Spring naar bijdragen

TTC

Members
  • Aantal bijdragen

    28.490
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Alles door TTC geplaatst

  1. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Dat heb je al duizend keer geschreven Ineke, net daarom dat we daar vragen over stellen maar dan stokt het om een of andere reden. Waarom eigenlijk? In het kort: (1) we gaan Satan vangen (2) op aarde 1000 jaar vrede, enkel voor wie achterblijft (3) een aantal uitverkorenen trekt naar de hemel Misschien hoor je bij (3) waardoor (1) en (2) je geenszins interesseert, in dat geval zeer begrijpelijk natuurlijk. Wat betreft de Openbaring van Johannes stellen er zich toch nog wat vragen, des mensen:
  2. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Wat betreft die Grote Verdrukking zei Jezus : "Als die dagen niet ingekort zouden worden zal er geen 'vlees' behouden blijven." Zijn we vandaag niet bezig om er een regelrechte puinhoop van te maken waardoor de spanning op de spits gedreven wordt? Hebben we niet genoeg geschiedenis als precedent?
  3. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Ik neem aan dat de eindtijd en die grote verdrukking niet in de Middeleeuwen ligt, wel in de toekomst. Vandaar de vraag Ineke, je verwijst er zelf naar. Pro memorie, de "komende wereld komt":
  4. TTC

    De bijbel als wapen

    Leuk dat de moeders ook een plaats krijgen.
  5. TTC

    De bijbel als wapen

    Niet echt Christelijk dan, wie niet horen wil zal voelen, zoiets?
  6. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Hoe vertaal je dit naar de hedendaagse situatie? Is de Brexit daar een element in?
  7. TTC

    De bijbel als wapen

    Wat doet denken aan Heraclitus, heeft weinig met diepgaander Bijbelstudie te maken maar als inherent aan het leven waardoor het weer Bijbelstudie wordt. De cirkel is altijd rond:
  8. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Niet iedereen is bereid om vroegtijdig te sterven, daarin ligt de sleutel. In het andere geval zou het veel te eenvoudig worden, zie maar naar wat Paulus overkomen is.
  9. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Toch weer interessante Bijbelstudie, bedenkingen:
  10. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Veel mensen zijn daar logischerwijs benieuwd naar, het zijn geen makkelijke studies.
  11. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Dat is des hemels Ineke, niet voor deze wereld. In deze wereld gaat het nog volledig anders, amper geloofwaardig maar dat heeft - zoals je ook wel weet - andere redenen. Het is dus wachten op die opname, kunnen verder niets doen. Bestaat er geen boek over? In de Bijbel wordt daar maar weinig concreets over gezegd, vandaar.
  12. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Je bedoelt hier dan God dienen in de hemel? Kan/wil je daar geen topic voor opstarten? Lijkt me wel interessant, misschien kunnen we dan een aantal zaken ook op aarde zo organiseren. Zo komen we misschien dichter bij dat Vredesrijk voor diegenen die achterblijven.
  13. TTC

    Brexit

    En we dachten dat kolonialisme al een tijdje achter ons lag.
  14. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Farizeeën geloven wel in opstanding, het is een niet onbelangrijk nuanceverschil. Heeft mi niets met spraakverwarring te maken, door ze te verwarren met de Sadduceeën zal het niet duidelijker worden.
  15. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Daar lijkt het op, je begint met een vraag over appelen en in de reactie begin je over peren, het is zelfs geen spraakverwarring.
  16. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Probleempje opgelost, op basis van je eerste versie leek het alsof men kon ontkomen aan de macht van God. Je hebt zelf de correctie gemaakt, zo blijft alles in God. Eerste versie (1) ongelovig => sterven => geest/ziel naar God => herkansing op leven bij de gratie van God (2) gelovig => sterven => geest/ziel niet naar God => hemel als beloning Correctie (2) gelovig => overlijden => geest WEL naar God, d.w.z. direct naar de hemel. Vraag blijft open, heb je weet hoe in de hemel het leven georganiseerd wordt?
  17. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Misschien handig om weten over wie je het nu wil hebben, op basis van 'Sadduceeën geloven niet in opstanding' kan Jezus gezegd hebben dat ze dwalen, dat is eenvoudig. Farizeeën zijn mi niet hetzelfde als Sadduceeën. Wat denk je daar zelf over?
  18. TTC

    Wie is deze man?

    Ja, de doop is als de besnijdenis bij de Joden, een ritueel dat verwijst naar een geestelijk proces. Veel culturen hebben zo een ritueel, de betekenis is hetzelfde. Prettige vakantie!!
  19. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Ze geloofden dan wel in de opstanding of het wedergeboren worden? Naargelang het uitkomt je verankeren aan - hier aangenomen - malicieuze heersers kan als dwalen gezien worden, daarom? Toch niet zo moeilijk?
  20. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Wil dat ook niet zeggen dat een aantal boven God staan? Of bedoel je hier een afgod zoals Satan?
  21. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Interessant wat je hier stelt, even in telegramstijl: (1) ongelovig => sterven => geest/ziel naar God => herkansing op leven bij de gratie van God (2) gelovig => sterven => geest/ziel niet naar God => hemel als beloning Hoe is het leven in de hemel georganiseerd? Heb je daar ook kennis van?
  22. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Ik denk dat je daar pas iets over kan zeggen als je die toestand ook realiseert, het is totale vrijheid waar geen probleem meer is, geen zorgen en geen zoeken meer. Die plaats 'hemel' is natuurlijk ook interessant, is daar ook leven dan?
  23. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Ja, we spreken dan over twee verschillende dingen die met dezelfde woorden omschreven worden. Waar jij naar verwijst is vergelijkbaar met RIP, meen ik.
  24. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Ja, heb je eerder al toegelicht, hebben toen nog naar de overeenkomst met het Boeddhisme verwezen. Dat paradijs wordt daar nirvana genoemd, meen ik. Wie slecht doet, komt aan de slechte kant.
  25. TTC

    Openbaring 20:11-15

    Je bedoelt wellicht bewustzijn in rust, dit in tegenstelling tot bewustzijn in actie. Dat 'slapen' kan ook naar iets anders verwijzen, vergelijkbaar met als 'slaapwandelend en/of als doden leven' en je daar niet bewust van zijn. Daarom dat die contexten zo belangrijk zijn, ik begrijp nu beter dat je naar de 'echte' doden verwijst, is een ander verhaal natuurlijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid