Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 in het boek waarvan ik vurig hoopte dat het bestond: "hoe overleef ik mijn aanstaande bruiloft". Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 En het heeft een happy end; Oplossing->Bank leeghalen en vluchten. Link naar bericht Deel via andere websites
I.love.Jesus 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Geheime Gelovigen van Anne van der Bijl en Al Janssen En een engels boek (ben de titel even kwijt en hij zit al ingepakt xD) over mensen die christelijk geworden zijn vanuit een andere religie. Erg mooi & goed voor mn engels! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Quote: Op donderdag 28 mei 2009 21:24:57 schreef Kurt het volgende: Waarom zou een boek dat veel gelezen wordt en waarvan ook een enigszins populaire verfilming wordt gemaakt niet goed kunnen zijn? Omdat hij dus de meeste mensen als barbaren ziet, dus alles wat zij doen en leuk vinden is zeg maar troep in zijn ogen, snap je? Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Vast, maar 't blijven stomme argumenten van een of andere mafkees die niet in staat is zo intellectueel te zijn als de literaire snobs die hij zelf bewondert. (Just kidding lieve Machiavelli, just kidding.) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Quote: Op donderdag 28 mei 2009 21:42:35 schreef Kurt het volgende: Vast, maar 't blijven stomme argumenten van een of andere mafkees die zelf niet in staat is zo intellectueel te zijn als de literaire snobs die hij zelf bewondert. (Just kidding lieve Machiavelli, just kidding.) Oh, je hebt volkomen gelijk hoor. Al blijf ik erbij dat de populariteit van het boek, met name bij linkse figuren en huisvrouwtjes, weldegelijk een indicatie is van de kwaliteit. Daarnaast ben ik in het boek begonnen en vond het maar matig. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 En Leren Sterven, brieven van Seneca? Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 29 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2009 Heb Zamjatin uit, geniaal boek. Nou ga ik denk ik Ivan's War van Catherine Merridale lezen. Ik heb me de laatste tijd sowieso te veel met de islam beziggehouden, om daarvan uit te rusten ga ik nu een boek over de Tweede Wereldoorlog lezen Link naar bericht Deel via andere websites
pms 0 Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 Ben bezig in Evangelisatie: Gods plan van aanpak van Robert E Coleman Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 Charles Taylor, daar heeft mijn zwager nog een boek van dat ik nodig eens moet lezen. Is dat boek van Küng (die ik veel te slecht ken) wat? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 Hahaha. O, ik zal eerst 's wat over de beste man lezen dan voordat ik werk van hemzelf ga lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 1 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2009 Quote: Op zaterdag 30 mei 2009 00:26:50 schreef Leidenschaft het volgende: ... Ivan's War van Catherine Merridale ... Plezierig/interessant boek Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2009 Meadows, Randers & Meadows - "Limits to Growth - the 30 year update". We zijn de grenzen van de groei aan het overschrijden sinds 1986. Hoeveel kans hebben we nog tot bezinning te komen, het tij te keren en de aarde leefbaar te houden voor de generaties na ons, vraag ik me af? Dus lees ik deze update van De grenzen aan de groei, om te lezen hoe het er nu voorstaat. Het boek uit 1972 dat vlak na Carson's Silent Spring de eerste waarschuwing afgaf, heb ik vorig jaar gelezen. Toen (niet vorig jaar, maar in 1972) hadden we nog tijd om te veranderen. In de tussenliggende decennia zijn er een aantal stappen gezet op het vlak van bestrijding van vervuiling, recycling, grotere energie-efficiëntie, maar is ook veel tijd verknoeid door te blijven geloven dat bevolking en economie ongelimiteerd kunnen groeien. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 4 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2009 Elfenlicht van Bernhard Hennen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 Quote: Op maandag 01 juni 2009 22:30:41 schreef Cornelius van Wijck het volgende: net begonnen: "een seculiere tijd" van Charles Taylor Hoe is die? Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 Quote: Op donderdag 28 mei 2009 20:45:47 schreef Machiavelli het volgende: Ben overigens weer begonnen met de Hyperion nav. een post op tor.com. Hyperion heb ik net besteld voor op vakantie. Wat stond er elders dat 't jou het boek doet herlezen? Samengevoegd: Verder lees ik nu: -Laat heb ik je liefgehad (Christelijke mystiek door de eeuwen heen), van Boris Todoroff -Battle Royale van Koushun Takami (om wat tegenwicht te bieden aan dat heilige gedoe ) Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 bedankt voor het melden van dat boek, een kleine blik op amazon.com zegt mij dat het een erg goed boek voor mij zal zijn om te lezen. En daarna om aan mijn moeder te geven, die erg bezig is met haar christen zijn in een wereld die daar steeds meer van vervreemd. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 8 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2009 OK, omdat iedereen waarschijnlijk zit te springen om een update van mijn literaire loopbaan... In de laatste tweeëneenhalve week heb ik gelezen: Groen van Prinsterer - Ongeloof en Revolutie Friedrich Bonnhoefer - Uit Genade Alleen Evert van der Heide - Toevallig niet, de vijfde internationale conferentie over creationisme En nu Adrian Plass - Blinde Vlekken In De Bijbel Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 8 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2009 Quote: Op maandag 08 juni 2009 15:07:25 schreef AndreasJ het volgende: OK, omdat iedereen waarschijnlijk zit te springen om een update van mijn literaire loopbaan... In de laatste tweeëneenhalve week heb ik gelezen: Groen van Prinsterer - Ongeloof en Revolutie Klinkt erg goed, realiseerde mij niet dat deze nog gedrukt werd. Quote: Op maandag 08 juni 2009 15:07:25 schreef AndreasJ het volgende: Friedrich Bonnhoefer - Uit Genade Alleen Familie van? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 8 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2009 Check de serie Klassiek Licht via het ND uitgegeven, ben nu ook bezig in De Navolging van Christus. link En het is geen familie van, het is de echte zelf. Aangezien hij een Duitser is mach hij blij zijn dat ik hem lees. En ik zat bijna goed met een ie en een ich klank. Sowieso moeten alle Duitse schrijvers eigenlijk geboycot worden, vooral die paardeknuffelende pseudodiepzinnige oneliner-spuwende dwazen waar teveel mee gedweept wordt. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 8 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2009 (wat ik voor school lees reken ik niet mee) - De scheur kalender - De feedback (reclame blad van een muziekwinkel) - Nietzsche - de vrolijke wetenschap - Augustinus - Belijdenissen - George Duby - Bernard van Clairvaux en de cisterciënzerkunst Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 9 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2009 A history of the Pacific Islands van Fischer We plakken als vliegen maar steken niet als muggen van Lou de Jong Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten