Spring naar bijdragen

Buitenaards leven bestaat


Aanbevolen berichten

Quote:

Sjaloom MarinusCopy,

Inderdaad. En als er een véél te grote meteoriet op ons afkomt, dan is het toch prettig dat we al die decennia "verspild" hebben aan de ontwikkeling van ruimtevaart en de ontwikkeling van kernwapens.
smile.gif

Of als wij er zelf zo'n grote puinhoop van maken en de zaak zo overbevolkt en leeggeplunderd wordt, dat de aarde onleefbaar wordt? Ergenis halverwege deze eeuw als we zo doorgaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom Think,

Ik zie (met mijn ongetwijfeld beperkte blik) niet zo snel een planeet in de buurt waar we een nieuwe beschaving op zouden kunnen bouwen. Zelfs Mars niet. Ik denk dat de eerstvolgende planeet die voldoende op de aarde lijkt, te ver van ons vandaan is om erheen te kunnen reizen. Of niet dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De stelling: buitenaards leven bestaat, is niet te bewijzen. Maar het is naar mijn mening geen onrealistische hypothese. widegrin.gif

Maar ik kan er net zo goed naast zitten. Hypothesen hebben theoretisch, als ze nog niet bewezen zijn, geen enkele waarde. We weten er gewoon nog niets over. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich waren de dure/gewaagde reizen van de kolonisten/ontdekkingsreizigers over de zeeen naar andere werelddelen, beschavingen en zeeroutes ook niet zo verkeerd. Op ontdekkinxtocht gaan is altijd leuk smile.gif Tsja, het kost inderdaad wat tijd en geld smile.gif

(Al liggen mijn prioriteiten wat anders: liever eerst wat miljarden naar evangelisatie, als er dan wat miljaren overblijven, dan mag er ook wel wat geld naar leuke ruimtehobby's)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Think,

Ik zie (met mijn ongetwijfeld beperkte blik) niet zo snel een planeet in de buurt waar we een nieuwe beschaving op zouden kunnen bouwen. Zelfs Mars niet. Ik denk dat de eerstvolgende planeet die voldoende op de aarde lijkt, te ver van ons vandaan is om erheen te kunnen reizen. Of niet dan?

Een lange toekomst toegewenst, Robert F,

Een goede reden om als de wiedeweerga met z'n allen duurzaam te gaan leven en de bevolkingsgroei te beperken! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, da's een goeie: misbruik je planeet maar, maak de boel maar kapot, want hierna krijgen we een eeuwig leven op een nieuwe aarde die God voor ons maakt...
hamer.gif

Dat is niet wat ik zeg. Als iedereen volgens de Bijbel zou leven zou het heel goed gaan met de aarde. Dan zouden de mensen gezond en rijk zijn, zou het milieu op aarde heel goed zijn en zouden er geen oorlogen/hongersnoden zijn enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou pas een grote bak zijn als God straks zou zeggen: "Zo, ik had jullie opgedragen deze wereld te verfraaien en tot een paradijs te maken. Ik had jullie alle gereedschappen, talenten en instructies daarvoor gegeven. En nu zijn alle mensen die ik wilde maken gemaakt en is jullie tijd om. Dus nu mogen jullie eeuwig op jullie aarde blijven leven en genieten van jullie werk. Veel plezier ermee!"

Oeps... clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich zal het ook deels daarop lijken. Veel mensen denken dat de gelovigen naar een vage hemel gaan met wolkjes en harpjes, terwijl er een nieuwe hemel en nieuwe aarde komen. Op de nieuwe aarde kunnen de gereddenen wonen (in een verheerlijkt lichaam). Alleen dan is er direct, volkomen verbinding/toegang/overgang tussen de hemel en de aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Barbapapa,

Ik denk dat we ons simpelweg geen enkel beeld kunnen vormen van hoe de hemel en hoe Gods Aangezicht eruit zal zien. Laat staan als hemel en aarde samensmelten en de gestorven rechtvaardige zielen weer worden verenigd met hun aardse, dan verheerlijkte lichamen. Zelfs mystici die zeggen de hemel te hebben aanschouwd, kunnen er geen woorden voor vinden. Dat kom je bij Paulus al tegen: hij zegt woorden te hebben gehoord die geen mens vermag te horen en dingen te hebben gezien die geen mens vermag te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is niet wat ik zeg. Als iedereen volgens de Bijbel zou leven zou het heel goed gaan met de aarde. Dan zouden de mensen gezond en rijk zijn, zou het milieu op aarde heel goed zijn en zouden er geen oorlogen/hongersnoden zijn enz. .

Dat is inderdaad wat anders, ik dacht uit je quote te kunnen concluderen dat je in de lijn stond van die Amerikaanse hardline evangelische die zuinig met de aarde omspringen belachelijk maken en bagataliseren vanuit hun eschatologisch geloof.

Maar waar staat in de bijbel dat bevolkingsgroei moet ingedamd, hergebruik gestimuleerd, vervuiling moet ingeperkt en er zuinig om wordt gesprongen met grondstoffen?

Ik zie de verbinding niet tussen je houden aan de bijbelse normen en een goed milieu, het uitblijven van oorlog en hongersnood en dat iedereen en gezond en rijk is. Leg eens uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RobertF:

Inderdaad, in alle bescheidenheid heb ik het ook geschreven smile.gif Ik zal ook pas dan beter beseffen -voor zover ik het dan kan beseffen- wat we nu met alle gelovigen samen nog maar nauwelijks kunnen beseffen smile.gif

Ik moet dan denken aan Ef. 3.

14 Om die reden buig ik mijn knieën voor de Vader, 15 naar wie alle geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, 16 opdat Hij u geve, naar de rijkdom zijner heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door zijn Geest in de inwendige mens, 17 opdat Christus door het geloof in uw harten woning make. Geworteld en gegrond in de liefde, 18 zult gij dan samen met alle heiligen, in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is, 19 en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot alle volheid Gods.


Samengevoegd:

Quote:

Maar waar staat in de bijbel dat bevolkingsgroei moet ingedamd, hergebruik gestimuleerd, vervuiling moet ingeperkt en er zuinig om wordt gesprongen met grondstoffen?

Ik zelf zou het niet zo goed weten, maar bv. politici van partijen als CDA, CU en SGP zullen je goed kunnen vertellen vanuit de Bijbel hoe van christenen wordt verwacht dat ze goede 'rentmeesters' van de aarde zijn.

Over bevolkingsgroei zou ik zo niets weten, maar ik geloof dat -als iedereen heel goed met de aarde zou omgaan- dat de aarde dan een veel grotere bevolkingsdruk zou kunnen dragen. En als de bevolkingsaantallen toch heel groot zouden worden, zou God daarvoor wel met een oplossing komen.

Van gelovigen wordt wel verwacht dat ze niet gierig zijn of geldzuchtig of alleen op macht belust, dus zullen bv. ondernemers verantwoord moeten werken en niet alleen hoge winsten willen halen, maar ook investeren in hun omgeving.

Quote:
Ik zie de verbinding niet tussen je houden aan de bijbelse normen en een goed milieu, het uitblijven van oorlog en hongersnood en dat iedereen en gezond en rijk is. Leg eens uit?

In de Bijbel is beschreven dat de gelovigen in een goede omgeving zullen leven, rijk en gezond en dat ze gespaard blijven voor oorlog en hongersnood.


Samengevoegd:

Maar er moet nog wel een kanttekening bij. Ik beschreef dus de ideale situatie, maar de Bijbel beschrijft ook dat er ongelovigen op aarde zullen wonen en die zullen wel worden getroffen door rampen, oorlogen, hongersnoden en ziekten, dus uiteindelijk zal de aarde daarvan niet gespaard blijven. Zulke dingen zullen moeten gebeuren, voordat Jezus terugkomt en Hij alles volkomen zal herstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zich zo druk maken over buitenaards leven en de Plutokabouters.De aardbewoners hebben zelf de grootste moeite om zonder haat tegen over elkaar te leven,haat is tot kunst verheven zoook elkaar afmaken in alle opzichten.

Laten de aardbewoners eerst maar is het eigen aardtuintje wieden,dan zich druk te maken over de Plutokabouters wezen met acht benen en aan elke hand twee vingers. copper2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zelf zou het niet zo goed weten, maar bv. politici van partijen als CDA, CU en SGP zullen je goed kunnen vertellen vanuit de Bijbel hoe van christenen wordt verwacht dat ze goede 'rentmeesters' van de aarde zijn.

Over bevolkingsgroei zou ik zo niets weten, maar ik geloof dat -als iedereen heel goed met de aarde zou omgaan- dat de aarde dan een veel grotere bevolkingsdruk zou kunnen dragen. En als de bevolkingsaantallen toch heel groot zouden worden, zou God daarvoor wel met een oplossing komen.

Wat de bevolkingsdruk betreft: als wij geen auto rijden, koelkasten en computers gebruiken, ons voedsel van elders importeren etc. etc., dan zou er nog wat marge zijn. Zoals je hier kunt zien overstijgt de 'ecologische voetafdruk' van Nederland 5x dat wat de aarde aan kan, als iedereen zo zou leven.ecologischevoetafdrukNederland.png

Zou iedereen zo leven als wij, dan zijn er dus 5 aardes nodig.

Geeft God die, of zijn wij bereid drastisch te snijden in onze consumptie?

Ik ben het helemaal eens met Sacerdos noodkreet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Maar waar staat in de bijbel dat bevolkingsgroei moet ingedamd, hergebruik gestimuleerd, vervuiling moet ingeperkt en er zuinig om wordt gesprongen met grondstoffen?

(..)

aangezien milieuvervuiling en te grote bevolkingsgroei pas recentelijk een hot topic is, zul je er geen expliciete opdrachten over vinden in de bijbel. Wat je er wel in kunt lezen is bv. dat de mens de "heerser" over de aarde is (Gen.1). Let erop dat "heerser" bedoeld is zoals God ook de goede koning is, dus niet in de zin van misbruiken of onderdrukken. Dit wordt met een oudbollig woord wel "rentmeesterschap" genoemd, omdat de mens de "rentmeester" (de "onderkoning") is die de boel op orde moet houden voor de grote koning. Ook zie je dat het landbouwgebied in de joodse wet om de zovel jaar braak moest blijven liggen.

Daarnaast natuurlijk "algemeenheden" als "Heb uw naaste lief als uzelf" en "Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen." (Mat.7:12):

Aangezien ik zelf niet in een zee vol olie wil zwemmen, kan ik naar alle redelijkheid aannemen dat andere mensen dat ook niet willen. Aangezien ik er een pest hekel aan heb om in de rook van auto's en (met name) brommers en scooters te lopen, mag ik aannemen dat anderen dat ook niet willen, etc. Ik heb als christen een verantwoordelijkheid voor andere mensen (ook voor de generaties na ons) dus moet de boel hier nu niet verpesten. God verwacht dat we andere mensen liefhebben, en dat betekent ook dat we hun grondstoffen niet nu al allemaal opmaken en het klimaat naar de klote helpen, etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zich zo druk maken over buitenaards leven en de Plutokabouters.De aardbewoners hebben zelf de grootste moeite om zonder haat tegen over elkaar te leven,haat is tot kunst verheven zoook elkaar afmaken in alle opzichten.

Gewoon, omdat het interessant en fascinerend is? (zie mijn avatar puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad Nunc, in die richting moet je het dus zoeken in de Bijbel. Ik herinner me levendig het 'Conciliair Proces voor Vrede, Gerechtigheid en Heelheid van de Schepping'. De hele christelijke visie op zorg voor het milieu werd gehangen aan het woord 'rentmeesterschap'. Nu ja, als ook christenen zich maar bekommeren om het milieu en ook meehelpen de aarde leefbaar te houden voor onze kindskinderen tot in de verre toekomst, dan vind ik het best.

Anderen halen milieuspiritualiteit uit een Indiaans geloof dat de aarde bezield is, sommigen bekijken gewoon rationeel de situatie en stellen vast dat het zo niet verder kan - met de laatsen heb ik natuurlijk het meest, ik reken er mijzelf ook toe -, als we maar bondgenoten willen zijn van elkaar. We hebben immers maar één aarde.

Ook ik vind ruimtereizen en buitenaards leven fascinerend en ooit zullen we deze planeet moeten verlaten (de fusiereactor die de zon is, raakt ooit door z'n brandstof heen) maar we moeten de planeet wel leefbaar houden tot de tijd dat de technologie ver genoeg gevorderd is om massaal te kunnen migreren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag laatst op discovery channel dat een planeet of maan van een planeet hetzelfde systeem als dat wij hebben met water daar plaats vind met een of andere koolwaterstof. Ik zou leven van die plek weleens willen tegenkomen, Haha! Zal vast erg raar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier kun je lezen hoe mensen een goed leven of een slecht leven kunnen krijgen. Hier is te lezen op welke manieren mensen oorlogen, hongersnoden, rampen enz. over zich heen kunnen krijgen.

Hier is ook te lezen hoe je voorkomt dat het noodzakelijk wordt om naar andere planeten te zoeken om te kunnen overleven.

@Think: 'milieuspiritualiteit uit een Indiaans geloof dat de aarde bezield is' of 'gewoon rationeel de situatie' bekijken of vaststellen 'dat het zo niet verder kan' helpt je daarbij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(Al liggen mijn prioriteiten wat anders: liever eerst wat miljarden naar evangelisatie, als er dan wat miljaren overblijven, dan mag er ook wel wat geld naar leuke ruimtehobby's)

Ik ben het met je eens: al die miljarden moeten naar evangelisatie gaan! Leer die domme gelovigen maar eens dat God niet bestaat! Weet je, ik vind mijn eigen uitspraak heel dom, maar goed... Op domme opmerkingen zijn alleen domme reacties mogelijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid