Thorgrem 430 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Aankomende dinsdag om 20:25 op Nederland 2 is het weer zo ver, de nationale Bijbeltest. De TVgids.nl zegt er het volgende over; Quote: Thema: De vreemdeling en de Bijbel. Bekende Nederlanders zoals Herman Finkers, Ernst Daniël Smid, Marian Mudder, Frans van Deursen, Marc de Hond, Sharon Kips én kleurrijke groepen uit de samenleving worden op speelse wijze getest op hun Bijbelkennis. Wie weet het meest over de Bijbel op het gebied van humor, liefde en symbolen? In diverse categorieën strijden verschillende publieksgroepen tegen elkaar, live in de studio. De Gereformeerden uit Staphorst binden de strijd aan met de Katholieken uit Limburg, maar ook worden de lammen en de blinden onderworpen aan de Bijbeltest. Misschien zorgen de boeddhisten, islamieten en joden voor een verrassende winnaar? Met een categorie Bijbel en Humor maakt Herman Finkers in ieder geval een goeie kans om als onderdeel van het vak prominenten een goeie voldoende te halen! Vreemd Toeristen, zakenlieden, sporters bij Nederlandse voetbalclubs, vluchtelingen, asielzoekers en illegalen. Omgaan met vreemdelingen is iets van alle eeuwen. Maar wie is eigenlijk de vreemdeling? Is dat de niet-Nederlander of ook degene die zich vreemd voelt in onze hedendaagse maatschappij? Vreemdelingen kom je overal tegen. De ene vreemdeling wordt omarmd, de andere is op een minder positieve manier onderwerp van maatschappelijk debat. De problemen zijn niet nieuw, de kansen zijn niet nieuw, maar elke tijd vraagt om een eigen invulling. De Bijbel biedt talloze aanknopingspunten als het gaat om het omgaan met vreemdelingen. En misschien is zo'n vreemdeling wel de winnaar van de Nationale Bijbeltest van dit jaar!. Of ikzelf meedoe weet ik nog niet. Wellicht de dag erop of dezelfde avond via internet. Daarnaast staan katholieken leken niet echt bekend als Bijbel lezers (alhoewel mijn score vorig jaar erg redelijk was, al zeg ik het zelf). Bij deze dus een topic waar we over de Bijbel test kunnen praten. Het kan me zo voorstellen dat er net als vorig jaar weer wat discutabele vragen inzitten. En natuurlijk kunnen we ook de scores hier neerzetten. Score lijst: 10 Jipke 9,5 Kimberly-18 9,3 Jellyfish 8,8 ?eva- 8,8 Hester 8,6 KennethB 8,6 wateengedoe2 8,5 Marieke 8,3 Pius_XII 8,3 Raido 8,1 Audiophile 8,1 holla 8,1 Joëlle 8,1 Nunc 8,1 Rafox 8,1 snuffie 8,1 The Black Mathematician 8,1 TimonK 8,1 zoveel vragen nu nog antwoorden 7,9 Gilrea 7,9 Gusto 7,9 krokeledokus 7,6 hopeloos 7,6 taam 7,4 Dostojevski 7,1 Annia 7,1 Corientje123 7,1 Ireacynthe 7,1 Gorthaur 7,0 Light Jr. 7,0 tigerente 6,7 Ann 6,3 cp 6,3 jeroeno 6,2 ThijsK 6,0 Mark1987 6,0 Wonderfulstar 6,0 Verity Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Ja de katholieken zullen wel weer lager scoren dan de atheïsten, moslims en hindoes bij elkaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Quote: Op zondag 28 oktober 2007 16:23:14 schreef Tom het volgende: Ja de katholieken zullen wel weer lager scoren dan de atheïsten, moslims en hindoes bij elkaar. Jij zal ongetwijfeld samen met Dost, Pius, Weg2, Robert en K. de redding zijn voor ons (en mijn falen zwaar compenserend). Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Toen ik in dubio raakte, kelderde mijn cijfer gelijk al met enkele punten naar beneden (van een 9 naar een 7 is vrij dramatisch). Dus nu ik uiteindelijk katholiek ben, zie ik het treurig in... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Quote: Op zondag 28 oktober 2007 16:28:52 schreef RobertF het volgende: Toen ik in dubio raakte, kelderde mijn cijfer gelijk al met enkele punten naar beneden (van een 9 naar een 7 is vrij dramatisch). Dus nu ik uiteindelijk katholiek ben, zie ik het treurig in... Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Ik ben wel benieuwd, ik hoop dat ik het niet vergeet! Anders is hij altijd nog online te doen! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Quote: Op zondag 28 oktober 2007 16:28:52 schreef RobertF het volgende: Toen ik in dubio raakte, kelderde mijn cijfer gelijk al met enkele punten naar beneden (van een 9 naar een 7 is vrij dramatisch). Dus nu ik uiteindelijk katholiek ben, zie ik het treurig in... Ik herinner me vaag dat ik op die tekst slechter scoorde dan op mijn examens bijbelwetenschap, maar wat ik daar nu uit moet concluderen over bijbelwetenschap van katholieken weet ik ook niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 ik ga weer meedoen, vind het leuk om te doen Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 * RobertF ziet dat hij vorig jaar een 8,3 had en geen 7... Is er dan misschien tóch een beetje hoop voor mij? Link naar bericht Deel via andere websites
kimberly-18 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 vorig jaar een 9.7 ben benieuwd wat er dit jaar gebeurd, het was mijn eerste jaar bijbel test ooit en ik was toen dood zenuachtig hihi dit jaar ben ik benieuwd of er weer van die rare vragen zoals vorig jaar tussen zitten met broodje vis en al die gekke dingen... De bijbel en de vreemdeling word ook nog wel bijzonder, waarom weet ik niet ik vind het een bijzonder thema... Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Iemand inlees tips? (en een tip als de Bijbel in zijn geheel lezen lijkt me weinig nuttig, ik doel op specifieke stukken) Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Quote: Op zondag 28 oktober 2007 17:08:19 schreef RobertF het volgende: * RobertF ziet dat hij vorig jaar een 8,3 had en geen 7... Is er dan misschien tóch een beetje hoop voor mij? Misschien is die 7 een profetisch inzicht van je Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Quote: Op zondag 28 oktober 2007 17:51:39 schreef Thorgrem het volgende: Iemand inlees tips? (en een tip als de Bijbel in zijn geheel lezen lijkt me weinig nuttig, ik doel op specifieke stukken) Daar ben je een beetje laat mee, maar de Bijbelgids (uitgegeven in 2004) is een goeie ... Ik heb me ditmaal voorbereid, omdat ik dacht dat ik op 1 nov. aan een lokale Bijbelquiz mee zou doen. Maar die gaat niet door Anyway, het is altijd handig, wat meer kennis van den Bijbel en de context van de maatschappij toen. En ik merk ook dat de manier van Bijbellezen die ik onlangs heb opgepikt (2 verzen/dag en op zondag 4 verzen/dag, en dan ook goed de voetnoten doornemen) echt véél doet voor het begrip en het onthouden ... Ik heb de afgelopen week 'toevallig' heel veel over Romeinen en 1 Kor. geschreven, want daar ben ik mee begonnen ) Duurt wel ff voordat je zo door de gehele Bijbel heen bent natuurlijk, maar dat is het zeker waard Vorig jaar had ik een 7,3 ... moet dit jaar beter kunnen! (en oh oh, wat zal ik ontzettend afgaan als het niet zo is ) Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Quote: Op zondag 28 oktober 2007 17:51:39 schreef Thorgrem het volgende: Iemand inlees tips? Gewoon uitgaan van wat je in al die jaren ondertussen al gelezen/geleerd hebt... Link naar bericht Deel via andere websites
kimberly-18 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 misschien kan je hier wat vinden? link Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Of hier Nogmaals, 2 dagen vantevoren is wat aan de krappe kant hiervoor Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Komt er ook weer zo'n mooi score overzicht? en ik vind nog steeds dat er eens een groep Credible in de studio moet zitten Link naar bericht Deel via andere websites
kimberly-18 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 hihi @ wateengedoe2 dat is een goede voor volgend jaar!! @ Joelle: AMEN!! als grootste christelijke jongeren forum moeten we toch een plaatsje krijgen!! Misschien kan iemand dat oppakken voor volgend jaar, want dit is ook wel weer een heel krap idee 2 dagen van te voren... hihi Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 29 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2007 Als ik er morgen nog steeds aan denk, ga ik zeker kijken. En anders maar weer op internet En Joelle, inderdaad, ben het met je eens! Wie meld ons aan Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 30 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Ik neem aan dat enkeling van jullie nu met pen en papier in de aanslag TV zit te kijken. Succes. Ikzelf heb er geen zin in en doe het wel via internet een keer. Link naar bericht Deel via andere websites
kimberly-18 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 ok ik heb hem gemaakt. het was echt nep soms hoor, maar ja goed gokken en beetje goed denken en dan is dit je score uhm mijn score: van de 42 vragen had ik er 40 goed. dat is dus 95 %. of terwijl 57 punten. maken we weer net zo'n lijstje als vorig jaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 30 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Ik wil best de scores in een lijstje verwerken (dat wordt dan wel gewoon onder elkaar op volgorde van score, ik zal is kijken of me dat netjes lukt. (Op zijn vroegst morgen avond ga ik dat doen) Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Ik heb nooit het geduld om die testen geduldig te maken, wat resulteerd in een score: 25 juist van totaal 42 vragen (60%). Score: 30 van totaal 60 beschikbare punten. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 ligt het nou aan mij of is ie erg simpel ik heb geen fouten, sommige dingen door een pure gok (zoals de baard-vraag) Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 30 juist van totaal 42 vragen (71%). Score: 35 van totaal 60 beschikbare punten. Net op internet gedaan. Ik was te laat om het voor de tv te doen. Omdat ik hierdoor sommige antwoorden had gehoord (ik ben snel naar de computer gerend om koptelefoon met muziek op te doen), heb ik die expres fout gedaan. Dus eerlijk gebleven Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten