Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:38:03 schreef Eli7 het volgende:

Net zoals het verbod op pedofilie ook iets is wat we maar verzonnen hebben.

Net zoals het verbod op necrofilie ook maar iets is wat we verzonnen hebben.

Net zoals de zondag ook iets is wat we maar verzonnen hebben.

Net zoals het ambt dominee ook gewoon verzonnen is.

Net zoals de Goddelijkheid van de Heilige Geest gewoon verzonnen is.

Net zoals de datum voor Kerst gewoon verzonnen is.

Net zoals het verbod op abortus iets is wat we maar verzonnen hebben.

Net zoals het verbod op euthanasie gewoon maar verzonnen is.

Net zoals het verbod op drugs die gewoon maar verzonnen is.

Net zoals de Paus die gewoon maar verzonnen is.

Net zoals de kinderdoop die gewoon maar verzonnen is.

Net zoals het verbod op bigamie gewoon maar verzonnen is.

Net zoals de afschaffing van slavernij gewoon maar verzonnen is.

En zo kunnen we wel even doorgaan. Niet alles wat door de Bijbel als niet expliciet fout wordt genoemd, is daadwerkelijk fout. De reden dat we ze toch met een gerust hart fout durven te noemen ligt in het prachtige begrip exegese. Namelijk het uitleggen van de Bijbel. Deze dingen zijn (vaak) dus niet verzonnen bij de Bijbel, maar zijn er uit afgeleid.

Ah ja, en met hoeveel van die dingen ben ik het eens? Dus voordat je dat gaat roepen moet je dat eerst misschien nagaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:44:10 schreef JesusisLord het volgende:

[...] je kunt niet het één niet toelaten en het ander wel

Nee, maar misschien moet je dus nagaan met welke van de genoemde dingen ik het eens ben? Hoeveel van die dingen ik liever anders had gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:47:08 schreef Troel het volgende:

[...]

Nee, maar misschien moet je dus nagaan met welke van de genoemde dingen ik het eens ben? Hoeveel van die dingen ik liever anders had gezien.

Ik weet niet welke dingen je graag anders had gezien. Ik vindt het alleen zo vreemd dat jij aanneemt dat vrouwen wel seks onderling mogen hebben en mannen niet.

Edit: Als je dat al überhaupt denkt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:48:52 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ik weet niet welke dingen je graag anders had gezien. Ik vindt het alleen zo vreemd dat jij aanneemt dat vrouwen wel seks onderling mogen hebben en mannen niet.

Nee, ik zeg alleen dat dat niet in de bijbel staat en dat mensen die zeggen dat dat niet mag dat dus ter plekke verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:53:41 schreef JesusisLord het volgende:

Ik ga uit van 'geen aanziens des persoons', dat komt uit de bijbel. Daarom denk ik dat man en vrouw in dit opzicht gelijk behandelt worden.

Terwijl er wel degelijk onderscheid werd gemaakt tussen mannen en vrouwen in die tijd en in sommige delen de vrouwen wel bij naam werden genoemd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:55:52 schreef JesusisLord het volgende:

Maar dat is toch wat anders dan met zonde? of hoe zie jij dat dan?

Waarom zou dat anders zijn met zonde? Het gaat me er niet zozeer om dat vrouwen wel dingen mogen die mannen niet mogen, maar het feit dat jullie er klakkeloos vanuit gaan dat dat ook vrouwen geldt, terwijl dat niet genoemd staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:03:02 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ik denk dat je er wel gelijk in hebt dat die mensen in Romeinen 1 God tegen beter weten in verlaten hebben. Sterker nog ik weet het wel zeker. Maar ik denk dat als je maar lang genoeg tegen je geweten in gemeenschap hebt (man met man) of (vrouw met vrouw) dat je dan je geweten afstompt en denkt dat het wel kan. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet tegen je geweten ingaat. Dat geld volgens mij voor alle zondes.

Of denken de mensen hier op het forum daar ook weer anders over?

Ik denk er wel anders over ja. Ik geloof zeker dat je als mens een bepaalde zonde goed zal kunnen praten.

Maar net zo hard als ik dat geloof, geloof ik ook dat iets wat jij zonde noemt door een ander serieus als geen zonde wordt gezien.

Als ik bid, geeft God mij antwoord. Mee eens?

Waarom zou dat antwoord wat ik of iemand anders

krijg(t) dan opeens fout zijn? Is dat enkel omdat jij in bezetenheid geloofd? En omdat jij denkt dat je het bij het juiste eind hebt?

Heb je je er wel eens werkelijk in verdiept. En niet alleen maar bijbellezen maar werkelijk contact met homo's? Heb je door hoeveel strijd er vaak aan vooraf gaat?

Nou niet te snel ja roepen, je hebt nl nog nergens een enkel argument laten horen. Denk er eens goed over na voor je iemand vol stopt met geesten.

En om je voor te zijn, ja ik geloof ook dat er homo's zijn die het op een verkeerde manier aanpakken maar dat is geen homo exclusiviteit. Dat is iets van de mensheid in zijn algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:33:12 schreef nomoskar het volgende:

[...]

Ik denk er wel anders over ja. Ik geloof zeker dat je als mens een bepaalde zonde goed zal kunnen praten.

Maar net zo hard als ik dat geloof, geloof ik ook dat iets wat jij zonde noemt door een ander serieus als geen zonde wordt gezien.

Als ik bid, geeft God mij antwoord. Mee eens?

Waarom zou dat antwoord wat ik of iemand anders

krijg(t) dan opeens fout zijn? Is dat enkel omdat jij in bezetenheid geloofd? En omdat jij denkt dat je het bij het juiste eind hebt?

Heb je je er wel eens werkelijk in verdiept. En niet alleen maar bijbellezen maar werkelijk contact met homo's? Heb je door hoeveel strijd er vaak aan vooraf gaat?

Nou niet te snel ja roepen, je hebt nl nog nergens een enkel argument laten horen. Denk er eens goed over na voor je iemand vol stopt met geesten.

En om je voor te zijn, ja ik geloof ook dat er homo's zijn die het op een verkeerde manier aanpakken maar dat is geen homo exclusiviteit. Dat is iets van de mensheid in zijn algemeen.

Ik moet je zeggen dat ik niet met homo's heb gebeden ofzo. Maar ik heb wel geprobeerd aan de hand van de bijbel en wat ik kan zien bij mensen (dat ze gebonden zijn) mijn mening te verkondigen (kan ik verder toch niet bewijzen), ik vind jullie argumentatie ook niet bar duidelijk (jullie trekken veel in twijfel, maar argumenten hebben jullie net zo min als ik dat zou hebben). Ik krijg echter van die rotopmerkingen in de zin van 'je stopt homo's vol met geesten' (nooit gezegd dat homo's er vol mee zitten) en 'je hebt kwade geesten daarom zie je dat andere mensen dat ook hebben' terwijl de Heilige Geest me dat laat zien. Als mensen bij voorbaad al kwaad worden kan ik net zo goed wel stoppen.

En als mensen al gaan zeggen dat mannen geen seks onderling mogen hebben en vrouwen wel, terwijl het gewoon hardstikke logisch is dat vrouwen dat ook niet mogen. (God is rechtvaardig, en kan volgens mij nooit de éne sekse wel dingen toestaan en de ándere niet) (als ze al geloven dat homoseksualiteit fout is). Dan houd het voor mij op. Niet dat ik me beledigd voel, maar ik kan dat soort mensen niet overtuigen. En dat ze het werk van de Heilige Geest aan demonen toeschrijven (misschien in onwetendheid) vind ik ook niet leuk. Dat zouden ze dan misschien ook zelf wel even kunnen onderbouwen, dat noem ik zomaar met woorden strooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:13:31 schreef Joozt het volgende:

Waar ik soms een beetje eng vind is dat mensen hun beargumentatie zelf afdoen met 'de heilige geest laat me dat zien'.

Als dat zo is, waarom heb ik dat dan niet? Heb ik de heilige geest niet? Of ligt het aan iets anders?

Heb je in de bijbel het stuk gelezen van de gaven. De gave van onderscheiding van geesten is er ééntje van. Er zijn verschillende gaven, niet iedereen heeft dezelfde en het kan ook voorkomen dat de één bepaalde gaven wel heeft en de ander niet. Maar ik denk (aan de hand van dat stuk) dat iedereen wel een gave heeft. De Heilige Geest bepaald wel zelf wanneer Hij je dingen laat zien. Soms kan ik niets zien en soms zie ik iets in een meerdere of mindere mate.

Als je een bepaalde gave niet hebt, betekend dat volgens mij niet per defenitie dat je de Heilige Geest niet hebt.

Ik denk trouwens dat jij zelf wel weet of je de Heilige Geest hebt of niet. Daar kan ik niet over oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem ligt erin dat God bijna altijd door je hart spreekt. Maar uit je hart komt ook je eigen stem. Het is daarom best lastig om die twee stemmen van elkaar te kunnen onderscheiden. Want omdat ze beiden uit het hart komen, klinken ze hetzelfde. Het leren verstaan is iets wat gewoon veel 'oefenen' vergt, het is iets wat je steeds duidelijker zal worden naarmate je verder komt.

En tja, het is dus heel erg goed mogelijk dat mensen Gods stem in jouw hart verwarren met je eigen stem uit je hart, of dat er zeg maar een soort van kruisbestuiving heeft plaatsgevonden. Dat is iig hoe ik uitleg dat mensen geleid door de Heilige Geest zo vaak zo tegengestelde dingen lijken te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 februari 2006 12:37:07 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ik ben echt van mening dat ze bezeten zijn door boze geesten ja, en daar kunnen zij meestal weinig aan doen.

Maar ze kunnen er van af komen.

Dat is niet bedoelt om te kwetsen, maar om te helpen.

Misschien dat homoseksuelen er al dieper inzitten, het hebben geaccepteerd en het niet willen horen. Maar dat was misschien een beetje onvoorzichtig, ik heb daar namelijk geen ervaring mee.

Dit is de quote waarin je beweerd dat ik en anderen bezeten ben!

Ja daar val ik over, mede door wat je nu zegt:

Quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:10:39 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ik moet je zeggen dat ik niet met homo's heb gebeden ofzo. Maar ik heb wel geprobeerd aan de hand van de bijbel en wat ik kan zien bij mensen (dat ze gebonden zijn) mijn mening te verkondigen (kan ik verder toch niet bewijzen),

Mijn vraag was of je echt contact had met homo's, je antwoord nee. Hoe in de vrede weet jij dan dat ze verkeerde keuzes maken? Hoe weet jij dan van de strijd die de meesten strijden? En hoeveel keren de kerk (let wel de kerk, niet God) de rug toe door zulke ongenuanceerde uitspraken?

Vaak gaat het daarom: worden we voor vol aangezien? of zijn wij homo's dat stelletje mensen dat nog niet af is? Waar andere mensen op neer kijken. Je zegt dat je dat niet doet maar door zo'n opmerking als bezeten roep je het wel aan alle kanten op.

Quote:
ik vind jullie argumentatie ook niet bar duidelijk (jullie trekken veel in twijfel, maar argumenten hebben jullie net zo min als ik dat zou hebben). Ik krijg echter van die rotopmerkingen in de zin van 'je stopt homo's vol met geesten' (nooit gezegd dat homo's er vol mee zitten) en 'je hebt kwade geesten daarom zie je dat andere mensen dat ook hebben' terwijl de Heilige Geest me dat laat zien. Als mensen bij voorbaad al kwaad worden kan ik net zo goed wel stoppen.

Heb je de andere topics over dit onderwerp al gelezen? Daar staat een heleboel argument in. En ja sommige zaken kunnen niet beargumenteerd worden. Als mijn vriendin en ik samen en appart weet ik hoeveel hebben gebeden en God hebben gevraagd om een antwoord, die wij vervolgens krijgen. Kan ik daar dan een argument aanhangen?

Maar goed als je wilt dat ik mijn argumenten aan je geef moet je het maar even zeggen, ik wil daar best op ingaan.

Quote:
En als mensen al gaan zeggen dat mannen geen seks onderling mogen hebben en vrouwen wel, terwijl het gewoon hardstikke logisch is dat vrouwen dat ook niet mogen. (God is rechtvaardig, en kan volgens mij nooit de éne sekse wel dingen toestaan en de ándere niet) (als ze al geloven dat homoseksualiteit fout is). Dan houd het voor mij op. Niet dat ik me beledigd voel, maar ik kan dat soort mensen niet overtuigen. En dat ze het werk van de Heilige Geest aan demonen toeschrijven (misschien in onwetendheid) vind ik ook niet leuk. Dat zouden ze dan misschien ook zelf wel even kunnen onderbouwen, dat noem ik zomaar met woorden strooien.

Volgens mij begon Troel de vraag met waarom er over vrouwen zo weinig in de bijbel staat. En dat is ook gewoon zo. Wat je daar dan weer voor oordeel aanhangt?

Nog een dingetje, ik ben denk ik inmiddels wel zo ver dat ik jou uitspraken kan hebben. Je kwetst mij er niet mee. De reden dat ik misschien wat fel reageer komt meer doordat er hier op het forum misschien jongeren rond sjouwen die door jou posts finaal de grond in worden getrapt. Dat staat los van wat jij wilt zeggen. ws lastig aan het geschreven woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Mijn vraag was of je echt contact had met homo's, je antwoord nee. Hoe in de vrede weet jij dan dat ze verkeerde keuzes maken? Hoe weet jij dan van de strijd die de meesten strijden? En hoeveel keren de kerk (let wel de kerk, niet God) de rug toe door zulke ongenuanceerde uitspraken?

Vaak gaat het daarom: worden we voor vol aangezien? of zijn wij homo's dat stelletje mensen dat nog niet af is? Waar andere mensen op neer kijken. Je zegt dat je dat niet doet maar door zo'n opmerking als bezeten roep je het wel aan alle kanten op.

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal... waarom roept zeggen dat homofilie door demonen veroorzaakt wordt beledegingen op? En waarom zou er dan op die mensen moeten worden neergekeken? Ik heb zelf ook bevrijding gehad van andere soorten demonen (is persoonlijk, wil ik het nu niet over hebben). Ik vond het zelf heel pijnlijk om bij mezelf te constateren dat ik gebonden was. Daarom begrijp ik ook wel dat het voor die mensen zeer doet, en misschien wel extra zeer om dat er op homofilie vaak wordt neergekeken. Maar je zou die mensen toch persoonlijk (als God het van jou wil, of d.m.v. anderen) kunnen counselen (bevrijdingssessies) of hoe ze dat zelf willen, kunnen helpen er van af te komen. Andere mensen hoeven daar niet bij te zijn.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik probeer te helpen.

Edit: Even los van het feit, of jij gelooft dat homofilie door demonen wordt veroorzaakt of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:10:47 schreef JesusisLord het volgende:

[...]

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal... waarom roept zeggen dat homofilie door demonen veroorzaakt wordt beledegingen op? En waarom zou er dan op die mensen moeten worden neergekeken? Ik heb zelf ook bevrijding gehad van andere soorten demonen (is persoonlijk, wil ik het nu niet over hebben). Ik vond het zelf heel pijnlijk om bij mezelf te constateren dat ik gebonden was. Daarom begrijp ik ook wel dat het voor die mensen zeer doet, en misschien wel extra zeer om dat er op homofilie vaak wordt neergekeken. Maar je zou die mensen toch persoonlijk (als God het van jou wil, of d.m.v. anderen) kunnen counselen (bevrijdingssessies) of hoe ze dat zelf willen, kunnen helpen er van af te komen. Andere mensen hoeven daar niet bij te zijn.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik probeer te helpen.

Edit: Even los van het feit, of jij gelooft dat homofilie door demonen wordt veroorzaakt of niet.

Oke even los wat of wie homoseksualiteit veroorzaakt:

Het wat ik iig geloof is dat God het niet altijd van je afneemt. Dat je er dus gewoon de rest van je leven mee moet leven.

Ik denk dat ik zelf juist dichter bij God ben komen leven door mijn homo zijn, ik werd afhankelijker van hem. Misschien is het wel het gevoel wat je bij mij oproept. Ik ben inderdaad bezeten maar wel door de Heilige Geest.

Daarmee wil ik ook niet zeggen dat een homo geen hetero kan worden maar ik weet zeker dat dat niet in alle gevallen zo is.

En ik denk dat ik mensen eerder zou willen helpen om te accepteren dat ze homo zijn en hoe ze dan met dat gegeven verder moeten als dat ik ze zou helpen er af te komen. Simpelweg omdat ze voor dat ze bij iemand aankloppen al zo'n geweldige strijd hebben moeten voeren. En al zo super vaak bij God hebben aangeklopt om verandering.

En ja ik begrijp wel dat je wilt helpen ik hoop dat jij begrijpt dat jou manier niet bij iedereen zo overkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:50:45 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Nou nee, die jongeman heeft de Bijbelse manier van denken gewoon begrepen en denkt nu zelf ook op die manier. Het irritante van mensen zoals jij is dat volgens jullie alles mag, zolang het niet in dat boekje is vermeld als zonde. Kun je nog kortzichtiger zijn?

En inderdaad, als twee mannen niet met elkaar mogen vrijen, zie ik geen reden om te denken dat vrouwen dat wel mogen.

Dus ik heb niet begrepen hoe de bijbel gelezen moet worden?

Ik zeg helemaal niet dat alles wat niet in de bijbel staat wel mag, ik wijs alleen erop dat niet alles in de bijbel staat wat door anderen aangenomen worden. Juist de mensen die de bijbel letterlijk nemen zouden DUS moeten zeggen dat bepaalde dingen voor mannen en vrouwen anders zijn.

Of wil je zeggen dat als mannen ongesteld zijn, dat ze dan ook onrein zijn?

('t is maar een voorbeeld, en het is natuurlijk niet echt mogelijk, maar snap je wat ik bedoel?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:10:51 schreef Leidenschaft het volgende:

Nee, ik snap het niet. Maar als ongesteld zijn zowel iets voor mannen als vrouwen zou zijn, zouden de heren dat ook onrein zijn.

Kijk: waarom mag man 1 man 2 niet neuken? Omdat de Heer daarvoor de vrouw heeft aangesteld. Géén tweede man. Dus vice versa.

Nee.

Man 1 mag man 2 niet neuken uit lust. LUST LUST LUST. Dat staat er. Er staat niet dat man 1 man 2 niet mag neuken uit liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid