Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hij is in ieder geval onderweg. God zal hem wel oordelen, en zonder twijfel met veel meer inzicht dan wij hier laten blijken. Ik las laatst in Visie een mooie uitdrukking van kardinaal Simonis; 6 miljard verschillende mensen zijn nog altijd niet genoeg om een beeld van God te vormen, al is iedereen (dus ook Saddam Hoessein) geschapen naar Zijn Beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:13:22 schreef Mr. Emilio het volgende:

ga eens praten met de Iraanse, Koeweitse, Koerdische en Iraakse bevolking en vorm je een beeld wat er de afgelopen decennia door de hand van deze dictator aan leed is verspreid.... Eens kijken of je er dan nog zo over denkt. We hebben het hier over een man die zonder blikken of blozen honderden mensen liet afslachten; een gewetenloze schurk die tot op het moment van zijn terrechtstelling nooit ook maar een greintje spijt heeft betoont...

Zoals ik al zei, christen, totdat het even moeilijk wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:12:45 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Wat bedoel je?

Precies wat ik zeg. Christus is betrekkelijk helder over wraak, oordeel, doden, dat soort zaken. En als je dat anders ziet, prima. Maar als de reden, zoals jij overduidelijk aangeeft, om je mening te vormen, afhankelijk is van de ernst van wat iemand, naar jouw oordeel gedaan heeft, dan is dat imho nogal gemakzuchtig christen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:16:16 schreef diakio het volgende:

[...]

Precies wat ik zeg. Christus is betrekkelijk helder over wraak, oordeel, doden, dat soort zaken. En als je dat anders ziet, prima. Maar als de reden, zoals jij overduidelijk aangeeft, om je mening te vormen, afhankelijk is van de ernst van wat iemand,
naar jouw oordeel
gedaan heeft, dan is dat imho nogal gemakzuchtig christen zijn.

Hierbij wil ik graag opmerken, dat weg2 mij eens off topic terechtwees, omdat ik nogal fel was, waar de leer van de Kerk dat niet is. Ik stond open voor haar woorden, en accepteerde dat zij gelijk had. Ik heb toen haar woorden ter harte genomen, dat iets, dat ik niet kan accepteren van de leer van de Kerk, niet fout is, maar dat ik nog niet in staat ben om dat te begrijpen. Ik vind het dan ook beslist niet gemakkelijk om christen te zijn, maar ik geloof vast, dat dit de enige weg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:23:04 schreef de vegaloog het volgende:

[...]

Hierbij wil ik graag opmerken, dat weg2 mij eens off topic terechtwees, omdat ik nogal fel was, waar de leer van de Kerk dat niet is. Ik stond open voor haar woorden, en accepteerde dat zij gelijk had. Ik heb toen haar woorden ter harte genomen, dat iets, dat ik niet kan accepteren van de leer van de Kerk, niet fout is, maar dat ik nog niet in staat ben om dat te begrijpen. Ik vind het dan ook beslist niet gemakkelijk om christen te zijn, maar ik geloof vast, dat dit de enige weg is.

Thorgrem zal wel boos op me worden, maar: amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:16:16 schreef diakio het volgende:

[...]

Precies wat ik zeg. Christus is betrekkelijk helder over wraak, oordeel, doden, dat soort zaken. En als je dat anders ziet, prima. Maar als de reden, zoals jij overduidelijk aangeeft, om je mening te vormen, afhankelijk is van de ernst van wat iemand,
naar jouw oordeel
gedaan heeft, dan is dat imho nogal gemakzuchtig christen zijn.

En deze reactie vind je niet veroordelend? Wat is er mis met mijn mening dat ik niet in ieder geval altijd tegen de doodstraf ben? Wie heeft hier zijn oordeel nou snel klaar? Ik misschien over Saddam, maar jij zeker net zo snel over mij...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:55:25 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

En deze reactie vind je niet veroordelend? Wat is er mis met mijn mening dat ik niet in ieder geval altijd tegen de doodstraf ben? Wie heeft hier zijn oordeel nou snel klaar? Ik misschien over Saddam, maar jij zeker net zo snel over mij...

Daar is niks mis mee. Alleen de argumentatie is zuiver op casuïstiek gebaseerd, en dat is verre van principieel. Dat is geen oordeel, maar een simpele analyse van wat je zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 01:13:35 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Volgens mij is dat nou net het probleem...: ze vinden dat ik te BOT ben...
rofl.gif

Nee, ik vind het opmerkelijk hoe vele christenen hier, waaronder jij, zichzelf een oordeel aanmatigen, iemand de doodstraf (of marteling) toewensen, en dat verdedigen in de sfeer van "eigenlijk mag het niet, maar in dit geval wel"

Dat lijkt me geheel on topic. En overigens, je kan wel vrolijk roepen "vind jij" maar je zegt het gewoon zelf. Als je dan niet met meer kan komen dan "vind jij", dan bevestig je mijn indruk van het geven van een weinig doordacht, weinig consequent, en vooral op primaire emoties gebaseerde reactie wel aanzienlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:57:35 schreef diakio het volgende:

Zoals ik al zei, christen, totdat het even moeilijk wordt.

dit kan je met je mooie praatjes verwoorden als een "simpele analyse van wat hij zegt" of whatever je ervan maakt.

Dit heet in simpele woorden gewoon oordelend. En hier weet je je ook vast weer knap uit te lullen, maar het is en blijft gewoon een oordeel. Wie ben jij om iemand wel of niet christelijk te noemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus, MartineV, kort samengevat zegt diakio dat Mr. Emilio oordelend is, en door zijn mening te uiten, vind jij, dat diakio oordelend is. Vind je het goed, dat ik vind, dat jij nu oordelend bent? Dan gaan we samen wachten op de volgende, die vindt, dat ík oordelend ben!

Tjonge, wat een hoop gezwets. Is de term; 'zand erover' niet overal in het Nederlandse spraakgebied bekend? Of de term TOO? Het ging in dit onderwerp niet over onze mening over elkaar, maar over onze mening over de doodstraf, voltrokken aan Saddam Hoessein. Gráág Terug Op Onderwerp!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:28:24 schreef ArjanH. het volgende:

Maar ja Saddam heeft ook heel wat uitgevreten.... Dat is ook iets wat niet door de beugel kon.

Deze man had vergeving moeten vragen bij God voor zijn daden.

En daarom ben ik tegen de doodstraf. Levenslang in de gevangenis, dan kan hij zijn daden overdenken. Als hij dan overlijdt, is het aan God om te oordelen.

Saddam heeft heel veel slechte dingen gedaan, en ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een opluchting is, dat hij nooit meer kan ontsnappen uit de gevangenis en opnieuw kan beginnen.

Hij verdiende straf, hij was schuldig, maar ik vind dit gewoon te ver gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 11:07:12 schreef de vegaloog het volgende:

Tjonge, wat een hoop gezwets. Is de term; 'zand erover' niet overal in het Nederlandse spraakgebied bekend? Of de term TOO? Het ging in dit onderwerp niet over onze mening over elkaar, maar over onze mening over de doodstraf, voltrokken aan Saddam Hoessein. Gráág Terug Op Onderwerp!

Ik weet in deze topic niet eens 'hoe te reageren'.

Het "enigste" wat is blijven hangen bij mij zijn de beelden na de uitspraak van de doodstraf. Saddam die riep; 'voor het land, voor het volk'.. (tenminste iets in die trant) Hij is gestorven waar hij voor stond, zijn geloofsovertuiging (en die van meerdere)

Ook al is het niet mijn geloofsovertuiging (ik ben geen Soenniet, geloof wel in dezelfde God.. er is er maar Eén) Hij gaf geen millimeter toe... en stierf als een martelaar (op dezelfde manier als nogal wat martelaren binnen het Christendom)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid