Spring naar bijdragen

Slaap verlammingen


Aanbevolen berichten

Quote:

Ja, dat ijlen is wel enigszins herkenbaar. Vooral wanneer ik bij iemand anders slaap heb ik daar vaak last van, dat ik dan zo licht slaap dat ik voor men gevoel de hele nacht tussen slapen en wakker zijn in zit... Word je totaal brak wakker...
nosmile.gif

Ik heb dat nogal eens in de zomer. Dat is zo vermoeiend, dan heb je het gevoel dat je helemaal niet geslapen hebt.

Quote:
Kent iemand dat gevoel wanneer je net in bed ligt en bijna in slaap valt, en dan opeens dat rare gevoel alsof je valt? Alsof je zo in je bed of kussen valt... heel vreemd...

yes.gif

@Mystique: Neehoor, hoezo? In mijn reactie zeg ik iig niet dat het iets raars is ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Kent iemand dat gevoel wanneer je net in bed ligt en bijna in slaap valt, en dan opeens dat rare gevoel alsof je valt? Alsof je zo in je bed of kussen valt... heel vreemd...

Dat heb ik best vaak. Ik heb het soms ook dat ik al half slaap en plots wakker word doordat mijn been ineens hevig schokt.

Mijn ex had last van slaapverlamming, en ik had de indruk dat het iets behoorlijk eng was, het lijkt me echt een afschuwelijk gevoel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zijn er eigenlijk ook nog mensen die in dergelijke situaties nog 'extra' dingen hebben meegemaakt om het zo maar te zeggen?

zoals ik al zei, ikke puh2.gif maar het is geen slaapverlamming omdat ik kan bewegen, maar het lijkt er heel hard op dus zal een varriant zijn.

Maar dan kan ik bvb dingen zien, of geluiden.

Maar soms is het niet nep (hiermee bedoel ik, waarneembaar voor anderen) bvb mijn hond die er doodsbang van werd

ohja en soms heel irritant, bvb een geluid dat je wakker houd. Zo werd ik wakker van het geluid van bladderen, je weet wel bladderen door een boek super snel, en telkens ik in slaap wou vallen kwam dat geblader. Conclusie, ik kon nit in slaap vallen en ik was doodmoe. Toen ik bij mijn broer op de kamer ging liggen was het over na een tijd

of andere dingen. vb ik viel in slaap en ik droomde heel licht, tussen dromen en wakker zijn in. En ik zag mijn oma naast me en ze draaide haar hoofd naar me en haar ogen puilden uit en haar hoofd begon te schokken en het leek of ze een demon werdt, ik schrok wakker, super angstig, zweten, hart dat snel klopt etc... en het duurde heel lang voor dat angstige gevoel weg was

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat dacht je van in je droom een bepaald ritmisch geluid horen, en dan wakker worden en dan horen dat dat ritmische geluid in je droom eigenlijk stiekem veroorzaakt werd door bijvoorbeeld je buurman die aan het timmeren is, aangezien het al later in de morgen is. Zodat het ritmische geluid in je droom naadloos overgaat in het ritmische timmeren van je buurman.

Geeft altijd zo'n aardig special effect hè, bij het wakker worden? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mag ik vragen hoe het bij jou was?

Weinig spectaculair... Ik werd wakker en wilde me omdraaien maar dat lukte niet. Ik moest wel gelijk aan dit topic denken widegrin.gif

Na een tijdje lukte het weer. Ik weet natuurlijk niet of dat nu kwam omdat m'n lichaam aan het wakker worden was of omdat ik zekerheidshalve toch maar gebeden had...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kent iemand dat gevoel wanneer je net in bed ligt en bijna in slaap valt, en dan opeens dat rare gevoel alsof je valt? Alsof je zo in je bed of kussen valt... heel vreemd...

Ja, dat ken ik, da's echt een raar gevoel! Wat ik ook weleens heb als ik bijna in slaap val, is dat het net lijkt of ik door elkaar geschud word. Gaat altijd weer gauw over, maar het is wel maf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb ik best vaak. Ik heb het soms ook dat ik al half slaap en plots wakker word doordat mijn been ineens hevig schokt.

Ha, dat heb ik ook widegrin.gif

(heb ik ook eens iets engel.gif)

Ik vind dat altijd wel heel bizar, je valt bijna in slaap en dan ineens schokt je lichaam, echt vreemd maar ik vind het ook wel grappig puh2.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las dit topic net nog even door, het doet me toch wel erg denken aan wat ik als kind meemaakte... ik lag in een zelfde soort toestand, 's ochtends of 's avonds lag ik in bed, en er waren bepaalde stemmen die dingen tegen mij zeiden, geen idee meer wat maar het waren bepaalde dingen die ik in geen geval zelf had kunnen bedenken... ik was een kereltje van 4-5 jaar hooguit... ik wilde dan altijd m'n moeder roepen maar ik kon nooit iets uitbrengen, het zou me niks verbazen als ik ook niet kon bewegen, maar dat kan ik me niet herinneren. Ik weet wel dat ik op mijn rug lag, en dat het echt dood en doodeng was, als ik er aan terugdenk krijg ik weer koude rillingen.. brrrr...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"SIlverUnicorn" schreef het volgende:

Ja, dat ken ik, da's echt een raar gevoel! Wat ik ook weleens heb als ik bijna in slaap val, is dat het net lijkt of ik door elkaar geschud word. Gaat altijd weer gauw over, maar het is wel maf.

Ik wordt er soms ineens wakker mee, dan lig ik als een gek te schokken. Volgens mij is dan een deel van je wakker en een deel niet, en komen die twee delen met elkaar in conflict ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wordt er soms ineens wakker mee, dan lig ik als een gek te schokken. Volgens mij is dan een deel van je wakker en een deel niet, en komen die twee delen met elkaar in conflict ofzo.

Maar jij beweegt dan ook echt als ik het goed begrijp? Ik namelijk niet, het voelt alleen wel zo. Denk dat m'n hersenen me dan in de maling nemen ofzo, zo op de rand van waken en slapen. Ik vind het ook geen rotgevoel, het is juist eigenlijk wel grappig. Jammer dat ik het al zo'n tijd niet gehad heb puh2.gif Ik denk dan altijd, oh daar gaan we weer, shake shake!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje geleden bij dossier 2300 een documantaire gezien over verschillende rare dingen in je slaap doet.

Het was allemaal heel heftig om te zien op de televisie.

Nou kan ik alleen niet op de benaming komen hoe dit genoemd werd.

Overigens heb ik vroeger zelf wel geslaapwandeld en herken ik het gevoel dat het lijkt alsof je valt in je slaap...

Verder heb ik nooit geen rare dingen meegemaakt en slaap ik over het algemeen prima.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

slaapwandelen is heel gevaarlijk.

Ik was eens in mijn slaap naar beneden gewandeld, in de plaats gegaan waar de medicijnen stonden. mijn moeder hoorde lawaai en zag dat mijn kamerdeur open stond, dus ze riep op mij. en toen kwam ik weer de trap op en ze ging met me naar mijn bed. Ik slaapwandelde nog steeds.

Smorgens vroeg stond die medicijnkast open, en ik had hele harde buikpijn, harder dan ik ooit al gehad had. en mijn darmen en maag waren ontstoken

dus wsch had ik in mijn slaap medicijnen genomen :S:S:S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

slaapwandelen is heel gevaarlijk.

Ik was eens in mijn slaap naar beneden gewandeld, in de plaats gegaan waar de medicijnen stonden. mijn moeder hoorde lawaai en zag dat mijn kamerdeur open stond, dus ze riep op mij. en toen kwam ik weer de trap op en ze ging met me naar mijn bed. Ik slaapwandelde nog steeds.

Smorgens vroeg stond die medicijnkast open, en ik had hele harde buikpijn, harder dan ik ooit al gehad had. en mijn darmen en maag waren ontstoken

dus wsch had ik in mijn slaap medicijnen genomen :S:S:S

Dan zou ik de voorraad maar eens controleren en als de wiedeweerga naar de dokter gaan.knipoog_dicht.gif Maar dat heb je zeker ook gedaan? Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

tis nu ongeveeer, eens denken.. 9 jaar geleden ofzo. Smorgens was er niks aan de hand, maar toen ik op school zat hield ik het niet uit. Niemand wist wat er aan de hand is en we hadden er eerlijk gezegt ook niet aan gedacht toen. Maar na een tijdje dacht ik dan wel van... shit, maar toen was het gelukkig al over. twas wel grof want de lerares vroeg niks... we hadden die dag toets en ik zat te huilen van de pijn en ik kon niet eens iets invullen, heel mijn blad blanco, en niks vroeg ze aan mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ik lijd aan de meest klassieke vorm van slaapverlamming als ik internet wag geloven. Ik word wakker maar ik kan niets bewegen. Ik heb ook de typische hallucinaties die bij slaapverlamming horen. Zo voel ik iets op mijn borst zitten en ik hoor/voel een ademhaling oven mijn gezicht. Het is echt vreselijk beangstigend zelfs nu ik weet wat het is. Als ik het weer eens heb gehad durf ik ook niet meer te gaan slapen. Maar het is onschuldig voor de rest.

Marinus

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb het afgelopen zomer gehad. Heel bizar. Had de volgende dingen, die ook op wikipedia worden genoemd:

- De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid†in de kamer

- Een druk/gewicht op de borst

- Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid