Spring naar bijdragen

Buitenaards leven bestaat


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vanmorgen vroeg belde er een aan en vroeg waar een ontbijtzaakje was waar je lekker kon ontbijten; het was een zwart wit gespikkeld wezentje een meter hoog had 8 monden en een been en 16 armen,afkomstig van de planeet Waataqixie 10jaar reizen naar aarde toe;iedereen de hartelijke groeten van het wezentje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vanmorgen vroeg belde er een aan en vroeg waar een ontbijtzaakje was waar je lekker kon ontbijten; het was een zwart wit gespikkeld wezentje een meter hoog had 8 monden en een been en 16 armen,afkomstig van de planeet Waataqixie 10jaar reizen naar aarde toe;iedereen de hartelijke groeten van het wezentje.

Tien jaar of tien lichtjaren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bloos.gif

Ga je schamen....
nooo.gif

Oops bloos.gif in het kwadraat bloos.gif .

Had ik jullie al verteld dat er een blauw mannetje met 6 ledematen en drie antennes op z'n hoofd bij mij op de stoep stond en asiel aan kwam vragen? Zijn planeet Awakadoebie is óók al door de Vogons verwoest, om plaats te maken voor een áfrit van de transgalaxtische snelweg. Ik heb hem maar een bordje soep aangeboden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is natuurlijk onzin, blauwe of groene mannetjes met x ledematen en x vingers, maar een aantal dingen zijn wél waarschijnlijk als er buitenaards leven bestaat: ik durf er een grote gok op te doen dat er sprake is van een stofwisselingssysteem, een systeem van voortplanting, bij een deel van het ecosysteem een systeem van voortbeweging, het bestaan van een systeem van prooien en prooiwezens.

Als er sprake is van relatief getrouwe reproductie waarbij wel af en toe afwijkingen plaatsvinden, zal er hoogstwaarschijnlijk darwinistische selectie plaatsvinden, wat de enig bekende manier is (naast goddelijke ingrepen, maar aangezien daar nog nooit een fatsoenlijke wetenschappelijke theorie voor gegeven is beschouw ik die als niet bekend), waarop voornoemde systemen zich kunnen ontwikkelen in enigermate complexe vormen.


Samengevoegd:

Quote:

Had hij wel een handdoek bij zich?

Natuurlijk, maar die heb ik wel even voor hem gewassen: na zoveel jaren lichtreizen zag die er niet zo appetijtelijk meer uit. Zoals je in het transgalactisch liftershandboek kunt lezen, is dat ook een bron van noodrantsoen, maar hij kreeg immers van mij een bordje soep? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vindt (zonder t) het onzinnige onzin.

Alhoewel ik vorig jaar wel degelijk een vliegende schotel zag.

Een vreemd voorval.

Maar als wij niet-erg-heel-briljante-mensen dan toch nieuwe leventjes ontdekken waar wij natuurlijk niets aan hebben

behalve dat een professor het eens goed kan uitleggen,dan heb ik echt zo iets van....Jottem!

Hopen dat de afrikanen dan nog niet uit zijn gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pas geleden zagen we in enkele kranten verschijnen dat volgens het Vaticaan ET (als in phone home) bestaat. Ik zal een wat genuanceerder artikel even hieronder plaatsen zodat we weten waar het zo'n beetje over gaat.

Directeur observatorium:

Vaticaan sluit bestaan buitenaardse wezens niet uit

Geplaatst door Theo Borgermans op woensdag 14 mei 2008 om 00:15u

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Geloven in God is compatibel met het geloof in buitenaardse wezens. Dat zegt José Gabriel Funes, directeur van het observatorium van het Vaticaan, die zelfs het bestaan van een planeet niet uitsluit die bewoond is door wezens die onstnapt zijn aan de erfzonde.

’Als astronoom geloof ik dat God de schepper is van het heelal’, stelt de jezuïet Funes dinsdag in een interview met L’Osservatore Romano, het huisorgaan van het Vaticaan. Hij leidt het observatorium van het Vaticaan in Castel Gandolfo, nabij Rome.

’Hoewel wij voor het ogenblik geen enkel bewijs hebben, mogen wij de hypothese van andere bewoonde planeten niet uitsluiten’, aldus astronoom Funes.

’Zoals er een groot aantal schepsels op aarde bestaat, kunnen er daar ook andere intelligente wezens, geschapen door God, voorkomen’, stelt de astronoom.

’In tegenstelling met ons die allen die de gevolgen van de erfzonde dragen is het niet gezegd dat indien er andere intelligente wezen bestaan, die nood hebben aan verlossing. Misschien zijn zij in volle vriendschap verbonden gebleven met hun schepper zodat zij aan de erfzonde zijn ontsnapt", aldus Funes. (tb)

Bron: link

Dit is besproken in een podcast van the daily breakfast (Daily Breakfast 479 - There’s an Alien in My Church!). link Op deze link moet ergens een Engelstalige vertaling staan van het interview gedeelte daarover, maar luisteren is natuurlijk aangenamer.

Laat ik voor de duidelijkheid even vermelden dat het Vaticaan dus officieel niets heeft gezegd, maar dat de directeur van het observatorium enkele uitspraken heeft gedaan in een interview.

Wat mij betreft mooie uitspraken.

Maar dan komt de vraag, stel dat er buitenaards leven is (wie zijn wij immers om Gods schepping te binden) zouden deze dan ook door Jezus gered worden, of zouden deze buitenaardse wezens nooit een zondeval gehad hebben en dus nog in het paradijs wonen wat voor hun gecreëerd is. Heeft Gods schepping op andere planeten niet net zo plaats gevonden?

Stel nou dat wij als mensheid het ene zoekgeraakte schaapje is waar Jezus zelf naar gezocht heeft en de 99 andere schaapjes daarvoor achtergelaten heeft.

En in hoeverre staan er buitenaardse wezens in de Bijbel, want is een Engel eigenlijk geen buitenaards wezen? Zomaar wat vraagjes die ook aan bod komen in de podcast, maar die misschien wel interessant zijn om hier te bespreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Thorgrem,

Dat zijn interessante vragen inderdaad, waar ik ook weleens over nagedacht heb. En er zijn verschillende mogelijkheden:

De buitenaardse wezens (aliens) hebben geen vrije wil zoals wij die hebben.

De aliens zijn nog verder afgezakt in het kwaad dan wij.

De aliens zijn nog steeds volop verenigd met God.

De aliens zitten op hetzelfde niveau als wij.

De aliens hebben nog nooit een openbaring van God gehad, om wat voor reden ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zou het voor iemand van de aanwezigen probleem opleveren als er buitenaards leven blijkt te bestaan? En dan bedoel ik zou je geloof standhouden?

Het zou voor mij geen enkel probleem zijn. Er is niets wat mij van het geloof kan afhalen.

In het verleden moesten de kerkleiders ook toegeven dat de aarde rond bleek te zijn, maar dat heeft ook niks veranderd aan het geloof op aarde. Het christendom is levender dan ooit tevoren: link .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch vraag ik me af, hoe gelovigen zouden reageren als blijkt dat er buiten de aarde veel intelligent leven is, en er buiten de aarde duizenden verschillende religies blijken te zijn, en waar ze allemaal iets anders geloven. Bijvoorbeeld een groep die gelooft dat je naar de hel gaat als je in je leven niet meer dan 10 "vrouwen" (bij wijze van spreken natuurlijk) hebt gehad, omdat je jezelf zoveel mogelijk moet voortplanten. Dit vertelde de boodschapper Abbarituki, zoon van de almachtige Habbuti, die tegenwoordig nog steeds als verlosser wordt gezien. hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Nils: dan nóg verandert er niets. God heeft ons een boek geschreven waar precies instaat hoe we relatie met God kunnen hebben en hoe we moeten leven en hoe Hij ons een goed leven kan geven. En als we dat boek opvolgen, krijgen we een heel goed leven.

Misschien dat God dan andere wezens een boek met andere leefregels zou geven, maar Zijn relatie met de mensen zou Hij niet veranderen en de Bijbel blijft hetzelfde smile.gif

Maar het zou niet plausibel zijn dat Hij andere wezens andere leefregels zou geven, want uit de Bijbel blijkt het karakter van God en Hij verandert niet en Zijn leefregels hangen samen met Zijn karakter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het zou niet plausibel zijn dat Hij andere wezens andere leefregels zou geven, want uit de Bijbel blijkt het karakter van God en Hij verandert niet en Zijn leefregels hangen samen met Zijn karakter.

En dat is nou precies het punt. knipoog_dicht.gif mocht er buitenaards leven bestaan, dan is de kans vrij klein dat ze een zelfde soort denkwijze hebben als wij. Misschien bestaat humor wel niet dan, en kunnen die andere emoties hebben die wij niet kunnen bevatten. Maar zolang we er niets vanaf weten is dit enkel speculeren, maar op zijn tijd wat fantaseren over hoe dat zou zijn is best leuk. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En dat is nou precies het punt.
knipoog_dicht.gif
mocht er buitenaards leven bestaan, dan is de kans vrij klein dat ze een zelfde soort denkwijze hebben als wij.

What about convergente evolutie?


Samengevoegd:

Quote:

Maar het zou niet plausibel zijn dat Hij andere wezens andere leefregels zou geven, want uit de Bijbel blijkt het karakter van God en Hij verandert niet en Zijn leefregels hangen samen met Zijn karakter.

Niet als die wezens niet naar Zijn evenbeeld geschapen zijn. Op aarde stikt het ook van wezens die net wat anders zijn dan de mens. Dieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De omstandigheden op de andere planeten zijn toch niet exact hetzelfde als op aarde?
knipoog_dicht.gif

Als je er vanuit gaat dat er specifieke omstandigheden zijn om leven te ontwikkelen (en daar lijkt het toch sterk op!) dan is het waarschijnlijk dat de omstandigheden redelijk overeen komen.

En ga je er vanuit dat er intelligent leven moet ontwikkelen , dan zullen nog meer omstandigheden gelijk moeten zijn.

Dan kom je volgens mij toch in een situatie die sterk met de aarde overeen komt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Waarom zou alleen op aarde dan een wezen naar gods evenbeeld geschapen worden?

Welke god? Jupiter of Thor?

O, je bedoelt God zeker? Dan is het gebruikelijk in de Nederlandse taal en op dit forum om een hoofdletter te gebruiken.

Geen idee waarom dat zou moeten zijn. Zou het wel zo zijn, dan is je probleem wat je stelde niet relevant meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet als die wezens niet naar Zijn evenbeeld geschapen zijn. Op aarde stikt het ook van wezens die net wat anders zijn dan de mens. Dieren.

Toch leven deze dieren volgens Zijn Woord, de Bijbel. De vogels zingen zoals in Zijn Woord beschreven staat en de vissen zwemmen zoals Hij heeft bedacht.

En soms doen de dieren inderdaad niet zoals ze horen te doen, maar de dieren zijn net zo onder de vloek gekomen als de (ongelovige) mensen dat eens waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je er vanuit gaat dat er specifieke omstandigheden zijn om leven te ontwikkelen (en daar lijkt het toch sterk op!) dan is het waarschijnlijk dat de omstandigheden redelijk overeen komen.

En ga je er vanuit dat er intelligent leven moet ontwikkelen , dan zullen nog meer omstandigheden gelijk moeten zijn.

Dan kom je volgens mij toch in een situatie die sterk met de aarde overeen komt.

Dat klopt, maar als je al ziet dat de Chinese cultuur al totaal verschillend is met de Westerse, kun je gerust stellen dat de culturele verschillen op aarde alleen al groot zijn.

Er kunnen zich soorten ontwikkelen die lijken op de mens, maar dan toch zijn er verschillen. Ze hoeven geen 10 vingers te hebben, misschien kunnen ze 4 basiskleuren waarnemen inplaats van 3 omdat dat voor een eerdere soort wel nuttig was, etc.

De overeenkomsten kunnen dan zijn dat er ook een maatschappij is, de soorten in groepen leven, onderwijs volgen etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid