Nynthe 1 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Die heb ik laatst gezien ja, heb me er zeer mee vermaakt A Beautifull mind is dan ook wel een goede in die categorie. Lastig dat de leeftijden zo ver uit elkaar liggen, wat voor een 12 jarige leuk is is dat vaak niet voor een 23-jarige en wat voor een 23 jarige leuk is is te ingewikkeld voor een 12 jarige. :s Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:53:06 schreef Nynthe het volgende: A Beautifull mind is dan ook wel een goede in die categorie. Oeh... A Beautifull mind!! Super mooie film!! Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 We hadden deze week een baseball camp en 's avonds hebben we ook leuke activiteiten gedaan. één avond hebben we "The climb" gekeken. Mooie film met een goede boodschap en ook zeker voor de doelgroep geschikt. Succes Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 - Narnia, heeft alleen iedereen denk ik al gezien - V for Vendetta vind ik een aanrader, - The matrix, maar iedereen heeft die gezien - Equilibrium, valt ook imo over te praten - American history X, maar ik weet niet of daar nog "ongewenste scenes" in zitten, of dat nou dè film voor een 12 jarige is... - The killingfields, een film over Cambodja. - War of the worlds, ik vind er iig veel gespreksstof in zitten over de mensheid. Verder ken ik nog wel wat titels die mij aan het nadenken gezet hebben en veel gespreksstof opleveren, maar die zijn denk ik voor wat jongere lui misschien wat saai, of ze zijn te bloederig/onsmakelijk voor dergelijke dagen, of hebben bepaalde scenes die als "fout" bestempeld kunnen worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 23:49:31 schreef Gorthaur het volgende: Equilibrium, valt ook imo over te praten Oehh.. filosofisch Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:52:00 schreef Pius_XII het volgende: [...] Jij had toch het einde gemist? Ja, ik weet het dus niet zeker want het einde was nogal heftig, schijnt . Ik vind The Big Lebowski trouwens ook wel een goeie Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 American History X, Das Experiment, Der Untergang, Goodbye Lenin, Das Leben des Anderen, Being John Malcovitch (te seksistisch overigens), V for Vendetta vind ik aanraders Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 21:55:22 schreef Feebs het volgende: - Shawshank Redemption Link naar bericht Deel via andere websites
The_Eyez 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Er zijn zoveel goeie films... Een paar die in me opkomen: Crash La Vita È Bella What Dreams May Come Memento Seven Scent of a Woman The Pianist Life of Brian Space Balls (The Movie) of gewoon ff lekker 'bruut' of actie met: Scarface Swordfish Carlito's Way True Romance Donnie Brasco Trainspotting Saw (al zijn deze misschien niet zo geschikt voor 12 jarigen ) Misschien zou je de groep in twee kunnen delen omdat het, zoals Nynthe al zei, nogal lastig is om voor 23 jarigen een film uit te zoeken die ook voor een 12 jarige leuk/interessant/geschikt is. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Saw valt niet onder het kopje goede film... Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 V for Vendetta is echt goed! Ik ben helemaal fan. Maar lijkt me alleen niet zo goed geschikt voor deze aangelegenheid. Het is een erg verwarrende film waar je goed bij moet nadenken. De moraal is wel geniaal en erg duidelijk. Er gebeuren in de film dingen waar een hoop vraagtekens bij zullen worden gezet. Het speelt zich in de toekomst af. Bovendien haalt de hoofdrolspeler zijn motivatie voor zijn daden oa uit een brief van het levensverhaal van een lesbische vrouw. Grote kans dat dat dan het gespreksonderwerp van de avond gaat worden. De kijkwijzer zegt 16+. Misschien niet zo 'verantwoordelijk' naar de ouders toe van kinderen onder de 16 die komen. Maar genoeg ideeen dacht ik zo. Succes met uitkiezen!! Link naar bericht Deel via andere websites
h-a-n-n-a 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 la vita è bella is zo'n mooie film! ga die maar kijken Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Shawshank redemption moest ik aan denken voor ik het topic verder had gelezen dan de eerste post. En Equilibrium is ook een goede film die goede gespreksstof zou moeten geven. Link naar bericht Deel via andere websites
The_Eyez 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: Op maandag 02 juli 2007 14:20:17 schreef Raido het volgende: Saw valt niet onder het kopje goede film... Mwoah, dat ligt er aan hoe je het bekijkt, in welke categorie je die film zet en natuurlijk je smaak. Maar in dit geval, die filmavond, is het wellicht geen "goede" film nee Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ik heb op school als 14jarige Forrest Gump en Dead Poet's Society gezien en die zijn me toch bijgebleven. De eerste is misschien wel erg cliché, lijkt me zo'n film die iedereen al wel eens gezien heeft, maar het lijkt me wel een verhaal dat zowel voor jongere als wat oudere tieners geschikt is. Een minder bekende maar ook erg mooie en voor verschillende leeftijden genietbare film is la Huitième Jour, een Franstalige film over de vriendschap tussen een mentaal gehandicapte en een 'normale' man. Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Finding Neverland? Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: Op maandag 02 juli 2007 16:31:26 schreef Light Jr. het volgende: Finding Neverland? Oehh.. jaa!! Goeie film! Link naar bericht Deel via andere websites
theklaz 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 als de doelgroep van 16 t/m 23 was, zou ik Boondock Saints zeggen, maar je zit dan met die groep van 12 t/m15. Vervelende leeftijdscategorie 12-23. Link naar bericht Deel via andere websites
PiB 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Paradise Now is ook een erg goede film. Het gaat over twee Palestijnen die uitgekozen zijn om een zelfmoordaanslag te plegen in Israel. Volgens mij is het goed te volgen voor 12-jarigen, maar zeker ook voor de ouderen is het een interessante film. Zeker gezien de Palestijnenhaat in sommige christelijke kringen zou het geen kwaad kunnen om eens over deze film in gesprek te gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
XChanneX 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 *Left Behind is wel een mooie film. over de eindtijd *Hometown Legend,Gaat over een jongen die honkbal speelt en dan inziet dat het leven meer waarde heeft dan competitie. Is een leuke film voor 12 jaar en ouder. *On the Edge is ook een leuke film dat gaat over: Een groep jonge mensen die allemaal aan het begin staan van een keerpunt in hun leven..Ook voor 12 jaar en ouder Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 The Second Change met Michael w Smith is misschien ook wel leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
Matthieu1988 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 La vita è Bella is inderdaad een aanrader! Grappig, niet te zwaar en gewoon goed! Verder is The Sting (1973) ook wel grappig (met Paul Newman en Robert Redford). Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: "PiB" schreef het volgende: Paradise Now is ook een erg goede film. Idd een erg goede film. Maar ook een echte "volwassen" film qua thematiek, lijkt me niet geschikt voor 12-jarigen. Paar opties: - Gandhi (!!!) - the Shawshank Redemption - Schindler's List - Forrest Gump - Million Dollar Baby - the Incredibles - Donnie Darko Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Potverdikkie dubbel. Link naar bericht Deel via andere websites
theklaz 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: Op maandag 02 juli 2007 19:32:52 schreef Light Jr. het volgende: [...] Idd een erg goede film. Maar ook een echte "volwassen" film qua thematiek, lijkt me niet geschikt voor 12-jarigen. Paar opties: - Gandhi (!!!) - the Shawshank Redemption - Schindler's List - Forrest Gump - Million Dollar Baby - the Incredibles - Donnie Darko Donnie Darko vind ik niet echt geschikt voor twaalfjarigen. Million Dollar Baby vond ik nogal slecht. Forrest Gump lijkt me daarentegen wel erg geschikt! En The Truman Show misschien ook wel (schiet mij ineens te binnen). Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten