LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Één van de dingen waar Credible als digitale gemeenschap een heel praktische ondersteunende rol kan spelen, is op het terrein van computerproblemen. De één heeft ze, de ander weet hoe 'ie ze op moet lossen. En het schept weer gespreksstof, op zich best belangrijk voor een forum niet waar? Welnu, laat de Spelen aanvangen! Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Dit topic had er veel eerder moeten zijn Had gisteren een disk error op m'n leptop, maar dat is al opgelost Link naar bericht Deel via andere websites
Ephrat 0 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Bestaat er software waarmee je een iso cd/dvd bestand kunt afspelen, zonder het eerst te branden? Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Niet dat ik weet. In zo'n geval gebruik ik een rewriteble. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Quote: Op zondag 09 november 2008 15:11:06 schreef Ephrat het volgende: Bestaat er software waarmee je een iso cd/dvd bestand kunt afspelen, zonder het eerst te branden? Voor windows heb je Daemon tools. link Na installatie heb je een virtuele cd/dvd drive waarin je ISO en Bin/cue bestanden kunt laden, verder werkt het dan exact hetzelfde als een werkelijke cd. En op de mac.. sja.. daar werkt het gewoon.. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Ja, dat bestaat. Dat is Daemontools. Gratis en legaal te downloaden: link Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Quote: Op zondag 09 november 2008 15:16:35 schreef PascalPas het volgende: [...] Voor windows heb je Daemon tools. link Na installatie heb je een virtuele cd/dvd drive waarin je ISO en Bin/cue bestanden kunt laden, verder werkt het dan exact hetzelfde als een werkelijke cd. En op de mac.. sja.. daar werkt het gewoon.. Lol, je was me voor. Anyway, het is een geweldig fijn en eenvoudig programma waardoor je een stuk minder hoeft te branden. Ik heb nu gewoon een hoop iso bestanden op een externe schijf die ik gewoon kan draaien zonder ze te branden. Scheelt weer een hele hoop van die plactic ronde schijfjes en het is nog goedkoper ook. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 9 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Ik heb een laptopje gekocht, een oudere, het is bedoeld als verdedelde tiepmasjien. Ook heb ik een USB stickje gekocht om snel bestanden over te brengen, maar hij herkent 'm niet. Het ding draait XP en is niet op internet aangesloten (hou ik liever ook zo). Is er dan toch iets te bedenken dat 'ie die USB stick gaat herkennen? Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Je kunt XP handmatig laten zoeken naar nieuwe hardware en hem op internet laten zoeken naar een driver; of handmatig een driver selecteren in een lijst voor 'apparaat voor massaopslag'.. Maar eerst even naar configuratiescherm; op 'hardware toevoegen' klikken en windows laten zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Ephrat 0 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Thanks for support, Daemontools werkt prima. Ik had zelf al PowerISO gevonden, maar Daemon is gebruiksvriendelijker. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Quote: Op zondag 09 november 2008 17:05:14 schreef Pius_XII het volgende: Ik heb een laptopje gekocht, een oudere, het is bedoeld als verdedelde tiepmasjien. Ook heb ik een USB stickje gekocht om snel bestanden over te brengen, maar hij herkent 'm niet. Het ding draait XP en is niet op internet aangesloten (hou ik liever ook zo). Is er dan toch iets te bedenken dat 'ie die USB stick gaat herkennen? Gewoon even hier kijken zal ook wel helpen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 november 2008 Rapport Share Geplaatst 9 november 2008 Vraag 1: Hoe komt het dat Vista zo'n vreselijk bagger programma is? Ligt voor de hand: het slurpt je ram geheugen leeg door onnodige grafische elementjes. Maar waarom heeft Microsoft niet kunnen bedenken dat gebruikers liever geen besturingsprogramma willen wat je ram geheugen leeg vreet zonder dat het ook maar enige toegevoegde waarde heeft? Vraag 2: Waarom heeft de laatste office Word zo vreselijk lopen vernachelen door met een nieuwe lay out aan te komen zetten waardoor ik veel van de oude functies niet meer kan vinden en ik met nare standaard instellingen opgescheept zit die je in een professioneel document niet wilt hebben? Ik heb die word al sinds die uit kwam en nog steeds ergert het me dat ik plots niet-verwijderbare witregels in mijn voetnoten heb zitten. (nee, ze zijn echt niet te verwijderen...) Of van die stomme regelmarge met brak lettertype. In pure naïviteit dacht ik de standaard instellingen aan te kunnen passen. Eventjes werkt dat, maar word weet uiteindelijk toch weer de 'fabrieks'instellingen terug te vinden... Vraag 3: Wat is trouwens goede defrag software? (Dus betere rotzooi dan standaard in Windows zit) Vraag 4: Stel ik installeer XP naast Vista, krijg ik dan een hoop gezeik als ik later XP er weer afgooi? Met niet functionerende boot menu's enzo? Vraag 5: Wat is een goede video kaart van max 100 euro, die geforce is, en werkt op een PCI express 1.0 poort? Vraag 6: Ik doe iets mis met mijn scherminstellingen: Op mijn beeldscherm krijg ik soms in bepaalde situaties bij zwarte vlakken diagonale strepen te zien die snel lopen te knipperen. Waar ligt dat aan en wat kan ik er aan doen? Link naar bericht Deel via andere websites
Ephrat 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 00:41:30 schreef Olorin het volgende: Vraag 3: Wat is trouwens goede defrag software? (Dus betere rotzooi dan standaard in Windows zit) Ik heb goede ervaring met het programma Perfectdisk van Raxco Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Mn draadloze internet maakt geen verbinding meer. Niet bij de computer en nietop de laptop. Modem en router al gereset. Alleen via kabeltje lukt het nu om te internetten en alleen bij de laptop aangezien het kabeltje te kort is om bij de computer te komen Help! Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Voor de macusers onder ons een vraag: Heb een nieuwe schijf in mijn macbook zitten en heb middels timemachine een backup van mijn oude schijf teruggezet op de nieuwe. Werkt op zich prima, behalve dat "Motion", een programma binnen Final Cut Studio niet meer werkt nu. Ik ben even benieuwd of er nog wat dingetjes extra aangepast moeten worden in instellingen, behalve gewoon het terugzetten van de backup. Er staat namelijk ook natuurlijk weer een nieuwe kopie van leopard op. Wellicht dat daar wat verschillen inzitten. Heb wel alle updates gedraaid. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 10 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 @Pascal en Dingo: Dank! ik zal het eens uit gaan proberen. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 00:41:30 schreef Olorin het volgende: Vraag 3: Wat is trouwens goede defrag software? (Dus betere rotzooi dan standaard in Windows zit) O&O Defrag De beste die er is alleen niet gratis. Quote: Vraag 4: Stel ik installeer XP naast Vista, krijg ik dan een hoop gezeik als ik later XP er weer afgooi? Met niet functionerende boot menu's enzo? Waarschijnlijk moet je de MBR opnieuw installeren vanuit vista. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 00:41:30 schreef Olorin het volgende: Vraag 1: Hoe komt het dat Vista zo'n vreselijk bagger programma is? Ligt voor de hand: het slurpt je ram geheugen leeg door onnodige grafische elementjes. Maar waarom heeft Microsoft niet kunnen bedenken dat gebruikers liever geen besturingsprogramma willen wat je ram geheugen leeg vreet zonder dat het ook maar enige toegevoegde waarde heeft? Daarom, poging 2 Link naar bericht Deel via andere websites
JosM 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Vista is tof! Was er eerst ook nogal sceptisch over maar als je de nodige dingen uitzet is het een handig besturingssysteem met best wel een aantal goede functies. Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 07:23:35 schreef Mister_L het volgende: Mn draadloze internet maakt geen verbinding meer. Niet bij de computer en nietop de laptop. Modem en router al gereset. Alleen via kabeltje lukt het nu om te internetten en alleen bij de laptop aangezien het kabeltje te kort is om bij de computer te komen Help! Kan je draadloos nog wel de site van je router/modem bekijken? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 00:41:30 schreef Olorin het volgende: Vraag 1: Hoe komt het dat Vista zo'n vreselijk bagger programma is? ...doors of perception... Quote: Ligt voor de hand: het slurpt je ram geheugen leeg door onnodige grafische elementjes. kwestie van ram bijprikken tot het vol zit. Quote: Maar waarom heeft Microsoft niet kunnen bedenken dat gebruikers liever geen besturingsprogramma willen wat je ram geheugen leeg vreet zonder dat het ook maar enige toegevoegde waarde heeft? omdat het niet waar is. Quote: Vraag 2: Waarom heeft de laatste office Word zo vreselijk lopen vernachelen door met een nieuwe lay out aan te komen zetten waardoor ik veel van de oude functies niet meer kan vinden en ik met nare standaard instellingen opgescheept zit die je in een professioneel document niet wilt hebben? Waarom denk je dat jouw onvermogen met de nieuwe Word om te gaan aan Microsoft ligt? Quote: Ik heb die word al sinds die uit kwam en nog steeds ergert het me dat ik plots niet-verwijderbare witregels in mijn voetnoten heb zitten. (nee, ze zijn echt niet te verwijderen...) Of van die stomme regelmarge met brak lettertype. In pure naïviteit dacht ik de standaard instellingen aan te kunnen passen. Eventjes werkt dat, maar word weet uiteindelijk toch weer de 'fabrieks'instellingen terug te vinden... ja, als jij niet aardig doet tegen Word, doet Word niet aardig tegen jou Quote: Vraag 3: Wat is trouwens goede defrag software? (Dus betere rotzooi dan standaard in Windows zit) Nog betere rotzooi? Defrag = overbodig. Quote: Vraag 4: Stel ik installeer XP naast Vista, krijg ik dan een hoop gezeik als ik later XP er weer afgooi? Met niet functionerende boot menu's enzo? Je werkt met Microsoft. Gezeik is onontkoombaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 15:53:10 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Je werkt met Microsoft. Gezeik is onontkoombaar. Klopt. Ik vraag me altijd af waarom ze het toch weer iedere keer zo onnodig lastig maken bij heel veel dingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 link Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 15:53:10 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Nog betere rotzooi? Defrag = overbodig. Onder winloos met een FAT32 zeer nodig en met NTFS ietwat minder, nee doe mij maar EXT3, dan is het pas echt overbodig. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Quote: Op maandag 10 november 2008 19:14:27 schreef Michiel het volgende: [...]Onder winloos met een FAT32 zeer nodig en met NTFS ietwat minder, nee doe mij maar EXT3, dan is het pas echt overbodig. Doe mij maar een macintosh, DAN is het overbodig... Snap nog steeds niet dat er zoveel zeikende windows users zijn en nog maar zo weinig die de overstap maken naar Apple. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten