Mr. Emilio 0 Geplaatst 20 december 2007 Rapport Share Geplaatst 20 december 2007 Vrienden die maak je niet, die krijg (of koop je) Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 20 december 2007 Rapport Share Geplaatst 20 december 2007 in dit geval: wie heeft er nog een paar vrienden in de aanbieding? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 20 december 2007 Rapport Share Geplaatst 20 december 2007 helaas ik niet ik zit niet zo dik in de vrienden Link naar bericht Deel via andere websites
Lytske 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Als je geen sociale contacten hebt, kun je deze creëren door je bij een groep aan te sluiten van mensen met wie je denkt iets te delen. Bijvoorveeld, een tennisclub als je sportief bent of een orkest als je muzikaal bent... Dan ben je nog geen vrienden, dat komt geleidelijk als je op anderen afstapt en praatjes maakt. Het is leuk als je interesse toont in anderen en buiten de groep probeert af te spreken om iets leuks te doen, eigenlijk is het best simpel om vrienden te maken En wil je vrienden blijven, moet je gewoon doorgaan met interesse tonen en blijven afspreken. En er zijn voor je vrienden als zij je nodig hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Quote: Op donderdag 20 december 2007 19:44:00 schreef Beminde het volgende: [...] Oneens. Vrienden krijgen kan echt wel moeilijk zijn. En ik spreek uit ervaring Hangt natuurlijk ook wel af van je definitie van 'vrienden'. mee eens.. ik heb ook gezellige kenissen genoeg maar mensen die ik echt 'vrienden' noem zijn heel stuk schaarser.. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Vrienden maak je niet die krijg je,en daar ben je helemaal zelf bij; echte vrienden krijgen is weer een andere zaak.Vrienden en vrienden zijn twee,tel uit je winst. Link naar bericht Deel via andere websites
Lytske 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ik denk dat het volgende hierop van toepassing is: "Wat je zaait, zal je oogsten." Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 3 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2008 -- Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 3 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2008 Ik heb er trouwens sinds mijn laatste post in dit topic 2 hele lieve vriendinnetjes bij ^^ Ze zitten allebei op dit forum Ik vind vrienden maken érg moeilijk. Ik ben sociaal niet zo sterk. 'Al' mijn vriendinnen heb ik via fora leren kennen. Het is echt een leuk medium, dat internet. Vooral als je het moeilijk vind om contacten te leggen. Ik heb via internet echt een heleboel leuke mensen leren kennen. Enige nadeel is wel dat ze vrijwel altijd ver weg wonen (tenminste, wel als je in een boerengehucht in the middle of nowhere (lees: drenthe xD) woont ) en je elkaar dus niet zo vaak ziet. Vriendschappen onderhouden is ook niet makkelijk. Voor mij neit in ieder geval. Ik ben nu echt bewust bezig met het onderhouden van vriendschappen, en dan nog weet ik niet zeker of ik het wel goed (genoeg) doe. Maar dat terzijde Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 3 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2008 Quote: Op maandag 03 maart 2008 19:25:50 schreef WonderfulStar het volgende: Ik heb er trouwens sinds mijn laatste post in dit topic 2 hele lieve vriendinnetjes bij ^^ Ze zitten allebei op dit forum Quote: Vriendschappen onderhouden is ook niet makkelijk. Voor mij neit in ieder geval. Ik ben nu echt bewust bezig met het onderhouden van vriendschappen, en dan nog weet ik niet zeker of ik het wel goed (genoeg) doe. Maar dat terzijde Je doet het goed hoor Suus Het is lastig dat je ver weg woont, maar soms bewijst een vrienschap zich misschien wel door afstand. Het is lastig dat je mensen minder vaak ziet dan je zou willen, het leuke is wel dat als je elkaar dan weer ziet je zo veel te bespreken hebt en je weer inziet waarom je vrienden met bepaalde personen bent Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 3 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2008 Dat is waar Het word tenminste ook niet saai als je niet elke dag bij elkaar aan de keukentafel zit koffie teleuten Maar ik zou jullie best wat vaker willen zien. Link naar bericht Deel via andere websites
LonelyHero 0 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 Gewoon beetje met iemand praten en als je diegene aardig vind met beetje zelfde interesses kan het een vriend worden. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 gaat dat zo makkelijk? dat doe ik toch iets verkeerd xD Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 Quote: Op donderdag 06 maart 2008 20:36:44 schreef lenn1223 het volgende: Gewoon beetje met iemand praten en als je diegene aardig vind met beetje zelfde interesses kan het een vriend worden. Dat heet gewoon contact maken Het kan wel de eerste stap naar vriendschap zijn maar ik denk dat er toch wel meer bij komt kijken. Hoeft opzich niet moeilijk te zijn om vrienden te maken, ik denk dat je dezelfde dingen met elkaar moet hebben, leuke gesprekonderwerpen moet hebben en ik denk dat vriendschap ook moet groeien. Ik heb een hele goede vriendin van me leren kennen op school, we keken elkaar amper aan, totdat we samen moesten werken voor een opdracht. Toen we uiteindelijk haast van school afwaren hebben we een keer wat afgesproken. Nu zien we elkaar een aantal keer per week, maar nu zijn we nog collega`s ook Oja, en vriendschap moet van 2 kanten komen, anders houd het niet lang stand Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 Vrienden maak je op allerlei manieren. Op je werk aan de praat raken met collega's en een keer met ze mee uitgaan werkte bij mij erg goed. Komt ook omdat ik naar de eerste potten bier wat losser wordt. Wat ook helpt is mensen aanspreken tijdens het uitgaan een leuk praatje mee houden en als je ze dan een paar keer tegen gekomen bent en het klikt dan bloeit de vriendschap vanzelf. Ook zou je via sport in contact met mensen kunnen komen en zo geleidelijk vriendschap kunnen opbouwen. Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
esthervanbuuren 0 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 Vrienden krijgen is niet moeilijk, vrienden houden wel, en terecht, dat moet ook niet vanzelf gaan. dat vind ik nou heel wijs Samengevoegd: nou ik krijg erg gemakkelijk contakt, maar contakt omzetten in vriendschap dat vind ik al niet gemakkelijk, maar houden, is voor mij wel vaak een onbegonne taak Ik heb een aantal vrienden maar ik vind het niet gemakkelijk hoor echt niet Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 Quote: Op donderdag 01 november 2007 15:40:15 schreef Lord Voldemort het volgende: Gewoon bij een groepje gaan staan, met je capuchon op, broek laag, handen in zakken, boze blik, en zeggen 'yo'. Jeweet! Ik stap nooit op mensen af, ze komen altijd naar mij toe en soms word dat dus een vriendschap. Feitelijk spreek je jezelf nu tegen. Eerst ben je het niet eens dat je bij een groepje moet gaan staan ( met alles drop en draan ) en vervolgens zeg je dat je nooit op mensen afstapt. Maar als je ( redelijk ongemerkt ) bij een groepje gaat staan, dat al dicht bij jou stond, ( maar waar je op dat moment nog niet 'bijhoorde' ) ben je eigenlijk wel op die mensen afgestapt. Zij het redelijk ongemerkt, maar dan ben je wel op dat groepje mensen afgegaan. Of ze dan verdere aandacht aan je besteden is een 2e. ( ze kennen je immers nog niet goed ) Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 Vrienden komen wel min of meer vanzelf. Als je gewoon op plaatsen komt en met mensen omgaat heb je toch al snel een aantal betere contacten lijkt mij. Uiteindelijk kan dat uitmonden in vriendschap. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 Ik zeg altijd dat ik een vriend van Tom ben en dan komt het vanzelf. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 Quote: Op woensdag 07 mei 2008 21:57:47 schreef Ignatius Maria het volgende: Ik zeg altijd dat ik een vriend van Tom ben en dan komt het vanzelf. De laatste keer dat ik dat probeerde stroomde de kroeg plotseling leeg... Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 Sommige dingen kan zelfs Tom's grote naam niet goed maken... Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 8 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2008 Mjah,m het noemen van een vriend genaamd Tom die een andere vriend van mij niet kende kwam regelmatig terug in onze gesprekken. Ik had het over die Tom en zei erachter dat hij die Tom niet kende, sindsdien vroeg de knakker bij iedere persoon waarover ik het had die hij niet kende of deze toevallig Tom heette of daar connecties mee had. Ik kan beamen dat de naam Tom van een bekende van je een hoop gebeuren veroorzaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Esz 0 Geplaatst 15 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2008 Ik maak heel moeilijk vrienden, ik kijk graag eerst de kat uit de boom. Omdat je na een tijdje gaat zien hoe iedereen is. In het begin is alles een beetje schijn, nieuwe klas, nieuwe mensen, dan ben je nog een beetje bang om te laten zien hoe je echt bent, en denkt. En aangezien ik nooit de kat uit de boom keek, had ik veel verkeerde vrienden. Nu laat ik eerst alles even op een afstandje, en dan zie ik wel hoe ik het aanpak ^^ Groetjes, Esz Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten