Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

smile.gif LEUK ONDERWERP!

Door vrijgezel te zijn kan je meer tijd aan God besteden.Die tijd die je normaal aan je vriendje zou besteden kan je nu aan God besteden.

Beschouw Hem als je vriendje of vriendinnetje. God lijd je vanzelf naar de ware mits je maar gelooft!

Tuurlijk zijn wij sociale wezens en zijn wij op zoek naar een partner!Maar toch ben je niet gebonden en kan je gaan en staan waar je wil.Op de leeftijd vanaf 16.... ga je dan al serieus nadenken over een vaste partner? of vind je het nodig een vriendje te hebben nu al? Ik denk : Hoe langer je wacht, hoe verstandiger de keus, hoe minder fouten je gaat maken, hoe gelukkiger je uiteindelijk zal zijn.

Vriendschappen aangaan is heel mooismile.gif

Relaties ook!

Maar werk eerst aan je relatie met God voordat je over stapt naar een aardse partner,

Geloven brengt je wijsheid! Maar de liefde sticht!

Jehoshua

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:55:54 schreef Jehoshua het volgende:

God lijd je vanzelf naar de ware mits je maar gelooft!

Tuurlijk zijn wij sociale wezens en zijn wij op zoek naar een partner!

Jezus heeft zelf gezegd dat niet iedereen geschikt is om te trouwen. Om sociale wezens te zijn hoef je niet op zoek naar een partner.

Single zijn is OK! Helaas krijg je vaak te horen dat je wat mist, terwijl je zelf zeker bent dat het niet zo is. Single zijn wordt helaas vaak niet geaccepteerd in het christelijke wereldje. Er wordt veel gefocused op het huwelijk.

Ik voel me heerlijk als single, omdat ik niet geschikt ben om te trouwen. God heeft me daar een geweldige innerlijke rust over gegeven, waar ik Hem zeer dankbaar voor en.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:17:00 schreef oikie het volgende:

[...]

Jezus heeft zelf gezegd dat niet iedereen geschikt is om te trouwen. Om sociale wezens te zijn hoef je niet op zoek naar een partner.

Kan je daar een bijbeltekst bij geven? Ik heb dit namelijk nooit ergens zien staan.

Quote:
Single zijn is OK! Helaas krijg je vaak te horen dat je wat mist, terwijl je zelf zeker bent dat het niet zo is. Single zijn wordt helaas vaak niet geaccepteerd in het christelijke wereldje. Er wordt veel gefocused op het huwelijk.

Je mist ook zeker wat... Maar ik denk dat je dat pas merkt als je ook daadwerkelijk samen met iemand bent waar je onvoorwaardelijk van houdt (en andersom).

Quote:
Ik voel me heerlijk als single, omdat ik niet geschikt ben om te trouwen. God heeft me daar een geweldige innerlijke rust over gegeven, waar ik Hem zeer dankbaar voor en.

Waarom vind je jezelf niet geschikt om te trouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:37:22 schreef Marcoooooo het volgende:

Het is zo fijn dat je je een week niet kan douchen zonder dat iemand begint te zeuren...

Is een eventuele vriendin de enige die daar wat van zegt knipoog_dicht.gif Ook al zou het mijn broer zijn, dan nog zou ik commentaar leveren hor big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:17:00 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik voel me heerlijk als single, omdat ik niet geschikt ben om te trouwen. God heeft me daar een geweldige innerlijke rust over gegeven, waar ik Hem zeer dankbaar voor en.

Bedoel je dan dat je net als christenen in sommige kloosters niet begint aan relaties? En dat je niet met iemand naar bed gaat? Of bedoel je dat allemaal wel maar gewoon niet trouwen. (Als het dat laatste is kan ik me niet, zal ik me niet, voorstellen dat God dat tegen iemand zegt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:48:56 schreef Helena het volgende:

Single zijn is HEEERLIJK... Máár het ligt er natuurlijk aan in wat voor tijd je zit, dat klinkt een beetje vreemd, maar wat ik bedoel is:

Er is een tijd om alleen te zijn en een tijd om met elkaar te zijn.

Ik ben op het moment bezig te bepalen waar ik heen wil, het fundament is er al, ik wil naar Jezus. Dat is mijn weg, maar ja, hoé volg je Hem.

Dat hoé gedeelte wil ik (natuurlijk kan het ook anders) met Hem alleen uitzoeken. Dus weten waar ik sta volgens Hem, wie ik ben volgens Hem en wat Hij van mij verwacht. Ik weet dat je nooit klaar bent met de zoektocht en het wandelen naar je doel, maar toch weet ik wél dat dit niet het moment is waarop ik klaar genoeg ben. Ik wil daarom nu alleen zijn, I'm not ready.

Trouwens, ik heb genoeg ex-en, ik vind het wel best zo. De volgende is de ware (degene die God wilt voor mij) en anders maar niet. Over het algemeen is een-vriendje-hebben een tijdrovende bezigheid die tot nu toe alleen nog maar uitliep op ruzie, negeren, post-verliefdheid-trauma's en het kapotgaan van vriendschap. Én nog een argument om geen vriendje te hebben is dat ik belangrijke vriendschappelijk relaties met jongens heb die ik nu niet zou inruilen voor een vriendje. Een beetje aanhankelijk en klef vriendje zou dus krankzinnig worden van mij.

I totally agree

oftewel: Ik ben het geheel met je eens knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:24:04 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Kan je daar een bijbeltekst bij geven? Ik heb dit namelijk nooit ergens zien staan.

Mattheus 19:10-12

Quote:
[...]

Je mist ook zeker wat... Maar ik denk dat je dat pas merkt als je ook daadwerkelijk samen met iemand bent waar je onvoorwaardelijk van houdt (en andersom).

Getrouwd zijn en single zijn heeft allebei z'n voor en nadelen. Het huwelijk wordt vaak verheerlijkt, terwijl geen van beiden beter is.

Quote:

[...]

Waarom vind je jezelf niet geschikt om te trouwen?

Dat is eigenlijk te persoonlijk. Een liefdesrelatie kost mij te veel energie. Daarom kan ik mijn tijd beter besteden aan andere dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:37:22 schreef Marcoooooo het volgende:

Het is zo fijn dat je je een week niet kan douchen zonder dat iemand begint te zeuren...

Ja inderdaad! En bovendien hoef je als vrouw zijnde niet constant je lichaam te scheren. mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:40:23 schreef Helena het volgende:

[...]

Bedoel je dan dat je net als christenen in sommige kloosters niet begint aan relaties? En dat je niet met iemand naar bed gaat? Of bedoel je dat allemaal wel maar gewoon niet trouwen. (Als het dat laatste is kan ik me niet, zal ik me niet, voorstellen dat God dat tegen iemand zegt)

Nee, ik bedoel het eerste. Ik begin niet aan relaties en seks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:18:55 schreef oikie het volgende:

[...]

Ja inderdaad! En bovendien hoef je als vrouw zijnde niet constant je lichaam te scheren.
mondhouden.gif

Gewoon harsen schat puh2.gif

*Denkt met een pijnlijk gezicht terug naar de vorige zomer*

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Kor. 37:

6 Maar wanneer iemand bang is zich tegenover zijn toekomstige vrouw te misdragen, omdat zijn verlangen naar haar te groot wordt, laat hij dan gevolg geven aan zijn wens met haar te trouwen. Dat dient dan te gebeuren. Het is geen zonde. 37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend. 38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.

Bovenstaande schrijft Paulus.

Mijn mening: ook ik ben na 2 relaties single en kan me erg vinden in de woorden van Helena. Je houdt veel tijd over, kan met iedereen van het andere geslacht vrij een gesprek aangaan zonder dat er iemand jaloers wordt en 't scheelt je een hoop nadenken.

Maar, ik verlang wel naar een vrouw die om mij geeft, er voor me is en aan wie ik ook mijn liefde kan geven. Dit is geen hulpeloos geroep, je zult me dan ook niet vinden op datingsites knipoog_dicht.gif Ik heb het eens omschreven in dit topic (Verliefd zijn: heb jij er rust in?). Ik vraag God of Hij mij, ook in dit deel van m'n leven, m'n gids wilt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:21:36 schreef Helena het volgende:

[...]

Gewoon harsen schat
puh2.gif

*Denkt met een pijnlijk gezicht terug naar de vorige zomer*

Harsen is wel erg duur! boosrood.gif Maar doe het meestal wel aan het begin van de zomer. Alleen sommige plekken liever niet, dat doet mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:17:46 schreef oikie het volgende:

[...]

Mattheus 19:10-12

Hier de bijbeltekst:

10 Hierop zeiden zijn leerlingen: ‘Als het met de verhouding tussen man en vrouw zo gesteld is, kun je maar beter niet trouwen.’ 11 Hij zei tegen hen: ‘Niet iedereen kan deze kwestie begrijpen, alleen degenen aan wie het gegeven is: 12 er zijn mannen die niet trouwen omdat ze onvruchtbaar geboren werden, andere omdat ze door mensen onvruchtbaar gemaakt zijn, en er zijn mannen die niet trouwen omdat ze zichzelf onvruchtbaar gemaakt hebben met het oog op het koninkrijk van de hemel. Laat wie bij machte is dit te begrijpen het begrijpen!’

Leg dit eens uit? Wat bedoelt men met onvruchtbaar? Ik neem aan dat met het woord onvruchtbaar niet je zaadcellen/eitjes van de vrouw worden bedoelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:48:56 schreef Helena het volgende:

Single zijn is HEEERLIJK... Máár het ligt er natuurlijk aan in wat voor tijd je zit, dat klinkt een beetje vreemd, maar wat ik bedoel is:

Er is een tijd om alleen te zijn en een tijd om met elkaar te zijn.

Ik ben op het moment bezig te bepalen waar ik heen wil, het fundament is er al, ik wil naar Jezus. Dat is mijn weg, maar ja, hoé volg je Hem.

Dat hoé gedeelte wil ik (natuurlijk kan het ook anders) met Hem alleen uitzoeken. Dus weten waar ik sta volgens Hem, wie ik ben volgens Hem en wat Hij van mij verwacht. Ik weet dat je nooit klaar bent met de zoektocht en het wandelen naar je doel, maar toch weet ik wél dat dit niet het moment is waarop ik klaar genoeg ben. Ik wil daarom nu alleen zijn, I'm not ready.

Helemaal mee eens Helena. smile.gif Ik mis mijn ex-maatje soms verschrikkelijk, maar nou ga ik eerder naar God om het daar neer te leggen in plaats van dat ik bij m'n vriend ga uithuilen. En das echt super. Nou is mn leven nog steeds vrij rot, maar 't gaat weer de goeie kant op, ook zonder vriend. Ik heb meer tijd voor anderen en ik kan weer veel beter met mn jongensvrienden optrekken (das weer 95% van mn vrienden widegrin.gif).

Als kost het soms wat moeite, maar single zijn is echt niet verkeerd smile.gif

Alles op ZIJN tijd party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:12:38 schreef hopeloos het volgende:
Voordeel van single zijn: Lekker alles kunnen plannen zonder te moeten overleggen. Je kan bijvoorbeeld zo een jaar op wereldreis!

die vrijheid mis ik soms wel
knipoog_dicht.gif

Als je samen bent kan dat ook hoor, aan de andere kant van de wereld gaan zitten, alleen moet je wel dezelfde ideeen hebbensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:35:50 schreef Glenn het volgende:

[...]

Hier de bijbeltekst:

10 Hierop zeiden zijn leerlingen: ‘Als het met de verhouding tussen man en vrouw zo gesteld is, kun je maar beter niet trouwen.’ 11 Hij zei tegen hen: ‘Niet iedereen kan deze kwestie begrijpen, alleen degenen aan wie het gegeven is: 12 er zijn mannen die niet trouwen omdat ze onvruchtbaar geboren werden, andere omdat ze door mensen onvruchtbaar gemaakt zijn, en er zijn mannen die niet trouwen omdat ze zichzelf onvruchtbaar gemaakt hebben met het oog op het koninkrijk van de hemel. Laat wie bij machte is dit te begrijpen het begrijpen!’

Leg dit eens uit? Wat bedoelt men met onvruchtbaar? Ik neem aan dat met het woord onvruchtbaar niet je zaadcellen/eitjes van de vrouw worden bedoelt?

Wat zouden ze anders bedoelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Helemaal mee eens Helena.
smile.gif
Ik mis mijn ex-maatje soms verschrikkelijk, maar nou ga ik eerder naar God om het daar neer te leggen in plaats van dat ik bij m'n vriend ga uithuilen. En das echt super. Nou is mn leven nog steeds vrij rot, maar 't gaat weer de goeie kant op, ook zonder vriend. Ik heb meer tijd voor anderen en ik kan weer veel beter met mn jongensvrienden optrekken (das weer 95% van mn vrienden
widegrin.gif
).

Als kost het soms wat moeite, maar single zijn is echt niet verkeerd
smile.gif

Alles op ZIJN tijd
party.gif

Dat is wel echt supermooi ja. Dat je je hart kan uitstorten bij God, ipv bij een evt. vriendje smile.gif Zo had ik er eigenlijk nog niet aan gedacht. flower.gif Ik moet deze tijd(niet alleen deze natuurlijk) gewoon gebruiken om dichter naar God toe te groeien yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 07:26:47 schreef Diana het volgende:

[...]Als je samen bent kan dat ook hoor, aan de andere kant van de wereld gaan zitten, alleen moet je wel dezelfde ideeen hebben
smile.gif

smile.gif Klopt. Maar je moet met veel meer dingen rekening houden (vooral als je allebei een baan hebt), waardoor je weer veel meer moet overleggen, wat veel meer tijd en moeite kost puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid