Spring naar bijdragen

Het grote (bas-)gitaar topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

oproepje

Ik ben op zoek naar een leuke, maar vooral betaalbare basversterker. Heb nu een Behringer Thunderbird BX108 Bass Combo Amp (15 watt engel.gif), maar wil toch een wat serieuzer ding omdat ik steeds meer merk hoeveel dat qua geluidskwaliteit scheelt. 't is een geinig ding voor thuis, maar niet op 't podium.

iemand tips? Wat is een goeie versterker? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb een gitaar party.gif

Elektrisch nog wel puh2.gif

Niet veel bijzonders, gewoon een startersetje gekocht, gitaar met een simpel 10 watt versterkertje en hoes, standaard, plectra, snaren en tuner erbij. Dus nu veel gaan oefenen met spelen party.gif

Volgens mij is het deze trouwens, maar dan zwart:

BCRBronzeOutlawblue.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 5 months later...

HEe Joost,

Ja ik.

Gebruik al jaren Richwood gitaren als het om akoestische dingen gaat.

Richwood lijkt heel erg op Taylor (endorsement Golden Earring enz. enz.)

En de akoestische gitaren klinken echt super.

Natuurlijk zijn er zat merken die beter spul maken, maar gezien de prijs kwaliteit verhouding absoluut geen miskoop. (aanrader om niet naar de allergoedkoopste richwood series te kijken, maar het segment daar boven. Zeg rond de 400,-)

Zelf gebruik ik Richwood akoestisch en Yamaha en Ibanez electrische gitaren. Boss effecten en Marshall amps.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor uw antwoord smile.gif

Zelf zat ik aan onderstaande gitaar te denken. Deze is wel uit het goedkopere segment maar speelt (en klinkt) heerlijk.

Nadeel is dat de batterij in de klankkast zit maar goed, ik zal zo'n gitaar toch niet (vaak) versterkt gebruiken.

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen tussen een Richwood en een Ibanez. Beiden spelen fijn alleen de Richwood heeft een bredere hals (hetgeen wel makkelijk is met, bijvoorbeeld een 'a' akkoord).

b_212.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gitaarupdate:

Ik heb m'n Richwood ingeruild en me laten verleiden tot het kopen van een dure gitaar.... Leek me op zich niet zo'n slecht idee, na alle 'budget' gitaren die ik telkens koop om er achter te komen dat ze tóch niet zo fijn spelen/klinken.

Heb nu een Duitser, een Kirkland Western WX 22 CE. Handgemaakt (aldus de verkoper) en, eerlijk is eerlijk, hij klinkt subliem!

215231.jpg

En nu is het genoeg geweest puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid