Spring naar bijdragen

is er buitenaards leven??


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 342
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik snap het niet. De vraag is toch of wíj buitenaards zijn, niet of er ergens op een andere planeet buitenaards leven is?

Dat was het.

Tot dat in alle wijsheid er een Xnoiz poll aan dit topic werd gekoppeld met opties die dit topic off-topic werd gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor buitenaardse wezens zullen wij wel buitenaards zijn. Soms vraag ik me dan weleens af: stel dat buitenaardse, intelligente wezens onze planeet beloeren, hoe zouden zij ons en de planeet dan noemen? En hoe zouden zij planeten als Mars, Neptunis, Venus, et cetera dan noemen? Want zij zullen ons en de andere planeten vast wel andere namen geven, denk ik dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het overweldigende bewijs van buitenaards leven is niet alleen zeer overvloedig te vinden op het www, er zijn onderzoekers die het scheppingsverhaal direkt in verband kunnen brengen met GENESIS en het hele scheppingsverhaal op zeer plausibele wijze kunnen verklaren.

Wij zijn door buitenaardse wezens dmv genetische manipulatie geschapen. Dat zijn onze goden.....want het waren er meerdere. Wij zijn de GENEN van ISIS.

Als er mensen zijn die echte interesse hebben in dit onderwerp en op onderzoek willen gaan naar informatie hierover dan doe ik mee. Aan een onzinnige discussie doe ik niet mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het overweldigende bewijs van buitenaards leven is niet alleen zeer overvloedig te vinden op het www, er zijn onderzoekers die het scheppingsverhaal direkt in verband kunnen brengen met GENESIS en het hele scheppingsverhaal op zeer plausibele wijze kunnen verklaren.

Wij zijn door buitenaardse wezens dmv genetische manipulatie geschapen. Dat zijn onze goden.....want het waren er meerdere. Wij zijn de GENEN van ISIS.

Als er mensen zijn die echte interesse hebben in dit onderwerp en op onderzoek willen gaan naar informatie hierover dan doe ik mee. Aan een onzinnige discussie doe ik niet mee.

Zucht... als het de 'Anunaki' weer eens niet zijn...

Doe es gek en lees je eens in: Sitchin is wrong (Take the red pill! widegrin.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welles nietes discussies betreffende dit onderwerp zijn zinloos. Ik heb geen reden om aan te nemen dat er geen ander leven in het universum is.

Wat mij betreft is God een wezen dat niet gebonden is aan onze planeet en daardoor buitenaards. Dat heeft niets te maken met scifi of zweverig gedoe.

De kans dat op dit moment elders in het universum iemand, via een een soortgelijk medium als het www, een gesprek met soortgenoten voert over de mogelijkheid van leven elders in het universum is wat mij betreft 100%.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lees nou eerst die site maar eens, daar staat meer dan genoeg onderbouwing.

Die site ken ik al lang......het is natuurlijk zwaar om de Sitchin pil te slikken omdat het alles waar je in geloofd compleet onzinnig maakt. Dit onderwerp gaat boveniden veel verder dan alleen de beweringen van Sitchin. Het zou goed zijn als je zelf eens op onderzoek uit gaat......je komt verbazingwekkende dingen tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die site ken ik al lang......

en toch vol blijven houden?

Quote:
het is natuurlijk zwaar om de Sitchin pil te slikken omdat het alles waar je in geloofd compleet onzinnig maakt.

rofl.gif in tegendeel!

Quote:
Dit onderwerp gaat boveniden veel verder dan alleen de beweringen van Sitchin.

Het is bij hem begonnen, oke een soort van, niet helemaal, hij is ook sterk beinvloed door bepaalde figuren, maar de rest borduurt iig lekker op zijn ideeen verder - zegt dus niet zoveel.

Quote:
Het zou goed zijn als je zelf eens op onderzoek uit gaat......

Ik weet inmiddels al genoeg, maar dank voor je advies.

Enne, zoek zelf ook eens verder....

Quote:
je komt verbazingwekkende dingen tegen.

Daar heb je gelijk in!! hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]en toch vol blijven houden?

[...]
rofl.gif
in tegendeel!

[...]Het is bij hem begonnen, oke een soort van, niet helemaal, hij is ook sterk beinvloed door bepaalde figuren, maar de rest borduurt iig lekker op zijn ideeen verder - zegt dus niet zoveel.

[...]Ik weet inmiddels al genoeg, maar dank voor je advies.

Enne, zoek zelf ook eens verder....

[...]Daar heb je gelijk in!!
hamer.gif

Zoals ik al zei Sitchin is zeker niet mijn enige bron. Er zijn vele zaken waar ik al een lange tijd mee bezig ben die allemaal te maken hebben met de oorsprong van leven, de mens, buitenaards leven, geloof en religie, etc.

Dat Sitchin niet een alles zeggende autoriteit is staat als een paal boven water. Er zijn werkelijk ontelbare UFO verklaringen, foto's , video's, boeken, enz. waarvan er waarschijnlijk maar een zeer klein percentage waar kan zijn. Bedenk dat er slechts 1 waar hoef te zijn en dan ben je al waar je wezen moet. Maar er is nog veel meer dan UFO verhalen. Door de jaren heen zijn er ook zeer veel aanwijzingen(om niet te zeggen bewijzen) die buitenaards leven bevestigen. Nou probeer ik zo objektief mogelijk te kijken naar alles wat er aangeboden wordt op ons aller supermedium en dus ook naar de tegenbewijzen. Maar tot nog toe zet dat niet veel zoden aan de dijk. Het pré bewijs is overweldigend en zo goed als onweerlegbaar. Focus dus niet alleen op Sitchins want dat doe ik ook niet...al heb ik mss wel die indruk gewekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof wel in buitenaards leven, astronauten die zich in een ruimte station bevinden 'buiten' de aarde, zijn ook buitenaards leven omdat ze zich dan momenteel niet op aarde begeven ;-)

Maar even zonder gekheid...ik denk dat er best leven mogelijk kan zijn buiten de aarde. Ik weet niet of er nog elders in het heelal nog zulk gecompliceerd leven bestaat als op aarde, denk zelf meer aan bepaalde bacterieen enzo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof ook dat er meer leven in het universum is maar jouw relaas vindt ik vaag.

Noem gewoon één voorbeeld van zo'n onweerlegbaar bewijs.

"overweldigend en zo goed als onweerlegbaar" dat waren mijn woorden. En in woordspelletjes heb ik geen zin. Als je foto's en video's, naast de vele andere bewijzen niet voldoende vindt dan houd het natuurlijk gewoon op. Vele van deze foto's en video's zijn zo duidelijk dat er geen andere verklaring mogelijk is dan wat er op staat echt is. En dat is voor mij bewijs tenzij iemand kan aantonen dat het niet zo is. Er zijn maar zeer weinig van dit soort documenten...de meeste zijn verklaarbaar of fake. Maar ja er hoef er maar eentje echt te zijn.....SCHNAPPIE??

Het www staat er vol mee.....bekijk er eens een paar!

Al met al, gezien het beschikbare materiaal lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat er hoogontwikkeld intiligent leven bestaat....veel waarschijnlijker dan een schepper waarvan nog nooit ook maar een schrijntje bewijs is geleverd dan een beetje text uit reli boeken. Boeken die niets zeggen van het bestaan van leven buiten de aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

"overweldigend en zo goed als onweerlegbaar" dat waren mijn woorden. En in woordspelletjes heb ik geen zin.

Ik zie het woordspelletje niet.

We zijn hier in gesprek zijn over buitenaards leven en jij geeft nadrukkelijk aan daarin te geloven, dan vraag ik dus een voorbeeld van jou dat jij "overweldigend en zo goed als onweerlegbaar" acht.

Tuurlijk kan ik plaatjes kijken op het web. Maar dat vertelt mij niets over jouw visie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik zie het woordspelletje niet.

We zijn hier in gesprek zijn over buitenaards leven en jij geeft nadrukkelijk aan daarin te geloven, dan vraag ik dus een voorbeeld van jou dat jij "overweldigend en zo goed als onweerlegbaar" acht.

Tuurlijk kan ik plaatjes kijken op het web. Maar dat vertelt mij niets over jouw visie.

Het gaat niet om een paar plaatjes of om één voorbeeld.

Lees de juiste context!

De hoeveelheid materiaal is "overweldigend" niet één enkel voorbeeld en een deel daarvan is zo goed als "onweerlegbaar".

Je vraagd mij om uit één van de vele voorbeeld er één uit te kiezen. "Thats not the point".

Ik bekijk, lees en bestudeer dit fenomeen al jaren. Het www geeft direkt toegang tot zeer vele bronnen en voorbeelden in woord en beeld. Dat was vroeger natuurlijk niet en heel veel bleef verborgen ergens in een mapje bij iemand thuis. Veel van dit materiaal komt door de gemakkelijke toegang tot het web beschikbaar en daar maak ik dankbaar gebruik van. Er zijn vele voorbeelden beschikbaar en het is simpel om dit materiaal te vinden. Mijn mening is niet voortgekomen uit één enkel geval maar een conclusie uit zeer vele uren van het bekijken, lezen en bestuderen van al het beschikbare materiaal. Telkens als je denk alles gezien te hebben duiken er weer nieuwe dingen op. Van alle dingen die ik gezien en gelezen heb heb ik een algemeen beeld kunnen vormen en die is pro alien.

Wat me opvalt is dat er tegenstanders zijn die steeds weer dit soort dingen stelselmatig de grond in willen boren en afdoen als onzin, of gemanipuleerde foto's/video's, leugens, fictie, etc. Opmerkelijk is het dat dit vaak mensen zijn die een religieuse geloofsovertuiging hebben die in contradictie staat met wat zij kennen uit hun geloofsboeken.

Ik ben wel vaker uitgenodigd om een voorbeeld te noemen. De les die ik daaruit geleerd heb is dat dat totaal geen zin heeft want dat ene voorbeeld wordt compleet onderuitgehaald met onzin en speculatie. Het is geen kunst om één enkel voorbeeld te pakken en dat de grond in te boren. Neem een heel scale aan materiaal en ontkracht dat met een onderbouwde verklaring of tegenbewijs. Dus ik nodig je uit om zelf een paar sterke verslagen, foto's of video's uit te zoeken en die te weerleggen.

Als je een beetje googled kom je meer dan genoeg materiaal tegen. Door het grote aanbod duurt het even voor je een goed algemeen beeld krijgt van wat er is en de kwaliteit ervan. Ik denk dat je alleen een goede mening over een onderwerp kan vormen als je meerdere referenties en bronnen kan aanboren. Geloofsboeken zijn mij te eenzijdig zeker ook omdat ze allemaal denken gelijk te hebben. Nu denk ik dat ze allemaal "ongelijk" hebben of beter "verkeerd geeinterpreteert" worden.

Neem nou eens bijv. 5 mensen die over dezelfde toedracht een ander verhaal vertellen.....zou jij ze alle 5 geloven? Nee dacht ik ook niet. Sterker nog ze kunnen onmogelijk alle 5 gelijk hebben. Je zou de meest waarschijnlijke voor waar aannemen. De meest waarschijnlijke heeft de sterkste bewijzen. Zelf dan heb je nog redenen om te twijfelen omdat de andere 4 zijn verhaal trachten te ontkrachten.

Als ze echter alle 5 exact hetzelfde verhaal vertellen sta je een stuk steviger in je schoenen en kun je er vrijwel zeker van zijn dat het verhaal klopt.

Zo ongeveer is dat ook met buitenaards leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je vraagd mij om uit één van de vele voorbeeld er één uit te kiezen. "Thats not the point".

Dat is nou precies mijn point!

Ik vraag eenvoudig om een concreet voorbeeld. Eentje die jij overtuigend vindt. Gewoon om dat hier te delen. Omdat ik er nieuwsgierig naar ben. Dat heet interesse.

Maar je blijft maar verwijzen naar verhalen en foto's op het web.

Laat verder maar. Mijn interesse in jouw verhaal is inmiddels vervlogen door je enorme woordenbrei met weinig inhoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat me opvalt is dat er tegenstanders zijn die steeds weer dit soort dingen stelselmatig de grond in willen boren en afdoen als onzin, of gemanipuleerde foto's/video's, leugens, fictie, etc. Opmerkelijk is het dat dit vaak mensen zijn die een religieuse geloofsovertuiging hebben die in contradictie staat met wat zij kennen uit hun geloofsboeken.

Uhm; atheïsten doen het denk ik eveneens vaak af als onzin.. religiositeit heeft er niet veel mee te maken lijkt mij.

Het internet zorgt er inderdaad voor dat meer informatie ons kan bereiken, en dus ook meer onzinnige en foutieve informatie. Het feit dat er mensen zijn die foto's en video's vaak afdoen als trucage en genep is omdat dit uiteindelijk ook keer op keer het geval blijkt te zijn. In een computertijdperk als de onze is een dergelijk iets namelijk al lang geen technologisch hoogstandje meer. Ik ontken absoluut niet dat er geen buitenaards leven bestaat, er is alleen geen enkele reden om aan te nemen dat het ooit in contact met ons gekomen door middel van een of ander bezoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een week of 2/3 geleden zag ik in de lucht wel een oranje/rood bolletje zweven. Aanvankelijk dacht ik dat het een vliegtuig was maar daarvoor bewoog het te vreemd (niet in een rechte lijn oid).

Nu ben ik an sich niet zo'n UFO/ET-minded persoon maar ik vond dit toch wel vreemd smile.gif

Zeker aangezien ik later (jawel, op Niburu) zag dat er die avond meer mensen zijn die in Enschede een dergelijk fenomeen hebben 'gespot'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid