Ramòntezuma 0 Geplaatst 16 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2010 Mooi gedicht, Swordsman. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 2 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2010 Nu nog in het goede topic! Quote: Op dinsdag 02 februari 2010 19:22:51 schreef Jahu het volgende: Mijn kind, Ik kende je al, voordat je werd gevormd in je moeders buik. Vóór het begin van de wereld, had Ik Mijn plan al klaar om je in mijn heerlijkheid te brengen. Je bent prachtig, je werd naar Mijn evenbeeld gemaakt. Jij hebt Mij leren kennen zoals Ik echt ben, en Ik zal Mijzelf helemaal aan jou openbaren. Ik ben jou zeer nabij, je hoeft niet meer bang te zijn. Ik heb je lief en al wat Ik heb geef Ik jou, omdat jij Mijn kind bent en Ik jouw Vader. Mijn gedachten over jou zijn net zo min te tellen als het zand bij de zee. Ik heb werkelijk alles voor je over, want je bent Mij een kostbaar bezit. Ik ben je Vader en Ik houd van je zoals Ik van Mijn zoon Jezus houd. In Jezus kun je Mijn liefde voor jou zien, Hij is het evenbeeld van wie Ik ben. Door Hem kon Ik jou je ongerechtigheid vergeven. Ik maak scheiding en heilig je, zodat je Mijn Naam en heerlijkheid kunt dragen. Nu jij en Ik bij elkaar zijn, zal Ik een groots feest in de hemel aanrichten en niets kan je ooit meer van Mijn liefde scheiden. Ik heb al die tijd op je gewacht. Je liefhebbende Vader. JHWH (uit: \\\\\\\"berg der goden\\\\\\\", blz.287) Gratis e-book op: link Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Ons gezin Mijn vader is een papa                        En papa is mijn vriend                         En wie de vaders heeft bedacht Die heeft een prijs verdiend. Met papa’s kun je stoeien En papa’s zijn heel sterk Soms doen ze wel een beetje stoer - alsof ik dat niet merk - maar als ik later vader ben dan doe ik net zo gek dan mogen al mijn kinderen ook rijden op mijn nek! Dank U voor de papa’s, Heer Wat fijn dat ze bestaan Want U heeft dat gedaan U heeft dat gedaan. Mijn moeder is een mama En mama is een schat En wie de mama’s heeft bedacht Die wist wel hoe het zat! Met mama’s kun je knuffelen En mama’s zijn heel blij Nou ja, ook wel een keertje boos - maar dat ligt niet aan mij – en als ik later moeder ben dan word ik net zo groot dan mogen al mijn kinderen ook zitten op mijn schoot. Dank U voor de mama’s, Heer….. Mijn papa is een koning En mijn moeder koningin Mijn broertje is een brandweerman En ik een zeemeermin Dank U voor ons allemaal wat fijn dat we bestaan... Door Elly Zuiderveld-Nieman Wat een mooie tekst! Ik zet hem in het herinneringsboek voor mijn ouders' 25 jarig jubileum. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Mooi. *heeft te weinig geslapen en wordt hier een beetje emo van* Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Dat had ik net bij dochters Kwart over zeven op zondagmorgen Hoor ik een stem die heel zachtjes aan me vraagt Ben je al wakker pap? Kom je gezellig mee naar beneden? Moet je straks werken of ben je vrij vandaag? En ga je dan even met mij op stap? Ooooh wat gaat de tijd toch snel Gisteren nog zag ik haar voor het eerst Lag ze hier in m'n armen Wat is ze mooi En wat staat de tijd haar goed Ik knipper m'n ogen en zie hoe ze steeds Weer een beetje veranderd is Maar hoe groot ze ook mag zijn In mijn ogen blijft ze altijd klein Kwart over zeven op zondagmorgen Hoor ik de voordeur heel zachtjes open gaan En val ik gerust in slaap Ze is thuis Ik was haar veel liever op gaan halen Maar ze had me gevraagd of ik er niet wilde gaan staan Ze vind nu inmiddels haar weg naar huis En oooh wat gaat de tijd toch snel Gisteren nog zag ik haar voor het eerst Lag ze hier in m'n armen Wat is ze mooi Wat staat de tijd haar goed Ik knipper m'n ogen en zie hoe ze steeds Weer een beetje veranderd is Maar hoe groot ze ook mag zijn In mij ogen blijft ze altijd klein En soms... Wanneer ik m'n ogen sluit Lopen we samen op het strand Haar handje in de mijne En dan... Zet ze de tijd even stil Is het weer even net als toen En heeft ze mij weer nodig Ik hou haar vast Zoals ze was Ik hou haar vast Kwart over zeven op zondagmorgen Hoort ze mijn stem die haar zachtjes wakker maakt Vandaag is je grote dag Wat is ze mooi En wat staat de tijd haar goed Ik knipper m'n ogen en zie hoe haar hart Nu voorgoed van een ander is Maar waar ze ook mag zijn In gedachte is ze hier bij mij In mijn ogen blijft ze altijd klein huuuu Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Ik krijg er kippevel van en wordt er een helemaal emo van Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Ik mag echt geen vader-dochter-dingen lezen wanneer ik minder dan acht uur geslapen heb. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Quote: Op dinsdag 02 maart 2010 14:38:36 schreef Iriacynthe het volgende: Ik mag echt geen vader-dochter-dingen lezen wanneer ik minder dan acht uur geslapen heb. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Heb je het liedje dat erbij hoort wel eens gehoord iria? Is van Marco Borsato, youtube het maar eens Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2010 Nee, dat heb ik niet en ga ik ook niet doen. Een zanger die ik vreselijk vind in combinatie met een onderwerp waar ik van ga janken, recipe for disaster als je't mij vraagt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 9 april 2010 Rapport Share Geplaatst 9 april 2010 Gedicht heb ik zelf gemaakt als uitnodiging voor mijn verjaardag. Persoonlijke informatie heb ik eruit gehaald, zet ik hier toch liever niet neer op ...(je geboortedatum) aanstaande, .. (het aantal jaar dat je word) jaar geleden kregen mijn ouders hun (hoeveelste ben je?) kindje, dan ben ik wel te verstaan deze mijlpaal wil ik vieren (datum waarop je je verjaardag wil vieren) aanstaande en ook jij bent uitgenodigd om naar dit feestje te gaan vanaf (begintijd verjaardag) ben je welkom op (adres waar je het houdt) als je niet kunt bel dan even mijn 06 of mail terug als kadootip heb ik geld, maar als je iets veel leukers weet, dan vind ik dat nog niet zo erg, evengoed krijg je een hug mis je nog wat informatie, schroom dan niet en bel of mail me ........(mobiele nummer, alles na 06) is 't nummer van mijn mobiel ook als ik naar het station moet om je even op te halen bel of mail het even door, voor 't zelfde geld kom je uit Tiel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Quote: Op zondag 29 november 2009 22:43:14 schreef Andere Jas het volgende: Verlies van geduld op het forum Een instant verlies van decorum Ik vind dat 't wel kan Toch heb ik een ban De mod vond het blijkbaar geen porum Ik blijf um goed vinden Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Quote: Op vrijdag 09 april 2010 18:28:16 schreef gewoon Paultje het volgende: Gedicht heb ik zelf gemaakt als uitnodiging voor mijn verjaardag. Persoonlijke informatie heb ik eruit gehaald, zet ik hier toch liever niet neer op ...(je geboortedatum) aanstaande, .. (het aantal jaar dat je word) jaar geleden kregen mijn ouders hun (hoeveelste ben je?) kindje, dan ben ik wel te verstaan deze mijlpaal wil ik vieren (datum waarop je je verjaardag wil vieren) aanstaande en ook jij bent uitgenodigd om naar dit feestje te gaan vanaf (begintijd verjaardag) ben je welkom op (adres waar je het houdt) als je niet kunt bel dan even mijn 06 of mail terug als kadootip heb ik geld, maar als je iets veel leukers weet, dan vind ik dat nog niet zo erg, evengoed krijg je een hug mis je nog wat informatie, schroom dan niet en bel of mail me ........(mobiele nummer, alles na 06) is 't nummer van mijn mobiel ook als ik naar het station moet om je even op te halen bel of mail het even door, voor 't zelfde geld kom je uit Tiel Origineel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Alleen wil ik nu niet meer op jouw verjaardag komen. Ik wil geen hugs van mannen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 10 april 2010 Rapport Share Geplaatst 10 april 2010 Had je dat uberhaupt gewild dan Machiavelli? @ Morphieworfie: Dankje Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 na de emotie komt het verstand Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Ik vind hem zeker niet slecht CvW. Erg mooi zelfs Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 De meester en zijn meid zuchtend, zwoegend, ploet'rend, mompelend: ziedaar, de meid een zuchtend, zwoegend leven lang, geen ziel die 't haar benijdt maar in het duister, zacht omfloerst, op slag haar jaren kwijt terwijl zijn hand zo teder door haar grijze haren glijdt een halfherinnerd zeer van lang geleden haar verblijdt wijl oude, grijze vreugde jeugdig zich in haar verspreidt en haar van d'eenzaamheid van menig weif'lend jaar bevrijdt dan zucht en zwoegt en mompelt zij: 'k heb toch voorwaar geen spijt Gebruiken jullie het woord meid eigenlijk ook in die betekenis van dienstbode, werkster of hoe je zoiets ook noemt? Of is dat typisch Vlaams? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Typisch Vlaams. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Quote: Op donderdag 22 april 2010 13:04:06 schreef Ramòntezuma het volgende: Typisch Vlaams. Valt wel mee, in Nederland is de term ook lange tijd in die betekenis gebruikt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Quote: Op donderdag 22 april 2010 13:12:02 schreef Machiavelli het volgende: [...] Valt wel mee, in Nederland is de term ook lange tijd in die betekenis gebruikt. Net als het woord "gij". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Ach, dan zal ik mijn zeer hypothetische carriere als geniale dichtster maar beperken tot de zuidelijke Nederlanden, als jullie noorderlingen er toch niets van begrijpen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Quote: Op donderdag 22 april 2010 13:50:57 schreef Iriacynthe het volgende: Ach, dan zal ik mijn zeer hypothetische carriere als geniale dichtster maar beperken tot de zuidelijke Nederlanden, als jullie noorderlingen er toch niets van begrijpen. Heb je het gedicht zelf geschreven? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Natuurlijk, anders zou ik er wel een auteur bij vermelden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 april 2010 Rapport Share Geplaatst 22 april 2010 Quote: Op donderdag 22 april 2010 14:01:37 schreef Iriacynthe het volgende: Natuurlijk, anders zou ik er wel een auteur bij vermelden. Kon zijn dat de auteur onbekend was. Ik vind het een mooi gedicht. (Is stiekem een beetje trots op zijn dichtende lief ) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten