Spring naar bijdragen

Nederlands leger martelde in Irak


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:33:06 schreef Gorthaur het volgende:

Idd, één groot communistisch complot tegen onze liberale heilstaat!

Ik wou er een serieuze reactie op geven, maar haverwege dacht ik : laat maar zitten. Zodra er een kritische noot is op links (PVDA/SP/GL) wordt het toch weggelachen. Alle mensen die niet links stemmen zijn toch asociaal en hebben geen recht op een stem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:48:56 schreef Gorthaur het volgende:

Juist, stemrecht ontnemen!

Zoals de grote liberaal Thorbecke het ook al wilde: het census kiesrecht. Dan vang je gelijk al die enge linksen, want dat zijn toch bijstandtrekkers.

M.a.w. een inhoudelijke reactie geven is onmogelijk.

Maar goed, als je dan toch over Thorbecke begint, moet je er ook even bij vertellen dat zijn voorstel voor census kiesrecht kwam in een tijd dat er nog helemaal geen democratie bestond. Sterker nog, in een tijd dat er een koning aan het bewind was die het liefste absoluut regeerde over zijn onderdanen.

Ik ben absoluut geen liberaal maar wat jij uitkraamt raakt kant noch wal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 18 november 2006 16:07:13 schreef Harm-Jan het volgende:

En nu gaan we hier weer BOT, zo niet dan *denkt* hebben jullie geen stemrecht meer.

Ja het is rond de verkiezingen en ja het komt van de volkskrant. En nu?

Ik dacht dat we weer BOT moesten gaan? Maar als je zelf z'n vraag steld. De Volkskrant is een linkse krant, dat is algemeen bekend. Er zijn verkiezingen binnen een week, en links kan het goed gebruiken dat een minister van de VDD/CDA in kwaad daglicht wordt gezet. Dat kan ze kiezers opleveren, afijn ik neem aan dat het zo duidelijk genoeg is. Een ieder die 1+1 kan optellen weet precies wat GenW en ik hier bedoelen.

Ik heb een goed artikel gevonden van Leon de Winter.

weblog LEON DE WINTER

Heilige verontwaardiging over 'martelingen'

vrijdag 17 november 2006 12:25

Toen ik vanochtend vroeg de radio aanzette, hoorde ik op Radio 1 een droefmakend verhaal over martelingen door Nederlandse militairen in Irak.

Het verhaal was afkomstig van de Volkskrant, en het eerste dat ik dacht was dat de timing van de publicatie niet toevallig kon zijn.

De Volkskrant, een echte PvdA-krant, wil graag het voorbeeld van The New York Times volgen en met een opzienbarend verhaal, gepubliceerd vlak voor de verkiezingen, de uitkomst beïnvloeden.

Op de voorpagina drukt de Volkskrant vandaag de regels af ten aanzien van de behandeling van krijgsgevangenen.

Dit is afkomstig uit artikel 13 en 14 van het Verdrag van Geneve:

- Artikel 13

'Krijgsgevangenen moeten te allen tijde menslievend worden behandeld. Evenzo moeten krijgsgevangenen te allen tijde worden beschermd, in het bijzonder tegen iedere daad van geweld of vreesaanjaging, tegen beledigingen en de nieuwsgierigheid van het publiek.

Represaillemaatregelen ten aanzien van krijgsgevangenen zijn verboden.'

- Artikel 14

'Krijgsgevangenen hebben onder alle omstandigheden recht op eerbiediging van hun persoon en van hun eer.'

Als burger word ik zelden op de manier behandeld die het Verdrag van Geneve opdraagt aan 'mogendheden? ten aanzien van de behandeling van krijgsgevangenen ? ik word voortdurend beledigd, mijn persoon en eer worden voortdurend onrecht aangedaan, en ik kan ook niet zeggen dat vreesaanjaging mij wordt onthouden.

Kennelijk wil de Volkskrant, en de geciteerde hoogleraar internationaal recht, dat we ons in Irak naar de letter van deze artikelen gedragen.

Wat is er nou precies gebeurd daar in Irak? Waaraan hebben onze soldaten zich schuldig gemaakt?

Schokkend

Gaat u er even goed voor zitten, want het is schokkend.

De Volkskrant: ?Tijdens de verhoren hadden de verdachten een stofbril op waardoor ze niets zagen. Afwisselend zijn ze zonder bril ook blootgesteld aan fel licht. De Irakezen zijn natgegooid om ze wakker te houden en hun gehoor werd geprikkeld met ?bijzonder hoge geluidstonen?.?

Deze bijzonder kwalijke martelpraktijken, die eenieder die een popconcert heeft bijgewoond of jonge kinderen heeft, niet geheel onbekend voorkomen, worden elke zaterdagavond in de uitstekende tv- serie '24' onnavolgbaar overtroffen door mijn held Jack Bauer, die enkele weken geleden een man ondervroeg die niets wilde zeggen.

Naast de man zat zijn vrouw, en Jack schoot haar door het been om de man tot praten te bewegen. Het werkte.

Verhaal

Kijk, als onze jongens Jack zouden navolgen, dan had de Volkskrant een verhaal gehad. Maar een leger dat over elke geschoten kogel, zoals in Irak en Afghanistan, een rapport moet maken en op vele manieren belemmerd wordt om strijd te voeren ? zonder militaire suprematie zal nooit rust worden afgedwongen - omdat politici het in hun hoofd gehaald hebben om ?hearts and minds? te winnen, kan beter ontbonden worden.

De strijd tegen terroristen in Irak en Afghanistan is bitter en wreed. De partij die het meest gewelddadig is zal winnen. De Geallieerden hebben de Tweede Wereldoorlog niet gewonnen met praatgroepen en richtlijnen van politici. Met brandbommen zijn Duitse steden vernietigd waarbij massaal Duitse burgers stierven. Duitse krijgsgevangenen werden redelijk behandeld (door de westerse geallieerden, niet door de Russen), maar waar het om ging verloor niemand uit het oog: de vernietiging van de machtsbasis van de fascisten, het einde van hun infrastructuur.

Nee, ik vind niet dat je zomaar alles met krijgsgevangen kunt doen.

Je moet ze behoorlijk behandelen want ze bevinden zich in jouw macht.

Maar de door de Volkskrant beschreven incidenten (andere zijn er kennelijk niet) zijn géén martelingen maar hoogstens een vorm van ruwe behandeling (mishandeling zou ik het niet eens noemen), die niet geheel onbegrijpelijk is in een oorlog met terroristen die hun gevangenen onthoofden nadat ze ze van hun ledematen en geslachtsdelen hebben ontdaan.

Heilige verontwaardiging

De heilige verontwaardiging die uit het stuk spreekt, is een pose van redacteuren aan de Amsterdamse Wibautstraat die erop rekenen dat hun lezers niet beseffen dat de wereld van de Vinexwijk een tikkie afwijkt van de wereld in de Irakese provincie Al Muthanna.

Wie zijn de ?ingewijden? over wie de krant het heeft? Wie heeft dit gelekt, waarom nu? De Volkskrant belooft dat morgen meer zal volgen over deze ernstige zaken.

De columnist Mohammed Benzakour ? zo op het oog een charmante, moderne man ? heeft onlangs opzien gebaard met een column waarin hij met enige instemming schrijft dat Marokkaanse vrouwen erop rekenen dat ze regelmatig door hun mannen geslagen worden.

Als die mannen dat nalaten, zo vinden deze vrouwen, zijn het geen echte kerels. Zouden deze vrouwen teleurgesteld zijn wanneer hun mannen niets anders weten te verzinnen dan stofbril op en af, licht aan en uit, water, hoge tonen - in plaats van een lekkere mep die lang nagloeit?

De Iraakse gevangenen verwachtten dat hun nagels uit hun vingers getrokken werden, dat ze aan hun enkels werden opgehangen, dat hun tongen met brandijzers werden verschroeid en hun geslachtsdelen werden verminkt, zoals in de ?good old times? van Saddam ? die volgens velen, onder wie Wouter, Jan en Femke, in functie had moeten blijven.

Nee, ze kregen een stofbril op ? en Nederland weet van gekkigheid niet hoe sterk we dit moeten veroordelen.

Drilboren

Dit komt uit een bericht van Reuters van vandaag:

'Ze noemen hem de ?sjiietische Zarqawi?, een marteldeskundige met een voorliefde voor drilboren, een sektarische oorlogsheer bezeten van het verdrijven van de soennieten uit Bagdad, een man wiens duistere legende is toegenomen na ontsnappingen aan Amerikaanse strijdkrachten.'

Nee, deze marteldeskundige zet zijn boor niet zomaar op iedereen:

'Wat betreft de drilboren, ik zou nooit een menselijke wezen verminken omdat de islam verminking verbiedt, zelfs van honden. (...) Mijn enige vijanden zijn de bezetters.'

Amerikaanse en Irakese autoriteiten houden deze man verantwoordelijk, zo schrijft Reuters, 'voor duizenden ontvoeringen en doden dit jaar, en slachtoffers werden gevonden met doorgeboorde schedels en lichamen.'

Begrijpt u de verhoudingen een beetje?

-------

Na te lezen op link

Volgens mij is de gemiddelde ontgroening bij studentenverenigingen nog zwaarder dan deze "martel" praktijken.

Samengevoegde post 18-11-2006 17:13:27:

En dit is wat minister Kamp er over te zeggen heeft.

Kamp: Oppositie trok veel te snel conclusies

zaterdag 18 november 2006 14:26

Minister Henk Kamp van Defensie is 'geschokt' over de reactie van de linkse partijen op berichten over wangedrag van Nederlandse militairen in Irak. Hij vindt dat de partijen te snel conclusies hebben getrokken.

Kamp vindt vooral over de uitlatingen van PvdA-leider Wouter Bos niet kunnen. Die suggereerde vrijdag dat er feiten in de doofpot zijn gestopt.

‘Ik vind het een spectaculaire uitspraak. De ene week vindt hij mij de beste minister. Nu ben ik volgens hem geen knip voor mijn neus waard,’ zegt Kamp.

Onwaarheden

Volgens Kamp zijn vrijdag vooral onwaarheden door de oppositie verkondigd. ‘Ik heb weinig dingen gehoord die waar zijn. Het Openbaar Ministerie zou geen onderzoek hebben gedaan, werd gezegd. Deze beweringen waren door de SP en de PvdA nog niet gedaan, of het bericht kwam naar buiten dat het OM wel onderzoek heeft gedaan.’

Kamp bekritiseerde ook de berichtgeving in de media. In een aantal gevallen werd zonder meer gesproken over martelingen, zonder dat dit was gebaseerd op feiten.

'Martelen'

De Volkskrant uitte vrijdag de beschuldiging dat Nederlanders Irakezen hadden 'gemarteld'. Iraakse verdachten zouden onder meer wakker zijn gehouden met behulp van koud water, en ze moesten skibrillen dragen. De martelpraktijken zouden volgens de krant niet zijn gemeld aan het OM.

Volgens de minister zijn alle feiten bekend en onderzocht. Toch laat Kamp een onafhankelijke commissie de kwestie onderzoeken. Ook wordt bekeken of betrokkenen correct met de informatie zijn omgegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:54:09 schreef GenW het volgende:

Wat is Henk Kamp toch een geweldige minister. Zo correct als die man overkomt en zo helder als hij de zaken weergeeft. Hij zet alles weer netjes recht, zojuist in Nederland Kiest. Chapeau!

Nummer 3 op de VVD lijst voor de geintresseerden knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet van de vorige defensie minister dat hij erg veel om z'n eigen imago gaf en veel minder om de militairen (en ja dat was ook een VVD minister).

Bij defensie wordt er sinds het einde van de koude oorlog al bezuinigd en dat drukt het moreel nog wel eens, en is men een beetje wantrouwig voor Den Haag.

Maar deze minister heeft zichzelf bewezen en staat voor de manschappen. Dus al minister van defensie is hij een zeer geschikt persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

militairenwoedendoplinks.jpg

Samengevoegde post 20-11-2006 21:50:19:

PvdA duikt weg voor eigen martel-aantijgingen

Opeens wil Wouter Bos geen spoeddebat meer over 'martelingen' in Irak. Een fraai staaltje opportunisme: belletje trekken en hard weglopen

Syp Wynia

Vijf dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen kwam naar buiten dat Nederlandse inlichtingenofficieren drie jaar geleden gevangenen zouden hebben 'gemarteld' in Zuid-Irak. Vijftien gevangen Irakezen zouden zijn natgespoten en zijn blootgesteld aan fel licht en harde muziek.

De linkse oppositiepartijen, waartoe inmiddels ook D66 behoort, kwamen behalve met snelle, ook met schrille reacties, op een toon die verraadt dat er verkiezingen in aantocht zijn.

PvdA-leider Wouter Bos, die VVD-minister Henk Kamp eerder had geprezen, betichtte hem er nu van dat de minister ‘drie jaar lang op een doofpot’ had gezeten en noemde Kamp ‘geen knip voor de neus waard’. De linkse partijen, de PvdA incluis, wilden de Tweede Kamer nog voor de verkiezingen, vandaag of morgen, terughalen van reces.

Maar wat blijkt vandaag? De PvdA wil helemaal geen debat meer voor de verkiezingen! PvdA-kamerlid Frans Timmermans wil dat de Kamer nu plotseling pas donderdag of later met het kabinet praat, naar hij zegt omdat hij wil voorkomen dat de verkiezingen centraal komen te staan in het Kamerdebat. Wouter Bos zei vanochtend hetzelfde in het tv-programma Goedemorgen Nederland.

De vraag dringt zich op wat er plotseling in de PvdA is gevaren. Herinnert de PvdA zich plotseling dat ze de inmiddels afgesloten Irak-missie in tegenstelling tot de linkse concurrenten SP en GroenLinks wél heeft gesteund? Deinst de PvdA terug, nu blijkt dat Kamp anders dan Bos beweert helemaal niet op een doofpot heeft gezeten, maar dat de drie jaar oude zaak destijds netjes aan het Openbaar Ministerie is voorgelegd waarna het OM na eigen onderzoek tot de conclusie kwam dat er geen reden was voor strafvervolging?

De Partij van de Arbeid, zo laat het zich aanzien, is helemaal niet bang dat de verkiezingen het zelfbedachte spoeddebat zullen verstoren. De PvdA is juist bang dat het debat de eigen verkiezingscampagne gaat verstoren.

Het is een fraai staaltje opportunisme: belletje trekken en hard weglopen.

bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

De PVDA zei voor de verkiezingen nog dat ze het op donderdag zouden willen behandelen in de kamer. Het lijkt me een uiterst geschikt moment om er nu over te beginnen, dan komt gelijk het ware gezicht van sommigen boven. Dan weet je wat je tegenover je hebt zitten bij de onderhandelingen.

De PVDA en GL zouden zich diep moeten schamen door gelijk met termen als marteling, parlementair onderzoek, Kamp die niet te vertrouwen is enz enz te gaan strooien.

Buiten dat dit zo uitbrengen schadelijk was voor het moreel van het Nederlandse leger heeft het onze internationale positie ook ondermijnd en brengt het indirect levens in gevaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ok, ik ben gestopt bij pag 2 met verder lezen...miss heb ik iets gemist. maar wat ik zeker gemist heb is het volgende:

Martelingen door Nederlanders...ff serieus...wat zou dat kunnen zijn? Ik denk kietelen als het vergeleken word met wat de Tali zou doen. Het is namelijk zo dat wanneer je gepakt word door die jongens...je komt nooit meer thuis, tenzij een QRF je komt halen met juiste info van INTEL.

De Tali gebruikt zulke middelen om jou te martelen waar je familie thuis kippenvel krijgt terwijl zij thuis zitten! Tevens, wanneer we terug kijken naar de afgelopen 5 jaar: Irak

Journalisten die worden opgehangen, geslagen worden, in de fik worden gestoken en dan op straat worden gegooid...alleen maar omdat zij het nieuws willen verslaan.

Soldaten die zuur moeten drinken, hun eigen buddy neerschieten, je eigen snijden en er dan brandend middel over heen gooien.

Burgers die worden gemartled voor de ogen van soldaten die geen informatie willen geven, kinderen die worden betaald om in de vuurlinie te gaan lopen waardoor deze word geraakt en de schuld word gegeven aan de soldaat.

Is dit geen marteling voor de jongens die in Irak/ Afganistan (en landen uit het verleden) zitten?

Stel je zit in een land onder de vlag van Blauw helmen...als je daar onder bent uitgezonden...je mag niet terug schieten..niets...helemaal niets doen! En het is voorgekomen dat de vijand op dat moment contact met jou maakt...je mag niet terug schieten maar de vijand staat daar wel op jou te richten, en haalt de trekker nog niet over....

Daarbij komt ook: de oorlog in Irak en Afganistan.

Zijn er mensen die weten hoe Vietnam was? Korea? Libanon? Joegoslavie? Gooi deze oorlogen bij elkaar, de martel technieken en de middelen...dan is het martelen van de Nederlanders een lachertje...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, ik wil me er nu niet over uitlaten of die Nederlandse akties nu martelingen waren of niet - de ene denkt van wel, de andere niet. Maar ik zie hier al een beproefde argumentatiemethode langskomen, die mijns inziens toch niet helemaal juist is. Deze gaat namelijk zo:

Persoon A geeft persoon X een paar klappen.

Persoon B beukt persoon X volledig in elkaar, overgiet hem met zuur en laat hem door prikkeldraad kruipen.

Persoon B doet dus iets véél ernstigers dan persoon A.

De klap van persoon A is vergeleken met die van persoon B daarom eigenlijk geen mishandeling te noemen.

Conclusie: persoon A mishandelt niet en persoon B wel.

Ander voorbeeld:

Persoon A zit eenzaam thuis en kan maar nét rondkomen.

Persoon B heeft geen huis, geen eten, zwerft over straat, is ernstig ziek en wordt constant bespuwd en vernederd door voorbijgangers.

Persoon B heeft het dus véél en véél erger dan persoon A.

De ellende van persoon A is vergeleken met die van persoon B daarom eigenlijk geen ellende te noemen.

Conclusie persoon A heeft het nog goed en persoon B niet.

De werkelijkheid is natuurlijk dat persoon A net zo goed mishandeld of het net zo goed ellendig heeft. Ook slaan is mishandeling en ook eenzaam maar net rondkomen is ellende. Alleen niet zo erg als wat persoon B uitspookt of meemaakt, maar wel mishandeling of ellende.

Juist door dit soort onzinredenaties worden veel mensen vergeten of worden veel verkeerde akties gebagatelliseerd. Want we willen altijd vergelijken met iets nog veel ergers, en vergeten daardoor dat minder ellende óók ellende is en mildere mishandeling óók mishandeling.

Ook mensen die het minder ellendig hebben, verdienen nog steeds onze onverdeelde aandacht. En ook mensen die minder ernstig mishandelen zijn verkeerd bezig. Is het niet vreemd dat we braaf Jezus naroepen dat elke zonde even erg is, maar het hier ineens redenaties gebruiken die daar recht tegenin gaan?

Zijn we dan vergeten dat een beetje ellende op den duur tot grote ellende kan leiden en een beetje mishandeling op den duur tot ernstige mishandeling? Dat juist die venijnige, kleine, "onschuldige" zonden tot veel ernstigere zonden kunnen leiden? En dat we daarom juist naar die kleinere zonden of ellendigheden moeten kijken?

Nogmaals: ik wil hiermee niets zeggen over wat de soldaten hebben uitgespookt daar. Misschien was het marteling, misschien ook wel niet. Ik wil alleen aangeven dat zo'n bagatelliserende redenatie heel gevaarlijk kan uitpakken en je misschien juist veel meer het zicht op de zonde doet ontnemen.

Wat de Taliban heeft uitgespookt is afschuwelijk en weerzinwekkend. Maar dat praat (veel) mildere vormen van marteling nooit goed. Marteling is marteling, ellende is ellende. En Jezus ziet ook naar die "kleine vormen" om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik zei al dat er een smerig politiek spelltje werd gespeeld met betrekking op dit onderwerp. Nu blijkt dat de PVDA er achter zat. Te beschamend voor woorden dat dit soort tuig (Ton Heerts) het Nederlandse volk moet vertegenwoordigen. Ze zouden hem direct vast moeten zetten voor veraad.

PvdA hielp Volkskrant bij 'martel'-primeur

woensdag 24 januari 2007 10:44

Elsevier onthult deze week dat het prominente PvdA-kamerlid Ton Heerts (40) vlak voor de verkiezingen van 22 november de Volkskrant heeft geadviseerd bij de geruchtmakende publicatie over vermeende 'martelingen' door Nederlandse militairen in Irak.

Door Eric Vrijsen

Elsevier heeft een reconstructie gemaakt van de affaire.

Ton Heerts, afkomstig van de FNV en oud-voorzitter van de Marechausseevereniging, was de hoogste nieuwkomer op de kandidatenlijst van de PvdA (nummer 5) en is nu kamerlid.

Hij bevestigt in Elsevier dat hij bij de Volkskrant-onthulling, die wereldwijd aandacht kreeg, betrokken was. ‘Ik adviseerde de verslaggever hoe hij de gegevens moest interpreteren.’

Belastend

Maar uit de reconstructie in Elsevier blijkt dat Heerts zelf ook actief informatie heeft vergaard die voor Defensie mogelijk belastend was. Zo sprak hij in oktober over de vermeende martelingen onder meer met de oud-bevelhebber van de marechaussee, Cees Neisingh, die in het Volkskrant-artikel een prominente rol speelt.

Toenmalig D66-kamerlid Bert Bakker bevestigt in Elsevier dat Heerts geprobeerd heeft ook hem voor de ‘martelprimeur’ te interesseren. ‘Hij heeft mij hierover herhaaldelijk gebeld,’ aldus Bakker in Elsevier.

Bakker zegt dat Heerts hem na de Volkskrant-publicatie opnieuw heeft gebeld en hem vertelde ‘dat hij nauw bij dat artikel betrokken was’ .

Superieuren

Of Heerts’ superieuren bij de PvdA op de hoogte waren van zijn betrokkenheid, is niet duidelijk.

Zeker is dat Heerts vlak voor de Volkskrant-publicatie zowel het campagneteam van de PvdA als PvdA-leider Wouter Bos heeft ingelicht. ‘Toen duidelijk was hoe serieus de zaak werd,’ aldus Heerts in Elsevier.

De betrokkenheid van het PvdA-kamerlid is pikant. Meteen na de publicatie in de Volkskrant werd met name van liberale zijde al gesuggereerd dat er een politiek ‘luchtje’ aan de affaire zat.

De vermeende onthulling kwam vijf dagen voor de kamerverkiezingen van 22 november. De Volkskrant heeft de beschuldigingen later flink afgezwakt. Twee commissies doen momenteel onderzoek naar de vermeende ‘ martelingen’ .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 24 januari 2007 13:25:35 schreef diakio het volgende:

Mooi he, politiek
smile.gif

Over het algemeen wel. smile.gif

Maar het is een beetje jammer dat de PVDA met haar eigen achterbaksheid het leven van 1100+ militairen op het spel zet en Nederland nu in de gehele wereld bekend is als een land wat krijgsgevangenen marteld.

Ik wacht met smart de berichtgeving van geenstijl af en de daarop volgende voorspelbare reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:31:26 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Over het algemeen wel.
smile.gif

Maar het is een beetje jammer dat de PVDA met haar eigen achterbaksheid het leven van 1100+ militairen op het spel zet en Nederland nu in de gehele wereld bekend is als een land wat krijgsgevangenen marteld.

Ik wacht met smart de berichtgeving van geenstijl af en de daarop volgende voorspelbare reacties.

Ja, dat heeft iets vervelends. Maar ja, er moesten verkiezingen worden gewonnen he

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vers van de geenstijl pers:

Ton Heerts is de Judas

Leuk nieuws voor de formatiebesprekingen. De martelhoax van de Azijnbode vlak voor de verkiezingen, was ingestoken door het campagneteam van Wouter Bos. Zoals wij destijds al opmerkten was de PvdA er alles aan gelegen het kabinet in verlegenheid te brengen. En dus werd vier dagen van tevoren de Volkskrant ingeseind dat Nederlandse militairen in Irak met water hadden lopen spetteren. Een liederlijke schande natuurlijk, dat volgens de linkse oppositie schreeuwde om een parlementair onderzoek. Over onderzoeken gesproken: het verenigingsblad voor de Nordic Walkers vond uit dat de oud-voorzitter van de militaire pliesie, Ton Heerts, de grote initiator is geweest achter het masterplan om Bos MP te maken. Het plan van de prominente PvdA’er mislukte echter jammerlijk, behalve dan dat het nieuws de gehele wereld over ging. Bedankt Ton Heerts, ook namens onze jongens die door de Taliban nu over een kam worden geschoren met de Amerikaanse agressor...

Samengevoegde post 24-1-2007 13:38:40:

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:33:23 schreef diakio het volgende:

[...]

Ja, dat heeft iets vervelends. Maar ja, er moesten verkiezingen worden gewonnen he

Zelfs dat kunnen ze niet.

Is er hier nog een PVDA stemmer? Ik moet mijn frustatie namelijk even botvieren. Ik denk dat ik zo maar even een vriend ga bellen die PVDA gestemd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid