Spring naar bijdragen

Goede film voor 12+ gezocht


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij een leerzame doch leuke film aanraden voor jongeren van 12 t/m pakweg 23 jaar?

In onze woonplaats wordt er in de zomervakantie altijd een Vakantie Bijbel Club georganiseerd en wij hebben als jeugdleiding de locatie 1 avond ter beschikking. We willen op die avond graag een aantrekkelijke maar ook inhoudelijke film draaien. Helaas weten we nog niet welke en is het wel de bedoeling dat we dat binnen een paar dagen besloten hebben (i.v.m. flyers).

Alle ideeen zijn dus welkom, hoe meer hoe beter. Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe kan ik je aanraden. Daar valt ontzettend veel uit te halen ivm het christendom. Zelf heb ik het ook een keer gedraaid op een 12+ avond (12 t/m 16 jaar) en de kinderen vonden het erg leuk.

Van tevoren geef je ze een opdracht mee, en achteraf besppreek je het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Amelie is denk ik ook wel een leuke film voor die doelgroep.
smile.gif

nee, te filmhuis achtig, denk ik. Het hangt er heel erg vanaf in wat voor buurt je de film gaat afsprelen, wie je ermee moet bereiken enz.

En een of andere maffe animatiefilm? wel alle leeftijden, maar superleuk!

edit -foutje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is geen thema. Sterker nog, alles is helemaal blanco. knipoog_dicht.gif

Degenen die komen zijn voornamelijk jongeren uit de CGK en GKV. Makkelijk, dorps, kerkelijk publiek.

Het zou fijn zijn om een film te hebben waar een goede moraal inzit, maar de film hoeft niet perse expliciet christelijk of heel zwaar te zijn. Dus romantische komedies e.d. vallen af, maar The Passion ook... Zoiets als Narnia is een goede optie, alleen ben ik bang dat iedereen die al gezien heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Amelie is geweldig, vind ik. Maar niet echt geschikt hiervoor.

Shawshank Redemption is idd goed. I am Sam is ook goed, daar kun je ook goed over doorpraten.

yes.gif

Radio ook wel hoor, gaat over een jongen die niet helemaal normaal begaafd is, in iets van de jaren 60 ofzo, en daardoor niet echt wordt geaccepteerd. Totdat er een nieuwe honkbal coach komt, en hem meetrekt (als ik het nog goed weet, want het is een tijdje geleden dat ik hem gezien hebt)

A Walk to Remember is ook erg mooi. Gaat over een niet christelijke jongen die een relatie met een christelijk meisje krijgt. Erg mooi! Ik ben natuurlijk verschrikkelijk stoer, maar moet stiekem wel toegeven dat ik een brok in m'n keel moest wegknijpen bij deze film..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig lastig...

Hotel Rwanda vind ik erg goed, een waargebeurd verfilmd verhaal over de burgeroorlog in Rawanda. De ouderen kunnen dit zeker wel hebben, de jongeren alleen denk ik niet.

Left behind, de verfilming van de serie 'De laatste bazuin' is misschien ook wel geschikt.

21 grams vind ik ook mooi, om te zien hoe dingen allemaal met elkaar te maken kunnen hebben, al is die misschien wat moeilijk te volgen.

We hebben met de kerk een keer de preachers wife gekeken, met Witney Houston, ook wel leuk al is het wel een kerstfilm.

I am Sam vind ik persoonlijk ook echt geniaal!

Big Fish is een echte Tim Burton, een sprookjesachtige film over het leven van een man die op sterven ligt.

The Eternal Sunsett of the spotless mind, geniaal

Shrek misschien, ook wel grappig opzich

Lastig lastig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

OVer goodbye lenin:

ik vond dat géén leuke film, als ik heel eerlijk ben...

Dat is echt een film die je kijkt aan het einde van het jaar bij Duits (oké, wij keken 'm aan het begin, maar je begrijpt me wel)

Wij keken Kristiane W. dat was toch wel andere koek. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wir kinderen von Bahnhof Zoo!! Christane F.!

Die hebben we ook egzien, avndaar mijn grote liefde voor david bowie!

Ja, dat was 'm, ik heb het verkeerd onthouden, das ist pas een gezellige film voor de kinders van Hester. yes.gif

En Bowie, ach eh... tsjah... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij keken nooit films op school nosmile.gif

'One Flew Over the Cuckoo's Nest' is ook een erg mooie film, over een gezonde jongen die in een psychiatrische inrichting terecht komt. Ik vond 'm wel heftig, ik denk dat je dan wel door kunt praten over de vraag 'wat is normaal, wanneer ben je normaal?'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij keken nooit films op school
nosmile.gif

'One Flew Over the Cuckoo's Nest' is ook een erg mooie film, over een gezonde jongen die in een psychiatrische inrichting terecht komt. Ik vond 'm wel heftig, ik denk dat je dan wel door kunt praten over de vraag 'wat is normaal, wanneer ben je normaal?'

Jij had toch het einde gemist?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid