Spring naar bijdragen

Het grote (bas-)gitaar topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 07 oktober 2006 20:39:46 schreef Anne13 het volgende:

@Dante: ik weet wel waar ik gitaar tabs kan vinden, maar ik vraag me af of iemand makkelijke nummers weet (en niet per se Christelijk
puh2.gif
).

"-.-

Magic-Tab...?

Zitten makkelijke dingen bij zoals Seven Nation Army van de White Stripes, heheh widegrin.gif

En het is met een voorbeeld, echt ideaal smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

(je begrijpt me nog steeds niet, volgens mij) Maar wel bedankt smile.gif.

Wat voor (bas-)gitaar heb je?

Akoestische van Fuego, zal niet zo bekend zijn. Ik kan geen foto plaatsen, helaas...

Hoe lang speel je al?

6 weken ofzo engel.gif. Tot hiervoor had ik geen les, en ik oefende nooit, dus dan leer je ook niks...

Les of zelf aangeleerd?

Nu dus les.

Welke (bas-)gitaar zou je nog heel graag willen?

Geen flauw idee, niet echt wensen ofzo... Ook al heb ik wel ideeen van wat ik mooi vind <3.

Wie is je inspiratiebron?

Pfff... nu nog niemand, ook al lijkt het me wel vet om zo als de bandleden van wt te kunnen spelen widegrin.gif.

Heb je als newbie-(bas-)gitarist vragen en als diehard-(bas-)gitarist tips?

Neu, niet echt...

Nog leuke liedjes/loopjes/riedeltjes die iedere gitarist/bassist moet kennen?

Daar ben ik nog naar op zoek puh2.gif. Maar wat we geleerd hebben bij les zijn de nummers:

Californication van Red Hot Chili Peppers

Intro van Come As You Are van Nirvana

The Final Countdown van Europe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor gitaar heb je?

Een akoestische.

Hoe lang speel je al?

Ik ga nu mijn zesde jaar in.

Les of zelf aangeleerd?

Les. En ik leer mezelf ook kleine dingetjes aan.

Wie is je inspiratiebron?

Heb ik eigenlijk niet. Al vind ik de gitarist van Sonata Artica wel geweldig! big-smile.gif

Heb je als newbie-gitarist vragen en als diehard-gitarist tips?

Je moet volhouden, ook al lukt het niet, en doet het nog zoveel pijn, je moet gewoon volhouden! En speel vooral wat je zelf heel fijn vind, anders heeft het weinig tot geen zin.

Nog leuke liedjes/loopjes/riedeltjes die iedere gitarist moet kennen?

Anouk - Lost

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Wat voor (gitaar heb je?

'n Cort CL200, standaard beginners model en een akoestische Crafter, model D6/N

cl200.jpgCrafterD6.jpg

Hoe lang speel je al?

7 jaar

Les of zelf aangeleerd?

Zelf aangeleerd

Welke gitaar zou je nog heel graag willen?

'n Les Paul Studio of 'n Fender Tele

Wie is je inspiratiebron?

niet echt bekend met gitaristen namen, ben meer 'n bassist puh2.gif

Heb je als newbie-gitarist vragen en als diehard-gitarist tips?

Keep playing

Wat voor basgitaar heb je?

'n Cort Action 5

12851.jpg

Hoe lang speel je al?

5 jaar

Les of zelf aangeleerd?

Zelf aangeleerd

Welke basgitaar zou je nog heel graag willen?

'n Spector, 'n Alembic (kwijl)

Wie is je inspiratiebron?

Bassisten als Victor Wooten, Gary Willis, Pino Palladino bekijk/luister ik redelijk vaak.

Voor beide geld als tip;

zoek 'n bandje waarin je kunt groeien, met samenspelen gaat je spel veel meer vooruit dan door in je eentje op je kamertje nummertjes mee te spelen en loopjes uit te zoeken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed, nu wil ik ook niet achterblijven:

Wat voor (bas-)gitaar heb je?

Gitaar:

Een Godin SDxt

gtrsdxtblue.jpg

(alleen dan met lichte hals)

En een Richwood basgitaar, vrij standaard..

Hoe lang speel je al?

Ik speel nu iets van 4 jaar gitaar en 3,5 jaar bas. En dat zo'n 24 uur per dag, tot grote vreugde van mijn familie engel.gif

Les of zelf aangeleerd?

Eerst mezelf gitaar aangeleerd, toen les genomen en door een foutje van de muziekschool eerst 1 jaar klassiek gehad. Nu heb ik voor me 2de jaar elektrisch gitaarles.

En bas ook gewoon les..

Welke (bas-)gitaar zou je nog heel graag willen?

Moet ik ze echt allemaal op gaan noemen? nosmile.gif

Wie is je inspiratiebron?

Ik vind Hillsong United altijd heel vet. Niet vanwege hun vreselijk afwisselende akkoordenschema's (NOTknipoog_dicht.gif)

Maar wel op die manier hoe ze op het podium hun nummers brengen, ik weet niet.. ik heb respect voor hun ofzosmile.gif

Heb je als newbie-(bas-)gitarist vragen en als diehard-(bas-)gitarist tips?

uuh.. veel oefenen knipoog_dicht.gif

Nog leuke liedjes/loopjes/riedeltjes die iedere gitarist/bassist moet kennen?

uuh... Neesmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:51:11 schreef Healing.Tears het volgende:

Welke (bas-)gitaar zou je nog heel graag willen?

Ik neem niet deel aan de Fender vs. Gibson strijd.

Ik wil ze gewoon allebei
widegrin.gif

Ik zou graag nog een Gibson Les Paul Studio kopen, mahony uitvoering.

Dat is zooown vette gitaarsmile.gif!

Alleen jammer van het prijskaartjeengel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor (bas-)gitaar heb je?

Akoestisch.

Hoe lang speel je al?

Sinds gisteren. puh2.gif

Les of zelf aangeleerd?

Les van mijn vader...

Welke (bas-)gitaar zou je nog heel graag willen?

Ik begin maar eens met mijn akoestische. engel.gif

Later zie ik wel wat ik leuk vind.

Wie is je inspiratiebron?

Niet echt iemand. M'n vader misschien. puh2.gif Hij is echt heel goed.

Heb je als newbie-(bas-)gitarist vragen en als diehard-(bas-)gitarist tips?

Nee...

Nog leuke liedjes/loopjes/riedeltjes die iedere gitarist/bassist moet kennen?

System Of A Down- Hypnotize

Vind ik echt stoer.

Ik kan al een stuk van hypnotize. big-smile.gif Best knap van mezelf vind ik. puh2.gif

Maar mijn vingers zijn nu wel dood...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

dag beste mensen die verstand (denken te) hebben van gitaren,

ik heb een vraagje. nuja, probleem.

ik wil een electrische gitaar kopen, maar heb niet veel geld(nu nog minder dan dat k normaal heb... maar dat wordt wel weer rechtgetrokken met mn verjaardag smile.gif)

ik heb op marktplaats een beetje rondgekeken naar goedkope gitaar-sets(je hebt niets aan een electrische gitaar zonder versterker enzo...)en zag daar een advetentie voor een 'starters set'; een gitaar model fender stratocaster van het merk 'caliber'(iemand ooit van gehoord??) en een 20 watt versterker, merk 'mega' geloof ik. met nog een aantal accesoires(gitaar tas, standaard enzo). voor 140 euro.

ik ben (nog) beginner en ben niet van plan ooit echt prof te worden(in de trant van in een band te spelen ofzo). denken jullie dat t een goeie keus zou zijn dit set te kopen???? ik bedoel, ik hoef echt geen heeeeeel goede gitaar, maar een flop is natuurlijk ook niet leuk voor dat geld...

dus, tips? ideeen? kom maar op smile.gif

ik kijk uit naar reacties van de mensen die er meer verstand van hebben dan ik smile.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eeey, ik weet niet of het is toegestaan, maar kun je een link naar de advertentie plaatsen?? Wie weet kan 'k dan meer vertellen!smile.gif

Ik heb zelf een nieuwe set gekocht, ook een beginnerset en was óók nooit van plan om prof te worden maar het was echt een dikke flop!!

En al ben je niet van plan om prof te worden, als je een flutgitaar hebt is het ook niet leuk om te spelen en dan doe je er niks mee!!

En nu ga ik al (jaja, alletweepuh2.gif) mijn gitaren binnenkort inruilen voor één goeie westerngitaar!smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook begonnen op een goedkope gitaar en dat werkt prima. Alsof de kwaliteit van het geluid zoveel uitmaakt als je net begint. Wat natuurlijk wel belangrijk is, is de bespeelbaarheid van gitaar, maar ook voor weinig geld zijn er zat gitaren te krijgen die prima spelen. En als je na verloop van tijd meer wilt, kan dat altijd nog.

De gitaar maakt de gitarist niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de link op marktplaats.nl werkte niet echt goed(was gewoon marktplaats.nl) maar k heb m op de site van de aanbieder zelf opgezocht:

link

Samengevoegde post 19-11-2006 14:54:45:

wat vinden jullie????

Samengevoegde post 19-11-2006 15:10:33:

oh, hier nog een linkje met een beetje meer uitwijding over de gitaar zelf....

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, Het hangt er maar net vanaf wat je van plan bent met de gitaar.

Ik zou zelf de versterker en de gitaar los kopen. Ik zou voor de giaar een merk kiezen als Squier (= submerk van Fender) of Ibanez. Epiphone (= submerk van Gibson) is ook goed, maar ik denk dat die in een wat te hoge prijs klasse voor je zit.

De versterker zou ik - denk ik - voor iets meer Watt gaan en een beetje informeren naar een goed merk. Daar heb ik echt veel meer plezier mee.

Ben je wel wat duurder uit, maar ik denk dat je wel meer plezier hebt. Maar goed, dat is dan mijn mening. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik zou het denk ik ook niet doen...

Ik heb net zo'n soort set gekocht en dan kunnen er twee dingen gebeuren:

- de gitaar speelt niet fijn (die kans lijkt me iig vrij groot) en daarom speel je er nauwelijks op

- je wilt na wat oefenen toch graag een betere gitaar en moet er opnieuw één kopen; zo kost het alles bij elkaar meer dan wanneer je in één keer een goede hebt gekocht

Ik kan me voorstellen dat het aantrekkelijk lijkt, zo'n aanbod, maar dat valt naar mijn idee wel mee... Ik zou zeggen, spaar wat langer en koop een goede, dan heb je er veel meer plezier van!! smile.gif

(en zo niet, dan heb je 'm zo weer verkocht via markplaatsknipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid