Spring naar bijdragen

hoe maak jij vrienden?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

ik maak geen vrienden. ik heb één vriendin en dat is het. ze woont aan de andere kant van het land, ik heb haar leren kennen via internet, en nu komen we af en toe eens een weekendje bij elkaar langs of gaan we ergens een dagje shoppen.

maar ik maak geen vrienden. ben er niet goed in en it takes a lot to call somebody a friend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog eens over genadacht. Aangezien ik drum in bands maak ik daar ook vrienden mee. Bandleden staan vaak redelijk met vertrouwde voet op elkaar omdat echt muziek maken ook met vertrouwen te maken heeft. Aangezien ik ook in een aantal bands heb gezeten maak ik overal wel wat vrienden die je ook weer tegenkomt op concerten/kroegen enzo. Sowieso is het in een subcultuur redelijk makkelijk om er vrienden in te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sowieso is het in een subcultuur redelijk makkelijk om er vrienden in te maken.

Da's waar. Je zit in een beperkte kring waar je voortdurend dezelfde mensen tegenkomt, dus die leer je sowieso wel kennen. Bovendien heb je iets gemeen, en dan nog iets waar de mensen buiten die subcultuur vaak niet in geïnteresseerd zijn, en dat schept toch makkelijk een band, al is het maar omdat je meteen een gespreksonderwerp hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

en mij nodig je niet uit.

ik heb ook geen vrienden, want men nodigt mij niet eens uit
nosmile.gif

clown.gif

maar om even op het onderwerp te reageren, ik weet niet of ik een speciale methode heb om vrienden te maken.

taam je mag niet jokken


Samengevoegd:

Quote:

[...]

of je dwingt iemand te meeten
flower.gif

ja daar heb ik ook keer last van gehad engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor wie zich afvroeg wat de definitie van vriend(in) is zie hieronder het resultaat:

mannelijke versie:

vriend (de ~ (m.), ~en)

1 iem. aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is => compagnon, gabber, gezel, kameraad, kompaan, kornuit, maat, makker, vrind

2 jongen, man met wie iem. een liefdesrelatie onderhoudt => kloris, vrijer

vrouwelijke versie:

vrien·din (de ~ (v.), ~nen)

1 vrouwelijk persoon aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is

2 meisje, vrouw met wie iem. een liefdesrelatie onderhoudt

Kan je je hier in vinden of zou je het zelf toch anders omschrijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor wie zich afvroeg wat de definitie van vriend(in) is zie hieronder het resultaat:

mannelijke versie:

vriend (de ~ (m.), ~en)

1 iem. aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is => compagnon, gabber, gezel, kameraad, kompaan, kornuit, maat, makker, vrind

2 jongen, man met wie iem. een liefdesrelatie onderhoudt => kloris, vrijer

vrouwelijke versie:

vrien·din (de ~ (v.), ~nen)

1 vrouwelijk persoon aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is

2 meisje, vrouw met wie iem. een liefdesrelatie onderhoudt

Kan je je hier in vinden of zou je het zelf toch anders omschrijven?

Ik zou het anders omschrijven. Genegenheid en persoonlijke voorkeur voel ik voor een groot deel van mijn kennissenkring, vriendschap is toch gebaseerd op een dieper vertrouwen in mijn ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn ogen niet. Ik praat niet over alles met iedere vriend bijvoorbeeld. Kennissen zijn mensen tegen wie ik hoi zeg en af en toe een praatje mee maak. Vrienden zijn mensen die ik bewust opzoek en vice versa.

Ik vind het altijd apart dat mensen zich op een of andere manier op een aantal punten uit de arbitraire definities die vast is gelegd wringen. Het enige wat niet erkend mag worden is deathmetal, dat is en blijft death metal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon je zelf blijven is het motto en dan creër je vanzelf vrienden. Bv bij een nieuwe situatie ( nieuw lid in de sportschool bv ) moet je natuurlijk niet overdreven gaan opscheppen. Dan worden die gasten waarschijnlijk nooit echte vrienden van je. Ik vind dat je vrienden in 2 categoriën kan onderverdelen, namelijk tijdelijke vrienden ( dat kan vele redenen hebben ) en vrienden voor altijd.

Vaak is het zo dat als je van een school afgaat, dat je vrienden ( die ook op die school zitten ) een andere richting kiezen. Soms moeten ze dan simpelweg ergens anders gaan wonen en dan verlies je het contact toch wel uit het oog. Ik ben zelf 6 jaar geleden verhuisd van Axel naar Antwerpen. In Antwerpen heb ik veel vrienden opgebouwd, ander soort vrienden dan in Axel. Dat heeft ook te maken met de grote stad natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

[...]

Doel je hier op dat je probeert beter op je negatieve eigenschapen te letten naar een vriend toe?

Nee, het ging hier immers om het 'creëeren' van vrienden. smile.gif Nee, ik bedoelde dat het voor veel mensen niet makkelijker wordt om vrienden te krijgen met jezelf zijn. Zeker als je onzeker bent, raar of erg afwijkend. Jezelf aanpassen, je gedrag aanpassen om niet buiten de groep te vallen en vanaf het begin een buitenbeentje te zijn is wat mij betreft zeker aan te raden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, je hebt situaties waarin het ene waar is je hebt situaties waarin het andere waar is. Ik ken ook situaties waarin het beide waar is.

Sommige vrienden kwamen aanwaaien, sommige vrienden duurde wat langer voordat ik het vrienden noemen, en soms waren vrienden van allebei de soorten ook moeilijk om vrienden te blijven noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid