Olorin 155 Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 Klopt, dan lijkt het op het oude. Maar voor mij zo'n teleurstelling, zie ik een mooie gotische kerk, blijkt die maar iets meer dan een eeuw oud te zijn.. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 Ik ben slechts een gewone geschiedenis student, geen kunst-historicus. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 De Jozefkerk in Enschede: Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 Mijn thuisgemeente is een pinkstergemeente. We hebben een basisschool- en mboschoolgebouw opgekocht naast elkaar en zitten daar nu al heel lang. Ik ga er niet zo vaak heen als ik zou willen door omstandigheden, maar hoop snel weer iets te vinden waar ik op de goede plek ben Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 Quote: Op zaterdag 22 november 2008 02:21:53 schreef Nynthe het volgende: Mijn thuisgemeente is een pinkstergemeente. We hebben een basisschool- en mboschoolgebouw opgekocht naast elkaar en zitten daar nu al heel lang. Ik ga er niet zo vaak heen als ik zou willen door omstandigheden, maar hoop snel weer iets te vinden waar ik op de goede plek ben Sinds woensdag weet ik pas waar dat zit, toen ik naar de Mac ging Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 22 november 2008 Rapport Share Geplaatst 22 november 2008 Het staat er inderdaad sinds kort nu ook op de zijkant van het gebouw ja Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 7 december 2008 Rapport Share Geplaatst 7 december 2008 Edit: niet meer aan de orde. Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 7 december 2008 Rapport Share Geplaatst 7 december 2008 Ik kerk in een kathedraal, namelijk de St. Jozef in Groningen. Ze hebben ook een website ( link ) maar veel gavere fotoos van het interieur staan hier: link We hebben twee orgels trouwens: link en link Als er geen H. Mis is, ben ik ook weleens hier te vinden: link en dan meestal naar de diensten van Noord. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 8 december 2008 Rapport Share Geplaatst 8 december 2008 Quote: Op maandag 08 december 2008 00:39:30 schreef Taquoriaan het volgende: Ik kerk in een kathedraal, namelijk de St. Jozef in Groningen. Ze hebben ook een website ( link ) maar veel gavere fotoos van het interieur staan hier: link We hebben twee orgels trouwens: link en link Als er geen H. Mis is, ben ik ook weleens hier te vinden: link en dan meestal naar de diensten van Noord. Zelf weten natuurlijk,maar wat moet je toch bij protestantse diensten als goede Katholieke vrouw. De St Jozef mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 8 december 2008 Rapport Share Geplaatst 8 december 2008 Quote: Op maandag 08 december 2008 01:06:49 schreef Sacerdos het volgende: [...] Zelf weten natuurlijk,maar wat moet je toch bij protestantse diensten als goede Katholieke vrouw. Vrienden bezoeken die (nog) protestant zijn Quote: De St Jozef mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 8 december 2008 Rapport Share Geplaatst 8 december 2008 @Taq: Wel opmerkelijk hoe 'jouw' St. Jozef lijkt op die van 'mij' (voor wat betreft interieur). Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 8 december 2008 Rapport Share Geplaatst 8 december 2008 Quote: Op maandag 08 december 2008 16:20:17 schreef JoostG het volgende: @Taq: Wel opmerkelijk hoe 'jouw' St. Jozef lijkt op die van 'mij' (voor wat betreft interieur). 'Mijn' St. Jozef heeft een bisschopszetel Dus dat is veel stoerderder Voor de rest zal het de tijdgeest van de jaren '20/'30 zijn. De altaarstukken komen geloof ik uit de voormalige Martinuskathedraal aan de Broerstraat (waar nu de Universiteitsbibliotheek staat). Die zijn ietsje ouder, eind negentiende eeuw dacht ik. 1850-1890, kan dat? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 hey, vroeger ging ik altijd naar de rk kerk in uitgeest> maar mijn ouders zijn gescheiden en ik ben met mijn moeder meeverhuist naar castricum. ik ben nog niet echt veel in de rk kerk hier geweest. ik weet niet echt wat me tegenhoud. Misschien omdat er anders om word gegaan met het geloof in hoe het gezin waarin ik leef nu bestaat. (moeder is hertrouwd met een ongelovige man om zo maar eens grof te zeggen) vroeger gingen we met de hele familie naar de kerk> Nu moet ik in mijn eentje heen. Misschien houd dit me ook wel tegen .. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 Quote: Op zondag 14 december 2008 16:44:12 schreef away het volgende: vroeger gingen we met de hele familie naar de kerk> Nu moet ik in mijn eentje heen. Misschien houd dit me ook wel tegen .. Kan je niet vragen of je moeder of een vriend of vriendin een keertje meegaat? Die eerste keer is het eng weet ik uit ervaring, maar als je eenmaal in het ritme zit, gaat het vanzelf. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 Van harte welkom op dit forum! Hopelijk doe je je nickname geen eer aan en blijf je gewoon Quote: Op zondag 14 december 2008 16:44:12 schreef away het volgende: Nu moet ik in mijn eentje heen. Misschien houd dit me ook wel tegen .. Dat is inderdaad moeilijk Misschien een keer met één van jullie pastores gaan praten? Hij kan je zeker tips geven, bijv over activiteiten in de kerk voor jongeren en m.b.t. catechese, of je in contact brengen met actieve parochianen die het leuk vinden om jou te helpen wegwijs te worden in deze parochie. Ik kom vanwege andere omstandigheden (ik woon al 14 jaar op mezelf) ook altijd alleen in de kerk, en heb daar inmiddels zoveel mensen leren kennen (o.a. met de koffie na de Mis en vanwege vrijwilligerswerk), dat ik het daar werkelijk als warm bad ervaar! Dat wens ik jou ook toe! En volgens mij kán het ook, maar dan moet je wel over een drempel heenstappen om het eerste contact te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 Quote: Op zondag 14 december 2008 21:09:52 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Ze hebben er in ieder geval gevoel voor humor: "in onze parochie zijn twee pastores werkzaam" als bijschrift bij een foto met drie pastores, en boven drie adressen van pastores Ik moest ook even met mijn ogen knipperen toen ik dat zag ... maar die ene is deken en zal niet zo veel tijd hebben voor de lopende pastorale zaken, lijkt mij. Enfin, jaloersmakend veel beter dan in ons parochieverband ... 7 parochies met nu nog 1½ priester en vanaf februari ½ priester (en geen pastoor meer) Het bijltje van Mgr Eijk hakt goed (en toevallig moest onze pastoor net gekozen worden als één van de regiovicarissen). Maar dit is offtopic, ik hou weer op met blebberen Link naar bericht Deel via andere websites
suus88 0 Geplaatst 27 december 2008 Rapport Share Geplaatst 27 december 2008 hey kan iemand mij vertellen waarom je geen sex mag hebben voor het huwelijk??? ik zie dat namelijk nergens staan in de bijbel en ik snap niet hoe mensen hierbij komen.. kunnen jullie me helpen?? Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 27 december 2008 Rapport Share Geplaatst 27 december 2008 daar is een topic voor Link naar bericht Deel via andere websites
suus88 0 Geplaatst 27 december 2008 Rapport Share Geplaatst 27 december 2008 kan iemand mij vertellen of uitleggen waarom je geen sex voor het huwelijk mag hebben? ik zie dat namelijk nergens staan in de bijbel.. kan iemand me helpen???? Samengevoegd: ja maar ik snap die hele site nog niet echt ben net lid Samengevoegd: hoe denk jij daarover dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 27 december 2008 Rapport Share Geplaatst 27 december 2008 Quote: Op zaterdag 27 december 2008 19:33:54 schreef suus88 het volgende: kan iemand mij vertellen of uitleggen waarom je geen sex voor het huwelijk mag hebben? ik zie dat namelijk nergens staan in de bijbel.. kan iemand me helpen???? Hoi Suus, Er zijn al heel wat mensen je voor geweest om over dit onderwerp een discussie te starten. Via de zoekfunctie kun je een aantal van die discussies opzoeken, zoals Seks voor het huwelijk (2). Hopelijk kun je daar met je vragen terecht, het is wellicht verstandig om het topic eerst door te lezen P.s. de onderstreepte woorden is een link naar het desbetreffende topic Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 27 december 2008 Rapport Share Geplaatst 27 december 2008 link edit: zelfde link als Diana Link naar bericht Deel via andere websites
Boaz.W 0 Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Zelf ben ik een messiaans gelovige en ga dan ook naar een Messiaans gemeente. Bij messiaans zullen vele zich misschien afvragen wat dit precies is. Belangrijkste roeping van een messiaans gemeente is om de Joodse rabbijn Yeshua (ware naam van Jezus) aan de Joodse mensen bekend te maken. Link: Site van de gemeente Shiloach Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Bah! Drukke dienst! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten