Spring naar bijdragen

Geen vuurwerk in Staphorst?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

tmf.nl en dan gewoon op de frontpage al 'onze excuses'

28/12/06 16:23 - Gisteren heeft de lancering van TMF Radio plaatsgevonden in het dorp Staphorst in Overijssel, waarbij onder andere een viertal honderdduizendklappers afgestoken werd. Vandaag kwam ons helaas ter oren dat tijdens deze lancering er gelijktijdig een begrafenis gaande was van een 19-jarige jongen, enkele honderden meters verderop.

TMF was helaas niet op de hoogte van dit feit. Was TMF dat wel geweest dan hadden wij, vanzelfsprekend uit respect voor de overledene en zijn nabestaanden, de lancering niet plaats laten vinden op de desbetreffende locatie.

Onze welgemeende excuses gaan uit naar de nabestaanden. TMF wenst de familie, vrienden en kennissen van de overledene veel sterkte toe met het verwerken van dit grote verlies!

bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:30:07 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Wow, dat is wel lomp eigenlijk. Ik kan me ook wel voorstellen dat hun geschrokken waren toen ze hoorden dat er een begrafenis plaatsvond daar in de buurt. Dan schrik je ook wel denk ik!

Als je expres al z'n provocerende daad begaat, dan is het natuurlijk extra mooi meegenomen als het nog provocerender is dan aanvankelijk bedoeld. Dat er dan helaas een excuus van af moet om de schijn op te houden neem je dan voor lief.

Als je vuurwerk afsteekt voor dat het mag krijg je een boete. Aangezien het bewijs op video staat hoop ik dan ook dat het OM hier werk van gaat maken.

Wat voor triest radio station moet je zijn om de wet te overtreden, een heel dorp in een negatief daglicht zet en als klap op de vuurpijl ook nog eens nabestaanden van een 19 jarige jongen hun kans ontnemen op een laatste afscheid in rust en gebed.

Wat voor een voorbeeld voor de jeugd moet dit voorstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had dit getypt en toen had ik wat reacties op tmf gelezen. 1 iemand merkte (terecht op) dat TMF wel provocerend bezig was ja. Een (streng) christelijk dorp en dan daar vuurwerk afsteken is sowieso al niet echt netjes ofzo. Dus ik vind het allesbehalve netjes dat ze dat daar gedaan hebben. En ja, zoals jij al zegt: Een excuus om de schijn op te houden. Dat is het denk ik ook wel weer. Maar aan de andere kant denk ik wel dat zij ook wel geschrokken zullen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kennelijk worden bepaalde waarden niet gedeeld door tmf en vinden ze het geen probleem om daar een beetje op te trappen en ik denk belachelijk te maken, ook al breken ze daar een wetje voor.

Maar opeens is die begrafenis wel erg. Beetje hypocriet en daarbij ook een compleet gebrek aan inlevingsvermogen, laf en bang, omdat ze kennelijk nu bang zijn voor kritiek. Immers een paar vriendelijke dorpelingen kun je makkelijk naast je neer leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet 't niet. Ansich is het natuurlijk best flauw van ze om STaphorst uit te kiezen voor de lancering van TMF Radio, maar goed. Da's een belevingswereld van hen waar ik niet in kan komen. En juist omdat het zo'n bekend medium is denk ik wel dat ze een vergunning zullen hebben gehad.

Denk dat ze niet gepland zullen hebben die begrafenis te verstoren. Da's té bruut voor woroden als ze dat expres doen, zeker omdat het een jongen met de leeftijd van hun doelgroep is.. Dan geef je namelijk écht een fout signaal af, als je dat express doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ze het wel menen dat ze het niet gedaan hadden. Opzich was het al een poosje bekend bij de mensen van TMF Radio enzo dat ze het gingen afsteken. Dan hadden ze wel ff van te voren kunnen informeren of er niet iets speciaals aan de gang was, maar ja, dát doen ze dan weer niet inderdaad..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:04:22 schreef Joëlle het volgende:

Ik denk dat ze het wel menen dat ze het niet gedaan hadden. Opzich was het al een poosje bekend bij de mensen van TMF Radio enzo dat ze het gingen afsteken. Dan hadden ze wel ff van te voren kunnen informeren of er niet iets speciaals aan de gang was, maar ja, dát doen ze dan weer niet inderdaad..

Helemaal mee eens!!

Als ze even hadden geinformeerd van tevoren hadden ze op z'n minst kunnen weten dat er een begraafplaats naast dat plein ligt, wat dus betekent dat er de kans is dat er iemand op die dag daar begraven wordt...

Pff... ik zet die TMF radio echt never nooit aan... (wat ik sowieso al niet van plan waswidegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:38:23 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Als je expres al z'n provocerende daad begaat, dan is het natuurlijk extra mooi meegenomen als het nog provocerender is dan aanvankelijk bedoeld. Dat er dan helaas een excuus van af moet om de schijn op te houden neem je dan voor lief.

Als je vuurwerk afsteekt voor dat het mag krijg je een boete. Aangezien het bewijs op video staat hoop ik dan ook dat het OM hier werk van gaat maken.

Wat voor triest radio station moet je zijn om de wet te overtreden, een heel dorp in een negatief daglicht zet en als klap op de vuurpijl ook nog eens nabestaanden van een 19 jarige jongen hun kans ontnemen op een laatste afscheid in rust en gebed.

Wat voor een voorbeeld voor de jeugd moet dit voorstellen?

Excuus maken om de schein op te houden is nogal een beschuldiging die je bij hun neerlegt... want wie weet wisten ze dit helemaal niet, waar ik zelf vanuit ga...

En als dat dorp echt zo barst van de normen en waarde had er op dat moment dat de camera´s liepen niet iemand naar hun toe kunnen lopen en dit kunnen melden... is voor zover ik gezien heb niet gebeurd... is dit wel gebeurd dan kan ik het met je eens zijn, maar tot die tijd absoluut niet...

Dat ze een wet overtreden weet ik ook niet, want je weet niet of er een vergunning is afgegeven hiervoor... of jij moet kunnen aantonen dat TMF dit zonder vergunning heb gedaan ? Want nu kan ik namelijk andersom stellen dat die burgermeester zijn handen probeerd te wassen in onschuld...

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:49:10 schreef Harm-Jan het volgende:

TMF heeft eigenlijk dus alleen respect voor de doden en niet voor de normen en waarden van andere mensen. Misschien omdat ze zelf nogal 'waarde(n)loos' zijn.

owja, volgens mij wordt het excuus toch echt gemaakt naar de nabestaande toe... of zijn dat geen levende meer ?

Daarbuiten hebben ze het niet op een zondag gedaan en daarmee ook niet hun ozo heilige zondag's rust verziekt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:24:02 schreef living stone het volgende:

[...]

Excuus maken om de schein op te houden is nogal een beschuldiging die je bij hun neerlegt... want wie weet wisten ze dit helemaal niet, waar ik zelf vanuit ga...

En dat is een beschuldiging die ik richting TMF zonder enige twijfel kan maken. TMF heeft in het verleden al meerdere malen aangetoont totale lak te hebben aan christelijke waarden en normen en schroomd niet om christenen belachelijk te maken.

Ik heb overigens nergens gezegt dat ze het wisten. Ik wou alleen zeggen dat deze gratis extra publiciteit (of die nou negatief of positief is) goed uitkomt.

Quote:
En als dat dorp echt zo barst van de normen en waarde had er op dat moment dat de camera´s liepen niet iemand naar hun toe kunnen lopen en dit kunnen melden...

Ik neem aan dat alle belangstellenden op dat moment bij de begrafenis aanwezig waren. En als iemand een illegale want bij wet verboden daad gaat uitvoeren (het afsteken van vuurwerk voordat het mag) dan zullen de meeste mensen met normen en waarden hiervan weglopen. Vooral de ouderen die over het algemeen wat beter geinformeerd zijn wat er zoal in het dorp gebeurd.

Quote:
is voor zover ik gezien heb niet gebeurd... is dit wel gebeurd dan kan ik het met je eens zijn, maar tot die tijd absoluut niet...

Of dat gebeurd is weet ik niet. Dat je het niet met mij eens bent is jammer, maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Quote:
Dat ze een wet overtreden weet ik ook niet, want je weet niet of er een vergunning is afgegeven hiervoor... of jij moet kunnen aantonen dat TMF dit zonder vergunning heb gedaan ?

De burgermeester zegt van niets te weten. Ze wisten helemaal niet dat TMF langs zou komen. Het lijkt me dus niet dat de gemeente hier een vergunning voor afgegeven heeft. Als TMF dat wel had gedaan neem ik aan dat die vergunning er niet gekomen was.

Quote:
Want nu kan ik namelijk andersom stellen dat die burgermeester zijn handen probeerd te wassen in onschuld...

Als je als burgermeester hier niets van weet dan hoeft hij zijn handen ook niet te wassen. Vreemd dat jij mijn bewering dat TMF op sensatie uit was niet vind kunnen en dat je zelf een respectabele man een burgermeester die aangesteld is door de koningin wil beschuldigen van het handen wassen in onschuld.

Quote:
owja, volgens mij wordt het excuus toch echt gemaakt naar de nabestaande toe... of zijn dat geen levende meer ?

Daarbuiten hebben ze het niet op een zondag gedaan en daarmee ook niet hun ozo heilige zondag's rust verziekt...

Bij mijn weten wordt er alleen een algemeen excuus geplaatst. Volgens mij is Ali B of iemand van TMF niet persoonlijk langsgegaan bij de ouders. Misschien dat jij hier meer van weet?

Daarbij maakt een excuus weinig indruk als je zoon net begraven is en je tijdens die begravenis niet in stilte en rust afscheid hebt kunnen nemen van je zoon.

Wat heeft zondag hier mee te maken? Kan je het moeilijk verkroppen dat deze mensen in dit dorp andere keuzes maken dan de meeste andere mensen in andere dorpen/steden. De grote meerderheid van Staphorst wil op zondag gewoon rust, neem jij ze dat kwalijk?

Ik denk trouwens niet dat de mensen in Staphorst het woord heilig zo snel in de mond zullen nemen en al helemaal niet om een dag aan te duiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm, de aktie van TMF gaat mij ook te ver, los van of er een begrafenis was of niet. Ik bedoel, je mag die anti-vuurwerkregeling net als ik onzin vinden, maar je hebt je nog wel aan die regeling te houden. En zéker als je te gast bent in het dorp, zoals TMF op dat moment was. Onzin-regelingen kun je altijd nog via de wettelijke wegen proberen aan te kaarten, daar is echt geen TMF voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:44:17 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

En dat is een beschuldiging die ik richting TMF zonder enige twijfel kan maken. TMF heeft in het verleden al meerdere malen aangetoont totale lak te hebben aan christelijke waarden en normen en schroomd niet om christenen belachelijk te maken.

Ik heb overigens nergens gezegt dat ze het wisten. Ik wou alleen zeggen dat deze gratis extra publiciteit (of die nou negatief of positief is) goed uitkomt.

alleen waar heeft TMF in dit verhaal lak aan de "christelijke normen en waarde" Ze overtreden een wet als ze geen vergunning zouden hebben, waar ik geen oordeel over kan geven...

Dat je zegt dat ze ervan op de hoogte waren leg je er naar mijn mening wel erg dik bovenop door in principe te zeggen dat ze excuus maken om de schijn op te houden... er wordt gedachtes ingevuld die jij niet invullen kan... dat TMF extra in het nieuws komt klopt idd helemaal, maar ik geloof niet dat dit hun bedoeling is geweest en deze publiciteit liever niet gezien hadden... Ik weiger te geloven dat ze voor hun zender in dit geval letterlijk over lijken gaan...

Quote:
Ik neem aan dat alle belangstellenden op dat moment bij de begrafenis aanwezig waren. En als iemand een illegale want bij wet verboden daad gaat uitvoeren (het afsteken van vuurwerk voordat het mag) dan zullen de meeste mensen met normen en waarden hiervan weglopen. Vooral de ouderen die over het algemeen wat beter geinformeerd zijn wat er zoal in het dorp gebeurd.

Idd, die zullen weglopen, maar nemen niet de moeite een waarschuwing te geven dat er verderop nog een begravenis aan de gang is wat neem ik aan een kleine moeite is ? Dit noem ik om het ff netjes neer te zetten "aan jezelf denken" en je medemens het zelf uit laten zoeken... leuk dat je dan de ene norm wel hanteerd, maar daarmee een andere aan de kant schuift...

Quote:
Of dat gebeurd is weet ik niet. Dat je het niet met mij eens bent is jammer, maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Ik ben het idd niet met je eens dat een zender met de mensen als triest worden bestempeld, omdat ze vuurwerk afstaken tijdens een begravenis waar ze mogenlijk niet van op de hoogte waren...

Waren ze hiervan op de hoogte dan kan ik het met je eens zijn, maar het is nog niet bewezen...

Quote:
De burgermeester zegt van niets te weten. Ze wisten helemaal niet dat TMF langs zou komen. Het lijkt me dus niet dat de gemeente hier een vergunning voor afgegeven heeft. Als TMF dat wel had gedaan neem ik aan dat die vergunning er niet gekomen was.

Als je als burgermeester hier niets van weet dan hoeft hij zijn handen ook niet te wassen. Vreemd dat jij mijn bewering dat TMF op sensatie uit was niet vind kunnen en dat je zelf een respectabele man een burgermeester die aangesteld is door de koningin wil beschuldigen van het handen wassen in onschuld.

Je weet niet of die vergunning wel of niet gekomen was is op dit moment achteraf gepraat en achteraf beslissingen... ik wil helemaal niemand beschuldigen wat ik met deze opmerking wil laten zien is dat de andere kant ook eens bekeken moet worden en dat er eerst bewijzen op tafel moeten liggen over bepaalde dingen voor een zender weer de grond in getrapt wordt...

Want wat is nou makkelijker dan een zender, toevallig weer TMF de grond in te trappen met zijn allen ? dat die burgermeester een respectabele man is betekend namelijk helemaal niets, of heb jij nooit op het nieuws gezien dat er een burgermeester of een andere hoge politicus aftrad ivm met wandaden ?

Quote:
Bij mijn weten wordt er alleen een algemeen excuus geplaatst. Volgens mij is Ali B of iemand van TMF niet persoonlijk langsgegaan bij de ouders. Misschien dat jij hier meer van weet?

Ik weet niet of ze al langs zijn gegaan of nog langs gaan denk dat dat afwachten is tot daar berichten over naar buiten komen, zal wel niet naar buiten worden gebracht, want negatief praten blijft makkelijker dan positief...

Quote:
Daarbij maakt een excuus weinig indruk als je zoon net begraven is en je tijdens die begravenis niet in stilte en rust afscheid hebt kunnen nemen van je zoon.

Wat heeft zondag hier mee te maken? Kan je het moeilijk verkroppen dat deze mensen in dit dorp andere keuzes maken dan de meeste andere mensen in andere dorpen/steden. De grote meerderheid van Staphorst wil op zondag gewoon rust, neem jij ze dat kwalijk?

Ik denk trouwens niet dat de mensen in Staphorst het woord heilig zo snel in de mond zullen nemen en al helemaal niet om een dag aan te duiden.

deze opmerking was ook niet tegen jou bedoeld. Dat een excuus weinig indruk maakt, maak niet uit en dat probleem ligt bij de mensen die hem niet willen ontvangen en niet bij degene die inziet fout te zijn en het excuus wilt maken...

Die opmerking over zondag heeft weer te maken met waar het topic in principe over ging en ja ik heb er moeite mee als mensen een vuurwerkverbod willen, omdat dit op een zondag valt en zo andere het recht te ontnemen vuurwerk af te steken... Zoals eerder al gezegd ben ik best voorstander om tijdens de dienst dit in de buurd van de kerk te verbieden, maar geen totaal verbod...

We leven met gelovig en ongelovig naast elkaar en ik denk dat beide in dit soort situaties tegemoet gekomen moet worden... Zal denk ik meer verbroederen dan een verbod wat alleen meer onrust zaait en waardoor de kloof mogenlijk nog groter wordt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

STAPHORST

De gemeente Staphorst en de politie zetten samen stappen tegen TMF en Ali B.

TMF lanceerde de nieuwe zender TMF Radio op het Marktplein in Staphorst onder andere met het afsteken van vuurwerk.

De politie gaat, na overleg met het OM, Ali B. strafrechtelijk vervolgen voor het illegaal afsteken van vuurwerk. De gemeente Staphorst stuurt TMF een brief waarin de kosten voor het opruimen van het de resten van het vuurwerk worden verhaald op TMF.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag een post op Fok! forum en ik moest er eigenlijk best wel om lachen.

milagro schreef het volgende:

-----

Intens ongelukkige samenloop van, ja, maar dan kan die Ali A. niets aan doen, B. niets aan doen C. niets aan doen.

Om hen dan toch te pakken met dit zou wel een beetje flauw zijn.

-----

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif Ik wou hem jullie niet onthouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:27:05 schreef Thorgrem het volgende:

Ik zag een post op Fok! forum en ik moest er eigenlijk best wel om lachen.

milagro schreef het volgende:

-----

Intens ongelukkige samenloop van, ja, maar dan kan die Ali A. niets aan doen, B. niets aan doen C. niets aan doen.

Om hen dan toch te pakken met dit zou wel een beetje flauw zijn.

-----

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif
Ik wou hem jullie niet onthouden.

rofl.gifwidegrin.gifrofl.gifwidegrin.gif Geweldig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar Ali ABC was wel diegene die het vuurwerk onstak. Het was illegaal en is bij wet verboden. Ik vind 'm een vrolijke knul maar meneer Petje Af had toch ff wat beter moeten nadenken hierover.

Vuurwerk afsteken voor 31 december mag niet en is strafbaar. Punt uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde het op de radio ja. TMF heeft iig veel gratis reclame.

Ik ben het helemaal eens met wat anderen hierboven schrijven. TMF is tegen de wet ingegaan om zomaar vuurwerk af te steken, voor oudejaarsdag 10.00 Iets wat gewoon niet mag, tenzij je een vergunning hebt. Dat dit perongeluk tijdens een begravenis is, is vooral een ongelukkige samenloop van omstandigheden en daar kan TMF dus niets aan doen. Ik hoop dat het niet al te veel herrie was voor de mensen op de begraafplaats (ik heb ook wel eens een begravenis meegemaakt van een jong iemand, waar ze vlak bij aan het heien waren.)

Ik denk trouwens niet dat de TMF doelgroep in staphorst woont, misschien ben ik nu te generaliserend en heb ik gewoon veel vooroordelen, maar ik zou ziets eerder in Amsterdam doen. En om staphorst nu te betitelen als saaiste dorp.. ach ik dacht dat ze daar veel schuren en feesten hadden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ali B was net op tv en hij was in ieder geval mans genoeg om persoonlijk contact op te nemen met de moeder van de overleden jongen. Daarnaast wordt een artiest ingehuurd/gevraagd voor zoiets. Dan kan /mag die artiest er van uitgaan dat het allemaal geod geregeld is met de vergunningen. Ik denk niet dat Ali B enige blaam treft en zie niet in waarom hij een boete zou moeten krijgen.

TMF aan de andere kant heeft verzuimd die vergunning aan te vragen,ze had er iig geen. Alle schuld ligt dus bij TMF.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid