Spring naar bijdragen

Goede film voor 12+ gezocht


Aanbevolen berichten

Die heb ik laatst gezien ja, heb me er zeer mee vermaakt smile.gif

A Beautifull mind is dan ook wel een goede in die categorie.

Lastig dat de leeftijden zo ver uit elkaar liggen, wat voor een 12 jarige leuk is is dat vaak niet voor een 23-jarige en wat voor een 23 jarige leuk is is te ingewikkeld voor een 12 jarige. :s

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

- Narnia, heeft alleen iedereen denk ik al gezien

- V for Vendetta vind ik een aanrader,

- The matrix, maar iedereen heeft die gezien

- Equilibrium, valt ook imo over te praten

- American history X, maar ik weet niet of daar nog "ongewenste scenes" in zitten, of dat nou dè film voor een 12 jarige is...

- The killingfields, een film over Cambodja.

- War of the worlds, ik vind er iig veel gespreksstof in zitten over de mensheid.

Verder ken ik nog wel wat titels die mij aan het nadenken gezet hebben en veel gespreksstof opleveren, maar die zijn denk ik voor wat jongere lui misschien wat saai, of ze zijn te bloederig/onsmakelijk voor dergelijke dagen, of hebben bepaalde scenes die als "fout" bestempeld kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn zoveel goeie films...

Een paar die in me opkomen:

Crash

La Vita È Bella

What Dreams May Come

Memento

Seven

Scent of a Woman

The Pianist

Life of Brian clown.gifrofl.gif

Space Balls (The Movie) worshippy.gifworshippy.gifwidegrin.gif

of gewoon ff lekker 'bruut' of actie met:

Scarface

Swordfish

Carlito's Way

True Romance

Donnie Brasco

Trainspotting

Saw

(al zijn deze misschien niet zo geschikt voor 12 jarigen engel.gif )

Misschien zou je de groep in twee kunnen delen omdat het, zoals Nynthe al zei, nogal lastig is om voor 23 jarigen een film uit te zoeken die ook voor een 12 jarige leuk/interessant/geschikt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

V for Vendetta is echt goed! Ik ben helemaal fan. yes.gif

Maar lijkt me alleen niet zo goed geschikt voor deze aangelegenheid. Het is een erg verwarrende film waar je goed bij moet nadenken. De moraal is wel geniaal en erg duidelijk.

Er gebeuren in de film dingen waar een hoop vraagtekens bij zullen worden gezet. Het speelt zich in de toekomst af. Bovendien haalt de hoofdrolspeler zijn motivatie voor zijn daden oa uit een brief van het levensverhaal van een lesbische vrouw. Grote kans dat dat dan het gespreksonderwerp van de avond gaat worden.

De kijkwijzer zegt 16+. Misschien niet zo 'verantwoordelijk' naar de ouders toe van kinderen onder de 16 die komen.

Maar genoeg ideeen dacht ik zo. Succes met uitkiezen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb op school als 14jarige Forrest Gump en Dead Poet's Society gezien en die zijn me toch bijgebleven. De eerste is misschien wel erg cliché, lijkt me zo'n film die iedereen al wel eens gezien heeft, maar het lijkt me wel een verhaal dat zowel voor jongere als wat oudere tieners geschikt is. Een minder bekende maar ook erg mooie en voor verschillende leeftijden genietbare film is la Huitième Jour, een Franstalige film over de vriendschap tussen een mentaal gehandicapte en een 'normale' man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paradise Now is ook een erg goede film. Het gaat over twee Palestijnen die uitgekozen zijn om een zelfmoordaanslag te plegen in Israel. Volgens mij is het goed te volgen voor 12-jarigen, maar zeker ook voor de ouderen is het een interessante film. Zeker gezien de Palestijnenhaat in sommige christelijke kringen zou het geen kwaad kunnen om eens over deze film in gesprek te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

*Left Behind is wel een mooie film. over de eindtijdknipoog_dicht.gif

*Hometown Legend,Gaat over een jongen die honkbal speelt en dan inziet dat het leven meer waarde heeft dan competitie. knipoog_dicht.gif Is een leuke film voor 12 jaar en ouder.

*On the Edge is ook een leuke film dat gaat over: Een groep jonge mensen die allemaal aan het begin staan van een keerpunt in hun leven..Ook voor 12 jaar en ouderknipoog_dicht.gif

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"PiB" schreef het volgende:

Paradise Now is ook een erg goede film.

Idd een erg goede film. Maar ook een echte "volwassen" film qua thematiek, lijkt me niet geschikt voor 12-jarigen.

Paar opties:

- Gandhi (!!!)

- the Shawshank Redemption

- Schindler's List

- Forrest Gump

- Million Dollar Baby

- the Incredibles

- Donnie Darko

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Idd een erg goede film. Maar ook een echte "volwassen" film qua thematiek, lijkt me niet geschikt voor 12-jarigen.

Paar opties:

- Gandhi (!!!)

- the Shawshank Redemption

- Schindler's List

- Forrest Gump

- Million Dollar Baby

- the Incredibles

- Donnie Darko

Donnie Darko vind ik niet echt geschikt voor twaalfjarigen. Million Dollar Baby vond ik nogal slecht. Forrest Gump lijkt me daarentegen wel erg geschikt! En The Truman Show misschien ook wel (schiet mij ineens te binnen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid