Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Poetin dreigt raketten op Europa te richten

Uitgegeven: 3 juni 2007 17:31

Laatst gewijzigd: 3 juni 2007 17:32

ROME
- De Russische president Vladimir Poetin dreigt raketten op Europa te gaan richten als de Verenigde Staten doorgaan met hun plannen om een raketschild in Polen en Tsjechië te installeren.

anp

Dat zei hij zondag in een interview met een aantal kranten uit de G8, de zeven rijkste geïndustrialiseerde landen en Rusland.

EU-territorium

"Als het Amerikaanse nucleaire potentieel zich over Europees territorium uitbreidt, moeten we nieuwe doelwitten vinden in Europa", liet Poetin weten.

Daarna moeten militairen maar bepalen welke raketten op welke doelen moeten worden gericht, voegde hij eraan toe.

Kremlin

Het Kremlin ziet een Amerikaans raketschild in Europa als een nieuwe bedreiging. Washington zegt dat het bescherming moet bieden tegen raketten uit zogeheten schurkenstaten zoals Iran of Noord-Korea.

Brontosaurus.

Wat vind de gemiddelde Credible-user ervan? Heeft Poetin gelijk door deze tegenactie te gebruiken? Is het allemaal maar weer de schuld van Bush? Gaan we een nieuwe koude oorlog tegenmoet waar Poetin maar wat graag op zit te wachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

tosaurus.

Wat vind de gemiddelde Credible-user ervan? Heeft Poetin gelijk door deze tegenactie te gebruiken? Is het allemaal maar weer de schuld van Bush? Gaan we een nieuwe koude oorlog tegenmoet waar Poetin maar wat graag op zit te wachten?

Ik word ziek van die eeuwige machtspelletjes van de "groten der aarde". Dat idiote gedoe van raketten en onschuldige mensen gebruiken als pionnen moet maar eens klaar zijn. Bush en Poetin is een pot nat in mijn optiek. Weg met dat rotvolk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koekiemonster Bush wil zijn stukje Sesamsstraat beschermen tegen stukken vuil van Slechte Muppets, daarom heeft hij de oude vriendjes van Oscar (Poetin) een raket gekregen, daarmee moeten ze zo snel er een andere raket van de Slechte Muppets overkomt, die raket kapot schieten.

Oscar vind het echter gemeen van Koekiemonster dat Oscar zijn vriendjes die raketten heeft gegeven want Oscar geloofd dat Koekiemonster dat alleen doet omdat Koekiemonster Oscar niet aardig vind, en Koekiemonster zegt van niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus zoals ik begrijp zijn de Slechte Muppets Iran en Korea enzo, en Koekiemonster heeft Oscar's vriendjes een raket
gegeven
, en Oscar denkt nu dat Koekiemonster dat helemaal niet doet met het oog op de Slechte Muppets, maar Oscar zijn oude vriendjes wil afpakken. Zoiets ?

Misschien is het toch een idee te communiceren in grote-mensen-taal? Amerika wil een anti-raket-schild (wat tevens een wapen is) bouwen om zichzelf te kunnen verdedigen tegen de nuclaire landen als Iran, Korea etc. Poetin is het hier niet mee eens, en dreigt nu de zooi op Europa te sturen. Waarom? Zodat alles wat Poetin fout heeft gedaan, kan worden afgeschoven op Amerika. Een koude oorlog is voor hem dus een zegen.

hint: ik laat tevens mijn mening hierin zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen leren het ook nooit hè? Volgens mij leren ze het nog niet eens als de hele aarde verschroeid zou worden door een kernoorlog of zo. En dan straks zeker bij God weer klagen dat er zoveel mismaakte mensen zijn na een kernbom of zo... Ik kan me zo voorstellen dat Gods handen jeuken om weer eens een ouderwetse Noach-scenario te ontwikkelen. En dan alleen maar met dieren, zonder mensen. Want mensen maken de boel toch maar stuk. Maar ja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Als het Amerikaanse nucleaire potentieel zich over Europees territorium uitbreidt, moeten we nieuwe doelwitten vinden in Europa", liet Poetin weten.

Dan moeten we nieuwe doelwitten vinden in Europa, wat is dat voor logica? Just something they do of zo? Wat dacht Poetin ervan als hij zijn neiging om maar op mensen te willen schieten ging beteugelen. Zo ken ik er ook nog een paar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is zo dat veel mensen zich helaas laten verleiden door macht. Ons instinct verteld ons om oorlog te voeren en dat moeten we proberen uit te bannen als we in werkelijke vrede willen leven.

Ontopic: Putin ziet Europa vooral als een bondgenoot van de VS. Daarnaast is hij ex-KGB'er en is hij voor zover ik weet vrij nationalistisch. Geleidelijk andere geluiden in eigen land (en daar buiten bv: Litvinenko) de mond snoeren om zo meer macht te grijpen. Bush doet hetzelfde: hij geeft zichzelf more executive powers in het geval dat er een nationale crisis ontstaat.

Maarja de meeste (dus niet iedereen! (gelukkig)) leert weinig van het verleden (WW2) en bekommert zich liever om eigen 'kleine probleempjes' (no flame intended natuurlijk maar ik denk dat we wat meer zorgen moeten maken maken over de wereld ). Dit zorgt ervoor dat een deel maar instemd met deze ver reikende maatregelen die een tweede koude oorlog zou kunnen uitlokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat een twee koude oorlog wat overdreven is. Het is bangmakerij van Poetin, ik ben echt niet bang dat hij een wapen op Europa af gaat schieten.

In de eerste koude oorlog begon het ook met bangmakerij...

Ik vind dit echt raar, de VS en Rusland zijn net twee kleine kinderen. Die gaan ook altijd door met ruziemaken, totdat het een keer echt goed mis gaat of ze groot genoeg zijn om te begrijpen dat je ruzies ook op een andere manier kan oplossen. Alleen lijken de VS en Rusland maar niet op te groeien. Misschien zou de EU eens moeten proberen om hun op hun nummer te zetten, en te zeggen dat dat niet kan. Dat je ruzies en meningsverschillen ook op een andere manier kan oplossen.

Bovendien begrijp ik ook niet dat Bush die raketten geeft.. (hij koopt graag vriendjes volgens mij) Dan is de reactie van Poetin ook wel weer enigszins te begrijpen. Alhoewle hij natuurlijk ook wel op een andere manier had kunnen reageren. Het is nu nog niet te laat om een tweede koude oorlog te vermijden, en ik hoop dat Bush en/of Poetin dat ook gaat/gaan inzien, en eens fatsoenlijk gaan praten met mekaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat bedoel ik. En ze gingen daar steeds verder in, zo ver dat heel Europa in angst leefde voor een echt oorlog. Als ze nu dus weer zo'n wapenwedloop krijgen, krijgen we weer hetzelfde liedje, dus een tweede koude oorlog.

Ja. Zinloos eigenlijk he.

Maarja een koude oorlog zorgt wel weer voor werkgelegenheid en snellere technologische ontwikkelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kopt, maar wordt officieel niet in verband gebracht met de koude oorlog zelf. Alhoewel het wel een gevolg daarvan was.

Wat bedoel je met officieel? In de geschiedenisboeken die ik hier in mijn kast heb staan wordt dat verband vrij duidelijk gelegd. knipoog_dicht.gif

Verder: wat mij zo fascineert, is dat iedereen het blijkbaar supernormaal vindt dat de VS ff een raketschildje willen neerzetten in Europa. In Europa! Ik vind het begrijpelijk dat de VS zichzelf wil beschermen, ik vind het redelijk overdreven dat ze zich willen beschermen tegen een land dat waarschijnlijk een kernbom maakt maar dit vermoedelijk nooit op de VS zal loslaten, en ik vind het eigenlijk belachelijk dat Bush Europa als zijn achtertuin beschouwt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja. Zinloos eigenlijk he.

Maarja een koude oorlog zorgt wel weer voor werkgelegenheid en snellere technologische ontwikkelingen.

Ja, maar of je daar zo blij mee moet zijn dan? Soms heiligt het doel de middelen, maar in zo'n geval niet hoor, vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid