Spring naar bijdragen

Onversneden christendom


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Mag ik dan uitleg waarom vaak mensen die christen zijn? Als ze een paar minuten dood zijn Jezus Christus zien. Maar dan iets wits gestrekt met 2 handen naar je toe en ze hoofd zie je niet zo een licht is het. En dat mensen die niet gelovig zijn alleen maar licht zien en rust maar verder komen ze nooit?

[/url]

Dit is niet waar volgens mij. Ik heb veel BDE's gelezen van mensen (die zeker niet christelijk waren) die door 'iets' naar hun familieleden werden geleid en ook werden verwelkomt... Dus wat zijn je bronnen precies om deze bewering te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dit is niet waar volgens mij. Ik heb veel BDE's gelezen van mensen (die zeker niet christelijk waren) die door 'iets' naar hun familieleden werden geleid en ook werden verwelkomt... Dus wat zijn je bronnen precies om deze bewering te doen?

de duivel is ook het engel des lichts he? En kan je ook verleiden want hij wilde immers god zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

de duivel is ook het engel des lichts he? En kan je ook verleiden want hij wilde immers god zijn.

ja... en zo kan je alles wat niet in je straatje past idd op de duivel afschuiven...

maar daarmee geef je dus wel toe dat jouw opmerking niet echt ergens op gebaseerd was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou velen christenen zijn het met me eens.

En waar hebben die 'vele christenen' hun mening op gebaseerd dan? De opmerking die jij maakt was namelijk erg uit de lucht gegrepen.

Als christenen een licht zien in een BDE is het Jezus, als niet-christenen een licht zien is het Satan (tenminste... dat haal ik uit je vorige reacties).

Zo'n stelling lijkt me erg moeilijk te onderbouwen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je medesekte leden zal je bedoelen,je hebt geen flauwe notie wat het Christendom en het Christelijk geloof nou eigenlijk is,ga er wat aan doen.

Ok jij noemt het me sekteleden dus alles wat van pinkster of volle evangelie komt is een sekte in jou ogen. Dus zoals Edgar Holder van de levende steen vind je een sekteleider, Jan Zeilstra, Wilkin van der Kamp etcetc.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En waar hebben die 'vele christenen' hun mening op gebaseerd dan? De opmerking die jij maakt was namelijk erg uit de lucht gegrepen.

Als christenen een licht zien in een BDE is het Jezus, als niet-christenen een licht zien is het Satan (tenminste... dat haal ik uit je vorige reacties).

Zo'n stelling lijkt me erg moeilijk te onderbouwen....

Ok heb het fout gezegd. Het kan satan zijn maar ook natuurlijk de Here. Zo beter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ok jij noemt het me sekteleden dus alles wat van pinkster of volle evangelie komt is een sekte in jou ogen. Dus zoals Edgar Holder van de levende steen vind je een sekteleider, Jan Zeilstra, Wilkin van der Kamp etcetc.

Sacerdos is niet helemaal goed bij z'n hoofd puh2.gif

Quote:
Ok heb het fout gezegd. Het kan satan zijn maar ook natuurlijk de Here. Zo beter?

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ok jij noemt het me sekteleden dus alles wat van pinkster of volle evangelie komt is een sekte in jou ogen. Dus zoals Edgar Holder van de levende steen vind je een sekteleider, Jan Zeilstra, Wilkin van der Kamp etcetc.

Jan Zijlstra iig. Die andere twee namen zeggen mij niet zoveel en niet iedereen uit evangeliegemeentes denkt er zo over als jij doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jan Zijlstra iig. Die andere twee namen zeggen mij niet zoveel en niet iedereen uit evangeliegemeentes denkt er zo over als jij doet.

En wat doe ik dan? De mensen die ik hoor via tv of in de dienst prediken juist over het evangelie. Het bloed van Jezus waar wij als christenen mogen onder leven onder zijn genade elke dag weer, de aanname om jezus aan te nemen, de volwassendoop, dat God liefde is en voor iedere zondaar een plek heeft mits je jezus erkent als je heiland, verlosser en bevrijder. Dat als Jezus nooit bestaan zou hebben wij ook niet zouden hebben bestaan. En ja ik geloof daarin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God's vriend kan natuurlijk haarfijn uitleggen waar in de Bijbel staat dat het ene licht de Heer is, het andere licht de satan.

Nou je er kan er genoeg op googlen dan zie je het vanzelf wel yes.gif

satan is ook een soort lichtbrenger. Hij probeert de mens van God af te houden. Om als 1e te zeggen God bestaat niet. Mee eens of niet? satan is een leugenaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God's vriend kan natuurlijk haarfijn uitleggen waar in de Bijbel staat dat het ene licht de Heer is, het andere licht de satan.

Tja,maar dat gaat niet lukken bye.gif

Hoe is het mogelijk dat iemand zich godsvriend is gaan noemen,blijkt geen flAuw idee en geen enkel ontzag voor het Opperwezen,waar wij alleen maar die heel diep voor kunnen buigen. De orthodoxe en echt Katholiek zou zeggen deze naam is blasfemie.God is niet ons school vriendje.

Hen die weten wat onversneden Christendom is zal altijd zich diep buigen voor zijn Almacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De uitleg mag God's vriend dan hier doen:

Nee hoor hoeft van mij niet ik geloof in de hemel behoudenis mits je jezus hebt aangenomen als je heiland, verlosser en zaligmaker. En ook de hel waar mensen niks van God willen weten. Hel waar je alles nog herinnerd in je leven. Hemel dat je alleen maar God dient en de Zoon. Het eeuwige leven heerlijk gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En wat doe ik dan? De mensen die ik hoor via tv of in de dienst prediken juist over het evangelie. Het bloed van Jezus waar wij als christenen mogen onder leven onder zijn genade elke dag weer, de aanname om jezus aan te nemen, de volwassendoop, dat God liefde is en voor iedere zondaar een plek heeft mits je jezus erkent als je heiland, verlosser en bevrijder. Dat als Jezus nooit bestaan zou hebben wij ook niet zouden hebben bestaan. En ja ik geloof daarin.

Ik vind het mooi om te lezen dat jij er door geraakt wordt en dat het je motiveert om zo goed mogelijk christelijk te leven.

Houd er echter wel rekening mee dat in het christendom zeer uitlopende meningen over bepaalde punten bestaan. Meningsverschillen die soms slechts een honderd jaar oud zijn, maar ook meningsverschillen die al vele eeuwen ervoor zorgen dat er verdeeldheid is. En wie heeft gelijk, en wie niet. Daarover zal de mening bepaald worden tot het kamp waartoe iemand behoord. Vaak zijn verschillende visies ook allemaal prima uit de Bijbel te halen, de Bijbel is immers geen eenduidig boek als het op diepgravende theologie aankomt. Neem nou bijvoorbeeld zoiets als de volwassendoop (geloofsdoop) wat jij als vanzelfsprekend vind. Dat is het bij lange na niet, het overgrote deel van het christendom verwerpt het namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tja,maar dat gaat niet lukken
bye.gif

Hoe is het mogelijk dat iemand zich godsvriend is gaan noemen,blijkt geen flAuw idee en geen enkel ontzag voor het Opperwezen,waar wij alleen maar die heel diep voor kunnen buigen. De orthodoxe en echt Katholiek zou zeggen deze naam is blasfemie.God is niet ons school vriendje.

Hen die weten wat onversneden Christendom is zal altijd zich diep buigen voor zijn Almacht.

Heb veel respect voor mijn Vader=Abba die ik zo mag noemen. Belijd en bid en vraag vergeving voor mijn zonden elke dag weer want ben ook een mens en maak fouten. En praat elke dag met Hem over de slechte en goede dingen des levens.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik vind het mooi om te lezen dat jij er door geraakt wordt en dat het je motiveert om zo goed mogelijk christelijk te leven.

Houd er echter wel rekening mee dat in het christendom zeer uitlopende meningen over bepaalde punten bestaan. Meningsverschillen die soms slechts een honderd jaar oud zijn, maar ook meningsverschillen die al vele eeuwen ervoor zorgen dat er verdeeldheid is. En wie heeft gelijk, en wie niet. Daarover zal de mening bepaald worden tot het kamp waartoe iemand behoord. Vaak zijn verschillende visies ook allemaal prima uit de Bijbel te halen, de Bijbel is immers geen eenduidig boek als het op diepgravende theologie aankomt. Neem nou bijvoorbeeld zoiets als de volwassendoop (geloofsdoop) wat jij als vanzelfsprekend vind. Dat is het bij lange na niet, het overgrote deel van het christendom verwerpt het namelijk.

Daar heb je een punt in

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar een God als een veredelde onpersoonlijke supercomputer/natuurkracht óf als een grote tiran-in-de-sky, in feite is het allemaal hetzelfde, het is uiteindelijk veel makkelijker om mee om te gaan dan een God van liefde, een God die meelijdt. Niets is juist zoiets engs dan dat.

God als natuurkracht is dan ook eerder een primitief godsbeeld dan de God van liefde.

Daar kan ik een heel eind in meegaan. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid