Spring naar bijdragen

Schooluniform of niet?



Aanbevolen berichten

tegen,

Als ik niet meer mijn boodschappen zou mogen verdedigen, maar elke dag dat ik naar school ga aanmoet trekken wat moet van hun..

Gaat er dan niet een stuk van je eigen visie verloren..

Dat je kan kiezen waar jij bij wil horen? wat jij wil uitdragen?

Dat als je in de winkel staat je een shirt ziet die je 2 dagen per week kan dragen..en op deze manier meer onzinnige kleding in je kast hebt hangen..

en denk je dat het stopt met een uniform..nee dtraks moet je je haar

in een scheiding, of in 2 staartjes..

Die ene schooltas hebben en op die fiets naar school..

Vriendelijk bedankt maar ik blijf liever me eigen persoontje..

met me eigen kleding..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
en denk je dat het stopt met een uniform..nee dtraks moet je je haar

in een scheiding, of in 2 staartjes..

Die ene schooltas hebben en op die fiets naar school..

Drogreden flower.gif En dat van dat pesten is denk ik maar een slappe oplossing. Om te beginnen ontmoeten de scholieren elkaar na de schooltijd ook, dus dan wordt het wel ingehaald dat je een bepaald merk moet dragen. En zoals we allemaal weten, gaat het de pesters helemaal niet om je kleding of je bril, ze moeten je gewoon pesten. Zo worden er bijvoorbeeld mensen die intelligenter zijn de rest, gepest dat ze dom zijn. Dus er is niks wat je aan jezelf kan doen om dat te voorkomen, behalve zelfverzekerd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:17:49 schreef Dr. Strangelove het volgende:

Even een vraagje tussendoor: hoeveel mensen hier hebben daadwerkelijk wel eens problemen gehad met de schoolleiding om heteen dat ze droegen?

Ik gok dat dat aantal vrij laag is.

ik heb er nooit last van gehad (engel.gif), maar bij ons op school werden in de zomer regelmatig meiden naar huis gestuurd omdat hun rok te kort was, en jongens omdat hun broek te kort was. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 23 december 2006 18:46:18 schreef NienkeJ het volgende:

[...]

ik heb er nooit last van gehad (
engel.gif
), maar bij ons op school werden in de zomer regelmatig meiden naar huis gestuurd omdat hun rok te kort was, en jongens omdat hun broek te kort was.
smile.gif

Ref-ffmhmmm mondhouden.gif school smile.gif

Ik ken het widegrin.gif

Edit: Gelukkig ook nooit last van gehad puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja ik heb er problemen mee gehad

mijn truitje zat te laag, en daar waren ze niet blij mee mondhouden.gif zeurmensen zijn het ook op mijn school (en néé, ik zit niet op een refo-school, integendeel... ik zit op zon christenLIJKE school puh2.gif)

en over uniformen: tegen: korte rokjes staan me niet, en ik houd niet van grijzemassakleding, en ik houd niet van gezag en als ze mij dit dus opdragen... dan dan dan... ga ik gewoon niet naar school puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet je eens opletten hoe creatief leerlingen met hun uniforme uniformen omgaan om toch nog iets van individualiteit uit te drukken smile.gif

Wat is er zo geweldig aan groepsgevoel...wij/zij Wow, wanneer heeft dat ooit positief gewerkt?

Pesten...op uniforme scholen wordt net zo hard gepest, zijn er net zo goed kliekjes en populaire en minder populaire groepen.

Kosten??? In Afrika zijn er mensen die hun kinderen niet naar school kunnen sturen omdat ze dekosten van een uniform niet kunnen betalen.

Korte rokjes...mooie manier om alle moslimmeisjes uit scholen te houden knipoog_dicht.gif Gut, je hoofddoek mag wel hoor, maar je moet wel je uniform met minirokje dragen smile.gif

Ik zou dan ook gelijk sexe discriminatie uit willen bannen...dus voor jongens en meisjes een pij-achtig gewaad met capuchon knipoog_dicht.gif

abdijsion.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ja gestemd, omdat dit veel problemen binnen scholen, deels kan voorkomen.

Ik zeg eerlijk dat ik het als juf zijnde, heel leuk vind, dat mijn kinderen vaak leuk gekleed zijn en dat je ze elke dag in wat anders ziet, maar het geeft ook vele problemen.

Hoe je het ook went of keert, kinderen (in de hogere groepen en vooral middelbare school) willen zichzelf aanzien geven door hun kleren of maken andere kinderen zwart (pesten dus), omdat ze niet het goede merk of een andere kledingkeuze hebben.

Ook heb ik wel is gelezen, dat er binnen een school meer discipline vanuit het kind komt, wanneer er uniformen worden gedragen.

En als je naar de middelbare school kijkt, dan lijkt mij dat toch best handig.

Sorry hoor, maar ik vind niet dat kinderen met petjes en capuchons op in de klas mogen zitten, dit vind ik respectloos tegenover de leerkracht en deze kledingkeuze voorkom je door uniformen.

Net zo goed, vind ik, dat een leerkracht degelijke kleren aan moet hebben en geen uitdagende kleding voor de klas, want een leerkracht moet het goede voorbeeld geven.

Dus als het aan mij ligt: uniformen voor scholen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik heb ja gestemd. Gelijk geef ik toe dat een uniform niet de oplossing is voor alle problemen en dat er dan scholen zijn waar niemand gepest wordt en alle kindertjes vrolijk en blij zijn.

Maar toch, het zal wel een positieve invloed hebben. Men beoordeelt elkaar niet meer op wat men draagt, het groepsgevoel zal waarschijnlijk sterker worden. Iedereen loopt er netjes bij. En ja, ook spijbelaars zijn in hun kleren makkelijker te pakken.puh2.gif Geen competities wie de duurste kleding heeft, geen afgeven op elkaar en geen gepieker wat je 's ochtens aan zou moeten. Wel ben ik ervoor dat het dan geen strakke pakjes zijn, maar gewoon normale kleding, maar dat zijn details.

Er heeft hier trouwens een vrij grote mbo-school in de buurt een uniform, daar heb ik eigenlijk nog nooit klachten over gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gestemd: Ja.

Ik zou een schooluniform denk ik niet eens zo erg vinden. Moet het natuurlijk wel een lekker zittend uniform zijn dat ook leuk staat, met wat variatie bijv.

Maar aan de andere kant, lekker dragen wat je zelf leuk vind is ook wel beter smile.gif Alleen een bepaalde kleding code betreffende lage truitjes (van die BH kijkers), riemen (mini-mini rokjes) en broeken (meestal bij jongens) die zo laag op de heupen hangen dat ze d'r bijna afglijden (zodat ze dus halverwege de billen hangen en dan bukken...) zou ik echt niet erg vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb er beetje een andere mening over:

Ik doe een sportopleiding. voor de opleiding begon moesten we school/sportkleding aanschaffen. zo liep iedereen tijdens de lessen allemaal in zelfde tenue.

en nu nog steeds is dat zo. en is het voor sommige lessen verplicht dat we die kleding dragen. en het is ook nog eens netjes.

Zelf vindt ik het niet echt een ramp om echte uniformen te dragen. denk niet dat ik het heel erg zou vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:33:37 schreef Leidenschaft het volgende:

Wat zou je ervan vinden als we op school een uniform moesten dragen?

Het woord 'moesten' geeft dus al aan dat ik dan niets te kiezen heb. Ik heb er dan ook vrede mee widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:31:38 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ja!Ook vanwege de gelijkheid en het tegengaan van groepjesvorming.

Ik geloof niet dat schooluniformen groepjesvorming voorkomen. Je zoekt mensen toch vooral uit op karakter en overeenkomstige interesses.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beter dan kledingstukken verbieden is het, om een bepaald uniform verplicht te stellen. Leerlingen zijn herkenbaar, en als ze een school hebben om trots op te zijn, dragen ze het uniform als vertegenwoordiger van de eer van hun school. Is dat niet mooi gezegd? En natuurlijk; de druk van dure merkkleding valt weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:17:49 schreef Dr. Strangelove het volgende:

Even een vraagje tussendoor: hoeveel mensen hier hebben daadwerkelijk wel eens problemen gehad met de schoolleiding om heteen dat ze droegen?

Ik gok dat dat aantal vrij laag is.

Ik engel.gif Aangezien ik bandnamen op mijn tas had gekalkt en dat vonden ze op het Hoornbeeck niet tof.

Overigens heb ik op de Mavo ook problemen gehad vanwege kleren, maar dan met leerlingen 'jij hebt geen Nike', vlieg op *pakt raketwerper*

Ik heb niets tegen op uniformen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

pff, ik heb nee gestemd...

Persoonlijk zal ik er denk ik best moeite mee hebben om in een uniform te moeten lopen. Ik ben erg gesteld op mijn eigen kleding... Ik zou het echt heel erg vinden om kleren te moeten dragen die ik absoluut niet mooi vind.

Ik heb bijvoorbeeld een grondige hekel aan bepaalde kledingstukken (poloshirtjes en blousjes oa), maar als die bij het uniform horen...

Nee hoor, laat mij maar lekker mijn eigen kleding dragen die ik leuk vind, daar voel ik me het lekkerste in...

Er zitten natuurlijk wel voordelen aan en wat dat betreft zou een uniform misschien niet verkeerd zijn... Maar dat weegt niet op tegen dat wat hier boven staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid