Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hm... maar dan heb je toch een probleempje.. Want als je zo bent dat je netjes naast elkaar op de bank zit om maar niet opgewonden te raken komt je waarschijnlijk ook niet toe aan het seks hebben & dus getrouwd zijn en daarna wel intiem mogen zijn.. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Over dat opgewonden raken als het niet de bedoeling is:

Op de een of andere manier vind ik het enorm sexy als vriendlief 'grrr' zegt (en jah ik weet dat dat raar klinkt puh2.gif), en wil ik daar nog wel eens opgewonden van raken.

Betekent dat dan ook dat hij dat niet meer mag zeggen, dus ook niet wanneer we een spel spelen (gezelschapsspel, even ter verduidelijking) en ik z'n strategie omverwerp?

En andersom weet ik dat elkaar in de ogen kijken voor hem gevoelig ligt. Mag ik hem dan nooit meer aankijken voor we getrouwd zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Waar in de bijbel staat dat dan precies? En waarom staat er dan nog in Deuteronomium 22:28 dat iemand die een maagd belaagd moet trouwen met haar (28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.) En ook uit dit vers (13 Het volgende kan zich voordoen: Een man trouwt een vrouw, slaapt met haar en krijgt dan een afkeer van haar. ) blijkt toch heel duidelijk dat trouwen helemaal niet betekent 'seks hebben' . Ik snap echt niet hoe mensen er bijkomen dat je voor God getrouwd bent als je seks hebt gehad. Dat zou dus betekenen dat je op eigen houtje met z'n twee-en een huwelijk kunt gaan sluiten, zonder voorbereidingen zodat je er nog over na kunt denken, zonder bewijzen, zonder getuigen. Zou God dat echt toestaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar in de bijbel staat dat dan precies? En waarom staat er dan nog in Deuteronomium 22:28 dat iemand die een maagd belaagd moet trouwen met haar (28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.) En ook uit dit vers (13 Het volgende kan zich voordoen: Een man trouwt een vrouw, slaapt met haar en krijgt dan een afkeer van haar. ) blijkt toch heel duidelijk dat trouwen helemaal niet betekent 'seks hebben' . Ik snap echt niet hoe mensen er bijkomen dat je voor God getrouwd bent als je seks hebt gehad. Dat zou dus betekenen dat je op eigen houtje met z'n twee-en een huwelijk kunt gaan sluiten, zonder voorbereidingen zodat je er nog over na kunt denken, zonder bewijzen, zonder getuigen. Zou God dat echt toestaan?

Ik heb daar eens hier wat over geschreven. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
[...]Ik heb daar eens
wat over geschreven.
smile.gif

Bedankt voor de link naar je post. smile.gif Beantwoordt inderdaad wat vragen, alleen er blijven ook nog vragen openstaan, zoals bijv. ;

- Hoe weet je wanneer God jou je partner heeft geschonken? Er zijn zoveel mensen die dachten dat zijn/haar partner de waarheid sprak en ECHT van ze hield terwijl het enkel misleiding was of de partner was uiteindelijk veel te makkelijk in het verbreken van de relatie.. Zonder een bewijs, zonder een ja-woord van degene ten overstaan van getuigen moet je je lichaam (en dus de mogelijkheid om kinderen voort te brengen) niet geven. We schaffen ook niet alle schriftelijke overeenkomsten af omdat we geloven dat God de wederpartij aan ons heeft geschonken. Iemand kan al dan niet bewust liegen.

- In je post zie ik nergens een relevante bijbelse onderbouwing. Geen tekst die het letterlijk zegt, en geen tekst waarbij je duidelijk kan opmaken dat je kan trouwen door seks te hebben. Bovendien; ik weet niet hoe de grondtaal het zegt , maar in Duet 22:28 staat nog steeds dat een man die zich vergrijpt aan een meisje moet trouwen met haar. Dan kun je toch nooit zeggen dat trouwen betekent 'seks hebben' of andersom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bij aanrakingen.
smile.gif

Mmh, dan ben ik goed zondig bezig, ben ik bang... Al die mensen die ik groet met een handdruk, klap op de schouder enz.. Heb zelfs weleens iemand drie zoenen gegeven voor haar verjaardag... :o

Persoonlijk denk ik dat voorspel wél bij seks hoort, maar ja, wat is dan weer voorspel? Opwindende handelingen, voorafgaand aan geslachts gemeenschap, zou ik denk ik zeggen. Ik denk dat ook dit verschilt per persoon. De één raakt al opgewonden bij handen vasthouden, de ander is een veteraan en doet aan tongzoenen zonder een scheintje opwinding. Misschien toch voor jezelf uitmaken dan. Ik denk dat je in gedachten moet houden wat Jezus zegt in matteus 5: "En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd."

Ik denk dat dat wel laat zien dat je niet zo ver moet gaan dat je opgewonden raakt. Ik wil zelfs zeggen: blijf daar ver uit de buurt, want hoe dichter je bij de grens komt, hoe verleidelijker het wordt om deze grens te overschrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toch altijd interessant die drogreden van het hellend vlak.

Wat is dit nu voor een onzinopmerking? Het is een feit dat seks seks is en dat seks niet pas seks wordt op het moment dat je je mannelijk geslachtsdeel bij de vrouw inbrengt. Zoenen is seks, aanrakingen met erotische bedoelingen zijn seks, et cetera. Het is ook een feit dat hoe verder je gaat, hoe gemakkelijker het wordt nog verder te gaan en hoe gemakkelijker het wordt in volgende relaties om hele stappen over te slaan en direct met het 'echte werk' te beginnen. Ik spreek ook uit ervaring. Kijk, mij maakt het geen reet uit wat iemand doet en of iemand geslachtsgemeenschap heeft, aan orale seks, anale seks, weet ik veel wat, doet... Maar als je je dan per se aan de christelijke maatstaven wilt houden - al vind ik de Bijbel persoonlijk niet zo verschrikkelijk duidelijk op dit gebied - en je wilt jezelf niet in verleiding brengen, dan moet je gewoon érg consequent zijn, anders kun je het net zo goed laten... Het is hypocriet te stellen dat alles mag, behalve de uiteindelijke gemeenschap (zoals veel mensen - niet per se in deze discussie - lijken te suggereren).

Link naar bericht
Deel via andere websites

De passage waarin Jezus zegt: wie naar een andere vrouw kijkt met het doel om lust op te wekken, heeft in zijn hart al overspel gepleegd, wordt hier regelmatig totaal verkeerd gebruikt.

Als je getrouwd bent, is het niet de bedoeling om verlekkerd naar andere vrouwen te kijken, als je dat doet ben je niet meer zo ver af van het plegen van overspel.

Dat betekent niet dat kijken naar meisjes/vrouwen of jongens/mannen hetzelfde is aan het hebben van seks.

Zoenen is pas seks als het voor jou seks is. Als je het zondig vindt en je doet het toch, zondig je. Als je het niet zondig vindt en je doet het, zondig je niet, denk ik. Zoals je over een ander oordeelt, zul je zelf geoordeeld worden.

De Bijbel is er onduidelijk over, dus is het aan jezelf om oprecht tot een mening te komen over dit soort dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, kijken staat niet gelijk aan seks, maar Jezus zegt niet voor niks wat hij zegt: Kijken met lust in je ogen (of verlekkerd kijken, zoals jij het noemt) is eigenlijk al overspel in je hart. Ik denk dat hij dit zegt omdat wat het oog binnenkomt, direct je gedachten beinvloed, en je gedachten bepalen al gauw je handelingen. Om die reden denk ik ook dat je moet oppassen dat je niet te ver gaat (ook al heb je nog geen seks), omdat sommige daden de lust wel voeden, en dan maak je het jezelf gewoon onnodig moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Seks is toch iets tussen twee personen? Masturberen doet vrijwel iedereen wel eens.

Overigens een interessant artikel over of masturberen een zonde is of niet vind men hier

(schone link, geen rare zooi oid) in het engels weliswaar

Masturberen is toch seks met jezelf? En spreek voor jezelf, want zoals ik al zei snap ik niet wat mensen er leuk/lekker/etc aan vinden.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, overspel. Dat geldt dus voor getrouwde mensen. Dan spreekt er immers een intentie uit, wanneer je verlekkerd naar andere vrouwen te kijken. De intentie is dan al te veel. Daar gaat het om, lijkt me.

En ja, oppassen dat je niet te ver gaat, leuk idee hoor, maar wanneer ga je dan te ver? Als je naar een mooie vrouw kijkt als single?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Masturberen is toch seks met jezelf? En spreek voor jezelf, want zoals ik al zei snap ik niet wat mensen er leuk/lekker/etc aan vinden..

Hij zei "vrijwel iedereen wel eens", dat is gewoon een feit hoor knipoog_dicht.gif

Jij hebt wel makkelijk praten he, je vindt er niets aan, dan is het makkelijk om het te veroordelen. Opvallend dat je ongehuwde seks dan wel weer goed praat omdat daar liefde bij zou komen kijken... toevallig vind je dat wel weer leuk... hmmmm...

Je kunt masturbatie en seks niet zien als een en hetzelfde. Er wordt in de Bijbel tig keer gewaarschuwd voor hoererij, losbandigheid, het liggen bij personen van het andere geslacht, dat soort dingen, er staat niets in over masturbatie. Vroeger waren er gene voorbehoedsmiddelen, het hebben van seks met jan en alleman resulteerde in zooien kinderen bij jan en alleman waarvoor een man geen goede vader zou zijn in veel gevallen, als het al te achterhalen was.

En het gezin is aldus de Schriften bijzonder belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hij zei "vrijwel iedereen wel eens", dat is gewoon een feit hoor
knipoog_dicht.gif

Jij hebt wel makkelijk praten he, je vindt er niets aan, dan is het makkelijk om het te veroordelen. Opvallend dat je ongehuwde seks dan wel weer goed praat omdat daar liefde bij zou komen kijken... toevallig vind je dat wel weer leuk... hmmmm...

Dat heeft niks met leuk vinden te maken, ik vind dat je masturberen niet met liefde kan associeren en liefde met seks voor het huwelijk wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid