Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Nope, zo heb ik het niet gezegt, alleen dat ik nog geen argumenten heb gezien die het weerspreken he? En dat moet toch te doen zijn? Als ik ernaast zit, laat het maar zien.
smile.gif

'Jij bent bitchy dus onzeker!'

'Nee hoor.'

'Bewijs het maar eens!'

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Nope, zo heb ik het niet gezegt, alleen dat ik nog geen argumenten heb gezien die het weerspreken he? En dat moet toch te doen zijn? Als ik ernaast zit, laat het maar zien.
smile.gif

Ik heb van jouw kant anders ook geen argumenten gehoord waarom alle bitchy gedrag uit onzekerheid voorkomt, slechts wat interpetaties.

Laat jij eerst maar eens zien waarom alle bitchy gedrag uit onzekerheid voorkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

'Jij bent bitchy dus onzeker!'

'Nee hoor.'

'Bewijs het maar eens!'

Ok, dus dat is het probleem? Het wordt als een persoonlijke aanval beschouwt?

Leg mij dan eens uit wat hier aanvallend aan is:

In lijn van wat Verity zegt, lijkt me toch een vorm van onzekerheid. Niet dat ik niet zo zou reageren trouwens, maar dat lijkt me toch een vorm van zwakheid, dus onzekerheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb van jouw kant anders ook geen argumenten gehoord waarom alle bitchy gedrag uit onzekerheid voorkomt, slechts wat interpetaties.

Laat jij eerst maar eens zien waarom alle bitchy gedrag uit onzekerheid voorkomt.

Belangrijkste argument lijkt me omdat het een Christelijk handelen in de weg staat, en gevolg is van de laag die mensen om zich heen bouwen -> zondeval & gebrokenheid in de wereld. Nu zou het ook pure slechtheid kunnen zijn, maar daar zie ik teveel tekenen van dat het niet zo is, dus dan kom ik op onzekerheid. Als werkhypothese.

...tenzij dat dus weersproken wordt he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat hij bedoeld dat jij dus iets stelt en dat de ander die het daar niet mee eens is, dan moet bewijzen en dat klopt lekker niet ..
smile.gif

Ik open een topic met een constatering, je leest ls het goed is de verbazing ervan af, met eigenlijk de impliciete vraag om me van het tegendeel te overtuigen. Misschien had dat wat helderder gekund, maar ik zie het probleem niet? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Belangrijkste argument lijkt me omdat het een Christelijk handelen in de weg staat, en gevolg is van de laag die mensen om zich heen bouwen -> zondeval & gebrokenheid in de wereld. Nu zou het ook pure slechtheid kunnen zijn, maar daar zie ik teveel tekenen van dat het niet zo is, dus dan kom ik op onzekerheid. Als werkhypothese.

...tenzij dat dus weersproken wordt he?

Ik vind het erg bijzonder dat jij Nynthe zo vreselijk goed kent dat jij kunt stellen dat ze hier liegt. smile.gif

Waarom het niet houden op een veelvoud van factoren? Soms onzekerheid, soms irritatie, soms slechtheid, soms woede, soms andere zaken of een combinatie van factoren. Het slechts wijten aan een factor, namelijk onzekerheid, getuigt van een behoorlijke tunnelvisie en kortzichtigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het erg bijzonder dat jij Nynthe zo vreselijk goed kent dat jij kunt stellen dat ze hier liegt.
smile.gif

Ok, nu begin ik het te begrijpen, ik zeg nergens dat Nynthe liegt he? Zo was het in ieder geval niet bedoeld. Ik zit qua interpretatie van m'n eigen gedrag er ook nogal eens naast, maar dan lieg ik niet. knipoog_dicht.gif

Quote:
Waarom het niet houden op een veelvoud van factoren? Soms onzekerheid, soms irritatie, soms slechtheid, soms woede, soms andere zaken of een combinatie van factoren. Het slechts wijten aan een factor, namelijk onzekerheid, getuigt van een behoorlijke tunnelvisie en kortzichtigheid.

Nou, ik zit er niet eens zover vanaf hoor, zeg maar aan de oppervlakte denk ik dat al die factoren wel meespelen, maar dat die onzekerheid er niet één van is, maar een oorzaak. En dat die onzekerheid niet alleen een oorzaak is van bitchy gedrag, maar nog van veel meer ellende.

hier heb ik dat wat uitgewerkt, en deze post vond ik daar ook wel aan aardige weergave van (eerste deel). Dat was voor mij een eye-opener. Vergelijk het ook eens met de posten hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik me afvraag he? Ik heb zelf altijd bij 'bitchy' gedrag van vrouwen dat zo ontzettend overduidelijk is dat het een middel is om onzekerheid te verbergen.

bitchy gedrag is ook een middel om mensen op afstand te houden

Quote:
Het is net alsof er op hun voorhoofd met grote rode letters staat: \"ik ben onzeker en zit emotioneel in de knoop\".

laat dat in de knoop maar weg...

Quote:
Kortom, het lijkt mij juist een ontzettend slechte 'vermomming'.

lekker boeiend, zolang het mannen op afstand houdt...

Quote:
Ik ben er zelf ook niet zo van onder de indruk.

dus???? Lekker boeiend, zolang je maar uit m'n buurt blijft, kan me het echt niet schelen of jij wel of niet onder de indruk bent.

Quote:
Als ik geirriteerd ben, dan snauw ik wel eens terug, maar ook nooit lang, meestal heb ik gewoon de neiging om en aai over de bol te geven, of als het vrouwen zijn die dichtbij staan, om dan méér liefde te geven.

wil je een mep ofzo????

Quote:
Maar goed, wat ik dus echt niet snap, áls je je wilt vermommen, waarom dan zo opzichtig dat het gigantisch opvalt? Of valt het nu alleen mij op?

nou ik wil vooral niet geholpen worden, het zelf doen, geen aai over mijn bol, want als je me een aai over mijn bol geeft, ga slaan, gillen of weglopen. En voor de zoveelste keer, probeer vrouwen nu is niet te doorgronden pius. Het zit bij vrouwen ingebakken dat het af en toe wat minder gaat en af en toe wat beter. Dat hoort erbij. Dat kan je hormonaal verklaren, maar emotioneel is het precies hetzelfde verhaal. Punt is, het komt vanzelf wel goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nou ik wil vooral niet geholpen worden, het zelf doen, geen aai over mijn bol, want als je me een aai over mijn bol geeft, ga slaan, gillen of weglopen. En voor de zoveelste keer, probeer vrouwen nu is niet te doorgronden pius. Het zit bij vrouwen ingebakken dat het af en toe wat minder gaat en af en toe wat beter. Dat hoort erbij. Dat kan je hormonaal verklaren, maar emotioneel is het precies hetzelfde verhaal. Punt is, het komt vanzelf wel goed.

Dit is letterlijk bij mij echt zo. Waag het niet om, wanneer ik me bitchy, boos, geirriteerd, chargijnig, enz gedraag, me een aai over m'n bol te geven. Niet met woorden, maar al helemaal niet letterlijk - waag het niet om me dan aan te raken. Dan ga ik ook letterlijk slaan, gillen, trappen, bijten, en allerlei andere dingen die men niet bij mij voor mogelijk houdt widegrin.gif

Maar het verschilt wel hoor. Lang niet al het bitchy gedrag komt voort uit onzekerheid. Ik zou zelfs willen beweren dat het bovenstaande niet altijd onzekerheid is. Het kan ook oprechte verontwaardigheid zijn over iets, en ik denk dat Nynthe dat ook bedoelt. Het is een beetje flauw om dat altijd af te doen met onzekerheid, want dat hoeft helemaal niet. En om nu te zeggen dat onzekerheid de onderliggende emotie is bij elke andere negatieve emotie.. ik geloof het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
[...]Ik open een topic met een constatering, je leest ls het goed is de verbazing ervan af, met eigenlijk de impliciete vraag om me van het tegendeel te overtuigen. Misschien had dat wat helderder gekund, maar ik zie het probleem niet?
verbaasd.gif

Nou ja als je het zo zegt klinkt het weer niet zo fout smile.gif , alleen de regel is normaal gesproken dat als jij stelt je moet bewijzen. Dit is hetzelfde als zo'n stom argument van sommige gelovigen; ik geloof in God, jij niet? Nou bewijs dan eens dat Hij niet bestaat. Negatieve stellingen kun je sowieso niet bewijzen, maar goed we kunnen je wel van het tegendeel proberen te overtuigen door andere factoren te benoemen. En die zijn wel genoemd toch? Zoals irritatie, woede, pure evil devil.gif .. Soms ken je jezelf niet goed en denk je dat het geen onzekerheid is, maar is het dat wel. Alleen zoals ik al eerder zei; ik weet 99,9999% zeker dat iemand die ik ken niet onzeker is, en toch af en toe heel bitchy is, dat is naar mijn mening geen onzekerheid, maar juist hoogmoed, overdreven zelfvertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bitchy zijn hoeft niet per definitie gelijk te staan aan onzeker gedrag.

oké, oké na afgelopen weekend en er goed over nagedacht te hebben heeft bitcherig gedrag in mijn ogen niet altijd misschien zelfs vaak niet met onzekerheid te maken.

Maar mannen kunnen ook bitcherig zijn zeg nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat vrouwen er erg bitchy van kunnen worden als je pretendeert ze geheel te doorzien Pius knipoog_dicht.gif

Tienermeisjes zijn weliswaar redelijk voorspelbaar wat dat betreft, volwassen vrouwen, dat is toch een ander verhaal.

Quote:
"NienkeJ" schreef het volgende:

Dit is letterlijk bij mij echt zo. Waag het niet om, wanneer ik me bitchy, boos, geirriteerd, chargijnig, enz gedraag, me een aai over m'n bol te geven. Niet met woorden, maar al helemaal niet letterlijk - waag het niet om me dan aan te raken. Dan ga ik ook letterlijk slaan, gillen, trappen, bijten, en allerlei andere dingen die men niet bij mij voor mogelijk houdt

Ik vind verongelijkte vrouwen ook vaak erg vertederend en mag ze dan ook graag een stevige knuffel geven. Wordt gewoonlijk niet gewaardeerd, al is die knuffel dusdanig stevig dat fysiek geweld zo ongeveer uitgesloten is, maar een akoestieke mishandeling zit er altijd nog wel in widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat wordt er verstaan onder bitchy?

Als ik niet lekker in m'n vel zit loop ik constant m'n broertjes af te zeiken, dat ze niks goed kunnen doen enzo. dan ben ik soms echt heel gemeen. (verontschuldig me later wel altijd.)

Maar bv dat gedrag wat die meiden in Meangirls hebben, zo denigrerend doen tegen iedereen ook op school enzo, dat doe ik niet tegen vreemden hoor. Ik denk wel dat populaire meiden enzo op school dat wel doen omdat ze onzeker zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind verongelijkte vrouwen ook vaak erg vertederend en mag ze dan ook graag een stevige knuffel geven. Wordt gewoonlijk niet gewaardeerd, al is die knuffel dusdanig stevig dat fysiek geweld zo ongeveer uitgesloten is, maar een akoestieke mishandeling zit er altijd nog wel in
widegrin.gif

Bij mij zou je het dan kunnen vergeten. De enige die dat wel eens doet is mijn vader, en die wordt dan geruime tijd doodgezwegen. Ik vind dat zó denigrerend! Het geeft aan dat je me totaal, maar dan ook totaal niet serieus neemt. En ik zit me er nu ter plekke al over op te winden ja dis.gif

(oh, ik ben echt erg bloos.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bij mij zou je het dan kunnen vergeten. De enige die dat wel eens doet is mijn vader, en die wordt dan geruime tijd doodgezwegen. Ik vind dat zó denigrerend! Het geeft aan dat je me totaal, maar dan ook totaal niet serieus neemt. En ik zit me er nu ter plekke al over op te winden ja
dis.gif

(oh, ik ben echt erg
bloos.gif
)

x2, als ik echt zo'n bui heb moet je me laten gaan en al helemaal niet aankomen met verterende knuffels die me dus nog pissiger krijgen yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bij mij zou je het dan kunnen vergeten. De enige die dat wel eens doet is mijn vader, en die wordt dan geruime tijd doodgezwegen. Ik vind dat zó denigrerend! Het geeft aan dat je me totaal, maar dan ook totaal niet serieus neemt. En ik zit me er nu ter plekke al over op te winden ja
dis.gif

(oh, ik ben echt erg
bloos.gif
)

rofl.gif Ik kan het me helemaal voorstellen, ik zou me inderdaad moeten inhouden om niet een aai over de bol te geven (deze reactie ook weer... :P )

Maar goed, leg mij maar eens uit waarom zo'n reactie niet uit angst voortkomt. smile.gif En ik bedoel dat echt niet uit inlegkunde enzo, maar ik ben daar oprecht benieuwd naar. smile.gif

(ik zou hier eigenlijk niet reageren tot in het weekend, maar ik ben nu echt reuze nieuwsgierig. bloos.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bij mij zou je het dan kunnen vergeten. De enige die dat wel eens doet is mijn vader, en die wordt dan geruime tijd doodgezwegen. Ik vind dat zó denigrerend! Het geeft aan dat je me totaal, maar dan ook totaal niet serieus neemt. En ik zit me er nu ter plekke al over op te winden ja
dis.gif

(oh, ik ben echt erg
bloos.gif
)

Je bent helemaal niet 'erg' hoor, ik vind dat hartstikke logisch. Je bent boos en wilt begrepen worden. Als je iets weer recht wil krijgen doe je dat door een gesprek aan te gaan en een houding aan te nemen die laat zien dat je naar de ander wilt luisteren. Zo'n knuffel walst er als het ware overheen. Poeh, niet voor mij zoiets, en zeker niet van een man/jongen, schei uit! Reken er op dat er dan bitchy opmerkingen van mijn kant komen. nooo.gifboosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp zowel Nienke als Light Jr. widegrin.gif

Als mijn vrouw zich bitchy gedraagt heb ik ook wel de neiging om in een of ander opzicht een aai over de bol te geven. Ik ben in dat opzicht gewoon een etterbak. Zij heeft gelukkig ook wel door dat ik haar zit te stangen, en slaat er dan ook vrolijk op los. knipoog_dicht.gif

(Hoewel haar kant van het verhaal wellicht anders klinkt... engel.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Nienke" schreef het volgende:

Bij mij zou je het dan kunnen vergeten. De enige die dat wel eens doet is mijn vader, en die wordt dan geruime tijd doodgezwegen. Ik vind dat zó denigrerend! Het geeft aan dat je me totaal, maar dan ook totaal niet serieus neemt. En ik zit me er nu ter plekke al over op te winden ja

Awwww how cute! :P

Ik krijg nu uiteraard weer zin om je een flinke knuffel te geven widegrin.gif

Hahah joh, dat moet je niet zo ernstig opvatten. Al ben ik idd wel een plaaggeest ja, chagrijnige typjes hebben het bij mij moeilijk :P

Als er echt iets is doe ik het niet hoor. Alleen als een meisje dat ik goed ken zich druk maakt over iets onzinnigs, vrouwen hebben die neiging wel es.

En als je zonder reden bitchy en vervelend bent, dan vraag je om een beetje geplaag he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid