Spring naar bijdragen

De beste paus van de vorige eeuw


Wie was de beste paus?  

4 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie was de beste paus?

    • Johannes Paulus II
      13
    • Johannes Paulus I
      1
    • Paulus VI
      1
    • Johannes XXIII
      1
    • Pius XII
      2
    • Pius XI
      0
    • Benedictus XV
      0
    • Pius X
      4


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Johannes Paulus II, die aan het hoofd van de Kerk stond in wat misschien wel een van de moeilijkste stukken van de geschiedenis is geweest. Hij heeft niet altijd de juiste beslissingen genomen maar omdat hij ondanks alles zo eerlijk, rechtvaardig en trouw aan het geloof is gebleven is hij voor mij nummer 1. Hier komt nog bij dat ik grote bewondering heb voor zijn omgang met het jodendom en zijn inzet voor zijn moederland Polen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn is er maar één paus in bovenstaand rijtje waar ik iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Is het misschien een idee om een link te plaatsen, zodat we iets meer over die pausen te weten kunnen komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leo XIII staat er niet bij terwijl die tot 1903 paus is geweest.

Zelf kies ik voor Johannes Paulus II. Dit is mijn hele leven (tot aan zijn overlijden) mijn paus geweest. Verder heeft JP meegeholpen in het om zeep helpen van het communisme in oost Europa. Ook heeft hij zich ingezet voor het verbeteren van de banden met de Oosters Orthodoxe kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan er niet eens een leuk en aardig iets tussen alle serieuze topics?

Daarnaast is het pausschap een discutabel iets voor veel niet Katholieken. Misschien dat ze op deze manier inzien dat pausen ook wel eens iets goeds doen. Naast het uitbroeden van allemaal complotten om alle anderen te onderwerpen natuurlijk knipoog_dicht.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:06:23 schreef Kate het volgende:

Wat is de zin van dit topic?

TBM, wat is je doel met dit topic?

Voor wie zou zijn/haar huidige leven veranderen wanneer hij/zij zou weten wie de beste paus in de vorige eeuw was???

Het gaat hier op dit forum alleen maar over protestantse zaken. Dus ik wilde een keer een katholiek topic openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:20:56 schreef The Black Mathematician het volgende:

Het gaat hier op dit forum alleen maar over protestantse zaken. Dus ik wilde een keer een katholiek topic openen.

En dan zou een topic over de "beste" paus van de vorige eeuw daar geschikt voor zijn?

Beste TBM, er zijn op dit forum zàt katholieke topic's, alleen... de katholieke deelnemers zijn blijkbaar vertrokken...

Wellicht boek je meer succes op een katholiek forum, en die kun je via google makkelijk vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:06:23 schreef Kate het volgende:

Wat is de zin van dit topic?

TBM, wat is je doel met dit topic?

Voor wie zou zijn/haar huidige leven veranderen wanneer hij/zij zou weten wie de beste paus in de vorige eeuw was???

Hij is gewoon ietwat onzeker, Hij wil graag horen dat hij de beste paus was/is. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een onzin... we kunnen moelijk de hele dag discussiëren over 'wie is de beste oudvader', 'wat is de beste vertaling' en 'welke kerk is nou de meest ware'.. Daarom, ookal is dit topic best nutteloos. En zie ik het niet als katholiek topic maar als een historisch topic..

Wat is vredesnaam is het probleem, je kunt ook gewoon niet reageren. (of vragen aan TBM om de keuze; paus en beste is een contradictie keuze).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid