Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hey allemaal

N.a.v. van verschillende topics waarin seks voor het huwelijk naar vorenkomt, vraag ik mij nu af: wat valt er dan precies onder de noemer 'seks'? Ik dat puur en alleen geslachtsgemeenschap of valt ook elkaar bevredigen enzo daaronder?

Ik vind het namelijk best irritant om constant te horen dat seks wel of niet mag voor het huwelijk zonder te weten wát er nu precies mee bedoeld wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zoenen hoeft geen seksuele bevrediging tot doel te hebben, kan wel bijdragen aan het opbouwen van de spanning e.d.

Een precieze grens is moeilijk aan te geven vrees ik, dat zal iedereen toch een beetje voor zichzelf uit moeten maken. Voor mijzelf stel ik de grens bij het op welke wijze dan ook manipuleren van de geslachtsdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijns inziens kun je rustig alles onder seks verstaat wat naar het orgasme en of de daad toeleidt. Of waarbij het risico heel groot is dat het naar de daad toeleidt. En natuurlijk uiteindelijk de daad zélf. Of bijvoorbeeld een zoen dat doet, dat hangt van de gevoelens en de context af. Twee mensen kunnen met elkaar zoenen, zonder dat er naar de climax wordt opgebouwd. Het ene stel kan wat dat betreft dan ook meer hebben dan het ander, en het is aan het stel om daar zelf grenzen in te trekken. De ene handeling kan dan ook veel sterker naar de daad toe leiden dan de andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind niet dat zoenen sex is, maar elkaar bevredigen vind ik dan weer wel sex.

er stond ooit in de Zeggus een artikel over zoenen en seks.

Het wekt namelijk lustgevoelens op.

Verder is zelfbevrediging, elkaars blote lichaam strelen, vingeren of de ander aftrekken, orale seks etc. allemaal een handeling wat onder seksuele handelingen verstaan wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, met zo'n definitie kan er véél seks worden onder bepaalde omstandigheden. Soms kan zoenen lichamelijk erg opwindend zijn, soms kan gewoon een toevallig aanraking van die ene klasgenoot die je stiekem al het hele schooljaar leuk vindt opwindend zijn, enzovoort. Ik weet dat het niet jouw definitie is, en slechts een citaat uit de Van Dale, maar erg werkbaar lijkt het me niet.

(Nuja, toch niet als je een duidelijke grens wilt. Deze definitie kan wel aangeven dat die grens per persoon kan verschillen, en dat het misschien beter is om bij jezelf na te gaan wat op dat moment te ver gaat en waar je in die context wat meer afstand moet nemen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mja, met zo'n definitie kan er véél seks worden onder bepaalde omstandigheden. Soms kan zoenen lichamelijk erg opwindend zijn, soms kan gewoon een toevallig aanraking van die ene klasgenoot die je stiekem al het hele schooljaar leuk vindt opwindend zijn, enzovoort. Ik weet dat het niet jouw definitie is, en slechts een citaat uit de Van Dale, maar erg werkbaar lijkt het me niet.

(Nuja, toch niet als je een duidelijke grens wilt. Deze definitie kan wel aangeven dat die grens per persoon kan verschillen, en dat het misschien beter is om bij jezelf na te gaan wat op dat moment te ver gaat en waar je in die context wat meer afstand moet nemen.)

Ja precies, daarom is intentie véél belangrijker dan een objectieve grens, wat overigens het belang van die grens niet minder maakt. Het is altijd een samenspel tussen die twee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

We zijn toch allemaal als mens gemaakt, we hebben toch allemaal seksuele verlangens. Naar mijn mening verschilt het niet per mens in eerste instantie, maar hebben mensen het er zelf naar gemaakt dat het verschilt per mens doordat de grenzen vervangen en mensen aan van alles wennen. Als een man nog nooit van zijn leven een vrouw heeft gezien in een strakke spijkerbroek en laag uitgesneden shirtje dan gebeurt er wel iets als hij dat wel ziet. Hier zien mannen het elke dag en gebeurt er vaak niks meer.

Een objectieve grens lijkt me dus juist wel altijd beter. Als je zelf wat uit gaat zoeken is er ook een groot risico dat je te ver gaat. Volgens mij is het heel simpel waar de grens ligt, maar is het gewoon moeilijk voor mensen om die te aanvaarden ..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar toch he? Wat ik al gezegt heb, eigenlijk is het harstikke helder, net ook wat RobertF zegt, alles waar je opgewonden van raakt. En inderdaad, als je zó heftig aan het zoenen, of alleen al aan het strelen bent dat je een erectie of bij vrouwen een doorweekte onderbroek krijgt, dan moet je even pauzeren. widegrin.gif

Als een man een erectie krijgt door dat er een zuchtje wind ofzo langs de zwembroek kom, dan is het weer iets anders.

Nuja, wat ik zei, het samenspel tussen die twee. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig.

'Seks' is het woord dat het vaakst gegoogled wordt, maar niemand weet er een scherpe definitie van te geven widegrin.gif.

Vroeger, heel vroeger, zou ik gezegd hebben dat penetratie seks is, maar ja, dan sluit je lesbiennes weer buiten en ik zou niet willen zeggen dat ik geen seks heb als ik seks heb met een vrouw knipoog_dicht.gif.

Toch is dat wel de meest gangbare definitie, denk ik. Mijn moeder bijvoorbeeld beweert ook dat ze geen seks voor het huwelijk heeft gehad, maar ze zegt wel dat ze voor het huwelijk wel eens 'gevoeld' heeft knipoog_dicht.gif. Ik kan me ook niet voorstellen dat streng christelijke mensen helemaal niks noppes nada doen. Die houden volgens mij ook de strikte definitie van seks aan.

Om toch een definitie te geven: seks is orale bevrediging en penetratie of dat nu op de traditionele manier of met vingers of hulpstukken geschiedt.

Zoenen of een beetje strelen is dus geen seks in mijn opinie smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid