Spring naar bijdragen

Westboro Baptist Church


Aanbevolen berichten

Quote:

1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

Wellicht offtopic, maarruh, waar vind ik deze tekst? bloos.gif *Ik vind um namelijk erg mooi*

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb ook met open mond naar die documentaire gekeken! Helaas staat ie niet op uitzending gemist, had het graag nog eens nagekeken, aangezien ik het eerste kwartier gemist had en de echt met stomheid geslagen was en er zoveel dingen voorbij komen waarvan je niet snap waarom ze dat zo geloven etc.

Op Youtube kan je er veel filmpjes van vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het leukste van de documentaire was nog wel dat de leden van de Westboro geloven dat alleen zij in de hemel komen. En dat de rest van de mensheid naar de Hel gaat.

Volgens die visie is de Hel dan natuurlijk een geweldige plaats. Moet je nagaan wie je daar allemaal tegen gaat komen. Iedereen behalve de leden van Westboro Church! Het kan eigenlijk niet beter. Laat die haatzaaiers maar lekker bij elkaar zitten tot in de eeuwigheid. Dat lijkt me dan meer een Hel dan de Hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry?
nosmile.gif

Ik ben het ook niet echt eens met deze mensen. Maar ik vind reacties zoals deze ook veel te ver gaan... Dergelijke classificaties hoor je in mijn ogen aan niemand te geven.

O, dan moet je de Bijbel nog maar eens lezen. Daar wordt aan sommige mensen toegeschreven dat ze kinderen van satan zijn, het de inwoners van sodom en gomorra in het oordeel beter zal vergaan en iemand als satan neergezet, nb door JC zelf.

Nee hoor, haat komt van Satan en deze mensen zijn door de duivel bezeten. Man en paard gewoon benoemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het leukste van de documentaire was nog wel dat de leden van de Westboro geloven dat alleen zij in de hemel komen. En dat de rest van de mensheid naar de Hel gaat.

Volgens die visie is de Hel dan natuurlijk een geweldige plaats. Moet je nagaan wie je daar allemaal tegen gaat komen. Iedereen behalve de leden van Westboro Church! Het kan eigenlijk niet beter. Laat die haatzaaiers maar lekker bij elkaar zitten tot in de eeuwigheid. Dat lijkt me dan meer een Hel dan de Hel.

Kun je nagaan. Als je leert dat God enkel haat is, dan kan het niet anders betekenen dat je in de hemel dan enkel de helbewoners aan het haten bent. In de hemel wordt je immers volmaakt naar Gods evenbeeld, dus volgens deze sekte wordt je dan ook een hater. Gezellig hoor. Ben je in de hel, is er enkel haat om je heen. Maar ga je naar de hemel, dan is ook dáár enkel haat om je heen... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Vanuit het vorige topic kan ik lezen dat er vooral gediscussieerd word over:

Quote:
Hoe weet je of de God uit de Bijbel en de Koran niet dezelfde zijn?

Quote:
Zijn het Christenen?

Quote:
ik denk dat die familie in vele opzichten uitermate representatief is, of beter nog: exemplarisch.

Quote:

1 Joh 4,20

Indien iemand zegt: Ik heb God lief, doch zijn broeder haat, dan is hij een leugenaar; want wie zijn broeder, die hij gezien heeft, niet liefheeft, kan (ook) God, die hij niet gezien heeft, niet liefhebben.

Korte reactie van mijn kant.

- @mohamad, ik heb nooit bedoeld te zeggen dat er verschillende goden zijn. Elk mens heeft zijn eigen overtuiging van God en met "jullie God" bedoel ik dus jullie overtuiging van God.

- Christenen of niet, een mens is een mens. Geschapen uit klei en daarom allemaal hetzelfde. Zie poetrie onderaan.

- Representatief voor wie?

Van klei en modder

de daad is gedaan

Twee poppen

door een zonde

kleding aangedaan

de mens is in gelijke

welke zonde ook begaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Offtopic posts verwijderd. Over bloemetjes, bijtjes plantjes en dergelijke zaken kan in de KB worden gekletst. Verder mogen vragen en/of feedback per mail of middels een topic in het 'feedback' gedeelte van Credible.nl



Dat geldt dus ook, of misschien 'met name' voor KeesFluitman.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Even een vraag: Zijn dit de Baptisten zoals wij die hier ook kennen? Zelf nog niet het filmpje gezien overigens.

Nee, ze vallen onder de Particular Baptists-stroming en/of de Reformed Baptists gezien hun onderschrijving van b.v. de Dordtse Leerregels knipoog_dicht.gif

Deden maar meer Baptisten dat, dan werd ik het misschien zelfs nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Vliegtuigongeluk 'straf van God voor zondig Nederland'

Gepubliceerd op 27 februari 2009, 10:20

Laatst bijgewerkt op 27 februari 2009, 19:44

DENHAAG/TOPEKA -

Leden van de omstreden Amerikaanse Westboro Baptist Church plannen een reis naar Nederland en Turkije om de begrafenissen van de slachtoffers van de vliegramp op Schiphol te verstoren. Dat bevestigde Shirley Phelps-Roper, dochter van kerkleider Fred Phelps donderdag. Volgens haar is de groepering de reis concreet aan het voorbereiden. ,,Wij wachten alleen nog op de data en locaties van de begrafenissen.''

De vliegtuigcrash van woensdag is volgens de zeer omstreden kerk een straf van God, omdat Nederland ,,ziek is en een verwerpelijke moraal heeft’’. Aanhangers van de kerk staan bekend om hun betogingen tijdens begrafenissen van Amerikaanse soldaten die zijn omgekomen in Irak.

Volgens de groepering is hun dood ,,Gods straf voor het homovriendelijke beleid van de Verenigde Staten’’. Tijdens die demonstraties voeren kerkleden borden met leuzen als ’God haat homo’s’, ’Dank God voor aids’ en ’Nu al tienduizend doden; wij bidden voor tienduizend meer’.

Als het aan Phelps-Roper ligt, worden in Nederland dezelfde acties gehouden bij begrafenissen van de slachtoffers van de vliegramp op Schiphol. ,,Op dit moment bekijken wij wie van ons deze reis gaan maken, want niet iedereen heeft een paspoort. Waarschijnlijk ben ik er zelf bij.’’

Of kerkleider Fred Phelps (79) zelf naar Europa komt, is hoogst onzeker. ,,Mijn vader is te oud. Daarnaast is hij nog steeds voorganger van onze gemeente, en wij moeten er niet aan denken dat hem iets overkomt in Nederland.’’ Vorige week werd bekend dat de Britse overheid Phelps de toegang tot dat land heeft ontzegd. De predikant had daar acties aangekondigd, maar toen was echter niet bekend of hij daadwerkelijk van plan was te komen.

Naast de acties in Nederland wil de groep ook naar Turkije, waar enkele van de slachtoffers begraven zullen worden. Het kan nog lastig worden beide landen binnen te komen, erkent Phelps-Roper, want de Verenigde Staten hebben de kerk gekenmerkt als ’haatgroep’. ,,Onze advocaten zoeken uit welke regels er precies gelden, zodat een verbod ons niet opnieuw overkomt.’’

Ook de Nederlandse wetgeving kan op belangstelling van de kerk rekenen, zegt de vrouw. ,,Jullie hebben verschrikkelijke wetten, die het woord van God willen verbieden. Daarom bedenken wij nu een strategie om onze boodschap duidelijk te maken, zonder de wet te overtreden.’’

De Westboro Baptist Church, eerder goed in beeld gebracht door journalist en documentairemaker Louis Theroux, heeft eerder deze week de website ’God hates The Netherlands’ gelanceerd. ,,Op die website staat heel duidelijk waarom God jullie land haat’’, zegt Phelps-Roper. ,,Jullie rebelleren tegen Hem en weigeren aan zijn wil te voldoen. En pats, de volgende dag kregen jullie je vliegramp.’’

Phelps-Roper gelooft heilig dat die ramp door God gestuurd is om de Nederlanders te straffen. ,,Wij noemen dit een mooi leermoment voor jullie. Jouw volk kan nu de conclusie trekken: zonder bekering volgt onmiddellijk de hel.’’

De kerk, die tweehonderd leden heeft en waarvan minstens de helft directe familie is van kerkleider Fred Phelps (79), richt haar pijlen vooral op homoseksualiteit een ,,uiterste belediging van God’’. Landen waar homo’s en hetero’s gelijk worden behandeld, zoals Nederland en Zweden, zijn volgens de groepering ,,vervloekt’’. Deze vloek is niet omkeerbaar; het enige dat deze landen te wachten staat, is de straf van God. Deze boodschap verkondigen de kerkleden luidruchtig tijdens begrafenissen van omgekomen Amerikaanse militairen of vermoorde burgers.

link

Yeah, ze komen naar Nederland ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom dan ook in Turkije protesteren? verbaasd.gif

Ik las trouwens laatst op hun site dat ze ook begrafenissen van random canadezen verstoren omdat Canada te vriendelijk is voor homo's muur.gif


Samengevoegd:

Quote:

Sluit me aan bij Levi.

Mocht satan ooit verleren hoe hij moet haten, dan kan hij altijd nog op cursus bij deze mensen...

Als je Gods woord misbruikt voor je eigen haatgevoelens ben je toch zeker wel satanisch bezig.

Ik geloof dat het Tom Waits was die zei: "The devil knows the bible like the back of his hand"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als dat zo is denk ik dat we als Nederlandse christenen even wat mensen hun bordjes moeten afpakken (en desnoods een pak rammel geven ook nog).

Wie doet er mee?

Regel jij de bomberjacks met "credible knokploeg"? knipoog_dicht.gif

Effe serieus, ik vind je oproep leuk klinken maar een tikje ongepast. Geef je hiermee een goed voorbeeld als moderator?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid