Spring naar bijdragen

Onversneden christendom


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat denk ik niet, maar wat is een ongelovige? De atheisten die je hier op het forum ziet, die vaak het Christendom 'aanvallen' vanuit hoge morele motieven die op hun beurt weer (al dan niet via-via)uit het Christendom afkomstig zijn, doch vervormd, die zijn op geen enkele wijze te vergelijken met 'ongelovigen' zoals dat in de vroeg-Christelijke tijd werd gebruikt. Dat behelst het willens en wetens zonder berouw afwijzen van God, of als ze Hem niet direct als zodanig herkennen, het Goede.

We lezen dat Jezus de joden ongelovig (mat 17,17) noemde en ook Paulus definieerde hen (rom 3,3) aldus. Ik ben van mening dat de term ongelovige in het NT altijd verwijst naar de joden die Christus verwierpen. Dus ik ben het met je eens dat ze verschillend zijn. Christus zei dat de joden geen zonde hadden als ze Zijn werken niet hadden gezien en aangezien hemel en aarde (fysieke restant jes 1,2) zijn vergaan in 70, getuigt er niks meer van zonde! Daarom denk ik dat Jezus de rechtvaardigen van nu hun loon zal geven omdat Hij 9 v/d 10 vanwege onwetendheid wordt verworpen ipv kwade wil, door mensen die denken voldoende info hebben om Hem af te wijzen, nadat ze met een dispensationalist hebben gesproken ofzo (of een atheist). Er zijn groepen mensen bij wie Jezus niet geliefd is en mi zijn die vooral verantwoordelijk voor de vage uitleg van de Bijbel gepaard gaand met afvalligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

@ Barbapapa

Ik denk dat het niet verstandig is om nog in termen van zonde te denken, want wie in Christus is (1 joh 3,6) zondigt niet.

Dat klopt. Wie in Christus is, zondigt niet, hoeft dus ook niet meer ziek/arm enz. te zijn, maar kan gezond en voorspoedig enz. zijn. De duivel heeft dan geen grond meer om een rechtvaardig mens ziek/arm te maken; dat kan hij dan niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat klopt. Wie in Christus is, zondigt niet, hoeft dus ook niet meer ziek/arm enz. te zijn, maar kan gezond en voorspoedig enz. zijn. De duivel heeft dan geen grond meer om een rechtvaardig mens ziek/arm te maken; dat kan hij dan niet meer.

Je zal je mening nog wel herzien als je wat ouder bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat klopt. Wie in Christus is, zondigt niet, hoeft dus ook niet meer ziek/arm enz. te zijn, maar kan gezond en voorspoedig enz. zijn. De duivel heeft dan geen grond meer om een rechtvaardig mens ziek/arm te maken; dat kan hij dan niet meer.

hamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gif

Vertel mij eens wanneer iemand rechtvaardig is, wanneer iemand in Christus is en waarom iemand van 24 jaar twee tumoren in zijn hoofd moest krijgen en moest sterven?

Werkelijk tenenkrommend wat je hier schrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
hamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gif

Vertel mij eens wanneer iemand rechtvaardig is, wanneer iemand in Christus is en waarom iemand van 24 jaar twee tumoren in zijn hoofd moest krijgen en moest sterven?

Werkelijk tenenkrommend wat je hier schrijft.

Hij noemde mijn ideeën dubieus, volgens mij leeft ie in de omgekeerde wereld! Welke gemeente zit je bij Barbapapa?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

C.S. Lewis schrijft in een heldere stijl, het is makkelijk je te verplaatsen in wat hij gelooft. Hij opent zijn boek met de stelling dat er een 'Law of Human Nature' bestaat (wet van de menselijke natuur, als je letterlijk vertaalt): een universele morele wet, die voor iedereen geldt, doch geen deel uit maakt van onze instincten. Ik vind het een dubieuze stelling, want hoe zou je uit de vele verschillende opvattingen van moraal kunnen concluderen dat er één eenduidige wet bestaat.

Lewis stelt dat die verschillen kleiner zijn dan sommige mensen beweren. Er is verschil, maar ook een hoop overlap. Vaak zijn het dan in de essentie die universele moraal, maar dan een gecorrumpeerde versie ervan.

Quote:
Bovendien is moreel besef niet iets typisch menselijks, maar iets wat we uit ons dierlijk verleden hebben geërfd. Zie het onderzoek van Frans de Waal naar moraliteit bij andere primaten.

Maar Lewis maakt onderscheid tussen wat dieren hebben en het menselijk moraal. Maar als je wilt toelichten wat je bedoeld: graag. smile.gif

Quote:
Uit die universele wet concludeert Lewis dat er een Goede oorsprong van het heelal is, die nog een gedachtengang verder wordt geïdentificeerd met de christelijke God en het verband tussen God, wereld en mensen wordt als volgt gekenschetst:

God schept mensen met een vrije wil. Maar God bepaalt wat goed is, hij wil gehoorzaamt worden en liefgehad. God is de enige bron van goedheid en de enige bron van geluk, stelt Lewis in hoofdstuk 3, 'the shocking alternative' (het schokkende alternatief). Het alternatief waar Lewis op doelt is dat de mens voor zichzelf kiest. Wij hebben een vrije wil gekregen, volgens Lewis, maar als we daarmee voor onszelf kiezen, krijgen we ziekte, dood en lijden. Die zijn volgens Lewis, net als volgens veel christenen, gevolg van de 'zonde'.

Indeed.

Quote:
Dus we zíjn wel vrij, maar er wordt ons niet echt een aantrekkelijke keus voorgehouden: of gehoorzamen aan de 'bully in the sky' (dat zijn mijn woorden: de tiran in de hemel), of pijn, lijden, dood. We moeten ons volgens Lewis geheel onderwerpen aan God en beseffen dat we zondig zijn en bekering bestaat eruit dat je vernedert, door het stof gaat. Als dank krijg je eeuwig leven en mag je voor eeuwig bij die bully in the sky verkeren. Wat een vreselijk perspectief. Niet alleen omdat God zo'n narcistische tiran is, maar ook omdat het nooit ophoudt. 1.000 jaar bij God, dan nog eens 1.000.000 keer 1.000 jaar, dan nog... etc. Eén van de fíjne dingen van leven vindt ik dat je gelukkig zeker weet dat het ooit ophoudt.

Nee, want dat zijn dus niet de conclusies van Lewis die verderop ook worden beschreven (meen ik, tis alweer even geleden voor mij). Want nu koppel je je eigen godsbeeld wat je van het christendom hebt aan Lewis uiteenzetting. Dat werkt natuurlijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hij noemde mijn ideeën dubieus, volgens mij leeft ie in de omgekeerde wereld! Welke gemeente zit je bij Barbapapa?

Check mijn profiel maar.

Omgekeerde wereld? Ik ben inderdaad niet van deze wereld, maar leef in het Koninkrijk van God. Ik leef nog wel in deze wereld, maar ben niet van deze wereld. Ik ben hier een vreemdeling en bijwoner.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Je zal je mening nog wel herzien als je wat ouder bent.

Hoeveel ouder?


Samengevoegd:

Quote:

[...]
hamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gif

Vertel mij eens wanneer iemand rechtvaardig is, wanneer iemand in Christus is..

In de Bijbel staat wanneer iemand rechtvaardig en in Christus is.

Quote:

en waarom iemand van 24 jaar twee tumoren in zijn hoofd moest krijgen en moest sterven?

Vraag je dat aan mij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wie in Christus is, zondigt niet, hoeft dus ook niet meer ziek/arm enz. te zijn, maar kan gezond en voorspoedig enz. zijn. De duivel heeft dan geen grond meer om een rechtvaardig mens ziek/arm te maken; dat kan hij dan niet meer.

Quote:

[...]
hamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gif

Vertel mij eens wanneer iemand rechtvaardig is, wanneer iemand in Christus is en waarom iemand van 24 jaar twee tumoren in zijn hoofd moest krijgen en moest sterven?

Werkelijk tenenkrommend wat je hier schrijft.

Quote:

Vraag je dat aan mij?

Wat is er zo onlogisch aan dat het jou gevraagd wordt? Jij beweert toch impliciet in de eerst geciteerde reactie dat betrokkene niet voldoende vertrouwen op God stelt? Wellicht is Johannes 9 je even ontgaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet dat het onlogisch is. Ook beweer ik het bovenstaande niet impliciet. Dat is misschien iets wat (on)terecht tussen de regels door wordt gelezen. Mij is Johannes 9 niet ontgaan, omdat daar staat:

6 Na dit gezegd te hebben, spuwde Hij op de grond en maakte slijk van dit speeksel en Hij legde hem het slijk op de ogen, 7 en zeide tot hem: Ga heen, was u in het badwater Siloam, hetgeen vertaald wordt door: uitgezonden. Hij dan ging heen, wies zich en kwam ziende terug.

Hieruit wordt duidelijk dat Jezus mensen geneest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg niet dat het onlogisch is. Ook beweer ik het bovenstaande niet impliciet. Dat is misschien iets wat (on)terecht tussen de regels door wordt gelezen. Mij is Johannes 9 niet ontgaan, omdat daar staat:

6 Na dit gezegd te hebben, spuwde Hij op de grond en maakte slijk van dit speeksel en Hij legde hem het slijk op de ogen, 7 en zeide tot hem: Ga heen, was u in het badwater Siloam, hetgeen vertaald wordt door: uitgezonden. Hij dan ging heen, wies zich en kwam ziende terug.

Hieruit wordt duidelijk dat Jezus mensen geneest.

In de laatste dagen v/h eerste verbond deed hij dat ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In de laatste dagen v/h eerste verbond deed hij dat ja.

Heb 13,8

Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid.

Ex 15,26b

want Ik, de HERE, ben uw Heelmeester.

Ps 103,3

die al uw ongerechtigheden vergeeft, die al uw krankheden geneest

Mar 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Hij heeft al alle eeuwen mensen genezen, in het OT, NT en Zijn volgelingen genezen nog steeds mensen in Zijn Naam, volgens Zijn opdracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb 13,8

Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid.

Ex 15,26b

want Ik, de HERE, ben uw Heelmeester.

Ps 103,3

die al uw ongerechtigheden vergeeft, die al uw krankheden geneest

Mar 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Hij heeft al alle eeuwen mensen genezen, in het OT, NT en Zijn volgelingen genezen nog steeds mensen in Zijn Naam, volgens Zijn opdracht.

Jezus geneest, maar als jij door een cobra gebeten wordt, of een beker gif leegdrinkt, zul je zonder tegengif sterven. Dat is ten opzichte van toen veranderd. Paulus werd gebeten door een adder (hand 28,3) en er gebeurde niets, die wonderen vinden nu niet meer plaats, die conclusie had je hopelijk zelf al getrokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbapapa,haalt zaken aan uit de Heilige Schrift en wat daar staat woorden van God zelf zijn waar,wie zou willen ontkennen dat Hij niet kan genezen.Wat de mens niet mogelijk acht is totaal mogelijk bij Hem ,genezing dus.En elke dag worden er mensen genezen,alleen het staat niet in de krant.

Het zou wel is zo kunnen zijn dat Barbapapa het over zaken heeft die door ongeloof niet aan genomen worden ;zie hier de schijding der geesten; van men gelooft het wel en waar Geloof in relatie met God en de verborgen omgang met Hem door Zijn Zoon Jezus Christus de Verrezen Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Barbapapa,haalt zaken aan uit de Heilige Schrift en wat daar staat woorden van God zelf zijn waar,wie zou willen ontkennen dat Hij niet kan genezen.Wat de mens niet mogelijk acht is totaal mogelijk bij Hem ,genezing dus.En elke dag worden er mensen genezen,alleen het staat niet in de krant.

Het zou wel is zo kunnen zijn dat Barbapapa het over zaken heeft die door ongeloof niet aan genomen worden ;zie hier de schijding der geesten; van men gelooft het wel en waar Geloof in relatie met God en de verborgen omgang met Hem door Zijn Zoon Jezus Christus de Verrezen Heer.

Ja maar hij wil de wonderbaarlijke genezingen op het heden betrekken, waardoor het lijkt alsof de Schrift onwaarheden bevat. Mensen kunnen geen gif meer drinken zonder gevolgen. En dat was wel een van de tekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus geneest, maar als jij door een cobra gebeten wordt, of een beker gif leegdrinkt, zul je zonder tegengif sterven. Dat is ten opzichte van toen veranderd. Paulus werd gebeten door een adder (hand 28,3) en er gebeurde niets, die wonderen vinden nu niet meer plaats, die conclusie had je hopelijk zelf al getrokken.

Als ik door een slang zou worden gebeten, zou mij niets negatiefs overkomen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ja maar hij wil de wonderbaarlijke genezingen op het heden betrekken, waardoor het lijkt alsof de Schrift onwaarheden bevat. Mensen kunnen geen gif meer drinken zonder gevolgen. En dat was wel een van de tekenen.

Als ik gif zou drinken, zou mij niets negatiefs overkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als ik door een slang zou worden gebeten, zou mij niets negatiefs overkomen.


Samengevoegd:

[...]

Als ik gif zou drinken, zou mij niets negatiefs overkomen.

Dat is mooi. Ergens in de Bijbel staat ook iets over een beker gif drinken. Misschien een idee?

Edit: ik zie dat je daar zelf ook al op kwam. Leuk idee voor de volgende meeting? Ivm strafvervolging zul je dan wel zelf het gif mee moeten nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is mooi. Ergens in de Bijbel staat ook iets over een beker gif drinken. Misschien een idee?

Matth. 4

5 Toen nam de duivel Hem mede naar de heilige stad en hij stelde Hem op de rand van het dak des tempels, 6 en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan naar beneden; er staat immers geschreven:

Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u,

en op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.

7 Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Marcus 16

17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Schijnbaar is het drinken van dodelijk gif wel toegestaan, anders zal het er niet staan. Ik kijk erg uit naar de volgende meeting, ik zal kijken of ik er bij kan zijn, maar anders hebben we natuurlijk genoeg andere getuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er staat 'als ze ... drinken'. Het is niet zo dat overal waar 'als' voor staat, dat je dat moet doen.

Eerst met veel bombarie aankondigen dat je een beker gif kan drinken en lichamelijk niet zal sterven, en nog geen 2 reacties later al weer terugkrabbelen. Volgens mij was het allemaal grootspraak van je.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Joh 11,26

en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?

Dat is dan wel geestelijk he, want na je lichamelijke dood kom je in de hel/(vagevuur)/hemel terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid