-8 schreef, namelijk:

Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen en daarvan wordt getuigd te juister tijd. En ik ben daartoe als een verkondiger en een apostel gesteld - ik spreek de waarheid en geen leugen - als een leraar der heidenen in geloof en waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is Paulus werkelijk onze leraar?

Of wijzen jullie hem soms af als leraar? Er is althans niemand die deze woorden beaamt? Dat niemand mijn nieuwaarswens beantwoordt, is een andere zaak!

Ik denk dat de meeste forum-leden het door jouw niet beantwoorden van hun stellingen, vragen, tegenargumenten beantwoorden met een stilzwijgen. Zo te zien vind je dat zelf ook niet prettig, dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verzoek u mij als lid van het forum te schrappen, want uw forum vertoont ( ik neem onmiddellijk aan,zonder dat u er zelf erg in heeft)de trekken van de anti-christus.

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn best gedaan heb, maar u wilt niet van de Christus als Gods Geest weten.En de bijbel noemt dat de anti-christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik verzoek u mij als lid van het forum te schrappen, want uw forum vertoont ( ik neem onmiddellijk aan,zonder dat u er zelf erg in heeft)de trekken van de anti-christus.

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn best gedaan heb, maar u wilt niet van de Christus als Gods Geest weten.En de bijbel noemt dat de anti-christus!

Dat is dan wel erg laat ontdekt als je Gods Geest bezit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo gaat dat op elk forum waar p. strootman geweest is; en van harte geven ze gevolg aan zijn verzoek geen lid meer te zijn van dit forum in dit geval Credible. Nog een keer voor strootman,het Christendom is de enige ware godsdient die niet los verkrijgbaar is.

Elke tong zal Hem Jezus Christus die in het vlees gekomen is belijden elke knie zal voor Hem buigen.

Het Christendom is exclusief!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn best gedaan heb(..)

op al die keren na dan dat je mij beledigde, beschuldigde van het gewoon niet willen zien, de beschuldigingen van "nog nooit ergens op ingegaan zijn" terwijl er al tien posts door mij over geschreven waren, of al die keren dat je niet inging op aangetoonde contradicties of alleen wilde discussieren met mensen die je mening al deelden...

Maar voor de rest heb je erg je best gedaan rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid