Spring naar bijdragen

Wereldgodsdiensten en christendom


Aanbevolen berichten

Tja, ik acht het mogelijk dat iemand die bij de buren aanklopt, omdat ie het adres verkeerd gelezen heeft (of dyslectisch is), dat God dat opmerkt en Zijn deur opendoet en roept: "Moest je bij Mij zijn? Hier woon Ik."

Als dat dromen is, dan droom ik graag verder.

En lieve vegaloog, natuurlijk, een nest ratelslangen is veel voedzamer voor een mens dan een polletje gras, ik heb geen 4 magen widegrin.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Tja, ik acht het mogelijk dat iemand die bij de buren aanklopt, omdat ie het adres verkeerd gelezen heeft (of dyslectisch is), dat God dat opmerkt en Zijn deur opendoet en roept: "Moest je bij Mij zijn? Hier woon Ik."

Als dat dromen is, dan droom ik graag verder.

En lieve vegaloog, natuurlijk, een nest ratelslangen is veel voedzamer voor een mens dan een polletje gras, ik heb geen 4 magen
widegrin.gifpuh2.gif

Lieverd, droom maar lekker verder. Ik zou er niet over peinzen, voedzaamheid te zoeken bij een nest ratelslangen. Eerst zou ik die beesten de kop afhakken. En eerst dan ga ik kijken naar de eventuele voedzaamheid. Ik vind jou als poster heel erg lief, en ik lees je graag. Maar ik ga niet uit van dyslexie bij P.S.

Als een iemand een plattegrond van Nederland krijgt, maar alle handleidingen weigert, en zijn eigen uitleg geeft van de verschillende kaarten, en uiteindelijk in Assen aan de Stationsstraat uitroept dat hij het weet, en dat deze stad Maastricht moet zijn, omdat op zijn kaart van Maastricht de Stationsstraat staat, en dat alle mensen die ooit in Assen zijn geweest, in Assen wonen, of gewoon de handleiding weten te gebruiken, de les leest en blíjft lezen, dat zij het bij het verkeerde eind hebben, en dat hij alleen weet hoe je de plattegrond moet gebruiken, dan noem ik dat niet dyslectisch, maar halsstarrig. Omdat het hier om het bewust ontkennen van de Waarheid gaat, wil ik dit ook 'volharden in het kwade' noemen.

Maar... ik zou geen overtuig(en)d vegaloog zijn, als ik niet voor deze man, en voor een aantal anderen op dit forum, iedere avond zou bidden.

En speciaal voor jou, als dank voor je lieve woorden; flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

[...]

Met 2000 jaar op de teller, en ruim 2/3 van alle op dit moment levende christenen in haar gelederen, resteert slechts één vraag: wat, beste Strootman, is in hemelsnaam volgens jou wel "het officiele christendom" als het niet de katholieke en apostolische Kerk is?

argumentum ad populum

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

er is geen reden om de meest voorkomende variant vh christendom de officiele te noemen denk,

Nu, als je een van de stromingen als officieel wilt zien, dan is het kijken naar de grootte en de leeftijd van de verschillende stromingen niet heel absurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar niet noodzakelijkerwijs juist natuurlijk.

Dat klopt, maar Piet Strootman zou de conversatie enigzins kunnen verduidelijken door CvW z´n vraag te beantwoorden en te vertellen wat dan wel het ´officiele´ christendom is en wellicht ook nog aangeven hoe hij tot die conclusie is gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met 2000 jaar op de teller, en ruim 2/3 van alle op dit moment levende christenen in haar gelederen, resteert slechts één vraag: wat, beste Strootman, is in hemelsnaam volgens jou wel "het officiele christendom" als het niet de katholieke en apostolische Kerk is?

Er komt in de bijbel geen christendom voor noch een katholieke of apostolisch kerk.Het is alleen de apostel Paulus, die een Boodschap heeft voor ons.Hij noemt zich dan ook de apostel der heidenen. Zijn evangelie is ontdaan van elk zichtbaar ritueel , want hij is de apostel van de Geest die in Jezus was en in beginsel in ieder mens. Hij heeft ons nooit christenen genoemd, dus bijbels gezien is er geen sprake van een christelijke kerk (Rom.16.4b. Nog minder dat er sprake zou zijn van een kerkelijk machtsinstituut, waarin de clerus bepaalt wat we moeten geloven.Ieder mens is autonoom en moet zelf aan zjn geestelijke ontwikkeling werken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is allemaal reuze leuk, maar je verwijt Pius dat wat hij zegt geen "officieel christendom" is, en de vraag was wat dan wel officieel christendom is. Waarom niet gewoon eens een vraag beantwoorden, voor de variatie?

Het christendom bestaat wel,Cornelius van Wijck, maar bijbels gezien kan er geen sprake zijn van een door de bijbel gesanctioneerde(bekrachtigde)officiele, christelijke, institutionele godsdienst.Een machtsinstituut dat een leer (dogma s)vaststelt,waaraan een ieder zich dient te onderwerpen. Of een machtskerk die bijvoorbeeld de dood van Jezus ziet als de bekroning van Gods heilswerk. Een dezer dagen vermeldde een krant dat een protestantse theoloog ontheffing heeft gevraagd van zijn ambt, omdat hij niet meer kon geloven dat Jezus aan het kruis heeft moeten lijden (althans volgens de leer van het christendom,want het heeft in de bijbel een geheel andere betekenis), om met God verzoend te raken.Dat dit niet meer aanspreekt,blijkt uit de leegloop van de kerken maar al te duidelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het christendom bestaat wel,Cornelius van Wijck, maar bijbels gezien kan er geen sprake zijn van een door de bijbel gesanctioneerde(bekrachtigde)officiele, christelijke, institutionele godsdienst.Een machtsinstituut dat een leer (dogma s)vaststelt,waaraan een ieder zich dient te onderwerpen. Of een machtskerk die bijvoorbeeld de dood van Jezus ziet als de bekroning van Gods heilswerk. Een dezer dagen vermeldde een krant dat een protestantse theoloog ontheffing heeft gevraagd van zijn ambt, omdat hij niet meer kon geloven dat Jezus aan het kruis heeft moeten lijden (althans volgens de leer van het christendom,want het heeft in de bijbel een geheel andere betekenis), om met God verzoend te raken.Dat dit niet meer aanspreekt,blijkt uit de leegloop van de kerken maar al te duidelijk!

Voor de zoveelste maal strootman ga je weer in tegen de 12 Artikelen van het Geloof,heb jij een knipkaart op dwaallicht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@P.Strootman: Dat iets niet meer "aanspreekt" wil niet zeggen dat het niet waar is...

tja, zijn eigen standpunt spreekt ook weinigen aan, dus... maar stel je voor dat P.Strootman eens consequent ging redeneren en niet meer dergelijke nep-argumenten zou gebruiken nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja het blijft vreemd hier in dit huis Credible,in anderen forumhuizen is strootman allang weg daar niemand meer reageert en over gaat op de orde van de dag .Wereldgodsdiensten en het Christendom is alzo een belediging,het moet zijn Christendom en de zogenaamde wereldgodsdiensten,en wij weten allen dat er maar een ware eeuwige wereldgodsdienst is het((( Christendom ))) tot eeuwig behoud van alle rassen talen en volken.

Het Christendom de allergrootste wereldgodsdienst die groeit als kool.

Allen tong zal Hem Jezus Christus belijden allen knie zal voor Hem Jezus Christus buigen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid