Spring naar bijdragen

Concerten


Aanbevolen berichten

Concerten. Stijl maakt niet uit.

-Waar ben je als laatste geweest?

-Waar ga je heen?

-Waar wil je heen?

Het is ook leuk als je een YouTube-linkje op mp3'tje kunt plaasten van de betreffende artiest/het stuk/één van de nummers.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Als laaste kleine concert ben ik naar Vocal Group 'Uit de Bant' geweest. Ontzettend leuk en goed. MP3

Als laatste grote concert ben ik naar de Messiah van Händel geweest in het concertgebouw te Amsterdam. Uitvoerenden waren P.J. Leusink en consorten. Ook mooi en goed, maar dat was te verwachten. YouTube

Halverwege november gaan we naar een opera(!), Il Puritani van Bellini. Opera's zijn niet echt mijn ding en ik er ook nog nóóit geweest maar nu kreeg ik een kaartje aangeboden van een koorlid. Ik ben alvast de cd aan het luisteren om straks niet te verdrinken in een brij van muziek. YouTube

Nu nog aan mijn man verkopen dat we 3 uur moeten zitten en luisteren. widegrin.gif

In 2009 wil ik zo snel mogelijk naar:

-het Requiem van Fauré YouTube

-het Requiem van Mozart YouTube

-het Requiem van Brahms YouTube

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Concerten. Stijl maakt niet uit.

-Waar ben je als laatste geweest?

Met fragmenten van de concerten in kwestie (voor zover beschikbaar):

Portishead. Heeft diepe indruk gemaakt.

link

Daarvoor Woven Hand, viel tegen, niet zo verfijnd en zuiver als de studio-albums.

link

Radiohead 2x geweest, 1x Kid A in 2000, was erg mooi, mede dankzij de "onbekende band" Sigur Rós in het voorprogramma. Maar Radiohead heb ik nu wel gezien.

link

Hooverphonic vorig jaar. Erg leuk, maar ik miste de emotie een beetje.

link

Roger Waters met mijn moeder. Ik mag die man niet, patsertje, dus daar luister ik liever naar dan dat ik tegen zijn arrogante smoelwerk aankijk. Gelukkig zat ik ver van het podium. widegrin.gif

link

Eric Clapton met mijn moeder. Was leuk, maar niet indrukwekkend.

link

En mn allereerste concert, als 13-jarige met mijn vader naar Pink Floyd. Pink Floyd was een beetje saai en destijds niet mijn ding, maar het hele idee van een uitje met mijn vader maakte het wel speciaal.

link

Quote:
-Waar ga je heen?

11 november Sigur Rós. Ik heb zeer hoge verwachtingen en zie er al maanden naar uit.

link

Quote:
-Waar wil je heen?

Muse mag van mij wel een keer in Nederland komen voor een betaalbare prijs.

link

En als Moloko weer bij elkaar komt zeg ik ook geen nee.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Concerten. Stijl maakt niet uit.

-Waar ben je als laatste geweest?

Flevo puh2.gif

Quote:

-Waar ga je heen?

Weet ik nog niet

Quote:

- Waar wil je heen?

Dit is vooral 'eventueel':

(als de prijs/afstand een beetje te doen is)

(gekozen youtube nummers zijn willekeurig)

Unearth:

link

Wovenhand:

Manowar:

link

Blind guardian:

link

Heb ik gezien, maar als het in de buurt is en ik kan, wil ik nog wel een keer:

JS Bach:

Underoath:

ZAO:

Waar ik heel graag heen wil, maar slechts mogelijk is in door een wonder, of als ik moet wachten tot straks in de hemel:

Johnny Cash:

Ramones:

link

Refused:

Boysetsfire:

Selfmindead:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben jaloers op hen die Sigur Ros gaan zien. Ik kan er waarschijnlijk niet bij zijn.

- Laatste concert: Conor Oberst & The Mystic Valley Band

- Waar ga ik heen: vanavond (2 oktober) naar Caspian: link in de W2, 's-Hertogenbosch. Lekker postrocken. knipoog_dicht.gif Morgen (3 oktober) popronde in 's-Hertogenbosch, ik ga Stairs To Nowhere checken: link

- Waar wil ik heen: waar wil ik niet heen?


Samengevoegd:

Quote:

Portishead. Heeft diepe indruk gemaakt.

Portishead is geweldig.

Quote:
Radiohead 2x geweest, 1x Kid A in 2000, was erg mooi, mede dankzij de "onbekende band" Sigur Rós in het voorprogramma. Maar Radiohead heb ik nu wel gezien.

Het is een schande dat ik als liefhebber Radiohead nog nooit live heb gezien. Ik vind het ook erg klote, maar altijd als ze in de buurt optreden, kan ik niet. boosrood.gif Sigur Ros is live geniaal ja. Ik vond ze op Rock Werchter 2006 hét absolute hoogtepunt. Stoned postrock besluiteren. Beter kan niet.

Quote:
Muse mag van mij wel een keer in Nederland komen voor een betaalbare prijs.

Muse is geweldig live, veel beter dan op plaat ook (hoewel Origin Of Symmetry geweldig blijft). Maar dat betaalbaar kun je weglaten. Ze worden steeds populairder... De laatste keer dat ik ze zag was in 2006 denk ik. Toen betaalde je 40 euro. En ik vond ze verdraaid nog aan toe ook nog 's leuker op Pinkpop 2004. boosrood.gif Werchter '06 vond ik ze helemaal tegenvallen.


Samengevoegd:

Als ik overigens moet gaan opnoemen waar ik in mijn leven allemaal geweest ben c.q. welke bands ik allemaal live gezien heb... dan ben ik nog wel even bezig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leukste van het gothic festival deze zomer:

(Verder deze zomer hier en daar nog wel iets meegepikt, maar vooral kleinere dingen waar ik zo meteen niet echt leuke filmpjes van weet te vinden.)

Cinema Strange(vreselijk slecht filmpje, maar ik stond daar ergens helemaal vooraan, hip hoi!):

link

Field of the Nephilim, zelfde festival:

(Ok, eigenlijk vond ik Anne Clark beter dan Fields, maar dat doet op fimpje heeeeel weinig dus die post ik niet.)

En voor de lolligheid een algemeen reportagefilmpje van het festival, lekker fout wel:

Link naar bericht
Deel via andere websites

-Waar ben je als laatste geweest?

Laatste optreden was Nightwish in de HMH. Was wel leuk, viel me mee dat anette het nog zo leuk deed en ook oudere nummers zong.

daarvoor nog Sonata Arctica, ik was na 2 voorprogramma's al zo gesloopt dat ik van hun zelf weinig meer mee heb gekregen. geen idee zelfs welke nummers ze hadden gespeeld.

Hoogtepunt tot nu toe was Roger Waters. Met mn ouders en kennissen van hun heen geweest (nee, niet mee gesleept, ik heb hún mee gesleept puh2.gif) en het was zo mooi ^^ Al vind ik vrijwel elk optreden van After Forever ook super.En Dropkick Murphy's had tot nu toe écht de beste sfeer ^^

-Waar ga je heen?

Staat niks op de planning.

-Waar wil je heen?

Ik wil zoooo graag naar seether maar ze kwamen óf op het verkeerde moment óf ze lasten het hele ppeping optreden af boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Concerten. Stijl maakt niet uit.

-Waar ben je als laatste geweest?

-Waar ga je heen?

-Waar wil je heen?

Halverwege november gaan we naar een opera(!), Il Puritani van Bellini. Opera's zijn niet echt mijn ding en ik er ook nog nóóit geweest maar nu kreeg ik een kaartje aangeboden van een koorlid. Ik ben alvast de cd aan het luisteren om straks niet te verdrinken in een brij van muziek.

Nu nog aan mijn man verkopen dat we 3 uur moeten zitten en luisteren.
widegrin.gif

Oeh, ik ben verzot op opera, het is alleen zo duur.. Ben naar Don Giovanni (Mozart), Carmen (Bizet) en La Bohème (Puccini) geweest. Ik wil altijd nog een keer naar Madame Butterfly. Verder ben ik vier keer naar een optreden van het gelders orkest geweest. 1x (al een hele tijd terug) was wel heel bijzonder, toen was er een oost-europees ensemble bij. Zigeunermuziek meen ik. Dat was heel erg mooi. Verder ben ik naar heb ballet 'de Notenkraker' geweest met m'n moeder. Tsjaikovski is wel toegankelijke muziek, dus dat was voor m'n moeder ook leuk smile.gif.

Als het goed is ga ik binnenkort wel een keer weer naar de opera, dat heb ik tenminste iemand belooft die zich wel wil verdiepen in klassieke muziek. smile.gif

PS Opera is ook kijken he, misschien dat je je man kan vertellen dat het net een musical met klassieke muziek is, vind ie het misschien al ietsjes leuker knipoog_dicht.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Concerten. Stijl maakt niet uit.

-Waar ben je als laatste geweest?

Dido en Aeneas van Henry Purcell en dat was geloof ik in de kerk engel.gif, oh nee, het was toch Wouter Hamel met mijn zusjes in een veregend park

Quote:

-Waar ga je heen?

niets gepland

Quote:
-Waar wil je heen?

als manu chao ooit in weer in Nederland komt of Sufjan Stevens, dan houd ik mij aanbevolen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn laatste concert was buiten, bij de Wollebrand (Naaldwijk, Westland), klassieke muziek onder de blote hemel.

OA een hongaars koor (of een ander oostblokland bloos.gif), dario fo, westlands mannenkoor (zit mn vader in, vandaar), en nog wat andere (kleine) koren. Dat was 19 september (was wel errug koud, van 19:45 tot 22:15 buiten zitten)

Daarvoor op 6 september

in concert in het World Forum Convention Centre (voorm congresgebouw Den Haag) samen met de drie baritons (Marco Bakker, Henk Poort en Ernst Daniel Smidt)

Deze laatste zijn bij DWDD geweest link

kortom: klassieke muziek, o Fortuna, uit Carmina Burana, Landerkennung van Grieg (erg mooi yes.gif), maar ook wat nieuwere muziek zoals

Het laatste concert waar ik daarvoor geweest ben is ook mijn eerste concert geweest: Symphonica in Rosso van Marco Borsato, blijft een zeer goede zanger smile.gif

Ik zou er zeer blij van worden als de Casting Crowns ooit een keer naar Nederland zouden komen, die wil ik wel eens een keer in t echie horen, maar ik weet niet of dat ooit gebeurt..

Voor hun muziek: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem aan dat jij degene bent die geaaid moet worden, Mach?

Borsato is géén goede zanger. Dat hij toevallig lekker in het gehoor liggende zwijmelmuziek maakt, verandert daar niets aan. knipoog_dicht.gif Desalniettemin mag je zijn muziek natuurlijk best leuk vinden - dan doe ik dat gewoon niet. Alleen mag je natuurlijk niet leugenen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik neem aan dat jij degene bent die geaaid moet worden, Mach?

Uiteraard lief en ik ben uitermate teleurgesteld dat je daar gisteren niet toe in staat was.

Quote:

Borsato is géén goede zanger. Dat hij toevallig lekker in het gehoor liggende zwijmelmuziek maakt, verandert daar niets aan.
knipoog_dicht.gif
Desalniettemin mag je zijn muziek natuurlijk best leuk vinden - dan doe ik dat gewoon niet. Alleen mag je natuurlijk niet leugenen!

yes.gif Al is leugenen ongetwijfeld iets Brabants en bedoel je liegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt ook maar net wat je nou weer onder 'goede zanger' verstaat hoor. Als iemand 'goed in het oor liggende zwijmelmuziek' maakt, moet je dus ook zwijmelig kunnen zingen over zwijmelige onderwerpen.

Marco kan dat blijkbaar, dus is Marco een goede zanger voor goed in het oor liggende zwijmelmuziek' (Oh! Zwijmelmuziek ligt helemaal niet goed in mijn oor)

* Raido MOEST --- HET --- ZEGGEN

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Uiteraard lief en ik ben uitermate teleurgesteld dat je daar gisteren niet toe in staat was.

Ik ook, maar ik had belangrijkere zaken te doen, zoals een vet concert bezoeken. knipoog_dicht.gif

Quote:
[...]

yes.gif
Al is leugenen ongetwijfeld iets Brabants en bedoel je liegen.

Nee, niet typisch Brabants, maar gewoon fout Nederlands. Ik haalde twee woorden (leugen en liegen) door elkaar. Mijn nederige excuses.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

* Mister_L schopt dit topic maar even omhoog knipoog_dicht.gif

-Waar ben je als laatste geweest?

Weet ik even niet meer

-Waar ga je heen?

Guus Meeuwis - 12 juni in Einhoven (Psv-stadion)

Coldplay (met Elbow in voorprogramma, hoe vet!?) - in Nijmegen (Goffert Park)

-Waar wil je heen?

Fatboy Slim

John Mayer

Jason Mraz

Snow Patrol

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid