Spring naar bijdragen

Scholier overlijdt na 'comazuipen'.


Verantwoordelijke:  

  1. 1. Verantwoordelijke:

    • De jongen
      10
    • De ouders en de jongen
      2
    • Het dranklokaal en de jongen
      27
    • De ouders, het dranklokaal en de jongen
      1
    • De ouders
      2
    • Het dranklokaal
      1
    • Anders, nl: (in post)
      3


Aanbevolen berichten

BERLIJN - Een 16-jarige scholier uit Berlijn is overleden na een avondje zogeheten comazuipen.

Dat maakte de politie donderdag bekend, meldden Duitse media.

De jongen had 4,8 promille alcohol in het bloed toen hij een maand geleden in het ziekenhuis in coma werd opgenomen. De gymnasiast had in korte tijd 52 glazen tequila naar binnen gewerkt.

De politie onderzoekt of de caféhouder en/of andere bezoekers van het dranklokaal kunnen worden vervolgd omdat zij de jongen niet hebben gestopt. In Duitsland is naar aanleiding van dit geval een nationale discussie losgebarsten over alcoholmisbruik onder jongeren. (ANP)

Bron: AD

Wat vinden we er van, is de jongen geheel zelf verantwoordelijk, zijn ouders, of de mensen in het dranklokaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ten eerste: wat erg!!!

Wie er verantwoordelijk is:

- de jongen, was hij maar niet zo stom geweest om zoveel te drinken.

- de mensen in het cafe!!! wat denken ze nou? Een minderjarige jongen zoveel drinken geven??

Maar wat erg dat zo'n leven voortijdig is beeindigt, op zo'n manier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De jongen: Ik vind dat de mensen in het dranklokaal en de ouders niet verantwoordelijk zijn voor wat die jongen uitspookt. Maar dat sluit niet uit dat ik het belachelijk vind dat niemand hem heeft tegengehouden of eens goed voor z'n kop heeft geslagen...

Maar je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen daden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste: Vreselijk dat dit überhaupt mogelijk is. Echt erg dat dit gebeurd is!!boosrood.gif

Ten tweede: Hoe kom je op de ouders. De ouders worden hier niet bij betrokken. Die waren dus niet aanwezig en kunnen er dus niks aan doen.

Ten derde: Ik denk dat het dranklokaal en de jongen zelf ''schuldig'' zijn. De jongen zelf omdat hij überhaupt zoveel niet moet drinken. Het dranklokaal omdat ze zelf toch wel zien dat hij veel en veel te veel op heeft. Dat kun je toch zien lijkt mijverbaasd.gif. Of is dat nou dan werkelijk zo moeilijk om te zien. Belachelijk dat het mogelijk is dat iemand 52 glazen tequila kan drinken!! Echt belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf kort geleden meegemaakt dat iemand in mijn omgeving met een heftige alcohol vergiftiging in het ziekenhuis belande. Ik denk dat het sowieso ontzettend STOM is om zo veel te drinken. Maar al je dan toch eenmaal bezig bent en alle remmen gaan los dan kun je zo'n knul ook niet meer aanrekenen wat hij daarna nog heeft gedaan denk ik. Dan moet je als omstander/dranklokaal/-wie dan ook in de buurt- hem beschermen tegen zichzelf en 't afpakken. Hoe moeilijk het ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind dat de jongens verantwoordelijk is en de mensen die erbij zaten en m niet stopten..

zn ouders weet ik niet.. ergens misschien ook wel, maar voor tzelfde geld valt zn ouders niets te verwijten..

maar k snap echt niet dat je dat doet.. ik vind t zo ongeloofelijk stom..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is in elk geval wel gelukt... het comazuipen.
rofl.gif

Ja dat zeker. Succesvoller als verwacht denk ik.

Vraag ik me af wie de rekening achteraf nog betaald ik bedoel 52 glaasjes tequila kost niet niets. En als er een wedstrijd element aan vast zat heeft de rest vast ook wel veel gedronken.

Verder wil ik deze jongen voordragen voor de Darwin award 2007.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ontzettend verschrikkelijk mega dom is dit zeg... sjonge jonge, stoer hoor, 52 glazen * zucht *

Ik voel een generatiekloof...

En wie verantwoordelijk is? De jongen zelf en zijn vrienden hadden hem tegen moeten houden. In principe kan je de caféhouder ook wel aanhouden, maar als iemand boven de 18 de drank telkens haalde en de kroeg zat flink vol, dan kan jij moeilijk in de gaten houden wat daarmee gebeurt.

En de ouders zijn alleen verantwoordelijk te houden als ze erbij waren, anders niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

BERLIJN - Een 16-jarige scholier uit Berlijn is overleden na een avondje zogeheten comazuipen.

Dat maakte de politie donderdag bekend, meldden Duitse media.

De jongen had 4,8 promille alcohol in het bloed toen hij een maand geleden in het ziekenhuis in coma werd opgenomen. De gymnasiast had in korte tijd 52 glazen tequila naar binnen gewerkt.

De politie onderzoekt of de caféhouder en/of andere bezoekers van het dranklokaal kunnen worden vervolgd omdat zij de jongen niet hebben gestopt. In Duitsland is naar aanleiding van dit geval een nationale discussie losgebarsten over alcoholmisbruik onder jongeren. (ANP)

Bron:

Wat vinden we er van, is de jongen geheel zelf verantwoordelijk, zijn ouders, of de mensen in het dranklokaal?

ik vindt dat de ouders verantwoordelijk waren maar of ze er wat aan konden doen weet ik niet, maar de schuld ligt bij degenen die het verzonnen en hem hebben aangemoedigd.

Maar niet bij de jongen denk ik want hetgene wat hem heeft vermoord is zijn trots.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lekker weertje hé?

Mwa, nu niet meer zo. Maar vanochtend en vanmiddag was het zeker lekker weer. Ik ben zaterdag postbode, maar heb vandaag ook een paar rondes gedaan. Was wel lekker. Veel mensen nog met dikke jas aan en ik liep rond in mijn polo (ik ben geen polo persoon, maar tsja bedrijfskleding) aangezien de jas echt te warm was.

Dus ikheb er wel van genoten vandaag. Hoop dat het morgen weer net zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Denk je nu echt dat dit in Nederland nooit voorkomt?

Neuh, wel een ontgroening met te veel water drinken...

Dat wij op tv spotjes zagen over jongeren en drank die waarschuwde is voor mij een teken dat het hier ook neit zo erg is. Plus dat dit bij mijn weten het eerste bericht is uit Duitsland met zo'n akkevietje. Zijn er meer gevallen bekend dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Neuh, wel een ontgroening met te veel water drinken...

Dat wij op tv spotjes zagen over jongeren en drank die waarschuwde is voor mij een teken dat het hier ook neit zo erg is. Plus dat dit bij mijn weten het eerste bericht is uit Duitsland met zo'n akkevietje. Zijn er meer gevallen bekend dan?

Ja joh, een recent geval in een studentenhuis waar ze iemand gingen "ontgroenen".. ook overleden aan een alcoholvergiftiging..dit gebeurt veels te vaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja joh, een recent geval in een studentenhuis waar ze iemand gingen "ontgroenen".. ook overleden aan een alcoholvergiftiging..dit gebeurt veels te vaak.

Die heb ik dan gemist, vaker nieuws kijken...

Ik maak me voorlopig nog geen zorgen, het is nog geen trend hopelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, maar er zit een verschil tussen dronken worden van drie biertjes en zoveel tequilla's naar binnen werken.

Ja, dat snap ik wel..maar kinderen die niet goed tegen alcohol kunnen (en dat kunnen ze meestal niet engel.gif), zullen ook sneller een alcoholvergiftiging krijgen..vooral met die zoete sterke dranken; echt gevaarlijk spul.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid