Spring naar bijdragen

Westboro Baptist Church


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal wat denken jullie hiervan: link ?

En dan deze reactie van iemand:

\"Geweldige club, ken ze al behoorlijk lamg. Ik juich hun krankzinnige daden toe omdat ze daarmee de overige christenen keihard met de bijbelse feiten op hun neus drukken. Ze klinken wellicht nogal extreem, maar hun acties zijn volledig door bijbelse quotes ondersteund. Bijbelquotes waar de meeste christenen liever niet op gewezen willen worden omdat ze anders wel eens uit hun naieve 'God is liefde' illusie zouden kunnen ontwaken.

Ga zo door dominee Phelps, hoe meer publiciteit, des te meer christenen zich zullen afvragen wat voor krankzinnige religie ze eigenlijk aanhangen.\"

Hoe denken jullie hierover? Heeft deze kerk het bij het rechte eind of juist niet?

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

Het lijkt mij dat de mensen van die kerk de liefde missen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ken dit clubje wel. Louis Theroux heeft daar nog een prachtige docu over gemaakt, waarbij je moet huilen en lachen tegelijk.

Die familie is helemaal doordrenkt met de haatzaaiende leer van vader Phelps, die bij de opvoeding al zijn frustraties en intolerante ideeen op zijn kinderen heeft losgelaten, in naam van God natuurlijk.

Van de buitenkant zijn het aardige mensen, maar amper voor reden vatbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou toch ook maar serieus een kind zijn van zo iemand en dan homoseksueel. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zó kunnen denken. Zo haatdragend. Waar halen ze die ideeën ook vandaan?

Gelukkig is het maar een klein groepje, al is zelfs dat kleine groepje in mijn ogen al teveel. Zoiets doe je gewoon niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het is goed om je te realiseren dat geloof niet per definitie mensen goed maakt. Maar als zelfs een notoire christenbasher als MC twijfelt om inteeltgedrocht Phelps te classificeren als christen dan is het wel heel erg.

Noot: ik heb sowieso wat meer moeite met de amerikaanse variant van het christendom an met de europese christenen in het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou, het is goed om je te realiseren dat geloof niet per definitie mensen goed maakt. Maar als zelfs een notoire christenbasher als MC twijfelt om inteeltgedrocht Phelps te classificeren als christen dan is het wel heel erg.

Noot: ik heb sowieso wat meer moeite met de amerikaanse variant van het christendom an met de europese christenen in het algemeen.

He MC,

Gelukkig zijn er ook USA Christenen die vanuit de liefde kijken naar wat in de Bijbel staat en het niet gebruiken als een boek om mee te slaan (figuurlijk bedoeld) maar als het Woord van God aan de mensen dat met liefde gepredikt dient te worden (en dan echt naastenliefde en niet dat haatzaaien van die gast). knipoog_dicht.gif

De Amerikaanse variant die je vaak ziet is de 'politieke' variant in mijn ogen. Helaas, want ik geloof zelf dat de 100% beseffende Christen zich niet op de borst klopt van hoogmoed, maar in nederigheid het grootste deel van zijn lieven zich dienstbaar opstelt voor God IN LIEFDE knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sluit me aan bij Levi.

Mocht satan ooit verleren hoe hij moet haten, dan kan hij altijd nog op cursus bij deze mensen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mocht satan ooit verleren hoe hij moet haten, dan kan hij altijd nog op cursus bij deze mensen...

Sorry? nosmile.gif

Ik ben het ook niet echt eens met deze mensen. Maar ik vind reacties zoals deze ook veel te ver gaan... Dergelijke classificaties hoor je in mijn ogen aan niemand te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Normaal nuanceer ik hier de boel bij elkaar, maar sommige dingen gaan me echt gewoon te ver. Voor mij voelt het dat als ik hier nuances probeer aan te brengen, dat het me ongeloofwaardig maakt in het nuanceren van andere dingen.

En ja het is een harde uitspraak. En uiteraard is het overtrokken. Maar ik wist even niet op een andere manier mijn walging van de manier van handelen van deze mensen uit te drukken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Normaal nuanceer ik hier de boel bij elkaar, maar sommige dingen gaan me echt gewoon te ver. Voor mij voelt het dat als ik hier nuances probeer aan te brengen, dat het me ongeloofwaardig maakt in het nuanceren van andere dingen.

En ja het is een harde uitspraak. En uiteraard is het overtrokken. Maar ik wist even niet op een andere manier mijn walging van de manier van handelen van deze mensen uit te drukken

Helemaal mee eens

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus je laat deze mensen zoveel invloed op je hebben, dat ze je brengen tot woorden die je normaal nooit zou gebruiken?

Wat mij betreft, ik ben het behoorlijk oneens met deze mensen. Dat wil ik ook best wel vertellen, wil er ook best over in discussie gaan. Maar hier nu een topic openen waar we met z'n allen onze afschuw over deze mensen gaan verkondigen? Daar pas ik echt voor, het heeft in mijn ogen echt geen enkel nut. Om nog eens terug te komen op de post van Levi, in hoeverre zijn al de reacties hier doortrokken van liefde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat men op grond van de Heilige Schrift homosex geheel afwijst,is en gevolg van Jezus navolgen.Maar mensen haten die homo of lesbo zijn is belachelijk en walgelijk en niet in navolging van Jezus Christus.

Tja en over dat asociale groepje/sekte die zich bapdisten noemen,zonde om daar enige tijd aan te besteden .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om nog even terug te komen op al de dingen die we hier zeggen. Met al onze woorden leggen wij een enorm oordeel op deze mensen, een oordeel dat ons niet toekomt, maar alleen aan God. Maar toch zijn wij bezig om Gods schepsels zo ontzettend omlaag te praten, leggen we als het ware een vloek over hun leven. Ik geloof namelijk in de macht van de tong (waar de Spreukenschrijver het ook al zo vaak over heeft), ik denk dat woorden zoveel meer macht hebben dan alleen het directe effect van het uitspreken ervan. Met woorden werden demonen uitgedreven, zieken genezen etc. Met woorden worden ook mensen vervloekt. En zolang wij bezig zijn deze mensen zo naar beneden te praten, zijn we wel heel ver weg van het idee om deze mensen te laten zien wat echte liefde is. In mijn ogen doen wij nu vooral hetzelfde terug wat zij kennelijk ook naar anderen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Idd, haat is volgens mij niet Bijbels, dus homohaat ook niet. (En wat de mensen ook maar denken, volgens mij is de ChristenUnie ook tegen homohaat, als ik zo de coalitiebesprekingen had gevolgd.)

Ik ben in Nederland ook nog geen baptist tegengekomen die haat preekt.

Ben het met Eli7 ook eens wat betreft woorden/vervloeken.

Spr 12,18

Er zijn er, wier gepraat werkt als dolksteken, maar de tong der wijzen brengt genezing aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt er gelijk in dat mijn reactie uiteindelijk van dezelfde soort is als de hunne. Wel in een veel "lichtere" vorm, maar evengoed is het niet de reactie vanuit de tegenovergestelde geest die zo belangrijk is.

Ik kan voor mezelf als mens die reactie rechtvaardigen in de zin dat ik negatief reageer op iets negatiefs. Dat is menselijk gezien volkomen "terecht". Maar wat je zegt, of het goed is, is een 2e.

Daarmee blijf ik de daden van die mensen sterk veroordelen. En ik zal niet de dooddoener gebruiken dat ik de mensen zelf wel lief heb, want daar heb ik eerlijk gezegd wel wat moeite mee. Ik wens ze wel het beste toe, maar dat is ook vanuit egocentrisch oogpunt: het zou het beste voor hen zijn om niet zo te zijn, dus dan houdt het in dat zij moeten veranderen. Dus hoe oprecht daarin mijn motieven zijn weet ik niet.

Wel weet ik dat ik dit absoluut niet door de beugel vind kunnen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het voornaamste probleem is dat deze mensen niet geloven dat God liefde is. Dit omdat ze heel veel teksten in de Schrift weten te vinden waarin God haat zou uitspreken over volkeren, mensen of de mensheid in het algemeen. Zij kennen deze teksten een zwaarder gewicht toe dan aan de passionele liefdesteksten die toch ook in de Schrift staan, vooral op basis van "meeste citaten gelden." Heel democratisch, dat wel, maar natuurlijk geen manier van lezen waarmee je de Schrift recht doet.

Wat ze zich denk ik niet realiseren, is dat die haat vrijwel altijd de haat om de zonde betreft, en dat die haat juist voortkomt uit Gods innige liefde voor de mens. Wie niet de haat haat, kan ook niet liefhebben. Zij weten de Schrift niet op deze manier te interpreteren en dan kom je in de knel. Want als God geen liefde is, maar puur haat, hoe kun je dan zelf liefdevol zijn?

Het zou voor deze mensen bijzonder vreemd zijn om een hatende God te volgen door lief te hebben. Net zoals het voor ons vreemd zou zijn om een liefhebbende God te volgen door te haten. Zij krijgen volgens hun Schriftinterpretatie geen voorbeeld van wat liefhebben is, dus menen ze God na te moeten volgen in wraak, in haat. Vandaar hun hatelijke en onbeschofte akties.

Het meest trieste is dat de kinderen daar vanaf de geboorte die haat aanleren. Heel hun leven wordt doortrokken van het haten van bevolkingsgroepen en individuen. Immers, God is geen liefde, dus mag jij ook geen liefde uitdragen. Ik heb daarom het idee dat veel van deze gelovigen gewoon geen idee hebben wat Gods liefde is en hoe ze die moeten navolgen. Dat hebben ze simpelweg nooit geleerd.

Natuurlijk kunnen we wel iets leren van deze sekte. Ten eerste dat de Schrift een heel gevaarlijk boek kan worden als je er zomaar op eigen houtje in gaat grasduinen. Daarom blijft het belangrijk dat je naast het bestuderen van de Schrift, ook regelmatig naar een normale, algemeen christelijke kerk gaat. En ten tweede dat een dwaalleer véél ernstige gevolgen kan hebben dan welke zonde ook. Een dwaalleer dat doorzet, zal veel langer als een gif blijven doorwoekeren en is veel moeilijker te bestrijden dan een zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

.

Natuurlijk kunnen we wel iets leren van deze sekte. Ten eerste dat de Schrift een heel gevaarlijk boek kan worden als je er zomaar op eigen houtje in gaat grasduinen. Daarom blijft het belangrijk dat je naast het bestuderen van de Schrift, ook regelmatig naar een normale, algemeen christelijke kerk gaat. En ten tweede dat een dwaalleer véél ernstige gevolgen kan hebben dan welke zonde ook. Een dwaalleer dat doorzet, zal veel langer als een gif blijven doorwoekeren en is veel moeilijker te bestrijden dan een zonde.

Inderdaad niet naar een sekte met een zogenaamde voorganger met machtshonger,maar gewoon naar een Algemeen Christelijke Kerk.Waar orde is en staat in de Traditie van de Kerk van alle tijden en plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb ook met open mond naar die documentaire gekeken! Helaas staat ie niet op uitzending gemist, had het graag nog eens nagekeken, aangezien ik het eerste kwartier gemist had en de echt met stomheid geslagen was en er zoveel dingen voorbij komen waarvan je niet snap waarom ze dat zo geloven etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad. Ik heb het ook gezien. De leden van die groepering zijn zelf bang dat ze misschien niet gered zijn en vanwege die angst halen ze iedereen naar beneden waarvan ze denken dat die niet aan Gods normen voldoen. Zo denken ze dat ze Gods wil doen.

Als een groepering gebaseerd is op angst, vinden er ontsporingen plaats. De groepering zal het vast niet verkeerd bedoeld hebben, maar ze schieten te ver door in bepaalde dingen, waardoor ze -naar mijn idee- uiteindelijk ernaast komen te zitten als ze op deze weg doorgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid