Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:37:42 schreef Groninger het volgende:

[...]

Je kunt ook met je vriend(in) op wereldreis, ook gezellig
smile.gif

Het grote voordeel van single zijn is toch wel de vrijheid, lagere telefoonkosten, een heel weekend ongeschoren door het huis lopen zonder te moeten aanhoren dat je
prikt
, je hoeft maar 1 drankje te betalen als je dorst hebt, ongestoord lopen genieten van de zomer en al het moois dat uit de schuur van Hertog Jan komt huppelen. Single zijn is nog niet zo verkeerd
flower.gif

Vervelend zeg, dat single zijn knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:18:55 schreef oikie het volgende:

[...]

Ja inderdaad! En bovendien hoef je als vrouw zijnde niet constant je lichaam te scheren.
mondhouden.gif

als vrouw zijnde hoef je nooit je lichaam te scheren. Als vrouw of vrouw zijnde is het overigens wel aan te raden.

/taalzeik modus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:40:27 schreef Eru Iluvatar het volgende:

Dat je met alle meisjes mag flirten!
party.gif

dis.gif met ALLE? cry.gif ik dacht nog wel dat ik speciaal voor jou was!

widegrin.gif

Quote:

Op dinsdag 30 mei 2006 00:23:14 schreef Glenn het volgende:

Dit is geen hulpeloos geroep, je zult me dan ook niet vinden op datingsites
knipoog_dicht.gif

Wat doe jij nog op credible clown.gif

serieus antwoord: ik denk dat het voordeel van single zijn is, dat je veel meer tijd over hebt. Je kunt meer aandacht geven aan goede vrienden, je kunt zelf beslissingen maken enzo smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:35:50 schreef Glenn het volgende:

[...]

Leg dit eens uit? Wat bedoelt men met onvruchtbaar? Ik neem aan dat met het woord onvruchtbaar niet je zaadcellen/eitjes van de vrouw worden bedoelt?

Ik heb de tekst uit Het Boek:

11 "Niet iedereen zal begrijpen wat Ik nu ga zeggen", zei Jezus. "Het is alleen voor de mensen die God het inzicht geeft. 12 Sommige mensen kunnen niet trouwen, omdat zij met een afwijking geboren zijn. Anderen kunnen niet trouwen, omdat zij door andere mensen verminkt zijn. Weer anderen trouwen niet, omdat zij daar terwille van het Koninkrijk van de hemelen van afzien. Laat ieder die het begrijpt, dit aannemen."

Er staat in Het Leven nog een uitleg bij: Denk niet dat God wil dat iedereen trouwt. Voor velen kan het misschien beter zijn dat niet te doen. Denk hierover na en bid ervoor, voordat je kiest voor de levenslange verbintenis van het huwelijk.

Uit eigen ervaring: God heeft mij dus duidelijk gemaakt dat ik beter niet kan trouwen. Voor mij was dat een geweldige rust, want Hij heeft gelijk.

Boekentip: Alleengaand - Albert Y. Hsu party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:20:03 schreef ~Joos~ het volgende:

[...]

Dat is wel echt supermooi ja. Dat je je hart kan uitstorten bij God, ipv bij een evt. vriendje
smile.gif
Zo had ik er eigenlijk nog niet aan gedacht.
flower.gif
Ik moet deze tijd(niet alleen deze natuurlijk) gewoon gebruiken om dichter naar God toe te groeien
yes.gif

Is het niet eerst belangrijk om dichterbij jezelf te komen? Eventueel samen met God? Ik merk dat veel christenen hun problemen/moeite met dingen, altijd schuiven op God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:55:34 schreef Marcoooooo het volgende:

Ja, en als je getrouwd ben wordt het nog erger, dan mag je in bed ook geen scheten meer laten...

Nee, als je getrouwd ben betekent dat dat je de hele tijd naast een man ligt die ligt te ruften puh2.gif

Maar ik ken ook een ander soort jongens blijkbaar knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 juni 2006 11:09:35 schreef Wassenaar het volgende:

[...]

Is het niet eerst belangrijk om dichterbij jezelf te komen? Eventueel samen met God? Ik merk dat veel christenen hun problemen/moeite met dingen, altijd schuiven op God.

God heeft mij toch gemaakt? Hij kan mij dan toch het beste vertellen wie ik ben?

En de bedoeling is dat ik al mijn problemen aan God geef. Alsof ik beter weet wat ik er mee aanmoet??

Het lijkt me wel gaaf om sámen met een christen, in je huwelijk of je relatie, naar God toe te gaan.

Stel je voor... Dat je altijd iemand hebt die voor je bid en dat je altijd iemand hebt waar jij voor bid.

Jezus als fundament voor je relatie... Echte liefde..

*Zucht* *Zweeft* engel.gifflower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 juni 2006 17:58:35 schreef Helena het volgende:

[...]

Het lijkt me wel gaaf om sámen met een christen, in je huwelijk of je relatie, naar God toe te gaan.

Stel je voor... Dat je altijd iemand hebt die voor je bid en dat je altijd iemand hebt waar jij voor bid.

Jezus als fundament voor je relatie... Echte liefde..

*Zucht* *Zweeft*
engel.gifflower.gif

yes.gif Dat lijkt mij ook geweldig ja

Vooral waarschijnlijk omdat dat een van de weinige dingen is die ik mis in mijn relatie nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet even reageren hoor smile.gif

Dit is de tekst die glenn liet zien (ik neem aan NBV?):

10 Hierop zeiden zijn leerlingen: ‘Als het met de verhouding tussen man en vrouw zo gesteld is, kun je maar beter niet trouwen.’ 11 Hij zei tegen hen: ‘Niet iedereen kan deze kwestie begrijpen, alleen degenen aan wie het gegeven is: 12 er zijn mannen die niet trouwen omdat ze onvruchtbaar geboren werden, andere omdat ze door mensen onvruchtbaar gemaakt zijn, en er zijn mannen die niet trouwen omdat ze zichzelf onvruchtbaar gemaakt hebben met het oog op het koninkrijk van de hemel. Laat wie bij machte is dit te begrijpen het begrijpen!’

Dit is de tekst die oikie liet zien:

11 "Niet iedereen zal begrijpen wat Ik nu ga zeggen", zei Jezus. "Het is alleen voor de mensen die God het inzicht geeft. 12 Sommige mensen kunnen niet trouwen, omdat zij met een afwijking geboren zijn. Anderen kunnen niet trouwen, omdat zij door andere mensen verminkt zijn. Weer anderen trouwen niet, omdat zij daar terwille van het Koninkrijk van de hemelen van afzien. Laat ieder die het begrijpt, dit aannemen."

Hierin zie ik twee grote verschillen:

- In de NBV heeft Jezus het over mannen, en in Het Boek heeft Jezus het opeens over mensen. Aangezien mannen en mensen iets (en zeker in de Bijbel) heel verschillends is, vind ik dit wel opmerkelijk. De man was in de tijd van Jezus (d.w.z. in de joodse tradities, maar ook in het 'dagelijks leven' van de mensen) een belangrijker persoon, dan de vrouw. De man moest alle keuzes maken, de vrouwen mochten dat (bijna) niet. Ik wil nu absoluut niet zeggen dat vrouwen geen eigen keuze hebben ofzo, maar ik vond het gewoon een opmerkeling verschil. Ik moet zelf ook nog uitvissen wat dit verschil betekend..

- Het Boek: "en er zijn mannen die niet trouwen omdat ze zichzelf onvruchtbaar gemaakt hebben met het oog op het koninkrijk van de hemel."

NBV: "Weer anderen trouwen niet, omdat zij daar terwille van het Koninkrijk van de hemelen van afzien."

Volgens mij verminken die mensen zichzelf helemaal niet, maar kiezen ze er gewoon voor om niet te trouwen.. Ze hakken hun sjakie er niet gelijk af ofzo.. Dat vind ik ook een opmerkelijk verschil! Ik ga eerder uit van de NBV, omdat deze (naar mijn weten) dichter bij de grondtekst ligt, dan Het Boek.

Zijn er mensen die hier deze opmerkelijke verschillen kunnen verklaren? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet verminken ook niet te letterlijk nemen. Ik zie het verminken als psychisch. Dat mensen door psychische problemen verminkt zijn en beter niet kunnen trouwen, omdat ze bijvoorbeeld niet in staat zijn lief te hebben. Of omdat iemand moeilijk met iemand anders kan samenwonen.

Ik spreek uit eigen ervaring. Door dingen die in het verleden zijn gebeurd, kost het mij te veel energie om te gaan trouwen. Het is voor mij persoonlijk beter als ik single blijf. Daar kiezen mensen dus bewust voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom kan je je dan opeens beter richten op God? In een relatie kan dat toch ook gewoon heel erg goed? Samen over God praten, God danken.. En juist bidden dat het goed mag gaan.. Ik snap niet waarom je als single beter kunt richten op God.. Explain knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 04 juni 2006 20:11:25 schreef Gilrea het volgende:

Waarom kan je je dan opeens beter richten op God? In een relatie kan dat toch ook gewoon heel erg goed? Samen over God praten, God danken.. En juist bidden dat het goed mag gaan.. Ik snap niet waarom je als single beter kunt richten op God.. Explain
knipoog_dicht.gif

Paulus zegt zelf dat iemand met een gezin daar ook tijd en aandacht aan moet besteden. Als je single bent heb je die verplichtingen niet.

Nu geldt dat natuurlijk niet voor iedereen, want sommige singles bouwen zichzelf helemaal in met vrienden en activiteiten. Er is dus ook niemand die je corrigeert.

Wat ik merk als single, is dat ik veel meer contact met God heb, dan wanneer ik verliefd ben. Het lijkt soms zelfs op afgoderij. Als ik problemen heb, ga ik sneller naar God, dan wanneer ik een relatie heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 04 juni 2006 20:13:02 schreef hopeloos het volgende:

smile.gif
Alle tijd die je in een relatie aan de ander kwijt bent, kun je op God richten als je single bent...

Mooie gedachte, alleen denk ik niet dat veel mensen het ook in de praktijk zullen brengen
knipoog_dicht.gif

Waarom niet? smile.gif Je hebt wel lage verwachtingen van singles

Ik hoor wel eens van mensen die zeggen dat toen ze single waren, dat ze veel meer met God bezig waren, dan nu ze getrouwd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 04 juni 2006 21:00:57 schreef oikie het volgende:

[...]

Waarom niet?
smile.gif
Je hebt wel lage verwachtingen van singles

Tja... toen ik single was had ik het veel drukker (met uitgaan, mensen ontmoeten, vriendschappen onderhouden) dan nu ik een relatie heb knipoog_dicht.gif

Maargoed, dat zal idd lang niet voor alle singles gelden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid