Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ik ben eigenlijk niet vaak bitchy. ik kan het wel, maar dan meer voor de grap en dat de ander dan ook wéét dat het niet serieus bedoelt is. verder ben ik wel eens geirriteerd maar dan slik ik het meestal maar in.

als ik me rot voel trek ik mn grootste slobbertrui aan, zet mn kattenmuts op en ga ik met een knuffel in een hoekje zitten puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

ik ben eigenlijk niet vaak bitchy. ik kan het wel, maar dan meer voor de grap en dat de ander dan ook wéét dat het niet serieus bedoelt is. verder ben ik wel eens geirriteerd maar dan slik ik het meestal maar in.

als ik me rot voel trek ik mn grootste slobbertrui aan, zet mn kattenmuts op en ga ik met een knuffel in een hoekje zitten
puh2.gif

Lief flower.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat iemand je op afstand wil houden. Dat hoeft dus niet altijd met onzekerheid te maken te hebben. Toon jij altijd alles bij iedereen?

Nee, dat doe ik niet, maar bij mij heeft dat altijd met onzekerheid/schaamte te maken.

Quote:
Precies wat er staat. Als jij bewust bent van je gedrag, kan je het aanpassen in situaties.

Het meest normale wat je zou doen, is gewoon zeggen waar het op staat lijkt me, niet door camouflerend gedrag te vertonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nee, dat doe ik niet, maar bij mij heeft dat
altijd
met onzekerheid/schaamte te maken.[...]

Bij sommige mensen niet, denk ik. Sommige mensen willen gewoon een bepaalde mate van privacy, en een masker werkt daartoe erg goed natuurlijk. M.i. kan je dus niet zeggen dat het altijd onzekerheid is.

En andersom ook niet. Ik ben heel onzeker, maar gedraag me nooit bitchy. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms is bitchy gedrag ook gewoon een leukere en effectievere manier om iemand duidelijk te maken dat je ze niet moet. Niet netjes, absoluut, maar soms heb je gewoon geen zin om vriendelijk duidelijk te maken dat je iemand vervelend vindt. En dan haal je er wel eens een erg stout genoegen uit om gemeen te zijn.

Als ik me echt onzeker voel ga ik trouwens eerder overdreven dramatisch en aandachtsvragend doen dan bitchy, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

smile.gif Grappig, ik kwam er juist deze week achter dat ik dat ook doe bij 1 bepaald persoon. Inderdaad een soort van genoegen in scheppen om gemeen te zijn. Ik schrok daar wel een beetje van eigenlijk. Normaal negeer ik mensen gewoon als ik ze niet mag. Of is dat mss ook wel een beetje bitchy? big-smile.gif

@MarinusCopy; trap maar in hoor, want ik zie hem niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nooit bitchy eigenlijk. Dat vind ik dan weer zo zielig voor de ander. De enige keer dat ik echt heel erg uit de hoek kan komen is eigenlijk als ik heel boos ben. Dán ben ik meestal behoorlijk gemeen. Maar voor iemand mij echt boos heeft moet er veel gebeuren. Een beetje irritatie hou ik meestal wel binnen en dan ontloop ik de persoon die me irriteert gewoon een beetje. Ik denk dat bitchy gedrag ook een behoorlijk neerbuigend is, arrogant misschien.

Van mezelf ben ik niet heel zelfverzekerd, maar dat verhul ik niet door bitchy gedrag. Overigens kan ik ontzettend in de put raken van iemand die bitchy tegen mij doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk nooit zoveel last van mensen die 'bitchy' tegen me doen... Als ze het al doen is het meestal voor de lol om me te stangen, of gewoon chagrijnig. (ik heb vrouwelijke huisgenoten, dus soms, 1x in de maand, zijn ze om op te schieten. puh2.gif) Maar meestal kaats ik de bal wel terug...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Omdat iemand je op afstand wil houden. Dat hoeft dus niet altijd met onzekerheid te maken te hebben. Toon jij altijd alles bij iedereen?

Maar persoonlijk denk ik dat je iemand prima op afstand kan houden zonder "bitchy" (vervelend woord vind ik het, als ik het te vaak lees puh2.gif) te zijn. Dus waarom zou je dan een sneer geven, als het ook anders kan? Dus dan ben ik geneigd met Pius mee te gaan dat het toch vaak te maken heeft met onzekerheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik me echt onzeker voel ga ik trouwens eerder overdreven dramatisch en aandachtsvragend doen dan bitchy, denk ik.

Dat kan ik doen door juist heel bitchy te doen. Soort van: ik-heb-heeeeeeel-hard-een-knuffel-nodig-en-ik-moet- echt-met-iemand-praten-want-ik-voel-me-echt-wanhopig dus praat ik niet met je, kijk ik je niet aan, wil ik absoluut niet aangeraakt worden etc.

Achja, en dan komt dat je je ervan bewust bent bitchy te zijn en krijg je de mening dat je waardeloos bent voor de ander en dan moeten ze helemaal niet meer tegen me praten of proberen me te knuffelen.

Vrouwen nosmile.gif

Oh pardon.

Annia's nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Puur naar mezelf kijkend ben ik op 2 manieren bitchy. De eerste als ik hééél erg boos ben, dan krijg ik spontaan de meest bitchy invallen (vooral verbaal) en geeft het een soort voldoening als het zo hard mogelijk aankomt. Gelukkig komen deze buien niet vaak (meer) voor. De 2e manier is plagerig en gespeeld, en gebruik ik juist alleen als ik zeker van mezelf ben, en weet dat de persoon tegen wie ik 'bitchy' doe het kan hebben.

Maar nooit gebruik ik bitchy gedrag om onzekerheid te verhullen (kan ook aan mijn gebrek aan onzekerheid liggen :P). Mijn zusje daarentegen doet dat wel, net als mijn vriendinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Puur naar mezelf kijkend ben ik op 2 manieren bitchy. De eerste als ik hééél erg boos ben, dan krijg ik spontaan de meest bitchy invallen (vooral verbaal) en geeft het een soort voldoening als het zo hard mogelijk aankomt. Gelukkig komen deze buien niet vaak (meer) voor. De 2e manier is plagerig en gespeeld, en gebruik ik juist alleen als ik zeker van mezelf ben, en weet dat de persoon tegen wie ik 'bitchy' doe het kan hebben.

Maar nooit gebruik ik bitchy gedrag om onzekerheid te verhullen (kan ook aan mijn gebrek aan onzekerheid liggen
:P
). Mijn zusje daarentegen doet dat wel, net als mijn vriendinnen.

Ja, om er de vinger eens op te leggen, die eerste vorm zou ik juist associëren met onzekerheid, of althans uit onzekerheid gevoed. De tweede vorm is meer een stukje plagerij, ik weet niet of je dat überhaupt bitchy kan noemen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, om er de vinger eens op te leggen, die eerste vorm zou ik juist associëren met onzekerheid, of althans uit onzekerheid gevoed.

Dan is woede ook een uiting van onzekerheid?

Daar is nog best wat voor te zeggen eigenlijk. Hoe vaak heb ik leraren niet horen zeggen dat 'iemand eruit sturen' een teken van zwakte is, net als boos worden. Boos worden = verhullen van zwakte = onzekerheid.

En toch, als ik eenmaal boos ben, associeert niemand mij met onzeker. Te druk met wegrennen.

Quote:
De tweede vorm is meer een stukje plagerij, ik weet niet of je dat überhaupt bitchy kan noemen.
smile.gif

Juist knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben alleen bitchy als ik sjagerijnig ben. En ik ben alleen sjagerijnig als ik gestresst, moe of onzeker ben. Het leuke is dat ik dat altijd pas achteraf doorheb, op het moment zelf ben ik ervan overtuigd dat ik heel logisch en rationeel nadenk en het volste recht heb om te snauwen. Men noemt het ook wel 'afreageren'. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een bitch als je over mijn grenzen heen gaat. Als je een one-night stand hebt gehad en daarna rond bazuint dat het tegen je zin had (terwijl ik je die ochtend daarna nog helemaal grinnikend aan de telefoon had) Je impliceert gewoon dat die persoon je verkracht heeft! Of als je met andere meiden staat te flirten terwijl je vriendin net had gezegd dat ze het daar zo moeilijk mee heeft. Of als je op een paar simpele gegevens denkt te weten hoe die persoon is en daar een oordeel over velt, en daar nogal ver in gaat en persoonlijk in wordt.

Dan ben ik een regelrechte bitch. Dan is het maar goed dat blikken niet doden en ik niet agressief ben aangelegd.

Maar dat heeft niets te maken met onzekerheid. Dat heeft te maken met het feit dat de ander zodanig ver gaat dat de grens niet eens meer een lijn is maar een stipje in de verte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar dat heeft niets te maken met onzekerheid. Dat heeft te maken met het feit dat de ander zodanig ver gaat dat de grens niet eens meer een lijn is maar een stipje in de verte.

In lijn van wat Verity zegt, lijkt me toch een vorm van onzekerheid. Niet dat ik niet zo zou reageren trouwens, maar dat lijkt me toch een vorm van zwakheid, dus onzekerheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil niet zeggen dat alle vrouwen bitchy zijn, ik ken meisjes/vrouwen die het niet eens kunnen zijn maar hun onzekerheid dan wel op een andere manier laten zien zoals bijvoorbeeld aandacht trekken en dat soort zaken.

Maar over het algemeen ben ik het wel met Jude eens; vrouwen zijn behoorlijk bitchy en achter de ellebogen. Ik merk dit bijvoorbeeld voornamelijk op m'n werk. Bij een callcenter werken ontzettend veel vrouwen en dan weet je van tevoren dat er behoorlijk geroddeld wordt en als dit dan uitkomt, dan barst de bom! Heel sporadisch zijn er avonden dat ik alleen met mannen in de avondploeg werk en ik moet zeggen dat dat allemaal een stuk relaxder en fijner gaat.

Ook merk ik buiten het werk om dat ik beter met mannen overweg kan dan met vrouwen. Waarom dit is, weet ik niet precies. Ik vind mannen nou eenmaal leuker dan vrouwen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid