Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:23:34 schreef ~Joos~ het volgende:

Jeeeej, heb weer iets ontdekt
engel.gif
Je kan het hele weekend aan je tentamens leren zonder dat je iemand aandacht tekort doet
knipoog_dicht.gif

maar dat heb je alsnog wel als je verliefd bent op iemand,puh2.gif hoe vervelend..puh2.gifnoparty.gifflower.gif

hmm een voordeel van Single zijn? je geeft je vrienden meer tijd en aandacht big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 04 juni 2006 20:11:25 schreef Gilrea het volgende:

Waarom kan je je dan opeens beter richten op God? In een relatie kan dat toch ook gewoon heel erg goed? Samen over God praten, God danken.. En juist bidden dat het goed mag gaan.. Ik snap niet waarom je als single beter kunt richten op God.. Explain
knipoog_dicht.gif

sorry voor de late reactie maar miss toch nog wat uitleg waard. ik zelf vind het lastig om me op God te richten als ik telkens andere dingen aan mn hoofd heb. dat bedoelde ik zo'n beetje smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:37:17 schreef SuzeQ het volgende:

[...]

maar dat heb je alsnog wel als je verliefd bent op iemand,
puh2.gif
hoe vervelend..
puh2.gifnoparty.gifflower.gif

hmm een voordeel van Single zijn? je geeft je vrienden meer tijd en aandacht
big-smile.gif

Dat laatste is zeker wel waar. Tenminste, in mijn ervaring. Een hele goede vriendin van mij heeft nu een jaar verkering, en ik zie haar amper meer. Ze zit hele weken alleen maar bij haar vriend, en als we dan eens wat gaan doen, vraagt ze alsnog of hij meemag. (NOT nosmile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:10:20 schreef ~Joos~ het volgende:

[...]

Dat laatste is zeker wel waar. Tenminste, in mijn ervaring. Een hele goede vriendin van mij heeft nu een jaar verkering, en ik zie haar amper meer. Ze zit hele weken alleen maar bij haar vriend, en
als
we dan eens wat gaan doen, vraagt ze alsnog of hij meemag. (NOT
nosmile.gif
)

Relatie betekent idd niet elk moment van de dag aan elkaar vastgeplakt zitten. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:20:06 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Relatie betekent idd niet elk moment van de dag aan elkaar vastgeplakt zitten.
puh2.gif

Inderdaad. Persoonlijk hou ik wel van een beetje afstand smile.gif

Op die manier kun je je eigen leven nog gewoon leiden en zijn de momenten samen alleen maar mooier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk lijkt me het juist mooi dat je met je vriendin een complete nieuwe bron van kennissen en mogelijk vrienden hebt. Het lijkt me juist mooi om ook (niet altijd puh2.gif) met je vriendin haar vrienden te leren kennen. (als het goed is heeft ze namelijk een goede smaak engel.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:55:54 schreef Jehoshua het volgende:

smile.gif
LEUK ONDERWERP!

Door vrijgezel te zijn kan je meer tijd aan God besteden.Die tijd die je normaal aan je vriendje zou besteden kan je nu aan God besteden.

Beschouw Hem als je vriendje of vriendinnetje. God lijd je vanzelf naar de ware mits je maar gelooft!

Tuurlijk zijn wij sociale wezens en zijn wij op zoek naar een partner!Maar toch ben je niet gebonden en kan je gaan en staan waar je wil.Op de leeftijd vanaf 16.... ga je dan al serieus nadenken over een vaste partner? of vind je het nodig een vriendje te hebben nu al? Ik denk : Hoe langer je wacht, hoe verstandiger de keus, hoe minder fouten je gaat maken, hoe gelukkiger je uiteindelijk zal zijn.

Vriendschappen aangaan is heel mooi
smile.gif

Relaties ook!

Maar werk eerst aan je relatie met God voordat je over stapt naar een aardse partner,

Geloven brengt je wijsheid! Maar de liefde sticht!

Jehoshua

Amen! Nou hou ik een dusdanig (klooster)ritme aan, dat er maar weinig mannen zullen zijn die zo gek zullen zijn daarin mee te gaan. Dus ook praktisch gezien is het handig. God = nr 1 en dat zal Hij altijd blijven. Wat niet wil zeggen, dat ik geen relatie zou willen, hoor. Maar dan wél op de voorwaarde, dat ik mijn geloof met mijn partner kan delen en dat hij begrijpt dat mijn geloof voor mij héél belangrijk is. Ik wil dus gewoon praktisch gezien tijd ervoor vrij kunnen houden, maar ook moreel (bijv. geen seks voor het huwelijk) speelt het een grote rol. Ik blijk prima zonder seks te kunnen en ik weet uit mijn (niet-gelovige, inmiddels allang opgebiechte) verleden, dat ik ook prima mét seks kan. Altijd goed, dus. Wie weet leg ik mijn huidige celibataire staat nog wel eens vast in een gelofte ten overstaan van God en de Kerk. Maar het kan maar net zo goed, dat ik de 'ware Jakob' (net zo 'kattekliek' als ikzelf; wel zonder priesterroeping, graag widegrin.gif) tegen het lijf loop en samen met hem een andere gelofte afleg smile.gif Only God knows ... Zie, de dienstmaagd des Heren, mij geschiede naar Uw woord worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 03 juli 2006 18:28:33 schreef Mortal het volgende:

Single zijn stinkt! Zitten hier voordelen aan?!

Euh ja tóch! Ik heb al een stuk of wat relaties achter de rug en gelijk heb je een stuk verantwoordelijkheid erbij dat je rekening moet houden met de ander. Niet meer lekker je eigen gang gaan en vaak is het zo dat sommige vrouwen zich gelijk willen settelen enzo: huisje, boompje beestje.. afijn je kent het vast wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 02 juli 2006 19:58:13 schreef Eli7 het volgende:

Persoonlijk lijkt me het juist mooi dat je met je vriendin een complete nieuwe bron van kennissen en mogelijk vrienden hebt. Het lijkt me juist mooi om ook (niet altijd
puh2.gif
) met je vriendin haar vrienden te leren kennen. (als het goed is heeft ze namelijk een goede smaak
engel.gif
)

Is leuk maar is ook eng.. heb je een vriend(in), heb je niet alleen met diegene te maken, maar ook met vrienden en familie.. vond ik een van de grootste nadelen knipoog_dicht.gif is nu wel weer over trouwens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben mijn hele leven als single. Ik vind jongens ook niet boeiend, eigenlijk...af en toe denk ik wel, dat ik ooit wel graag een gezin wil, met kinderen en een man die lief is voor hun en voor mij...maar ik ben de juiste nog niet tegengekomen en vooral de lichamelijke kant van verliefdheid stoot me erg af...ik ben een van die zeldzame mensen die niet van zoenen houd nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 juli 2006 20:40:48 schreef LaRosa het volgende:

ik ben mijn hele leven als single. Ik vind jongens ook niet boeiend, eigenlijk...af en toe denk ik wel, dat ik ooit wel graag een gezin wil, met kinderen en een man die lief is voor hun en voor mij...maar ik ben de juiste nog niet tegengekomen en vooral de lichamelijke kant van verliefdheid stoot me erg af...ik ben een van die zeldzame mensen die niet van zoenen houd
nosmile.gif

Zeer zeldzaam.... je bent de eerste die ik dat ooit heb horen zeggen.

Ik ga haast denken dat je tot nu toe simpelweg met de verkeerde mensen hebt gezoend. Nu moet ik toegeven, zoenen met een man zit ik zelf ook niet echt op te wachten knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 juli 2006 20:40:48 schreef LaRosa het volgende:

ik ben mijn hele leven als single. Ik vind jongens ook niet boeiend, eigenlijk...af en toe denk ik wel, dat ik ooit wel graag een gezin wil, met kinderen en een man die lief is voor hun en voor mij...maar ik ben de juiste nog niet tegengekomen en vooral de lichamelijke kant van verliefdheid stoot me erg af...ik ben een van die zeldzame mensen die niet van zoenen houd
nosmile.gif

Ik heb een erger probleem (grapjeknipoog_dicht.gif) Ik vind een jongen leuk maar het zoenen echt verschrikkelijk vies. Gisteravond wel gezoend, maar ik geloof dat er leukere dingen zijn...

En verder ben ik nog steeds vrolijke vrijgezelknipoog_dicht.gif

Overigens wil ik geen kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zie daar ook wel tegenop maar aan de andere kant: het is een vorm van liefde tonen naar elkaar, een (kleine onschuldige) vorm van intimiteit, en dat hoort ook in een relatie. ik weet het iet, ik vind mezelf nog veel te jong om me dara mee bezig te houden

(ofzo)...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid