Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hmmm, nu krijg ik zin in taart. En Southpark.

Zelf heb ik overigens niet zo'n last van dat bitcherige gedoe onder vrouwen, ik ben het denk ik te gewoon (zes jaar op een meisjesschool gezeten, en ook nu nog studeren in een richting waar meer meisjes zitten). Ik vind het wel fijn om mannelijke vrienden te hebben, het is wel degelijk anders, maar ik ben toch ook nogal een meisjesachtig meisje, ik moet geregeld eens kunnen zeuren over kleren en make-up en Johnny Depp enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook merk ik buiten het werk om dat ik beter met mannen overweg kan dan met vrouwen. Waarom dit is, weet ik niet precies. Ik vind mannen nou eenmaal leuker dan vrouwen
puh2.gif

Dat vraag ik me ook af. Volgens mij heeft het inderdaad wel iets te maken met "het sfeertje" dat je onder vrouwen wel eens kunt hebben. Aan de andere kant is het ook maar met welke vrouwen je omgaat. Ik vind het zelf wel belangrijk om ook 1 of meer vriendinnen te hebben, een vriendschap met een vrouw ervaar ik toch als anders dan een vriendschap met een man. Ook al heb ik meer mannen-vrienden dan vrouwen-vrienden, maar dat gaat vanzelf.

Het rare is: ik hoor echt best vaak vrouwen zeggen dat ze mannen leuker vinden (vind ik zelf vaak ook) en niet bij "die vrouwen" willen horen omdat zij niet zo zijn. Dat zet je toch aan het nadenken. Er zijn blijkbaar meer zogenaamde uitzonderingen dan "typische vrouwen". Dat kan logisch gezien niet kloppen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dan toch een typische vrouw denk ik, ik heb eigenlijk vrij weinig mannelijk vrienden. Ok, deels dus gewoon door het praktische feit van vooral omring te worden door vrouwen, maar ik denk dat ik algemeen gezien gewoon ook meer raakvlakken heb met vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's ook wel mogelijk! Ik denk dat veel van die houding van 'ik erger me zo aan dat typisch vrouwelijke geroddel' ook best fake is, zo van, IK ben zo niet hoor, terwijl ze wel met plezier meeroddelen als het niet over hen zelf gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik heilig van overtuigd yes.gif

Er zullen best mensen zijn die echt niet zo zijn, maar je afzetten tegen vrouwen in het algemeen terwijl je er zelf ook een bent, vind ik verdacht.

Echt, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: lees 'Onder mannen' van Norah Vincent en uw ogen zullen geopend worden voor de bittere waarheid. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmmm, misschien moet ik dat boek toch eens zoeken. widegrin.gif

Nuja, ik heb ook wel zo'n periode gehad waarin ik vond dat vrouwen stom deden, tot ik besefte dat ik zelf onvermijdelijk gewoon één van hen ben, ook op de stom-doen-vlakken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben ik heilig van overtuigd
yes.gif

Er zullen best mensen zijn die echt niet zo zijn, maar je afzetten tegen vrouwen in het algemeen terwijl je er zelf ook een bent, vind ik verdacht.

Echt, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: lees 'Onder mannen' van Norah Vincent en uw ogen zullen geopend worden voor de bittere waarheid.
widegrin.gif

wat is daar verdacht aan?

ik blijf erbij dat alle vrouwen bitches zijn.. (inclusief mezelf --> dat heet 'zelfkennis')

dat haalt niet weg dat bitches ook leuke kanten kunnen hebben knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik denk wel dat als je je er meer bewust van bent hoe bitchy vrouwen zijn, je er zelf ook meer op let hoe jij je gedraagt.

Ik heb dat boek 'onder mannen' ook half gelezen en de omgang met mannen lijkt me inderdaad veel relaxter en ongecompliceerder. Maar ja, ook zij hebben weer vervelende trekjes die vrouwen niet hebben, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In lijn van wat Verity zegt, lijkt me toch een vorm van onzekerheid. Niet dat ik niet zo zou reageren trouwens, maar dat lijkt me toch een vorm van zwakheid, dus onzekerheid.

Zeer zeker niet. Maar goed, ik kan je volgens mij wel 100x vertellen dat het niet altijd te maken heeft met onzekerheid, maar volgens mij wil je je daar gewoon graag aanvast houden. Wellicht ook een vorm van onzekerheid; niet te willen accepteren dat bitchy gedrag ook door je eigen acties veroorzaakt kan worden en het dus liever afschuift op de onzekerheid van een ander?

Anyway: Iemand uitmaken voor verkrachter terwijl dat absoluut niet zo is, ja, dan ben ik een bitch en dat heeft geen donder te maken met onzekerheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zeer zeker niet. Maar goed, ik kan je volgens mij wel 100x vertellen dat het niet altijd te maken heeft met onzekerheid, maar volgens mij wil je je daar gewoon graag aanvast houden. Wellicht ook een vorm van onzekerheid; niet te willen accepteren dat bitchy gedrag ook door je eigen acties veroorzaakt kan worden en het dus liever afschuift op de onzekerheid van een ander?

Ah, ik heb een gevoelige snaar geraakt. knipoog_dicht.gif

Toch op z'n minst apart niet waar? Een ander is verantwoordelijk voor bepaald gedrag wat jij vertoont? "Ik moest wel zo doen, want jij deed zo!". Alleen al de afhankelijkheid die eruit spreekt, lijkt de these toch echt te bevestigen voorlopig. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt met net zoveel recht stellen dat vriendelijk gedrag uit onzekerheid voorkomt, of chagrijnig gedrag of welk gedrag dan ook.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

ok, argumenten zijn op?
knipoog_dicht.gif

Ja, want jouw goed onderbouwde argumenten hebben iedereen hier overdonderd. Wat waren ze ook alweer? O ja, jij zag dat het onzekerheid was en omdat dat weleens bevestigd is, is 'bitchy' gedrag altijd om onzekerheid te verbergen. applaus-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, want jouw goed onderbouwde argumenten hebben iedereen hier overdonderd. Wat waren ze ook alweer? O ja, jij zag dat het onzekerheid was en omdat dat weleens bevestigd is, is 'bitchy' gedrag altijd om onzekerheid te verbergen.
applaus-smiley.gif

Nope, zo heb ik het niet gezegt, alleen dat ik nog geen argumenten heb gezien die het weerspreken he? En dat moet toch te doen zijn? Als ik ernaast zit, laat het maar zien. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, jij luistert niet. En dan houdt een gesprek al vrij snel op ja.

Ik luister weldegelijk, maar ik zie alleen een "nee het is niet zo, want ik zeg dat het niet zo is" en vervolgens nog een sneer die het alleen nog maar lijkt te bevestigen (ik geef het ruiterlijk toe, invulling van mijn kant) terwijl mijn reactie daarvóór daar volgens mij toch geen enkele aanleiding voor gaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid