Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Een dergelijke structuur vinden we terug in veel dichtvormen, het ene gedicht nog mooier dan het andere.
  3. 10 Print "Klassiekers in een modern jasje blijven klassiekers, we kunnen slechts blijven hopen op een fluweelzachte kentering." 20 Print "nieuw jasje" 20 goto 10 Run Tot iemand op een knopje duwt, en het stopt.
  4. Klassiekers in een modern jasje blijven klassiekers, we kunnen slechts blijven hopen op een fluweelzachte kentering.
  5. De processen en de pragmatische benaderingen brengen geen waarheid. Dat kunnen zij niet. Zij brengen slechts verbeeldingen van een waarheid, waartoe ze niet werkelijk kunnen geraken, omdat de bouwstenen niet in waarheid en zuiverheid en zekerheid zijn. Waarheid vraagt om waarheidvinding op detailniveau. Iets wat zuiver is moet zuiverder worden. iets wat onzuiver is, brengt sneller grotere vooruitgang die exponentieel nieuwe toepassingsgebieden en kennis oplevert, waardoor de onzuivere aanvang betekenisloos lijkt, en ook statistisch is. Het is werkelijk waar, net als zaad in goede grond en zaad
  6. Staat allemaal met een haast ijzingwekkende accuratesse beschreven in relevant studiewerk, maar dat is nog iets anders dan besluitvormingsprocessen waarin vooral het pragmatische waarheidsconcept van toepassing is. Ergo, het doet geen afbreuk aan a priori gegeven bronkennis of kernwaarden, binnen niet-coöperatieve spelvormen behoort dialoog in milde overreding tot het quasi onmogelijke, helaas.
  7. Dat is dan ook waarom een normaal denkend mens niet gelooft dat vanaf een berg meer zicht is op de waarheid, tenzij hij weet dat je vanaf een berg een beter zicht hebt, welke waarheid fnuikend is, waar de afstand het zicht intrinsiek beperkt, en wolken zich in je perspectief kunnen vormen. En dat is dan ook waarom een normaal denkend mens niet een ander ding gelooft, dan waar hij zelf zicht op heeft. Het verschil zit alleen er in of die mens bereid is om ook een stap te zetten in de richting van wat vast en zeker is, om te bezien waar hem dat brengt. In dat beeld vallen sommigen diep, anderen
  8. Vergelijk misschien met de satire van Adams, dat ging over een kwantumcomputer die 7,5 miljoen jaar nodig had om tot het antwoord op de vraag te komen.
  9. Vandaag
  10. Waarom zou Gods Geest niet in ons kunnen werken? Jehovah is de bron. Ook Jezus maakt gebruik van de Geest van Jehovah. Daarom dankte Hij Zijn Vader toen Hij Lazarus opwekte uit de dood. Hij gaf Zijn Vader de eer. Dat deed bijv Moses ook. Daarmee kan ook Jezus ons aansturen. Dat is dezelfde geest die ook de schepping heeft gevormd. Ook heeft Jezus als Meesterwerker alles geschapen dmv de Geest van Jehovah. Bovendien is de Geest overal aanwezig.
  11. Aan de kentering vooraf gaat een gemoed en een stemming van omwenteling. Dat weet jij prima. Zonder dat is een kentering niets anders dan een zwaar en ondraaglijk juk. De meest duurzame wetten zijn gemaakt in tijden van absolute overheersing (onderdrukking - met geweld opgelegd). Wat eigenlijk bijzonder is, als je bedenkt dat alle hoop en alle zachtheid en elke kentering, reeds is in één persoon, en in één hart, waarbij slechts één ziel is betrokken. Hoop is daarom een leeg begrip, voor wie macht heeft over de eigen ziel. Want diegene is er zelf bij, en heeft er als enige mee te maken. Maar in
  12. Kunnen slechts blijven hopen op een fluweelzachte kentering, niet meer, niet minder.
  13. Paulus is gelovige, en grondvester van het oude en het nieuwe, door zijn geloof te vestigen op het oude, in mantel en wezen van het nieuwe. Daarom siert het de moderne gelovige om zich ook kind van de apostel Paulus te noemen. Want Paulus is de brenger van de waarheid Gods, en de geestelijke vader van zijn woorden, welke woorden naar de heilige Geest uit God zijn. En de bijbel, kun je daarom de school van Paulus noemen. Wat natuurlijk ten diepste onzin is, want ook Paulus spreekt niets anders uit, dan reeds in het oude verbond was verordineerd en vastgelegd. Ook hij is slechts een doorgeefluik
  14. En dat kadert allemaal binnen dezelfde universele stimulus die past op een bierviltje?
  15. Wie of wat zijn A en B, Hopper en Paulus? Het onderwerp van gesprek is het geloof. Waarheid kan in overvloed worden aangedragen, maar uiteindelijk is er een zaak van overtuiging en van vertrouwen en van geloof, of dat wat als waarheid wordt voorgesteld, inderdaad de waarheid is. Bijzonder menselijk is hier, dat sommigen zich laten overtuigen op gezag van iemand aan wie zij vertrouwen schenken, en anderen worden nog niet overtuigd, als de waarheid hen volkomen klemvast en sprakeloos stelt. Hopper is overtuigd en gelooft het levende water dat overal is, en in dat geheel drijft hi
  16. Slachtoffers Tweede Wereldoorlog: Geschat wordt dat er zo'n 75 miljoen mensen zijn omgekomen in de Tweede Wereldoorlog, waaronder ongeveer 20 miljoen militairen en 40 miljoen burgers. Genocide, genocide, genocide.. hoe durfden die geallieerden dit is buitenproportioneel. Ik ben zwaar sarcastisch uiteraard) Gewoonweg omdat de dommigheid van mensen geen perken kent ook al noemen ze zichzelf "hoog onderwezen" Smerige vuile laffe leugenachtige antisemieten zijn het.
  17. САМАЯ СВЕЖАЯ ИНФОРМАЦИЯ О ДОСТУПЕ К ПЛОЩАДКЕ KRAKEN ЧЕРЕЗ TOR НА МАЙ 2025 В этой публикации вы найдёте обновлённый перечень всех доступных адресов и переходов на сайт КРАКЕН, позволяющих зайти на площадку через анонимную сеть Tor. Все ссылки проверены и актуальны на момент публикации. ПОЛНЫЙ ПЕРЕЧЕНЬ РАБОЧИХ АДРЕСОВ ДЛЯ ДОСТУПА К KRAKEN: Главный официальный адрес (указан в инструкции на самой платформе): https://kr31.pro Зеркало ресурса KRAKEN: https://kr31.pro Резервный альтернативный вход: https://kr31.pro Дополнительный вариант (через VPN, если остальные не
  18. Een palinodie is een liedtekst of gedicht waarin een eerder gedane uitspraak wordt ingetrokken. Een kreeftdicht is een gedicht dat zowel van voor naar achteren als van achter naar voren kan worden gelezen. Bij dat achteruitlezen ontstaat, anders dan bij een palindroom, als het ware een nieuw gedicht.
  19. Probleem van asymmetrische oorlogsvoering: Hamas mengt zich onder de burgerbevolking Door burgers te waarschuwen voor bombardementen creëert Israël vluchtcorridors waar Hamas-strijders eenvoudig in kunnen opgaan. In plaats van Hamas te isoleren, wordt die groep letterlijk verplaatst samen met de bevolking, waardoor het militaire doel, het uitschakelen van Hamas, wordt bemoeilijkt. Mobiel verzet, verplaatsbare infrastructuur Hamas is geen klassiek leger met vaste frontlinies, maar een flexibele guerrilla-organisatie. Als Israël burgers verplaatst, verplaatst Hamas ge
  20. Een ritornel is een van oorsprong Italiaanse dichtvorm die bestaat uit 16 regels, waarbij de eerste zes in omgekeerde volgorde terugkomen in de laatste zes, soms in iets gewijzigde vorm.
  21. Gisteren
  22. Wie of wat zijn A en B, Hopper en Paulus?
  23. Ik houd wel van dit soort feedback. Sorry. Ik heb je punt begrepen en start met lezen vanaf het begin van dit topic.
  24. Lijkt een beetje op de GPS van Simon en Newell, zonder concreter te zijn over B kan het alle kanten op.
  25. Ja laten we inderdaad gewoon Bijbelteksten plaatsen zonder erbij te vermelden wat voor punt we willen maken. Goed idee man!
  26. Mattheus 20: De twee zonen van Zebedéüs 20 Toen kwam de moeder van de zonen van Zebedéüs tot Hem met haar zonen, Hem aanbiddende, en iets van Hem begerende. 21En Hij zeide tot haar: Wat wilt gij? Zij zeide tot Hem: Zeg, dat deze mijn twee zonen zitten mogen, de een tot Uw rechter- en de ander tot Uw linkerhand in Uw Koninkrijk. 22Maar Jezus antwoordde en zeide: Gij weet niet wat gij begeert; kunt gij de drinkbeker drinken, die Ik drinken zal, en met de doop gedoopt worden, waarmee Ik gedoopt zal worden? Zij zeiden tot Hem: Wij kunnen. 23En Hij zeide tot hen: Mijn drin
  27. Als A beweegt naar B en B beweegt naar A, dan is de een vrij van tijd, en de ander vrij van afstand. Dan heeft de een tijd over en de ander afstand. Of elk iets van beide. Dan kan de een versnellen en de ander vertragen. Dan kan de een korter worden en de ander trager. Met andere woorden, dan komt er een ander perspectief en een andere dimensie, en een andere wiskunde, en een ander evenwicht, dan in het geval dat A wordt verondersteld onafhankelijk van B te bewegen, welke laatste veronderstelling om redenen van absurditeit diskwalificeert, bij een notie en definitie van beweging als iets relat
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid