Spring naar bijdragen

Graf van Jezus gevonden.


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 21:43:21 schreef Joener het volgende:

[...]

Hihi
knipoog_dicht.gif
Don't attack the Catholics
knipoog_dicht.gif
Het was geen bisschop oid, maar een voorzitter van een katholieke organistatie in de VS. De hele aflevering kun je nog nakijken op

Je hebt daar enkel hoogtepunten die je kunt bekijken. En naast Larry en 2 onderzoekers komt er een voorzitter van de southern baptist in voor. Verder niemand.

Het kan natuurlijk dat ik het gehele fragment zwaar over het hoofd zie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 180
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 10:04:06 schreef Harro het volgende:

[...]

Hoi Diakio,

Van zulke reacties krijg ik als 'verdoemde' een warm gevoel van binnen.
party.gif
dankjewel! Maar als ik dan weer verder scroll naar beneden en ik zie de reactie van Bronze op jou, dan, ja......
noparty.gif

knipoog_dicht.gif niemand is bij leven verdoemd.

Ik ben blij dat ik je een warm gevoel heb kunnen bezorgen. Je zou mij een warm gevoel bezorgen als je de intelectuele dapperheid die je gebracht heeft waar je nu bent, zou willen inzetten om nog een stap verder te gaan: terug te keren naar het geloof dat je, als ik je goed versta, achter je hebt gelaten en het dit keer met alle vragen te benaderen, met werkelijk vrij denken, maar dan ook helemaal vrij, ook van de materialistische, naturalistische, empirische, logisch-positivistische dogma's van onze tijd.

Maar als je daar (nog) niet aan toe bent, geen zorgen, je bent niet verdoemt omdat je je verstand gebruikt. En misschien moet je nog eerst genieten van je gevonden vrijheid, voordat je ontdekt dat er een nog grotere vrijheid van het verstand bestaat flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:53:30 schreef Feebs het volgende:

[...]

Kunnen ze nog van een brief schrapen die 2000 jaar geleden is geschreven is?

En hebben ze ff Petrus kist opgegraven, opengemaakt en een sampeltje genomen nu hij al bijna 2000 jaar dood is??

Je moet hiervoor natuurlijk nog wel kunnen bewijzen dat het graf in Rome echt Petrus bevat.

Zelf ben ik overtuigd christen en geloof dat Jezus is opgestaan uit het graf en dus niet in dit graf kan liggen.

Zelf al wordt er met bewijs materiaal gestrooid, ik zal het nooit geloven, zoals ik ook de "wetenschap" over evolutie en/of een oerknal nooit zal geloven.

In de bijbel wordt herhaaldelijk voor valse leeringen gewaarschuwd. Misschien is het verstandiger om je er verre van te houden. Dat de vondsten voor elke christen al bij voorbaat niet geloofd zouden moeten worden, wil nog niet zeggen dat het onverstandig is om er in te duiken en het zodoende te kunnen ontkrachten.

Een Atheist ziet de bijbel niet als geinspireerde waarheid en zal dus nooit naar onze bijbelse argumenten luisteren. Dat maakt het zinloos om met deze mensen in discussie te gaan, want als zei het DNA van een kist met daarop de naam Jezus kunnen koppelen aan het DNA van een kist met daarop de naam Maria en Juda, zoon van Jezus, zullen ze het al gauw als een te grote toevalligheid zien en accepteren. (om over de grote toevalligheid van een oerknal maar te zwijgen knipoog_dicht.gif)

Wel is het denk ik belangrijk om bijbelse argumenten te verzamelen om hiermee mensen die een wankelend geloof hebben op te bouwen.. Verder zou ik, als je van jezelf weet dat je geloof niet al te stevig is, niet te veel in dit onderwerp duiken en proberen op andere manieren (gebed?) je geloof op te bouwen. Als echter het lezen van dit bericht een struikelblok of een punt van twijfel in je geloof is, zou ik je ogen open houden voor de argumenten die tegen deze vondst in gaan. Je zal zien dat alles snel ontkracht wordt.

Op de eerste paar bladzijden van dit topic schrok ik eerlijk gezegd wel van de grote hoeveelheid gelovigen die dit als serieus bewijs vinden en dus hun eigen geloof openlijk in twijfel brengen.. ik bedoel.. als je echt gered bent is er als het goed is toch wel een factor die je overtuigd van de waarheid die je eens geaccepteerd hebt.

Als dan iemand wat fel er op inspringt, is het dan wel redelijk om hem te bannen? Ik bedoel.. Paulus was ook niet altijd even lief in zijn brieven.. het is juist en bijbels om elkaar te corrigeren en terecht te wijzen. (2 tim 3 : 16)

Misschien was zijn toon iets te fel, maar om te zeggen dat hij vol haat zit vind ik een beetje belachelijk.

Hij komt gewoon op zijn manier op voor zijn geloof en ziet vervolgens (misschien onterecht) achter elke struik een Katholiek knipoog_dicht.gif

Om te voorkomen dat bovenstaande hoogmoedig klinkt zal ik nog maar even toegeven dat ik toen ik het bericht voor het eerst las ook wel even een deukje in mijn geloof opliep.. "ongelovelijk" eigenlijk dat iets wat compleet onbewezen is, mijn geloof toch aan het wankelen krijgt. Het laat maar weer eens zien dat ik nog enorm moet groeien in mijn geloof. Als je net een beproeving ondergaat en je leest dan zo'n bericht is dat blijkbaar niet echt opbouwend.

Misschien kunnen mensen die anderen er van beschuldigen "bang" te zijn voor zulke berichten daar ook even over na denken.. het hoeft niet zo te zijn dat anderen een even sterk geloof hebben als jij en probeer dat geloof dan vooral op te bouwen.

Mijn geloof is nooit weg geweest, maar een beproeving kan zo'n bericht voor mij wel zwaar maken. Na een tijdje realiseer ik me dan dat ik terug moet grijpen op eerdere gebeurtenissen. De laatste keer dat ik in een beproeving zat, bad ik God, nee smeekte ik hem, om me naar een opbouwende tekst over geloof en standvastigheid(letterlijk die laatste twee woorden. Ik sloeg mijn nbv open, precies op Jakobus 1. Raad eens wat voor kopje dit tekstgedeelte in de NBV heeft? "Geloof en standvastigheid"

big-smile.gif Geweldig toch.. zoiets had ik nog nooit meegemaakt, maar het is voor mij nu een houvast geworden in elke beproeving.

Nu ik toch al een enorm stuk geschreven heb kunnen er ook nog wel wat bijbelteksten bij knipoog_dicht.gif

Quote:
2 Timoteüs 3

14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus.
16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,
17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.

Verder zegt Jakobus genoeg denk ik, voor zowel de beproefden als te twijfelaars en mensen die wijsheid nodig hebben.

Quote:
2
Houdt het voor enkel vreugde
, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt, 3 want gij weet, dat de beproefdheid van uw geloof volharding uitwerkt. 4 Maar die volharding moet volkomen doorwerken, zodat gij volkomen en onberispelijk zijt en in niets te kort schiet.

5 Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden. 6 Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. 7 Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, 8 innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 01:59:09 schreef Jonne het volgende:

[...]

Je moet hiervoor natuurlijk nog wel kunnen bewijzen dat het graf in Rome echt Petrus bevat.

Zelf ben ik overtuigd christen

ik ook

Quote:
en geloof dat Jezus is opgestaan uit het graf en dus niet in dit graf kan liggen. Zelf al wordt er met bewijs materiaal gestrooid, ik zal het nooit geloven

Als onomstotelijk wordt bewezen dat het Jezus is, zit er niks anders op dan dat voor waarheid aannemen

Quote:
, zoals ik ook de "wetenschap" over evolutie en/of een oerknal nooit zal geloven.

Dus als ik je goed begrijp is je geloof irrationeel. Het heeft met de werkelijkheid niets te maken en als er input uit die werkelijkheid komt die je niet goed uitkomt, negeer je dat.

Als God mensen maakt als zijn beelddragers, dan is het verstand dat mensen hebben een beeld van het verstand van God. Met dat verstand kun je de wereld om je heen kennen. Ik houdt het voor onverstandig om het verstand wat ik heb gekregen uit te schakelen en me op iets irrationeels te verlaten

Quote:
In de bijbel wordt herhaaldelijk voor valse leeringen gewaarschuwd. Misschien is het verstandiger om je er verre van te houden. Dat de vondsten voor elke christen al bij voorbaat niet geloofd zouden moeten worden, wil nog niet zeggen dat het onverstandig is om er in te duiken en het zodoende te kunnen ontkrachten.

Wat wil je, moeten we het er nu wel of niet over hebben? Je er verre van houden is wat anders dan het ontkrachten. Ik zeg, gewoon je verstand gebruiken

Quote:
Een Atheist ziet de bijbel niet als geinspireerde waarheid en zal dus nooit naar onze bijbelse argumenten luisteren.

Als ie verstandig is doet-ie dat wel. En overigens De Atheist bestaat niet. Atheïsten vind je in een breed spectrum. Je hebt natuurlijk de notoire religie hater, maar velen daarvan zijn juist gevoelig voor argumenten en een verstandige aanpak

Quote:
Dat maakt het zinloos om met deze mensen in discussie te gaan,

Ik zou zeggen bijzonder zinvol

Quote:
want als zei het DNA van een kist met daarop de naam Jezus kunnen koppelen aan het DNA van een kist met daarop de naam Maria en Juda, zoon van Jezus, zullen ze het al gauw als een te grote toevalligheid zien en accepteren.

Het gaat niet om toevalligheden maar om onomstotelijkheid. Als onomstotelijk bewezen is dat dit Jezus is hebben alle christenen niets anders te doen dan het te accepteren.

Quote:
(om over de grote toevalligheid van een oerknal maar te zwijgen
knipoog_dicht.gif
)

Wel is het denk ik belangrijk om bijbelse argumenten te verzamelen om hiermee mensen die een wankelend geloof hebben op te bouwen.. Verder zou ik, als je van jezelf weet dat je geloof niet al te stevig is, niet te veel in dit onderwerp duiken en proberen op andere manieren (gebed?) je geloof op te bouwen.

Geloof bouw je niet op door mensen die twijfelen weg te houden van datgene waardoor ze aan het twijfelen zouden kunnen raken. Beter is het om in geloofsvolwassenheid, met gebruikmaking van je eigen verstand twijfelaars een verstandig alternatief te bieden, waardoor zij kunnen blijven geloven en hun door God gegeven verstand te blijven gebruiken.

Quote:
Als echter het lezen van dit bericht een struikelblok of een punt van twijfel in je geloof is, zou ik je ogen open houden voor de argumenten die tegen deze vondst in gaan. Je zal zien dat alles snel ontkracht wordt.

Ik vind het tamelijk lastig je (wellicht irrationele) redeneertrant te volgen. Aan de ene kant zeg je dat twijfelaars er verre van moeten blijven, aan de andere kant moeten we open staan voor argumenten die ontkrachtend zijn. Maar he kun je nu ontkrachtende argumenten opeens wel geloven en bekrachtigende argumenten niet.

Ik sla iets van je post over

Quote:
Om te voorkomen dat bovenstaande hoogmoedig klinkt zal ik nog maar even toegeven dat ik toen ik het bericht voor het eerst las ook wel even een deukje in mijn geloof opliep.. "ongelovelijk" eigenlijk dat iets wat compleet onbewezen is, mijn geloof toch aan het wankelen krijgt.

Dat is vrij makkelijk te verklaren. Omdat je geloof niet gefundeerd is in een bouwwerk van deugdelijke argumentatie, krijg je het altijd lastig als je opeens toch je verstand gaat gebruiken

Quote:
Het laat maar weer eens zien dat ik nog enorm moet groeien in mijn geloof.

Dat geldt voor ons allemaal

Quote:
Als je net een beproeving ondergaat en je leest dan zo'n bericht is dat blijkbaar niet echt opbouwend.

Misschien kunnen mensen die anderen er van beschuldigen "bang" te zijn voor zulke berichten daar ook even over na denken.. het hoeft niet zo te zijn dat anderen een even sterk geloof hebben als jij en probeer dat geloof dan vooral op te bouwen.

Mijn geloof is nooit weg geweest, maar een beproeving kan zo'n bericht voor mij wel zwaar maken. Na een tijdje realiseer ik me dan dat ik terug moet grijpen op eerdere gebeurtenissen.

zie hierboven

Quote:
De laatste keer dat ik in een beproeving zat, bad ik God, nee smeekte ik hem, om me naar een opbouwende tekst over geloof en standvastigheid(letterlijk die laatste twee woorden. Ik sloeg mijn nbv open, precies op Jakobus 1. Raad eens wat voor kopje dit tekstgedeelte in de NBV heeft? "Geloof en standvastigheid"

big-smile.gif
Geweldig toch.. zoiets had ik nog nooit meegemaakt, maar het is voor mij nu een houvast geworden in elke beproeving.

Jacobus 1 vers 5 zegt: Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven.

Ik wens je veel wijsheid, verstand en inzicht toe..

Quote:
Verder zegt Jakobus genoeg denk ik, voor zowel de beproefden als te twijfelaars en mensen die wijsheid nodig hebben.

Precies, Wijsheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 22:29:17 schreef Michiel het volgende:

[...]Aardige uiteenzetting, komt dat uit het documant van Paul Maier?

Nee, het komt uit mijn eigen bolle koppie, maar ik heb Het Rama Document wel gelezen.

Love.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 21:49:08 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Je hebt daar enkel hoogtepunten die je kunt bekijken. En naast Larry en 2 onderzoekers komt er een voorzitter van de southern baptist in voor. Verder niemand.

Het kan natuurlijk dat ik het gehele fragment zwaar over het hoofd zie.

Hmmz... of ik ben te lui geweest om eerst te checken of wel de hele uitzending online stond (die Amerikanen ook knipoog_dicht.gif Altijd eerst een ander de schuld geven hè knipoog_dicht.gif)

Quote:
William Donohue will be with us in a moment. He's president of the Catholic League for Religious and Civil Rights. As we continue -- again, reminder, this documentary airs on the Discovery Channel Sunday. Don't go away.

250px-Donohue.png

Die meneer was het dus... niks geen bisschop ofzo...

Maar wel goedkoop dat je maar een stukje kan bekijken op die site noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Men wil niet geloven dat het het lichaam van Jezus is, net zo min als men neit wil geloven dat hij getrouwd zou zijn met Maria Magdalena en dat hij een kind zou hebben. Dit zou namelijk zijn goddelijk status aantasten.

Buiten dat zou het zo zijn dat als Jezus in dat graf ligt hij neit opgestaan zou zijn. Dit alles komt neit overeen met de verlossingsleer, toch wel een belangrijk element binnen het christelijk geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 09:54:25 schreef Rafox het volgende:

[...]

Als onomstotelijk wordt bewezen dat het Jezus is, zit er niks anders op dan dat voor waarheid aannemen

[...]

Dus als ik je goed begrijp is je geloof irrationeel. Het heeft met de werkelijkheid niets te maken en als er input uit die werkelijkheid komt die je niet goed uitkomt, negeer je dat.

Als God mensen maakt als zijn beelddragers, dan is het verstand dat mensen hebben een beeld van het verstand van God. Met dat verstand kun je de wereld om je heen kennen. Ik houdt het voor onverstandig om het verstand wat ik heb gekregen uit te schakelen en me op iets irrationeels te verlaten

Ik ga nu even niet op alles in, maar om hier even op te reageren.. mijn geloof is niet irrationeel...

Wetenschappelijk bewijs hoeft echter niet altijd onomstotelijk te zijn. In het verleden is al vaker bewezen dat eerder aangenomen theoriën, vaak gefundamenteerd met bewijs, toch weer veranderden. Dit komt omdat in uiteindelijk de meeste fundamenten van wetenschap op aannames zijn gebaseerd.

Stel nu.. de wetenschap is het er sluitend over eens.. Dit is het lichaam van Jezus.

Verwerp jij dan je geloof? Of ga je dit bewijs dan aan de bijbel toetsen? Één van de fundamenten van ons geloof is het als waar aannemen van de bijbel. Deze bijbel zegt ons dat Jezus niet het DNA van Jozuf kan hebben.

Vanuit het oogpunt van een niet christen bekeken, moet je een bewijs hebben om onomstotelijk vast te kunnen stellen dat het hier om de Jezus uit de bijbel gaat.

De theorie over het graf van Petrus klinkt wel aardig, maar bewijs eerst maar eens dat daar daadwerkelijk Petrus ligt begraven. En aan de hand van wat wil je dat bewijzen?

En over mijn manier van redeneren:

Ik wisselde tussen drie standpunten.

Mijn eigen (God staat boven werk van mensenhanden, door mensen geleverd bewijs is altijd wel weer onderuit te halen dmv de bijbel, mits de bijbel als waarheid wordt aangenomen.)

Die van zoekenden (Omdat hun geloof nog pril is, kan het snel worden afgebroken, dus houd je er verre van)

Die van mensen die zich christen noemen, maar ondertussen zelf de fundamenten van het christendom in twijfel trekken en het met plezier lijken te doen.

Misschien is mijn manier van redeneren een beetje warrig, maar ik typ dan ook letterlijk op wat ik denk, en sommige hersenspinsels zijn, natuurlijk, voor een ander lastig te volgen, mijn excuses daarvoor.

Verder begrijp ik dat jouw geloof vooral gebaseerd is op bewijs? (als in, de wetenschap moet het niet om ver kunnen halen, anders laat ik mijn geloof los) Ik weet niet in hoeverre jij in een geinspireerde bijbel gelooft, maar de bijbel zegt dit over geloof:

Heb 11:1

Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Men wil niet geloven dat het het lichaam van Jezus is, net zo min als men neit wil geloven dat hij getrouwd zou zijn met Maria Magdalena en dat hij een kind zou hebben. Dit zou namelijk zijn goddelijk status aantasten.

Buiten dat zou het zo zijn dat als Jezus in dat graf ligt hij neit opgestaan zou zijn. Dit alles komt neit overeen met de verlossingsleer, toch wel een belangrijk element binnen het christelijk geloof.

Men wil niet geloven? Het is men nog nooit aangetoont dat Jezus wel getrouwd zou zijn en dat Hij een kind zou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ga nu even niet op alles in, maar om hier even op te reageren.. mijn geloof is niet irrationeel...

Wetenschappelijk bewijs hoeft echter niet altijd onomstotelijk te zijn. In het verleden is al vaker bewezen dat eerder aangenomen theoriën, vaak gefundamenteerd met bewijs, toch weer veranderden. Dit komt omdat in uiteindelijk de meeste fundamenten van wetenschap op aannames zijn gebaseerd.

Ik zie net dat je nog maar een paar dagen hier zit. Welkom! En er valt hier ongelofelijk veel te leren op dit forum over hoe bijvoorbeeld wetenschap werkt. Ik raad je bijvoorbeeld de Schepping / evolutie topics aan waar users zoals DetectedDestiny en anderen hoe wetenschap werkt. Je hoeft het niet met ze eens te zijn maar je steekt er een hoop van op

Quote:
Stel nu.. de wetenschap is het er sluitend over eens.. Dit is het lichaam van Jezus.

Verwerp jij dan je geloof? Of ga je dit bewijs dan aan de bijbel toetsen? Één van de fundamenten van ons geloof is het als waar aannemen van de bijbel. Deze bijbel zegt ons dat Jezus niet het DNA van Jozef kan hebben.

Als het het lichaam van Jezus is dan zal ik mijn geloof moeten her-definiêren, ja. Nogal wiedes.

Ik ga er vooralsnog van uit dat het niet onomstotelijk vast te stellen is, en ik maak me over mijn geloof niet druk.

Wat je mijns inziens doet is een voor mij heel herkenbaar standpunt innemen. Dat is dat je vasthoudt aan een bepaalde interpretatie van de bijbel en vandaar uit alles wat op je afkomt interpreteert. Op zich is daar niks mis mee, want dat moet je zelf weten.

Maar ik weet dat zeer velen die dat doen wat jij doet, niet alle bewijs uit de wetenschap afwijzen, maar alleen dat bewijs afwijzen dat hen slecht uitkomt, maar bewijs dat hen wel goed uitkomt wordt opeens gevierd en hoog gehouden. Dat vind ik inconsequent.

Maar ik heb met name hier geleerd, en ook overwogen in de periode dat ik hier niet was, pakweg een jaar, dat geloof en nadenken niet strijdig hoeft te zijn en dat de bange houding van “O als er maar niks wordt gevonden in de wetenschap dat mijn geloof aantast†echt nergens voor nodig is. Sterker nog, ik betuig dat geloof en nadenken prachtig samengaan.

Quote:
Vanuit het oogpunt van een niet christen bekeken, moet je een bewijs hebben om onomstotelijk vast te kunnen stellen dat het hier om de Jezus uit de bijbel gaat.

De theorie over het graf van Petrus klinkt wel aardig, maar bewijs eerst maar eens dat daar daadwerkelijk Petrus ligt begraven. En aan de hand van wat wil je dat bewijzen?

En over mijn manier van redeneren:

Ik wisselde tussen drie standpunten.

Mijn eigen (God staat boven werk van mensenhanden, door mensen geleverd bewijs is altijd wel weer onderuit te halen dmv de bijbel, mits de bijbel als waarheid wordt aangenomen.)

Die van zoekenden (Omdat hun geloof nog pril is, kan het snel worden afgebroken, dus houd je er verre van)

Die van mensen die zich christen noemen, maar ondertussen zelf de fundamenten van het christendom in twijfel trekken en het met plezier lijken te doen.

Misschien is mijn manier van redeneren een beetje warrig, maar ik typ dan ook letterlijk op wat ik denk, en sommige hersenspinsels zijn, natuurlijk, voor een ander lastig te volgen, mijn excuses daarvoor.

Hier zeg ik even niks over

Quote:
Verder begrijp ik dat jouw geloof vooral gebaseerd is op bewijs? (als in, de wetenschap moet het niet om ver kunnen halen, anders laat ik mijn geloof los) Ik weet niet in hoeverre jij in een geinspireerde bijbel gelooft, maar de bijbel zegt dit over geloof:

Heb 11:1

Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.


Samegevoegd:

Quote:

Helemaal mee eens. Één van je meest waardevolle posts die ik ooit van je heb gezienwidegrin.gif

En nu niet achteraf gaan wijzigen hè, dan sta ik voor aap

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste RaFox.

Ik vind het nogal al opmerkelijk wat je zegt.

Jij gooit je geloof overboord als er wetenschappelijk word bewezen dat het gevonden lichaam Jezus is. Dan kan je beter meteen je geloof overboord gooien, want zoveel dingen die in de bijbel staan zijn wetenschappelijk onmogelijk. zoals dat iemand over water kan lopen, uit de dood op kan staan en alle macht hier op aarde kan hebben. Alleen god weet de waarheid niet de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste RaxFox.

Ik vind het nogal al opmerkelijk wat je zegt.

Jij gooit je geloof overboord als er wetenschappelijk word bewezen dat het gevonden lichaam Jezus is. Dan kan je beter meteen je geloof overboord gooien, want zoveel dingen die in de bijbel staan zijn wetenschappelijk onmogelijk. zoals dat iemand over water kan lopen, uit de dood op kan staan en alle macht hier op aarde kan hebben. Alleen god weet de waarheid niet de mens.

Maar dat Jezus de dood heeft overwonnen is toch wel erg essentieel binnen het christendom hoor. Als het werkelijk zo blijkt te zijn (en ik zou niet weten hoe ze dat willen bewijzen) dan lijkt het me logisch dat mensen hun geloof laten voor wat het is.

Als alleen God de waarheid weet, dan kun je beter gelijk je hele geloof weggooien. Ik geloof dat God ii grote delen van de waarheid heeft geopenbaard en dat is onder andere de overwinning van Jezus op de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar dat Jezus de dood heeft overwonnen is toch wel erg essentieel binnen het christendom hoor. Als het werkelijk zo blijkt te zijn (en ik zou niet weten hoe ze dat willen bewijzen) dan lijkt het me logisch dat mensen hun geloof laten voor wat het is.

Als alleen God de waarheid weet, dan kun je beter gelijk je hele geloof weggooien. Ik geloof dat God ii grote delen van de waarheid heeft geopenbaard en dat is onder andere de overwinning van Jezus op de dood.

Je gelooft dat god grote delen van de waarheid openbaar gemaakt heeft zoals de overwinning van Jezus op de dood. Maar als de wetenschap iets anders bewijst gooi je de waarheid weg. Dat snap ik niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je gelooft dat god grote delen van de waarheid openbaar gemaakt heeft zoals de overwinning van Jezus op de dood. Maar als de wetenschap iets anders bewijst gooi je de waarheid weg. Dat snap ik niet

Dan blijkt het dus niet waar te zijn. En is Jezus niet God. En dat je het dan niet snapt begrijp ik aangezien het een behoorlijk conflict op zal leveren voor miljoenen mensen en ook voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste RaFox.

Ik vind het nogal al opmerkelijk wat je zegt.

Jij gooit je geloof overboord als er wetenschappelijk word
bewezen
dat het gevonden lichaam Jezus is.

Je zou eerlijk gezegd net zo goed in kabouters, sinterklaas & de GRO kunnen geloven als je niet tot deze consequentie bereid zou zijn. Natuurlijk kan je geen christen zijn als bewezen wordt dat Jezus niet is verrezen, tenzij je jezelf graag onsterfelijk belachelijk maakt. Is ook een vorm van onsterfelijkheid, dus in die zin wellicht nog aantrekkelijk.

Quote:
Dan kan je beter meteen je geloof overboord gooien, want zoveel dingen die in de bijbel staan zijn wetenschappelijk onmogelijk. zoals dat iemand over water kan lopen, uit de dood op kan staan en alle macht hier op aarde kan hebben. Alleen god weet de waarheid niet de mens.

Helaas, maar dan zie je over het hoofd dat het bewijzen van de onmogelijkheid van iets zelden lang houdbaar blijkt. Je vergeet dan bijvoorbeeld dat modellen het singuliere uitsluiten, maar axiomatisch en niet bewijsbaar.


Samegevoegd:

Quote:

[...]

Je gelooft dat god grote delen van de waarheid openbaar gemaakt heeft zoals de overwinning van Jezus op de dood. Maar als de wetenschap iets anders bewijst gooi je de waarheid weg. Dat snap ik niet

Dat je dat niet snapt kan gebeuren, maar het neemt niet weg dat Thorgrem gelijk heeft en jij niet. Als bewezen zou kunnen worden dat wat wij geloven dat God ons geopenbaard heeft niet waar is, dan is het niet waar, en klopt van ons geloof niks. Als je het dan toch blijft geloven ben je, met alle vormen van respect, niet goed snik.

(Ter vergelijking: stel dat je kan bewijzen dat de Koran fouten bevat, dan ben je gewoon niet goed snik als je toch de Islam gelooft, die immers leert dat de Koran letterlijk is geschreven, met tussenkomst van Gabriel en Mohammed weliswaar, door Allah, die alles weet enzo. Terzijde, dat is al bewezen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het spijt mij maar ik ben het hier niet mee eens. Al zou de hele wereld zegge dat Jezus niet bestaat zou ik nog geloven. Dan maakt iedereen me maar belachelijk. Ik stel Jezus boven de wetenschap. Zalig zijn degenen, die het Woord Gods horen, en hetzelve bewaren.

Ik vind het prima. Ik vrees dat je het inderdaad niet begrijpt. Lees Paulus maar eens over wat christenen zijn als Jezus niet verrezen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals bijvoorbeeld in het Rama Document. Als ze een lichaam vinden van een persoon van 33 jaar, met een lanssteek in zijn zijde in een graf met opschrift Jezus de Nazarener en daar binnen ligt het INRI-bord van het kruis..

Dan wordt ik Joods

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid