Spring naar bijdragen

hoe maak jij vrienden?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Als je geen sociale contacten hebt, kun je deze creëren door je bij een groep aan te sluiten van mensen met wie je denkt iets te delen. Bijvoorveeld, een tennisclub als je sportief bent of een orkest als je muzikaal bent... Dan ben je nog geen vrienden, dat komt geleidelijk als je op anderen afstapt en praatjes maakt. Het is leuk als je interesse toont in anderen en buiten de groep probeert af te spreken om iets leuks te doen, eigenlijk is het best simpel om vrienden te maken smile.gif

En wil je vrienden blijven, moet je gewoon doorgaan met interesse tonen en blijven afspreken. En er zijn voor je vrienden als zij je nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik heb er trouwens sinds mijn laatste post in dit topic 2 hele lieve vriendinnetjes bij ^^

Ze zitten allebei op dit forum puh2.gif

Ik vind vrienden maken érg moeilijk. Ik ben sociaal niet zo sterk. 'Al' mijn vriendinnen heb ik via fora leren kennen. Het is echt een leuk medium, dat internet. Vooral als je het moeilijk vind om contacten te leggen. Ik heb via internet echt een heleboel leuke mensen leren kennen. Enige nadeel is wel dat ze vrijwel altijd ver weg wonen (tenminste, wel als je in een boerengehucht in the middle of nowhere (lees: drenthe xD) woont puh2.gif) en je elkaar dus niet zo vaak ziet.

Vriendschappen onderhouden is ook niet makkelijk. Voor mij neit in ieder geval. Ik ben nu echt bewust bezig met het onderhouden van vriendschappen, en dan nog weet ik niet zeker of ik het wel goed (genoeg) doe.

Maar dat terzijde smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb er trouwens sinds mijn laatste post in dit topic 2 hele lieve vriendinnetjes bij ^^

Ze zitten allebei op dit forum
puh2.gif

puh.gifflower.gif

Quote:

Vriendschappen onderhouden is ook niet makkelijk. Voor mij neit in ieder geval. Ik ben nu echt bewust bezig met het onderhouden van vriendschappen, en dan nog weet ik niet zeker of ik het wel goed (genoeg) doe.

Maar dat terzijde
smile.gif

Je doet het goed hoor Suus smile.gif Het is lastig dat je ver weg woont, maar soms bewijst een vrienschap zich misschien wel door afstand. Het is lastig dat je mensen minder vaak ziet dan je zou willen, het leuke is wel dat als je elkaar dan weer ziet je zo veel te bespreken hebt en je weer inziet waarom je vrienden met bepaalde personen bent knipoog_dicht.gif

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gewoon beetje met iemand praten en als je diegene aardig vind met beetje zelfde interesses kan het een vriend worden.

Dat heet gewoon contact maken knipoog_dicht.gif

Het kan wel de eerste stap naar vriendschap zijn maar ik denk dat er toch wel meer bij komt kijken.

Hoeft opzich niet moeilijk te zijn om vrienden te maken, ik denk dat je dezelfde dingen met elkaar moet hebben, leuke gesprekonderwerpen moet hebben en ik denk dat vriendschap ook moet groeien.

Ik heb een hele goede vriendin van me leren kennen op school, we keken elkaar amper aan, totdat we samen moesten werken voor een opdracht. Toen we uiteindelijk haast van school afwaren hebben we een keer wat afgesproken. Nu zien we elkaar een aantal keer per week, maar nu zijn we nog collega`s ook knipoog_dicht.gif

Oja, en vriendschap moet van 2 kanten komen, anders houd het niet lang stand knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrienden maak je op allerlei manieren.

Op je werk aan de praat raken met collega's en een keer met ze mee uitgaan werkte bij mij erg goed. Komt ook omdat ik naar de eerste potten bier wat losser wordt.

Wat ook helpt is mensen aanspreken tijdens het uitgaan een leuk praatje mee houden en als je ze dan een paar keer tegen gekomen bent en het klikt dan bloeit de vriendschap vanzelf. Ook zou je via sport in contact met mensen kunnen komen en zo geleidelijk vriendschap kunnen opbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrienden krijgen is niet moeilijk, vrienden houden wel, en terecht, dat moet ook niet vanzelf gaan.

dat vind ik nou heel wijs


Samengevoegd:

nou ik krijg erg gemakkelijk contakt, maar contakt omzetten in vriendschap dat vind ik al niet gemakkelijk, maar houden, is voor mij wel vaak een onbegonne taak

Ik heb een aantal vrienden maar ik vind het niet gemakkelijk hoor echt niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

Gewoon bij een groepje gaan staan, met je capuchon op, broek laag, handen in zakken, boze blik, en zeggen 'yo'.

Jeweet!

nooo.gif

Ik stap nooit op mensen af, ze komen altijd naar mij toe en soms word dat dus een vriendschap.
smile.gif

Feitelijk spreek je jezelf nu tegen. widegrin.gif

Eerst ben je het niet eens dat je bij een groepje moet gaan staan ( met alles drop en draan clown.gif ) en vervolgens zeg je dat je nooit op mensen afstapt. Maar als je ( redelijk ongemerkt ) bij een groepje gaat staan, dat al dicht bij jou stond, ( maar waar je op dat moment nog niet 'bijhoorde' ) ben je eigenlijk wel op die mensen afgestapt. Zij het redelijk ongemerkt, maar dan ben je wel op dat groepje mensen afgegaan. Of ze dan verdere aandacht aan je besteden is een 2e. ( ze kennen je immers nog niet goed )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah,m het noemen van een vriend genaamd Tom die een andere vriend van mij niet kende kwam regelmatig terug in onze gesprekken. Ik had het over die Tom en zei erachter dat hij die Tom niet kende, sindsdien vroeg de knakker bij iedere persoon waarover ik het had die hij niet kende of deze toevallig Tom heette of daar connecties mee had. Ik kan beamen dat de naam Tom van een bekende van je een hoop gebeuren veroorzaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik maak heel moeilijk vrienden, ik kijk graag eerst de kat uit de boom.

Omdat je na een tijdje gaat zien hoe iedereen is. In het begin is alles een beetje schijn, nieuwe klas, nieuwe mensen, dan ben je nog een beetje bang om te laten zien hoe je echt bent, en denkt.

En aangezien ik nooit de kat uit de boom keek, had ik veel verkeerde vrienden.

Nu laat ik eerst alles even op een afstandje, en dan zie ik wel hoe ik het aanpak ^^

Groetjes,

Esz

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid