Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Idd, ik snap echt niet hoe mensen dat
elkaar
kunnen aandoen. Vreselijk

Samengevoegde post 30-12-2006 13:25:07:

[...]

nosmile.gif
Dat meen je niet.

Sjaloom annia,

Ik denk dat je je wel moet voorstellen dat deze mensen onder het bewind van Saddam hebben geleefd. En dat zij vaak familieleden of beste vrienden hadden, die door Saddams bewind bijvoorbeeld vreselijk gemarteld en of gedood zijn. Of ze zijn zelf in aanraking geweest met marteling. Saddam heeft echt afschuwelijke dingen gedaan die niet zomaar te beschrijven zijn, dus dat die mensen blij zijn dat hij dood is kan ik me nog wel voorstellen ja.

Zoals ik in dit topic al eerder zei: deze ophanging had niet gehoeven, een levenslange gevangenisstraf zou voldoende kunnen zijn geweest. Maar laten we alsjeblieft niet vergeten wat deze man ook heeft aangedaan. Saddam was bepaald niet onschuldig, heeft vele mensen gruwelijk gemarteld en over de kling gejaagd (zelfs zijn familie bleef niet gespaard) en het Iraakse volk ook onderdrukt. Mogen de Irakezen dan even feestvieren als hij er niet meer is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@t RobertF:

Misschien wel Robert, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Het was niet direct een oordeel over de dansende mensen, eerder verbijstering. Dat zoiets gebeurd, dat er blijkbaar mensen bestaan die zo slecht zijn dat er mensen om hun dode lichaam dansen. Dat mensen zo gruwelijk kunnen zijn.

En ja, het klinkt mij ook niet juist in de oren om naast een dode te dansen. Ik kan het me wel voorstellen, ja. Maar tegelijkertijd denk ik dat we altijd moeten blijven knokken, tegen zulke uittingen. Want het roept alleen meer haat op, denk ik. Evengoed als dat we moeten blijven knokken tegen figuren zoals Saddam.

edit: misschien zijn dit vruchten van mijn westerse leven. ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen allemaal. maar wat ik me ervan kan voorstellen vind ik vreselijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik deel de mening van het Vaticaan in deze volledig.

Vaticaan : ophanging Saddam "tragisch nieuws"

Kerk tegen uitvoering doodstraf in alle omstandigheden

Geplaatst door Theo Borgermans op

za 30 dec '06 om 08:43u

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - De executie van de gewezen Iraakse president Saddam Hussein is "tragisch nieuws". Dat verklaarde Federico Lombardi, de woordvoerder van het Vaticaan, zaterdag.

"De executie dreigt de geest van wraak en nieuw geweld te voeden" zei Lombardi aan radio Vaticaan enkele uren na de ophanging van Saddam Hussein.

Lombardi betreurde de executie "zelfs al gaat het om een persoon die zich schuldig gemaakt heeft aan zware delicten". Hij herinnerde er aan dat de Kerk gekant blijft tegen de doodstraf in alle omstandigheden.

"De uitvoering van de doodstraf is niet de weg om gerechtigheid op te bouwen en verzoening te brengen in de samenleving", zo zei de woordvoerder van het Vaticaan nog.

Link: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:53:02 schreef Thorgrem het volgende:

Ik deel de mening van het Vaticaan in deze volledig.

Vaticaan : ophanging Saddam "tragisch nieuws"

Kerk tegen uitvoering doodstraf in alle omstandigheden

Geplaatst door Theo Borgermans op

za 30 dec '06 om 08:43u

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - De executie van de gewezen Iraakse president Saddam Hussein is "tragisch nieuws". Dat verklaarde Federico Lombardi, de woordvoerder van het Vaticaan, zaterdag.

"De executie dreigt de geest van wraak en nieuw geweld te voeden" zei Lombardi aan radio Vaticaan enkele uren na de ophanging van Saddam Hussein.

Lombardi betreurde de executie "zelfs al gaat het om een persoon die zich schuldig gemaakt heeft aan zware delicten". Hij herinnerde er aan dat de Kerk gekant blijft tegen de doodstraf in alle omstandigheden.

"De uitvoering van de doodstraf is niet de weg om gerechtigheid op te bouwen en verzoening te brengen in de samenleving", zo zei de woordvoerder van het Vaticaan nog.

Link:

Ook eens. Wat die man ook heeft gedaan, ik vond het toch erg om die beelden te zien. Daarnaast vind ik dat de doodstraf niets goeds oplevert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met het Vaticaan eens. Uit principe ben ik tegen de doodstraf en mijn mening erover hangt dus niet af van waar iemand zich schuldig aan heeft gemaakt. Wel kan ik me enigszins indenken dat dit voor mensen die direct onder zijn invloed geleden hebben als een enorme opluchting of overwinning voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het gezien en het doet me niet zoveel; net weinig als bij het zien van de executie van Nicolae en Elena Ceausescu.

Samengevoegde post 30-12-2006 15:23:01:

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:37:26 schreef Tom het volgende:

Beetje misselijkmakend dat het zo moet. Vooral de hypocrisie van de Amerikaanse regering die er zijn hand niet voor omdraait zulke mensen richting de galg te delegeren maar andere massamoordenaars als Ariel Sharon blijft eren als held.

Ik vind niet dat je ariël sharon en Saddam met elkaar kunt vergelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanuit de vegalogie ben ik het ook eens met het Vaticaan. Ieder mens is een geïncarneerde ziel, hier op aarde om een leerproces door te maken, en te groeien. Een mens is dus nooit fout, maar begáát fouten. Daar moet de mens voor boeten, om te beseffen, dat hij/zij het opbloeien van Gods schepping heeft vertraagd. Door zo'n mens te doden ontneem je deze mens de kans op reflectie, spijt, zelfverbetering en dus groei.

Maar ik begrijp de - vegalogisch bezien - primitieve reactie van hen die hebben geleden onder Saddam Hoessein wel. Tja... er is nog veel werk nodig voor iedereen vegaloog is

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 30 december 2006 15:30:41 schreef de vegaloog het volgende:

Vanuit de vegalogie ben ik het ook eens met het Vaticaan. Ieder mens is een geïncarneerde ziel, hier op aarde om een leerproces door te maken, en te groeien. Een mens is dus nooit fout, maar begáát fouten. Daar moet de mens voor boeten, om te beseffen, dat hij/zij het opbloeien van Gods schepping heeft vertraagd. Door zo'n mens te doden ontneem je deze mens de kans op reflectie, spijt, zelfverbetering en dus groei.

Maar ik begrijp de - vegalogisch bezien - primitieve reactie van hen die hebben geleden onder Saddam Hoessein wel. Tja... er is nog veel werk nodig voor iedereen vegaloog is

Kan je hem dan niet beter gelijk naar zn volgende leven sturen? Misschien dat ie er dan van leert. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook al ben ik tegen de doodstraf heb ik hierbij ook wel een dubbel gevoel.

Zeker omdat hij anders zou kunnen ontsnappen of mensen opdrachten zou kunnnen geven om zulke gruwelijke dingen te doen.

In de cel zou hij vooral veel geld kosten met al die bewaking

Een hele zware werkstraf waarbij hij zijn bewaking terug verdient zou misschien een betere oplossing zijn geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ga eens praten met de Iraanse, Koeweitse, Koerdische en Iraakse bevolking en vorm je een beeld wat er de afgelopen decennia door de hand van deze dictator aan leed is verspreid.... Eens kijken of je er dan nog zo over denkt. We hebben het hier over een man die zonder blikken of blozen honderden mensen liet afslachten; een gewetenloze schurk die tot op het moment van zijn terrechtstelling nooit ook maar een greintje spijt heeft betoont...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:50:35 schreef Ann het volgende:

Ik ook

Wat voor kwaad een persoon ook gedaan mag hebben, ik blijf het erg vinden.

Zo zou ik ook Dutroux nooit de doodstraf willen geven

nooit, niemand

Nee, maar van mij mag ie wel lijden in z'n cel met z'n bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid