Spring naar bijdragen

Onversneden christendom


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Technisch gezien is er een schroefje bij hem los
knipoog_dicht.gif

2 Kon 2,11

En, terwijl zij voortgingen, al wandelende en sprekende, zie, een vurige wagen en vurige paarden! en die maakten scheiding tussen hen beiden. Alzo voer Elia in een storm ten hemel.

Zat er bij Elia ook een schroefje los?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Joh 11,26

en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?

De fysieke dood sterf je als je een beker gif drinkt, daar hebben we het over.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

2 Kon 2,11

En, terwijl zij voortgingen, al wandelende en sprekende, zie, een vurige wagen en vurige paarden! en die maakten scheiding tussen hen beiden. Alzo voer Elia in een storm ten hemel.

Zat er bij Elia ook een schroefje los?

Begrijp je het verschili tussen toen en nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Eerst met veel bombarie aankondigen dat je een beker gif kan drinken en lichamelijk niet zal sterven, en nog geen 2 reacties later al weer terugkrabbelen. Volgens mij was het allemaal grootspraak van je.

Geen grootspraak. Zou ik (per ongeluk) gif drinken, dan zou mij niets gebeuren ( link ) .

Quote:
Dat is dan wel geestelijk he, want na je lichamelijke dood kom je in de hel/(vagevuur)/hemel terecht.

Klopt, vanaf dat mijn oude lichaam sterft, is mijn ziel in de hemel.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

De fysieke dood sterf je als je een beker gif drinkt, daar hebben we het over.

Nee, ik sterf niet door het drinken van gif. De duivel heeft over mij geen enkele macht. Ik heb macht over de duivel.

Quote:
Begrijp je het verschili tussen toen en nu?

Begrijp jíj het verschil tussen toen en nu? Begrijp je dat christenen nu onder een beter verbond leven. Begrijp je dat -als iets er toen al was in goede zin- dan nu des te meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geen grootspraak. Zou ik (per ongeluk) gif drinken, dan zou mij niets gebeuren (
) .

[...]

Klopt, vanaf dat mijn oude lichaam sterft, is mijn ziel in de hemel.


Samengevoegd:

[...]

Nee, ik sterf niet door het drinken van gif. De duivel heeft over mij geen enkele macht. Ik heb macht over de duivel.

[...]

Begrijp jíj het verschil tussen toen en nu? Begrijp je dat christenen nu onder een beter verbond leven. Begrijp je dat -als iets er toen al was in goede zin- dan nu des te meer?

Bedoel je dat je leeuw en adder zult vertrappen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geen grootspraak. Zou ik (per ongeluk) gif drinken, dan zou mij niets gebeuren.

Ik zou het je haast toewensen. Evenals een vrij ernstige maar toch wel te genezen ziekte zodat je ogen eens geopend worden voor de werkelijkheid.

Quote:
[...]

Klopt, vanaf dat mijn oude lichaam sterft, is mijn ziel in de hemel.

Hehe, we zijn weer wakker. Fijn dat je nu toegeeft dat je lichaam gewoon zal sterven. Zo ook als je een beker met gif te drinken krijgt. Je ziel zal echter voortleven. Fijn dat we het daar over eens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bedoel je dat je leeuw en adder zult vertrappen?

Als het nodig is wel ja. In eerste instantie geloof ik dat het symbolisch is, dat de duivel wordt gesymboliseerd door leeuw en adder. Maar er is inderdaad niets wat mij iets zou kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zou het je haast toewensen. Evenals een vrij ernstige maar toch wel te genezen ziekte zodat je ogen eens geopend worden voor de werkelijkheid.

Weet jij wat de werkelijkheid is?

Hab 2,4

Zie, opgeblazen, niet recht, is zijn ziel in hem, maar de rechtvaardige zal door zijn geloof leven.

Rom 1,17

Want gerechtigheid Gods wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven staat: De rechtvaardige zal uit geloof leven.

Gal 3,11

En dat door de wet niemand voor God gerechtvaardigd wordt, is duidelijk; immers, de rechtvaardige zal uit geloof leven.

Heb 10,38

en mijn rechtvaardige zal uit geloof leven; maar als hij nalatig wordt, dan heeft mijn ziel in hem geen welbehagen.

Door geloof zie ik in mijn leven overal wonderen. En dat is voor iedereen weggelegd.

2 Kor 5,7

want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen

Quote:

Hehe, we zijn weer wakker. Fijn dat je nu toegeeft dat je lichaam gewoon zal sterven. Zo ook als je een beker met gif te drinken krijgt. Je ziel zal echter voortleven. Fijn dat we het daar over eens zijn.

Maar het zal een rustige overgang zijn van het aardse leven in het verheerlijke leven. Het zal niet gebeuren door een ramp, oorlog, ziekte o.i.d. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aha, eindelijk geef je toe dat het eerste verbond verdwenen is en in de laatste dagen daarvan zou iedereen in tongen spreken etc, doch DAARNA niet meer, lees Daniel en zie het zelf.

Voor het eerste verbond is een beter verbond gekomen. Maar er zijn wel meerdere verbonden geweest. God heeft afzonderlijke (individuele) verbonden gehad met meerdere mensen, zoals Abraham, Job en anderen.

Ik spreek zelf in tongen en de gelovigen om mij heen ook.

Misschien dat het ooit (in het 'hiernamaals') ophoudt?

1 Kor 13,8

De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar het zal een rustige overgang zijn van het aardse leven in het verheerlijke leven. Het zal niet gebeuren door een ramp, oorlog, ziekte o.i.d. .

hamer.gif Nee natuurlijk niet, jij bent immers superman. Kogels kunnen jou niet deren, evenals zieken zoals ebola, dat letterlijk tientallen/honderden miljoenen christenen in het verleden en heden wel een pijnlijke dood tegemoet gingen ontgaat weer eens volledig aan je. Voor jou is het hup hup hup, Barba truc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hamer.gif
Nee natuurlijk niet, jij bent immers superman. Kogels kunnen jou niet deren, evenals zieken zoals ebola, dat letterlijk tientallen/honderden miljoenen christenen in het verleden en heden wel een pijnlijke dood tegemoet gingen ontgaat weer eens volledig aan je. Voor jou is het hup hup hup, Barba truc.

Ik geloof wat God in Zijn Woord tegen mij zegt. Inderdaad zal mij niets negatiefs gebeuren. Ik zal overal over overwinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor het eerste verbond is een beter verbond gekomen. Maar er zijn wel meerdere verbonden geweest. God heeft afzonderlijke (individuele) verbonden gehad met meerdere mensen, zoals Abraham, Job en anderen.

Ik spreek zelf in tongen en de gelovigen om mij heen ook.

Misschien dat het ooit (in het 'hiernamaals') ophoudt?

1 Kor 13,8

De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben.

Lees daniel 12,6 nu maar eens en daarna galaten 4 waarin Paulus spreekt van twee verbonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zolang je het zelf maar geloofd he. God wat zou ik graag tegenover je aan de tafel zitten bij je oordeel.

Hoe bedoel je? Zou je mij graag willen (ver)oordelen?

Dit leven van volkomen veiligheid, bescherming, vrede, blijdschap, gezondheid, overvloed, vrijheid enz. heeft God trouwens voor al Zijn kinderen weggelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zou de verbazing op je gezicht zo bijzonder graag willen zien. En ik wil Zijn oordeel idd wel horen over mensen zoals jij.

Wat weet jij over het oordeel? Het staat zelf in de Bijbel beschreven hoe het oordeel zal zijn en over wie en op welke manier. Je kunt het zelf nalezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Natuurlijk, ik weet dat jij dat denkt, vandaar dat ik er wel bij wil zijn.

Ik verwacht dan iets als het volgende te horen smile.gif

Mat 25,21b/23b

Wèl gedaan, gij goede en getrouwe slaaf, over weinig zijt gij getrouw geweest, over veel zal ik u stellen; ga in tot het feest van uw heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit leven van volkomen veiligheid, bescherming, vrede, blijdschap, gezondheid, overvloed, vrijheid enz. heeft God trouwens voor al Zijn kinderen weggelegd.

Even tussendoor; wellicht heb ik het al eens gevraagd hoor, maar doe eens een gokje, wat zal het oordeel voor Lidwina zijn?

Enkeltje hel als ik je redenatie volg? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Daar ben je dan mooi klaar mee, ik zie tenminste uit naar een eeuwig bestaan in de Hemel jij zit hier vast op deze Aarde omdat je niet dood kunt gaan..

Bagger zeg.

Nope, ik zal bijna geruisloos overgaan van de aarde naar de hemel. Mijn eeuwig leven is al begonnen.

Rom 6,4

Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen.

Joh 6,47

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft eeuwig leven.

@Thorgrem:

Joh 5,24

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Even tussendoor; wellicht heb ik het al eens gevraagd hoor, maar doe eens een gokje, wat zal het oordeel voor
zijn?

Enkeltje hel als ik je redenatie volg?
flower.gif

Je hebt mij inderdaad wel eens om een oordeel over haar gevraagd. Ik zal niet over haar oordelen.

Ik denk dat je toch verkeerde conclusies trekt, want dit zijn echt geen dingen waar ik iets over zeg en ik ben al helemaal niet negatief naar andere mensen. God oordeelt genadig en rechtvaardig. Ik wens alleen iedereen leven, vrede, blijdschap, vrijheid, voorspoed, gezondheid enz. toe en ik zeg helemaal geen slechte dingen over andere mensen. Er zijn veel meer mensen op deze aarde die gered zijn, dus christen zijn. Daar hoef je helemaal geen superchristen voor te zijn. Iemand hoeft alleen maar Jezus als Heer te belijden en met het hart te geloven dat God Hem uit de doden heeft opgewekt. (Rom 10:9)

Ik heb die persoon nooit gekend dus weet er niets over. Alleen God kan over het hart oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je hebt mij inderdaad wel eens om een oordeel over haar gevraagd. Ik zal niet over haar oordelen.

Sjaloom Barbapapa,

Je zegt zelf dat een voorspoedig leven zonder lijden voor alle kinderen van God weggelegd is. We mogen er dan best vanuit gaan dat je dan bedoeld: álle kinderen, zonder uitzondering. Je hoeft niet te oordelen, maar slechts de vraag te beantwoorden waarom de H. Lidwina, die zo vol vuur met God was, tóch zwaar ziek werd en bleef. Toch niet álle kinderen dan, of gewoon een bijzonder inconsequente redenering van jouw kant uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid