Spring naar bijdragen

Bidden voor Zuid-Koreanen.


Aanbevolen berichten

Quote:

Als een bepaald aantal Talibani die mensen vermoorden en jij als overheid vermoord daarop dus andere Talibani ben je naar mijn overtuiging even fout bezig.

Mee eens.

Ik kan me wel voorstellen dat het noodzakelijk lijkt om ook hard te zijn. Maar met rechtvaardigheid heeft het niks te maken - ook niet als je een showproces houdt om de executie te legitimeren.

Het punt hierbij is namelijk: de strijd tegen de Taliban is een strijd die wij zien als een strijd van beschaving tegen barbarisme. Dan lijkt het me vrij krom om te vervallen tot eenzelfde soort barbarisme. Het lost het conflict wel op: er zijn dan alleen nog barbaren over. Maar of dat is wat we willen...

Daarnaast: ik denk dat je de Taliban daar echt niet mee pakt. Ze zullen het vooral interpreteren als wéér een martelaar erbij. Kortom, met het doden van hun mensen bereik je niks.

En om even een heel simpele reactie direct overbodig te maken: ik ben geen pacifist, soms is geweld nodig, zoals in dit soort gevallen. Maar laat het dan wel "rechtvaardig" geweld zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid