Spring naar bijdragen

waarvan heeft Jezus ons verlost?


Aanbevolen berichten

Ik vraag me af waarvan Jezus ons heeft verlost - in elk geval niet van de bug bij het zien van een preview bij een nieuw te openen topic, dus ik typ deze vraag opnieuw -:

Een centraal onderdeel van de christelijke leer is dat Jezus ons heeft verlost van de zonde. Maar dan vraag ik me af, wat is zonde en waaruit blijkt dat hij ons daarvan verlost heeft?

Kijk in naar de geschiedenis ná Christus dan zie ik o.a.: (godsdienst)oorlog, uitbuiting, intolerantie en vervolging van andersdenkenden en daar deden christenen (politiek leiders, kerkleiders, bazen en heren met het gewone volk als slachtoffer maar misschien ook wel als dader) net zo hard aan mee.

De zangeres van Portishead zingt in het nummer 'Humming' (op de CD Portishead): \"is it all as it seems, so unresolved so unredeemed\". Zo ziet de wereld na Christus er wel uit: onopgelost, onverlost. Dus waarvan heeft Jezus ons verlost?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Door Adam en Eva zijn we allemaal aan de zonde en de dood overgeleverd.

(Romeinen 5:12) . . . zoals door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, en aldus de dood zich tot alle mensen heeft uitgebreid omdat zij allen gezondigd hadden —.

Het was alsof onze eerste ouders een reusachtig fortuin hadden verkwist en zich diep in de schuld hadden gestoken.

Adam en Eva droegen die schuld op hun nageslacht over. Omdat wij niet volmaakt en zondeloos werden geboren, is ieder van ons zondig en aan de dood onderworpen. Wanneer wij ziek worden of iets nadeligs zeggen dat wij graag zouden willen terugnemen, ervaren wij de gevolgen van onze overgeërfde schuld — menselijke onvolmaaktheid.

(Romeinen 6:23) . . . Want het loon dat de zonde betaalt, is de dood, maar de gave die God schenkt, is eeuwig leven door Christus Jezus, onze Heer.

Onze enige hoop is gelegen in het terugverwerven van wat Adam verloren heeft. Maar wij kunnen volmaakt menselijk leven niet verdienen. Aangezien alle onvolmaakte mensen zonde begaan, verdienen wij allen de dood, niet het leven.

Zou er echter iets geofferd kunnen worden in ruil voor het leven dat Adam had verbeurd?

Gods maatstaf van gerechtigheid vereist een evenredige vereffening, „ziel voor ziel†(Exodus 21:23).

Er moest dus een leven geofferd worden als betaling voor het leven dat verloren was gegaan.

Maar niet het leven van elk willekeurig mens zou toereikend zijn. Psalm 49:7, 8 zegt over onvolmaakte mensen: „Niet één van hen kan zelfs ook maar een broeder op enigerlei wijze loskopen, noch God een losprijs voor hem geven (en de loskoopprijs voor hun ziel is zo kostbaar dat die tot onbepaalde tijd heeft opgehouden).â€

Dmv. het slachtoffer (zijn volmaakt menselijk leven,dat Adam had verbeurt) heeft God dmv. Christus ons van onder dit doods oordeel weggehaald.

Let wel op:Adam en Eva zouden eeuwig op aarde geleefd hebben!

Dit voornemen van God wordt dus straks weer hersteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus iedereen gaat naar de hemel inclusief Stalin, Mao en Hitler?

Nog even de laatste zinnetjes lezen:

Let wel op:Adam en Eva zouden eeuwig op aarde geleefd hebben!

Dit voornemen van God wordt dus straks weer hersteld.

Wie dat een opstanding waard is hier op aarde zal God wel bepalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

„Het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn [Jezus’] stem zullen horen en te voorschijn zullen komenâ€, zei Jezus (Johannes 5:28, 29).

Volgens deze belofte krijgen degenen die in de herinneringsgraven zijn — degenen die in Jehovah’s herinnering voortleven — een opstanding.

De vraag is dus wie van alle mensen die zijn gestorven, toch voortleven in Gods herinnering, wachtend op een opstanding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nog even de laatste zinnetjes lezen:

Let wel op:Adam en Eva zouden eeuwig op aarde geleefd hebben!

Dit voornemen van God wordt dus straks weer hersteld.

Wie dat een opstanding waard is hier op aarde zal God wel bepalen.

Waar basseert u het op dat men eerst de fysieke dood moet sterven? Jezus zei 'laat de doden hun doden begraven' en een overledene moet immers zelf begraven worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me af waarvan Jezus ons heeft verlost - in elk geval niet van de bug bij het zien van een preview bij een nieuw te openen topic, dus ik typ deze vraag opnieuw -:

Een centraal onderdeel van de christelijke leer is dat Jezus ons heeft verlost van de zonde. Maar dan vraag ik me af, wat is zonde en waaruit blijkt dat hij ons daarvan verlost heeft?

Kijk in naar de geschiedenis ná Christus dan zie ik o.a.: (godsdienst)oorlog, uitbuiting, intolerantie en vervolging van andersdenkenden en daar deden christenen (politiek leiders, kerkleiders, bazen en heren met het gewone volk als slachtoffer maar misschien ook wel als dader) net zo hard aan mee.

De zangeres van Portishead zingt in het nummer 'Humming' (op de CD Portishead): \"is it all as it seems, so unresolved so unredeemed\". Zo ziet de wereld na Christus er wel uit: onopgelost, onverlost. Dus waarvan heeft Jezus ons verlost?

Als je de Heilige Schrift goed had gelezen en regelmatig de Heilige Mis mee zou vieren had je geweten waar we van verlost zijn door Jezus Christus Hij die Verrezen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welke heiligen? (zach 13 + mal 4)

2Pet. 3:1-16

1 Ik schrijf u nu voor de tweede maal, vrienden. In beide brieven probeer ik u tot heldere gedachten te brengen, 2 door u te herinneren aan wat de heilige profeten vroeger al hebben gezegd, en aan het gebod van de Heer en redder, dat de apostelen u hebben doorgegeven. 3 Vergeet vooral dit niet: aan het eind van de tijd zullen er mensen komen die hun hartstochten de vrije loop laten, 4 en u spottend vragen: Hij heeft toch beloofd te komen? Waar blijft hij nu? Onze ouders zijn al gestorven, maar alles blijft zoals het van het begin van de schepping is geweest. 5 Ze gaan bewust voorbij aan het feit dat er langgeleden al eens een hemel geweest is, en een aarde, die door het woord van God ontstaan was uit en door water. 6 Eveneens door water is de eerste wereld overstroomd en ten onder gegaan. 7 Maar de tegenwoordige hemel en aarde worden, ook door het woord van God, in stand gehouden, maar nu om aan het vuur prijsgegeven te worden op de dag van het oordeel, als de goddelozen ten onder gaan.

8 Verlies één ding niet uit het oog, vrienden: voor de Heer is een dag als duizend jaar en duizend jaar als een dag. 9 De Heer stelt wat hij heeft beloofd, niet uit, zoals sommigen denken. Hij heeft alleen maar geduld met u. Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat, maar dat allen tot inkeer komen.

10 Maar de dag van de Heer zal komen, als een dief. Dan zullen de hemelruimten met een dof gedreun vergaan en de elementen vlam vatten en verdwijnen, en de aarde met al haar werken zal zich voor God moeten verantwoorden. 11 Als dat allemaal zo verdwijnt, hoe heilig en vroom moet u dan niet leven! 12 Zie gespannen uit naar de dag van de Heer en bespoedig zijn komst die dag waarop de hemelruimten in vlammen zullen opgaan en de elementen wegsmelten door de hitte. 13 Maar hij heeft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde beloofd, waar gerechtigheid zal heersen, en daar zien we verlangend naar uit.

14 In afwachting daarvan moet u, vrienden, uw best doen, om in Gods ogen vlekkeloos en onberispelijk te zijn en in vrede met hem leven. 15 Bedenk dat het geduld dat de Heer met ons heeft, onze redding is. Gebruik makend van het inzicht dat hem gegeven is, heeft ook onze geliefde broeder Paulus u in die trant geschreven. 16 Trouwens, zo doet hij in al zijn brieven waarin hij over dit onderwerp spreekt. Zijn brieven bevatten een aantal moeilijke dingen. Mensen die niet onderlegd zijn en onstandvastig zijn, geven er tot hun eigen ondergang een verkeerde uitleg aan. Hetzelfde doen ze trouwens met de andere boeken van de Schrift.

17 U bent dus gewaarschuwd, vrienden. Hoed u ervoor dat deze bandeloze lieden u meeslepen op hun dwaalwegen en laat u niet afbrengen van uw vaste standpunt. 18 Groei in de gunst en de kennis van onze Heer en redder, Jezus Christus. Hem komt de eer toe, nu en altijd!

1Tes. 4:13-18

13 Over het lot van de overledenen willen we u niet in het onzekere laten, broeders en zusters. Er is geen reden voor u om te treuren, zoals voor de rest van de mensen. Want die hebben geen hoop. 14 Maar wij geloven toch dat Jezus gestorven is en uit de dood opgestaan? Dan volgt daaruit dat God degenen die als christenen zijn gestorven, samen met Jezus bij zich zal halen.

15 We houden ons aan een woord van de Heer als we u zeggen: Wij die nog in leven blijven tot de komst van de Heer, hebben geen voorrang op de gestorvenen. 16 Want wanneer het teken wordt gegeven, de aartsengel zijn stem verheft en Gods bazuin klinkt, zal de Heer zelf afdalen uit de hemel. Eerst staan dan de gestorven christenen op; 17 daarna worden wij die nog in leven zijn, samen met de verrezenen weggevoerd op de wolken in de lucht om de Heer te ontmoeten. Dan zullen we voor altijd bij de Heer zijn. 18 Troost elkaar dus hiermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch van onze zonden

Dat betekent niet dat wij niet meer zondigen, maar vooral dat als wij om vergeving vragen dat we die dan ook kunnen krijgen.

Maar dit is even heel kort door de bocht.

Dan snap ik niet dat dat het voor God nodig is om Jezus te laten komen als verlosser om ons te vergeven. Volgens Aime vraagt God om een offer: er moet een leven genomen, en alleen dat van Jezus telt, om te vergeven. Is gewoon berouw dan niet genoeg?

Berouw en je fouten goed maken volstaat voor mij als iemand iets fout heeft gedaan. Bovendien heb ik helemaal geen behoefte aan God's vergeving, ik zou gewoon willen zien, dat als Jezus' inderdaad Verlosser was, het op onze aarde iets beter werd. Of 'verlost' zou betekenen: dat alle lijden en kwaad voorbij is: niets van gemerkt.


Samengevoegd:

Quote:

Let wel op:Adam en Eva zouden eeuwig op aarde geleefd hebben!

Dit voornemen van God wordt dus straks weer hersteld.

Dat zou er dus veranderd moeten zijn, door Jezus verlossing: dat er eeuwig leven komt (niet voor iedereen, maar ook niet alleen voor Adam en Eva, leidt ik uit de erop volgende discussie af). Dan zijn wij dus niet verlost door Jezus, er is alleen een belofte van komend eeuwig leven.

Lekker makkelijk, om te zeggen: "ja, het komt nog". Jezus zei zelf (Mar 9,1): ‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’ Niets van gemerkt!


Samengevoegd:

Quote:

Als je de Heilige Schrift goed had gelezen en regelmatig de Heilige Mis mee zou vieren had je geweten waar we van verlost zijn door Jezus Christus Hij die Verrezen is.

Ik vraag naar wat jullie mening is, niet wat ikzelf heb geconcludeerd uit het lezen in de bijbel en het meemaken van kerkdiensten. Dat heb ik zat gedaan, maar waarom de orthodoxie zegt dat we verlost zijn, is mij daaruit nog steeds niet duidelijk geworden, daarom vraag ik het jullie. Maar ja, Sacerdos geeft alleen duidelijk antwoord als het hem gerieft en dat is niet vaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan snap ik niet dat dat het voor God nodig is om Jezus te laten komen als verlosser om ons te vergeven. Volgens Aime vraagt God om een offer: er moet een leven genomen, en alleen dat van Jezus telt, om te vergeven. Is gewoon berouw dan niet genoeg?

Berouw en je fouten goed maken volstaat voor mij als iemand iets fout heeft gedaan. Bovendien heb ik helemaal geen behoefte aan God's vergeving, ik zou gewoon willen zien, dat als Jezus' inderdaad Verlosser was, het op onze aarde iets beter werd. Of 'verlost' zou betekenen: dat alle lijden en kwaad voorbij is: niets van gemerkt.

Jezus' werk betekent voor nu nog geen eind aan het lijden. Het niet zien van jou dat het beter wordt is daar wel een toonbeeld van. Maar aan wie ligt dat? Als jij een kado aangereikt krijgt, maar je neemt het niet aan, kun je dan genieten van dat kado?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan snap ik niet dat dat het voor God nodig is om Jezus te laten komen als verlosser om ons te vergeven. Volgens Aime vraagt God om een offer: er moet een leven genomen, en alleen dat van Jezus telt, om te vergeven. Is gewoon berouw dan niet genoeg?

Nu is berouw genoeg, nou ja naast geloof, toen niet. Maar van dat offer weet ik het fijne niet, sorry

Quote:
Berouw en je fouten goed maken volstaat voor mij als iemand iets fout heeft gedaan. Bovendien heb ik helemaal geen behoefte aan God's vergeving, ik zou gewoon willen zien, dat als Jezus' inderdaad Verlosser was, het op onze aarde iets beter werd. Of 'verlost' zou betekenen: dat alle lijden en kwaad voorbij is: niets van gemerkt.

Wij zijn verlost, maar het einde der tijden is nog niet gekomen. De duivel weet dit ook en een verslagen vijand is de ergste vijand. Het maakt deze namelijk niet uit hoe hij ons en de wereld achterlaat

Daarnaast hebben wij nog steeds onze eigen verantwoordelijkheid en maken veel mensen in mijn ogen de verkeerde keuzes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn verlost van de zonden en daarmee verlost van de vloek; van ziekte, armoede, dood en hel.

In een ander topic schreef ik de volgende teksten.

Gen. 3

14 Daarop zeide de HERE God tot de slang: Omdat gij dit gedaan hebt, zijt gij vervloekt onder al het vee en onder al het gedierte des velds; op uw buik zult gij gaan en stof zult gij eten, zolang gij leeft. 15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen. 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. 17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft, 18 en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten; 19 in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

Gal 3,13

Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.

Joh 11,26

en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?

Rom 8,32

Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken?

Jes 53,4

Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.

Matt. 8

17 opdat vervuld zou worden, hetgeen gesproken werd door de profeet Jesaja, toen hij zeide:

Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen en onze ziekten heeft Hij gedragen.

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We zijn verlost van de zonden en daarmee verlost van de vloek; van ziekte, armoede, dood en hel.

Mijn punt is nu juist dat daar niets van te zien is.

Quote:

Joh 11,26

en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?

Nee, dat geloof ik niet. Volgens mij is er helemaal geen persoon en geen bewustzijn meer, als er geen lichaam en zenuwstelsel/hersenen meer is om basis te zijn van die persoon en dat bewustzijn (en gelukkig maar, ik vind één mensenleven lang genoeg om mee te moeten maken. Een eeuwigdurend bestaan is alleen al door de eeuwige duur een hel, hoe hemels de omstandigheden ook mogen zijn).

Dus zonder eeuwig leven blijft er kennelijk niets over van die verlossing? Ik had gehoopt dat jullie iets zouden noemen dat in dít leven nog verschil zou maken. Zeggen dat de verlossing ná dit leven komt, maakt het oncontroleerbaar, want "wie is er ooit uit de dood teruggekeert?".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mijn punt is nu juist dat daar niets van te zien is.

[...]

Nee, dat geloof ik niet. Volgens mij is er helemaal geen persoon en geen bewustzijn meer, als er geen lichaam en zenuwstelsel/hersenen meer is om basis te zijn van die persoon en dat bewustzijn (en gelukkig maar, ik vind één mensenleven lang genoeg om mee te moeten maken. Een eeuwigdurend bestaan is alleen al door de eeuwige duur een hel, hoe hemels de omstandigheden ook mogen zijn).

Dus zonder eeuwig leven blijft er kennelijk niets over van die verlossing? Ik had gehoopt dat jullie iets zouden noemen dat in dít leven nog verschil zou maken. Zeggen dat de verlossing ná dit leven komt, maakt het oncontroleerbaar, want "wie is er ooit uit de dood teruggekeert?".

Goed punt, wie verklaart de beste man hoe dat kan zodat hij het snapt? Ik zou wel willen, maar om te voorkomen dat ik nog meer onzin uitkraam, wacht ik wel op mijn beurt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus zonder eeuwig leven blijft er kennelijk niets over van die verlossing? Ik had gehoopt dat jullie iets zouden noemen dat in dít leven nog verschil zou maken.

Het is precies wat het woord al zegt: verlossing, vrijheid, ongebondenheid. Voor wie gelooft, is deze wereld niet het eindstation. Dat zet het hele leven in een ander perspectief. Je bent niet langer het product van wat je in deze wereld overkomt, maar een door God gewild persoon. Voor veel gelovigen is het een enorm bevrijdend idee dat God alles in zijn hand heeft, dat je gekend en geaccepteerd bent. Daarnaast vervagen door de opstanding van Christus de grenzen van dood en leven, die woorden krijgen een andere betekenis. De dood is geen dood meer maar een doorgang naar het eeuwige leven. Dit klinkt als een geruststellend praatje maar voor een gelovige is dat een realiteit. Een gelovige is verlost van de uitzichtloosheid, van de gebondenheid aan de wereld, van de angst voor de dood.

Het zit uiteindelijk niet in het materiële resultaat, dat geloof kan innerlijk een wereld van verschil maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het is precies wat het woord al zegt: verlossing, vrijheid, ongebondenheid. Voor wie gelooft, is deze wereld niet het eindstation. Dat zet het hele leven in een ander perspectief. Je bent niet langer het product van wat je in deze wereld overkomt, maar een door God gewild persoon. Voor veel gelovigen is het een enorm bevrijdend idee dat God alles in zijn hand heeft, dat je gekend en geaccepteerd bent. Daarnaast vervagen door de opstanding van Christus de grenzen van dood en leven, die woorden krijgen een andere betekenis. De dood is geen dood meer maar een doorgang naar het eeuwige leven. Dit klinkt als een geruststellend praatje maar voor een gelovige is dat een realiteit. Een gelovige is verlost van de uitzichtloosheid, van de gebondenheid aan de wereld, van de angst voor de dood.

Het zit uiteindelijk niet in het materiële resultaat, dat geloof kan
innerlijk
een wereld van verschil maken.

Mij als gelovige ontlok je wel een amen hiermee, maar de TS vraagt waarom hij het niet 'ziet' en dat laat je open.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een niet-gelovige zou kunnen zien is wat God bewerkstelligt in de gelovigen. Jezus zegt dit tegen zijn discipelen:

'Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.'

(Mattheus 5)

Voor het overige (ik denk dat Think op tastbare bewijzen doelt) geldt: als je niet gelooft, is er niets bijzonders te zien. Ik kan het je niet aanwijzen, ik weet niet hoe ik het moet overbrengen, ik kan je geen superovertuigende reden geven om te gaan geloven. Het is (zoals met) liefde: dat ontstaat in je hart zonder dat je weet hoe of waarom, het is er gewoon. Geloven = zien.

Ik besef me echt dat dit nergens naar klinkt, maar heb zelf de ervaring dat je God pas vindt als je Hem in het innerlijk zoekt en niet in wat er allemaal om je heen gebeurt. Je kunt Hem daar óók gaan herkennen, maar Hij spreekt je allereerst op een extreem persoonlijke manier aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een niet-gelovige zou kunnen zien is wat God bewerkstelligt in de gelovigen. Jezus zegt dit tegen zijn discipelen:

'Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.'

(Mattheus 5)

Voor het overige (ik denk dat Think op tastbare bewijzen doelt) geldt: als je niet gelooft, is er niets bijzonders te zien. Ik kan het je niet aanwijzen, ik weet niet hoe ik het moet overbrengen, ik kan je geen superovertuigende reden geven om te gaan geloven. Het is (zoals met) liefde: dat ontstaat in je hart zonder dat je weet hoe of waarom, het is er gewoon. Geloven = zien.

Ik besef me echt dat dit nergens naar klinkt, maar heb zelf de ervaring dat je God pas vindt als je Hem in het innerlijk zoekt en niet in wat er allemaal om je heen gebeurt. Je kunt Hem daar óók gaan herkennen, maar Hij spreekt je allereerst op een extreem persoonlijke manier aan.

Ik mag jou wel horen praten, ben het helemaal met je eens, maar een niet-gelovige ziet dood, verderf en ziekte. Hoe verklaar je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik mag jou wel horen praten, ben het helemaal met je eens, maar een niet-gelovige ziet dood, verderf en ziekte. Hoe verklaar je dat?

Dat zie ik ook. Maar ik heb geen verklaring voor wat er gebeurt (ook niet geloofstechnisch gezien), ik heb alleen geloof. En soms ook even niet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid