Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Even een vraag hé, in de bijbel spreekt men van geslachtSgemeenschap (meervoud dus) maar als heel plat gezegt een meisje aan het dingetje van een jongetje trekt, en de jongen verder niks doet, is het dus geen meervoud.

Wat denken jullie? Mag je dat bij elkaar doen?

maar geslachtgemeenschap is niet echt een Nederlands woord. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken. Is die s gewoon voor de samentrekking

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

maar geslachtgemeenschap is niet echt een Nederlands woord. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken. Is die s gewoon voor de samentrekking

Quote:

overigens is het meervoud van geslacht ook geslachten en niet geslachts.

is dit nou mieren**ken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ge·slachts·ge·meen·schap (dev)

1 seks waarbij de man met zijn penis het lichaam van de partner binnendringt

Wat een taalgebruik voor een christelijk forum...

Daarnaast wordt het woord 'geslachtsgemeenschap' nooit in de Bijbel gebruikt, alleen gemeenschap (wat geslachtsgemeenschap kan betekenen). Eigenlijk worden er helemaal geen dergelijke woorden gebruikt.

Het eerste:

En Adam bekende Heva, zijn huisvrouw, en zij werd zwanger, en baarde Kaïn, en zeide: Ik heb een man van den HEERE verkregen! - Gen. 4:1

Het woord wat gebruikt wordt, is 'ido', wat betekent 'kennen'. Eigenlijk staat er: Adam kende Eva. Daarnaast zijn er termen als 'ingaan' en 'bij liggen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

maarja eigenlijk is masturbatie dan ook seks? Kan me niet voorstellen dat niemand hier op dit forum dat nooit doet...

gr. mackie

Het gaat er volgens mij ook niet om of mensen hier op dit forum het wel of niet doen, het gaat om de definitie.

Ik vind wanneer je masturbeert, dat je op dat moment seks met je zelf hebt. Volgens mij bestaat dit ook alleen maar uit lust en is het dus daarom zondig.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je hier plezier aan beleeft, maar dat terzijde puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp de discussie niet. Seks is seks. Punt. Zo simpel is het. Alle handelingen op lichamelijk-seksueel gebied vallen daaronder. Als je dan toch zo nodig tegen seks voor het huwelijk wilt zijn, kun je niet consequent genoeg zijn. Het is immers een simpel gegeven dat als je eenmaal begint met iets het niet lang duurt of het hek is dan van de dam... Of misschien is een betere vergelijking: dan gaan de sluizen open.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Quote:

Als het heel simpel is waar de grens ligt, waar ligt die grens dan volgens jou?

Die vraag moet je eigenlijk niet stellen denk ik, want jij hebt niet zoveel aan waar iemand anders die grens stelt. Als je zelf met een meisje (vanuit mijn oogpunt) bent / zoent / romantisch probeert te zijn (knipoog_dicht.gif) dat je dan zelf heel goed weet wanneer je zélf denkt 'dit kan wel eens te ver zijn'. En dan moet je ook eerlijk tegen jezelf zijn en niet zeggen 'ja maar ik vind dat het best mag' want als je de twijfelachtige gevoelens hebt weet je het stiekem al wel. Denk ik. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik begrijp de discussie niet. Seks is seks. Punt. Zo simpel is het. Alle handelingen op lichamelijk-seksueel gebied vallen daaronder. Als je dan toch zo nodig tegen seks voor het huwelijk wilt zijn, kun je niet consequent genoeg zijn. Het is immers een simpel gegeven dat als je eenmaal begint met iets het niet lang duurt of het hek is dan van de dam... Of misschien is een betere vergelijking: dan gaan de sluizen open.

Toch altijd interessant die drogreden van het hellend vlak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

[...]

Dus als ik jou een hand geef, hebben we seks?

Ja man, dat is toch duidelijk. rofl.gif

Nu serieus: zoenen, natuurlijk is dat geen sex. Dat er uberhaupt nog mensen zijn die daarin geloven. Ja, kan natuurlijk, maar het heeft allemaal vrij weinig met sex te maken. Zoenen heeft voor sommige lieden misschien aanleiding tot meer, maar ja, zoenen op zich heeft niets met sex te maken.

Maar, daar ben je het wel over eens he. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat op zich een mooie uitspraak. Maar veel succes met knuffelen dan (dan stoot je ook per ongeluk wel eens ergens tegenaan) en ik kan me niet voorstellen dan je je vriend geen aai over zijn borst mag geven. (Ja, oké, klinkt fout, maar ik lig wel eens half op zijn borst als we tv aan het kijken zijn) Dat zou dus niet mogen.

Alhoewel dan het probleem niet is dat ik dat niet heb, maar dat ik het wel heb engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hehehe puh2.gif

Het is inderdaad wel een streven dat goed klinkt, maar in de praktijk is 't gewoon vet lastig als je de ander nergens wil aanraken op plekken die jij niet hebt. Wie je als meisje ook een stevige knuffel geeft (ouders, familie, goede vrienden), je bosten raken de ander altijd. Dus als je dan besluit om je vriend niet 'in contact' te willen laten komen met je borsten, dan kun je 'm dus nooit een fatsoenlijk hug geven.

Maar ik denk dat het verschil is of je gewoon lekker tegen je vriend aan zit/ligt of dat je bewust plekken aanraakt/streelt om de ander op te winden.

Of bedoelde je dat niet Heart?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, oke, dat klopt ook wel.. Maar als je bijvoorbeeld bewust in het kruis van je vriend gaat zitten aaien is 'ie waarschijnlijk sneller opgewonden dan wanneer je dat niet doet, toch?

Ik kan me best voorstellen dat een jongen er opgewonden van word als het liefste meisje van de wereld met haar hoofd op zijn borst ligt. Vanuit mij als meisje voelt dat heel vertrouwd en veilig, maar zo'n jongen heeft ook z'n gevoelens daarbij. Maar ik vind zelf dat het best moet kunnen, zo lekker bij elkaar zitten.

Maar als iemand denkt dat ie daar niet juist mee om kan gaan, dat moet zo'n stel zelf beslissen wat ze doen, zeg maar. Elk stel heeft eigen voornemens over wat wel/niet kan. Er is eigenlijk niet 1 stelregel te bedenken. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid