Spring naar bijdragen

Bidden voor Zuid-Koreanen.


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Over 81 min.(als onze klok goed loopt) loopt het definitieve ultimatum die de Taliban gesteld heeft af.

Ze zeggen dat ze dan de 22 Zuid-Koreaanse gijzelaars zullen doden.

Om te laten zien dat het menens is hebben ze de leider van de groep vrijwilligers al vermoord.

Familieleden, vrienden en gemeenteleden zijn bij elkaar gekomen in een Zuid-Koreaanse kerk om te bidden voor deze gijzelaars. De pers hoorde hen huilen toen bekend werd dat de predikant vermoord was.

link

Nu wil ik jullie (dringend) vragen om ook voor deze mensen te bidden. De kracht van het gebed is groot en het is goed dat wij hier midden in onze vakantie stilstaan bij het verschikkelijke wat daar staat te gebeuren.

(oh ja, en bid dan meteen ook voor de gijzelnemers, zij hebben het gebed nog harder nodig, en ik weet niet of die mensen in Zuid-Korea daar nu toe in staat zijn.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een beesten die taliban. boosrood.gif Ik hoop dat deze bloeddorstige actie niet voltrokken zal worden. Het zijn als ik goed heb vernomen (heb de link niet gelezen maar wel op het nieuws gezien), ontwikkelingswerkers van een christelijk organisatie.

Hopelijk worden de hoofden van de gijzelnemers ooit 'gereinigd' en komen ze tot inzicht dat vermoorden NIET heilig oid is. boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Het ultimatum is afgelopen.

Ik wil iedereen die dit in deze 81 min. nog gelezen heeft en gebeden heeft voor deze mensen bedanken.

Als bekend is wat de Taliban gedaan heeft kan dit topic weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Koreaanse gijzelaars nog in leven'

Uitgegeven: 26 juli 2007 06:50

Laatst gewijzigd: 26 juli 2007 06:51

KABUL - De 22 Zuid-Koreanen die door de radicaalislamitische Taliban in Afghanistan gevangen worden gehouden, zijn nog in leven. De Taliban zijn na het verstrijken van een ultimatum nog niet tot executies overgegaan.

Dat heeft de politiechef van de Afghaanse provincie Ghazni waar de Zuid-Koreanen zijn ontvoerd laten weten.

De deadline van de Taliban liep in de nacht van woensdag op donderdag af. De extremistische opstandelingen hadden gedreigd de hulpverleners te doden als hun eisen niet om 22.30 uur (Nederlandse tijd) zouden zijn ingewilligd.

"Ik was de hele nacht wakker en als de Taliban een van hen had vermoord, zou ik het hebben geweten", aldus generaal Ali Shah Ahmadzai.

De Afghaanse regering zou er alles aan doen mislukte onderhandelingen om de gijzelaars vrij te krijgen, weer op gang te krijgen. De opstandelingen willen onder meer medestrijders die in handen zijn van de Afghaanse autoriteiten, inruilen voor de gijzelaars.

De Afghaanse president Hamid Karzai heeft echter gezworen dat dit niet zal gebeuren. Karzai heeft de autoriteiten een absoluut spreekverbod opgelegd, meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera woensdagavond.

De Taliban vermoordden woensdagavond de leider van de oorspronkelijk 23 ontvoerde christelijke Zuid-Koreaanse gijzelaars, om hun eisen kracht bij te zetten. Het met kogels doorzeefde lichaam van de gijzelaar werd gevonden in een woestijnachtig gebied in de provincie Ghazni.

Zuid-Korea heeft de executie scherp veroordeeld. "De Koreaanse regering benadrukt dat de organisatie die verantwoordelijk is voor de ontvoering, verantwoordelijk wordt gehouden voor de moord op een Koreaanse burger", staat in een verklaring namens president Roo Moo-Hyun.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Noodkreet van ontvoerde Zuid-Koreaanse

AFGHANISTAN - Een Zuid-Koreaanse vrouw die wordt vastgehouden door de Taliban in Afghanistan, heeft om hulp gesmeekt om haar en 21 andere ontvoerde Zuid-Koreanen vrij te krijgen.

Het was voor zover bekend het eerste contact met de buitenwereld sinds de kidnap van de christelijke zendingswerkers eind vorige week.

"We worden iedere dag onder moeilijke omstandigheden vastgehouden. Help ons alstublieft zodat we zo snel mogelijk vrij kunnen komen", zei de treurende stem die waarschijnlijk van de 32-jarige verpleegster Yoo Hyun-joo is. Haar broer die naar het telefoongesprek met de Amerikaanse tv-zender CBS luisterde, herkende haar stem.

Yoo zei dat zij en de zeventien andere vrouwen gescheiden van de vier overgebleven mannen worden vastgehouden. Ze wist niet dat de Taliban woensdag de leider van de groep, pastoor Bae Hyung-kyu, hebben geëxecuteerd om hun eisen kracht bij te zetten.

De Taliban stelden donderdag voor de vierde keer een ultimatum. De Aziatische gegijzelden kunnen tot vrijdagochtend 9.30 uur geruild worden tegen Taliban-gevangenen. Anders dreigt voor hen ook de dood. Zuid-Korea heeft een speciale presidentiële gezant naar Afghanistan gestuurd die de vrijlating van de 22 gijzelaars moet bewerkstelligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bevrijdingsoperatie Zuid-Koreanse gijzelaars

KABUL - De Afghaanse strijdkrachten zijn begonnen met een reddingsoperatie om de resterende 21 Zuid-Koreaanse gijzelaars te bevrijden. Dit is woensdag van een officiële Afghaanse bron vernomen.

Eerder hadden militaire helikopters pamfletten uitgestrooid waarin de bevolking van het gebied wordt opgeroepen hun huizen te verlaten.

Volgens een plaatselijke leider zijn alle resterende 21 gegijzelde Koreanen nog in leven. De Taliban hadden gedreigd meer Zuid-Koreanen te vermoorden na het verstrijken van hun ultimatum om 11.30 uur (Nederlandse tijd).

Bron: link

Laten we hoep dat alle resterende gijzelaars en alle Afghaanse militairen het er levend van af brengen.

Edit: typo's

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Afghaanse regering zou kunnen overwegen om voor iedere dode Koreaan een gevangen Taliban-strijders door de kop te schieten.
devil.gif

Het klinkt misschien erg hard, maar misschien zouden ze dat idd eens moeten doen. Het is oorlog en als je vijand geen middel schuwd, waarom zou je dan jezelf wel hoge normen moeten opleggen die enkel belemmerend werken voor de eindoverwinning?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het klinkt misschien erg hard, maar misschien zouden ze dat idd eens moeten doen. Het is oorlog en als je vijand geen middel schuwd, waarom zou je dan jezelf wel hoge normen moeten opleggen die enkel belemmerend werken voor de eindoverwinning?

Een oorlog win je inderdaad niet door het braafste jongetje van de klas te zijn. Dat is een feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet, op die manier zijn problemen wel weg te nemen, maar of dat beter is. We gooien immers ook geen atoombom op Darfur of iets dergelijks.

Mwoah, die vergelijking gaat niet echt op. Maar je hebt wel gelijk dat gevangenen neerschieten niet ethisch is. Maar goed, als je een onethische vijand bevecht kan ethiek wel eens belemmerend werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet, op die manier zijn problemen wel weg te nemen, maar of dat beter is. We gooien immers ook geen atoombom op Darfur of iets dergelijks.

Dat lijkt mij een onjuiste vergelijking. Een atoombom zou het gehele gebied wegvagen inc alles wat erop leeft/staat en onbewoonbaar maken voor enige tijd. Daar heb je dus ook ontzettend veel onschuldige burgers mee die je dus juist wil helpen/beschermen.

Als je gevangenen excuteerd dan heb je daar geen onschuldige mensen mee. Er is natuurlijk een zeer geringe kans dat je een onschuldig iemand excuteerd, maar die kans zal klein zijn als er een goede selectie gemaakt wordt (en er is keuze genoeg).

Mocht er overigens wel per ongeluk een onschuldige omkomen, dan zal God de zijnen wel herkennen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een bepaald aantal Talibani die mensen vermoorden en jij als overheid vermoord daarop dus andere Talibani ben je naar mijn overtuiging even fout bezig.

Prima, dan hou je toch een spoed (show) proces en veroordeel je ze tot de dood door executie en voltrekt dat vonnis direct. Morele probleem opgelost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee hoor, omdat je nog steeds het probleem met het oog-om-oog-tand-om-tandgebeuren hebt, en daarnaast onze bemoeiplicht?

Nee hoor. Er is dan recht gesproken, en volgens mij mag de overheid het zwaard hanteren.

Onze bemoeiplicht kan ik even niet plaatsen in het geheel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet maar der zijn al 2 doden en 2 erg ziek.. het bidden helpt niet echt he?

Weet jij dan hoe het geweest zou zijn als er niet gebeden werd? knipoog_dicht.gif Bidden doe je in geloof dat God ermee aan de slag zal gaan. Of het echt helpt kun je nooit bewijzen. Je kunt namelijk niet de situatie met en zonder gebed met elkaar vergelijken.

En daarbij is het niet persé een slechtere weg als deze Zuid Koreanen hun leven moeten geven vanwege waar ze in geloven. Het is een andere weg en het is aan God welke de beste is. Wat overigens niet wil zeggen dat we niet mogen bidden voor hun vrijlating en overleving!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid